X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Golden Eye Wii


Svar
millenniummillenniumSkrevet 29/09-10 11:47 
Jeg fortsætter med at være optimistisk til det sidste, og håber at arven efter Golden Eye N64 kan fortsætte...

Synes egentlig det er virker meget fornuftigt både at kunne køre split-screen (til hurtige lokale spilsessions) og Wi-fi (til mere ambitiøse dueller).

Umiddelbart virker det meget simpelt, lav barriere og helt ind til benet, a'la counterstrike. Måske en fordel, så spillerne selv kan udvikle strategier.

Men læg mærke til: De bruger classic controllers i videoen. Dristigt træk at lægge Wii remoten til siden, hvis det altså er tilfældet.

Spændende at se om det kan imponere, trods den lidt primitive grafik.

Golden Eye til Wii
The medium is the message.
RuneSPRuneSPSkrevet 29/09-10 13:07 
Det skal nok blive sjovt sammen med vennerne over en kasse øl :)

Online giver jeg ikke så meget for umiddelbart...
millenniummillenniumSkrevet 29/09-10 13:24 
Korrekt - jeg ser det også som en godt party-spil.

Nøj, hvor Wii'en også trænger til noget FPS.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 02/11-10 19:47 
Ign er ihvertfald meget glade for det nye golden eye 007

Ign video review
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 02/11-10 20:14 
Hm, så de har droppet det originale missionsbaserede gameplay og udforskningen der gjorde det gamle Goldeneye til en vinder, til fordel for lineære Call of Duty-skyderier?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 02/11-10 20:23 
Det havde jeg godt nok ikke regnet med. Havde totalt afskrevet spillet..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 02/11-10 21:50 
Wuuhuuu... Det bliver måske julegaven til mig selv :)
The medium is the message.
KamekKamekSkrevet 02/11-10 21:52 
Der ser faktisk overraskende godt ud.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
millenniummillenniumSkrevet 02/11-10 21:57, rettet 02/11-10 21:58 
Men, der er pt. to positive mod én gnavpot på Gamerankings

EDIT: tre mod en. :)

Link...
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-10 00:39 
Sumez>
Hm, så de har droppet det originale missionsbaserede gameplay og udforskningen der gjorde det gamle Goldeneye til en vinder, til fordel for lineære Call of Duty-skyderier?

Ser sådan ud, en skam for golden eye 64 er da et af bedste spil nogensinde efter min mening.

Jeg troede egentligt (indtil i dag)at det her var et remake af N64 spillet. Nå men så sparer jeg de penge, for det her kunne jeg aldrig finde på at købe.
JonassoeJonassoeSkrevet 03/11-10 00:55 
Well, der er jo altid multiplayer. Var det ikke også derfor, man spillede originalen?
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-10 01:00 
Ikke for mit vedkommende.
BeanoBeanoSkrevet 03/11-10 08:04 
Heller ikke her ;)
SumezSumezSkrevet 03/11-10 08:11, rettet 03/11-10 08:11 
Heller ikke her. Jeg er ikke i tvivl om at det her er et godt spil på baggrund af anmeldelsen ovenfor, men jeg har allerede Modern Warfare, Halo 3 og en masse andre FPS'er af denne type, og så skal der altså mere til for at et spil i genren kan skille sig ud - hvilket netop var det, det gamle Goldeneye gjorde. Det var det første FPS der -virkelig- fængede mig.
Multiplayer kan for mit vedkommende rende og hoppe. Igen har jeg tusind andre spil, man kan spille nærmest identisk multiplayer i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 03/11-10 08:46 
Jeg kan derimod godt følge 1UP's holdning: "During a time when the genre has become so beholden to gritty depictions of war and hardcore space marines, it's pleasant to see a title that, like the best Bond films, doesn't take itself too seriously".
The medium is the message.
JonassoeJonassoeSkrevet 03/11-10 08:49 
Nå ok :)
Havde bare det indtryk, at multiplayeren var det, der sikrede spillet sin nærmest legendariske status (selvom jeg kender en del, der vil mene, at Perfect Darks multiplayer var bedre). Hvis jeg skulle købe denne remake, skulle det i hvert fald være for lokal multiplayer.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 03/11-10 08:56 
Jeg tror multiplayer i det gamle Goldeneye er noget af det kedeligste FPS-multiplayer jeg har prøvet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 03/11-10 09:02 
Ok, synes det er ret grineren :P
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
millenniummillenniumSkrevet 03/11-10 09:19 
Nu husker jeg også den gamle GoldenEye som en spil med stor hang til copy/paste kulisser. - Imponerende dengang, men ville helst sikkert være utilgivelig i dag. Synes det er helt i orden at lave GoldenEye 2010 efter tidsånden.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/11-10 09:41 
Ser ok ud.... for en Wii-shooter ;) Men ikke noget jeg vil give fuld pris for.
KalicolaKalicolaSkrevet 03/11-10 10:18 
Det er ikke en remake.
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 08/11-10 15:04 
Ingen der har prøvet/købt det endnu?

