X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kaffe eller the


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 27/09-10 22:03 
Jeg har stort set altid drukket kaffe, og har betragtet the som noget tyndt stads. Men her i går ville jeg da lige prøve lidt the fra skabet. Jeg frøs af h til, og tænkte at det sikkert ville hjælpe på varmen.

Efter 2 krus blev jeg enormt afslappet i kroppen og tænkte at der da måtte være noget værre hø i de urter. Men min kæreste proklamerer at det vist helt er normalt med the.

Hvis ovenstående er tilfældet, er jeg da helt klart færdig med at drikke de brune bønner om aftenen. Iøvrigt sov jeg efterfølgende som en sten :)

Kan I nikke genkendende til noget af det der sker med the i kroppen?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-10 22:29 
Ja med Kamille te/the, det er sku godt inden man skal sove IMO :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
jaesjaesSkrevet 27/09-10 23:21 
Hvis det var alm. sort te burde det omvendt kvikke dig op, da der er koffein i (dog kun ca. halvt så meget som i kaffe). Siden du frøs, har det måske bare været varmen, som gjorde dig afslappet :)
JonassoeJonassoeSkrevet 27/09-10 23:32 
Te smager da dejligt ^_^
Kan omvendt ikke lide kaffe. Det er ret bittert. Kaffebolcher og kaffechokolade er til gengæld utrolig lækkert :P
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
JuggernautJuggernautSkrevet 28/09-10 00:17 
jaes>
Hvis det var alm. sort te burde det omvendt kvikke dig op, da der er koffein i (dog kun ca. halvt så meget som i kaffe). Siden du frøs, har det måske bare været varmen, som gjorde dig afslappet :)

Det var kamillethe som KroeboCop også er inde på. Om det har været pga. den varme the at jeg fik varmen, lyder ret så sandsynligt. Omvendt er hele oplevelsen ret positiv, så jeg giver theen hele æren for den totale oplevelse :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/09-10 00:46 
Sikker på, der ikke bare er noget brite i dig? ;)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 28/09-10 00:47, rettet 28/09-10 01:07 
Ok. Ja, kamillete har ry for at være afslappende. Måske det endda er bevist. Det skulle i hvert fald være bevist, at det har andre gode egenskaber (bakteriedræbende, styrker immunforsvaret).

Jeg ved dog ikke, om jeg ville drikke det hver dag uden at sikre mig, at det er ok - nogle urter skal man ikke have for meget af. Men sådan er det jo sådan set også med mad :)

EDIT 2: Til Juggernaut (Killer Bean sneg sig inden om).
- Ooog døjede lige med en anfald af sprogspasmer.
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/09-10 08:49 
Jeg citerer direkte fra Wiki:

"...These plants are best known for their ability to be made into a tea which is commonly used to help with sleep and is often served with either honey or lemon. Chrysin, a specific flavonoid found in chamomile, has been shown to be anxiolytic in rodents[2][3] and is believed to be at least partially responsible for chamomile's reputation as a sleep aid. Chamomile is the national flower of Russia. It is known to reduce stress.[4] The flora labelled "chamomile", all of the family Asteraceae..."

Vi forkæler grisene med store baljer med kamille-te om vinteren :)

Læs selv mere
millenniummillenniumSkrevet 28/09-10 09:08 
Jeg måtte hive mig selv i nakken, og nedsætte mit kaffe-forbrug. Når man arbejder foran PC'en så har man som dårlig vane at drikke kaffe hele dagen :)

For dem som synes at the er som varm vand der lugter, kan jeg anbefale the med anis og lakridsrod. (Du skal nok opdrive en rigtig the-forhandler for at finde det). Det er lidt som at drikke Pernod - med god samvittighed. (Vidst nok også godt for potensen).
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/09-10 10:40 
Hmm, det kan da godt være, jeg skal prøve at få mig en ny vane med at drikke kamillete inden jeg skal sove. Jeg drikker aldrig kaffe, jeg synes alligevel tit jeg har problemer med at sove, fordi jeg føler mig 'wired' :)
AV Intelligent Terminal
GilucGilucSkrevet 28/09-10 11:53 
Hvis man gerne vil have koffeintilskuddet fra kaffe over i theen, så kan man jo give det et skud guarana eller kolanød :)
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/09-10 12:43 
Killer Bean 2>
Hmm, det kan da godt være, jeg skal prøve at få mig en ny vane med at drikke kamillete inden jeg skal sove. Jeg drikker aldrig kaffe, jeg synes alligevel tit jeg har problemer med at sove, fordi jeg føler mig 'wired' :)

Også lidt mælk i, da varmt mælk også virker sløvende.
Hoid to colony C05 where the computer is...
jaesjaesSkrevet 28/09-10 14:15, rettet 28/09-10 14:21 
Killer Bean 2>
Hmm, det kan da godt være, jeg skal prøve at få mig en ny vane med at drikke kamillete inden jeg skal sove. Jeg drikker aldrig kaffe, jeg synes alligevel tit jeg har problemer med at sove, fordi jeg føler mig 'wired' :)

Kamillete kan selvfølgelig muligvis hjælpe, men det er jo stadig primært symptombehandling - det lyder da som om du skal unwires :) Eller måske lider af lidt stress.

Et af de alm. råd mod søvnproblemer er at sætte sig og lave noget afslappende i tiden op til man skal sove (vel mindst en halv time) - så ikke noget med at arbejde, rydde op eller spille et hektisk actionspil :)

EDIT: Afslappende som i både lav fysisk aktivitet og lav hjerneaktivitet.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 28/09-10 14:26, rettet 28/09-10 14:27 
Giluc>
Hvis man gerne vil have koffeintilskuddet fra kaffe over i theen, så kan man jo give det et skud guarana eller kolanød :)

Ja og med stor fordel for guarana holder én kørende