Jeg er lidt på vippen til at spæne ned og købe det, men der har været lidt enkelte 70% anmeldelser af det.
The medium is the message.
RuneSPRuneSPSkrevet 08/11-10 16:51 
Jeg har ganske kort prøvet det hos en kammerat, synes det var ret svært at styre... der gik i hvert fald ikke længe før vi droppede Goldeneye multiplayer og gik tilbage til wii sports :/
millenniummillenniumSkrevet 17/11-10 22:27 
Jeg har nu gennemspillet første bane, og må sige at jeg allerede er svært tilfreds.

Fjenderne har et moderat højt overlevelsesinstinkt. De skifter ofte position, og løber ikke direkte ud i mine skudsalver - men de er heller ikke overlegne.

Banen føles ret bred. Jeg havde specifikke checkpoints, men kunne godt vælge et par alternativ ruter og metoder.

Rent grafisk har de fået det bedste ud af situationen. Wii er ikke noget kernekraftværk, men især ansigterne er overraskende naturlige.

Kontrollen (Wiiremote og nunchuck) virker nogenlunde naturligt for mig. Enkelte gange bevægede jeg mig ud af sensor-feltet, og man kan mærkeligt nok ikke kigge op. Men det er kun et par knaster i forhold til peg-ud-skyd mekanikken.

...og når Bond kaster sig fra dæmningen, og titelmusikken starter, er jeg bare et stort smil. :)
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 18/11-10 18:46, rettet 18/11-10 18:47 
Det lyder slet ikke så tosset :) min kammerat og jeg overvejer at investere i spillet, for at spille lidt online multiplayer. Kan du komme med lidt kritik af online delen. Er det eksempelvis rigtigt at man kan få killstreak bonus som i Call of Duty, hvor man kan hidkalde helikoptere osv.?
Og har du nogen erfaringer med Call of Duty, hvis man evt. skulle sammenligne de to med hinanden?

Nogen der ved hvor det er billigst? Af en eller anden grund figurerer spillet ikke på spilpriser.dk.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 19/11-10 12:10, rettet 19/11-10 12:11 
Jeg har bedst erfaringer med multiplayer i MAG, og sammenlignet er Golden Eye mere 'back-to-basics'. Det er tydeligvis designet til at alle kan være med i kampen. Lav barriere, små arenaer og simple funktioner. Men indtil videre har det været top underholdende.

Wiiremoten kan dog skabe lidt problemer. Hvis man kommer til at flytte sigtet uden for sensorbar området, så sidder sigtet bagefter fast i et par kritiske sekunder. Det skal man lige vænne sig til.
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 21/11-10 00:07 
Jeg fik lige gennemført spillet idag og jeg er egentlig også godt tilfreds.
Jeg vil dog mene at det her snarre er et nyt spil bygget på filmen (Med mange ting lavet om) end en remake på nogen måde
På nær det allerførste område i hvor man starter var der ingen steder fra N64 spillet jeg genkendte.
Skal man bare lige vide;)

Multiplayer delen er jeg så igang med nu og den syntes jeg faktisk også er ganske god for et wii spil.
Bruger selve classic controlleren og det fungerer for mig langt bedre end de andre options.
Har dog bemærket at melee angreb er ret så overpowered. Et godt slag er oftest nok til at dræbe sine fjender.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
HulleHulleSkrevet 21/11-10 01:21 
Super med lidt flere indtryk, det spil kommer jeg vist ikke udenom.. Kommer der en anmeldelse fra dig, Hr. N?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 21/11-10 08:13, rettet 21/11-10 08:13 
Hvis man kommer direkte fra COD, er det helt sikkert svært at blive imponeret. Men som fordel har multiplayer spontan underholdning. Det er små arenaer med korte distancer, hvor man ofte skal løbe i blot 10 sekunder for at score sit næste kill. Ren og skær multiplayer-run&gun som vi kender det fra barndommen. :)

Jeg har indtil videre kun brugt nunchuck og wiiremote. Måske skulle jeg afprøve Classic controller lidt.
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 22/11-10 03:46 
Hulle>
Super med lidt flere indtryk, det spil kommer jeg vist ikke udenom.. Kommer der en anmeldelse fra dig, Hr. N?

Så afgjort.
Ville havde filmet her i weekenden men har haft besøg men vil prøve at få skrevet, filmet og redigeret en video her i løbet af ugen. Skal også havde gjort min Crazy Taxi anmeldelse færdig;)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-10 05:01 
Jeg har spillet et par baner i det indtil videre og syntes at det er jævnt fedt. Der er så meget mere gameplay i singleplayer delen i forhold til sådan noget som CoD BLOPS.

I CoD tror man at man får singleplayer gameplay, men når man har spillet banerne et par gange opdager man at det er præcis det samme man laver hver gang. I Goldeneye er der selvfølgelig også en del moderne scripting mange steder, men der er mange flere valg... Man kan selv vælge om man vil prøve at snige sig rundt eller gå ind guns blazing og man kan finde hemmelige luftskakte man kan snige sig igennem osv. Det er altså noget der mangler i moderne FPS.
millenniummillenniumSkrevet 22/11-10 10:13 
... Nemmerlig. Jeg spiller også Medal of Honor parallelt med GoldenEye, og selvom MOH har flotte sekvenser og højt tempo så er det scriptede gameplay meget eksplicit, sammenlignet med GoldenEye.

GoldenEye har afgrænsede sektioner som implicit stiller spørgsmålet: Vil du bruge lyddæmper eller maskingevær? Dit valg.

NB: spiller man med Nunchuck og Wiiremote er der et par gode gimmicks som indrager controlleren i spillet.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 23/11-10 07:47 
Så fik jeg også købt det og tilbragt et par timer med det. Første indtryk er at singleplayer er super, multiplayer ikke så super.

I singelplayer er flot og flydende. Ai'en er god, grafikken i den fede ende og så er gameplayet godt, af de grunde som allerede er blevet nævnt i tråden her.

Multiplayer er straks en anden sag. Spillet bliver lige pludselig en hakkende affære, selv på små baner. Det er underligt at spillet tager et kvalitets dyk, når man er online. Hvorfor?

Pr. default kommer spillet med den irriterende opsætning, at sigtet er lettere låst, så man ikke kan kigge fuldt op og ned. Samtidig kigger spillet selv op eller ned hvis man kommer til en trappe eller lignende.
Det er dog ikke helt explicit hvordan man fjerner dette, så man selv har fuld kontrol til at styre.
Fandt denne guide til at rette problemet:

juegosmajicos - Ign Boards>
TURN STYLE: This is a weird one. A while ago some people were complaining about their cameras moving up or down when goin up or downstairs, and this option is the reason why. There are three options: Wii Remote Turning allows you look with your wiimote, as always; Wii Remote Turng (X Only) makes it so that you can turn the camera only horizontally, and when going up/downstairs the camera turns up/down momentarily; Nunchuk turning makes it so that the wiimote is not used for aiming at all. Instead, moving the analog stick up or down makes you walk forward/backward, while moving the stick left/right makes you turn. You camera doesn't turn vertically except on stairs. When holding the aim button, you can move your camera in any direction, but you have to stand still. Your settings for aiming like this are taken from the CONTROLLER SETTINGS menu, so if you have high sensitivity and look inversion turned on there, that is also the case here.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 23/11-10 12:34 
Så fik jeg spillet endnu mere sinleplayer og er ret så imponeret.

Spillet er meget stemningsfuldt med gode lydeffekter og fede kampe. På trods af hardware har de formået at snyde sig til at få områderne til at virke meget levende. Cover kan gå i stykker, inventar ødelægges når kuglerne flyver rundt og giver god indlevelse og gør det hele mere dynamisk.

Ros til Night Club scenen som benytter sig af simple teknikker til visuelt at snyde sig til en propfyldt nat-klub. Det er nogen simple sorte 2d figurer der står og skaber mængden, men det virker ganske fint, blandet med lyset og musikken.
Og så er jeg helt vild med scenen længere fremme i loungen på samme bane. Musikken bliver pludselig forgrundslyden og lydeffekterne bliver fadet til slowmotion selvom kampen fortsætter i normalt tempo. Det er nærmest artistik skudduel.

Må endnu engang stemme i og rose valget mellem stealth eller åbne skuddueller, det fungerer bare.

I det hele taget er spillet bare super godt og viser hvad Wii hardwaren kan, hvis ellers udviklerne gider at bruge tiden på at lave et ordentligt spil.

Multiplayer er stadig lidt hit-and-miss. Desværre.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 23/11-10 13:57, rettet 23/11-10 13:57 
Ja, jeg synes også Night Club scenen fungerede rigtigt godt. Også som en behaglig pause i flowet, i modsætning til andre FPS spil som hele tiden forsøget at holde dampen oppe. Det kan blive lidt udmattende og forceret.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 23/11-10 13:59 
Er banerne ligeså åbne og nonlineære (modsat f.eks. CoD) som i originalen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/11-10 14:58, rettet 23/11-10 14:59 
Det føles lidt som sektioner som dog er lineært opstillet. Ind- og udgangene er faste, men sektionen har en vis "bredde", så man ikke følger én path til udgangen. Og som sagt kan man enten være listeper med lyddæmper eller bruge en AK47.

Man kan eksempelvis også vente til fem fjender står tæt på en brandfarlige olietønde, men jeg har sjældent held med at være sniper. Fjenderne er utroligt gode til at spotte dig.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig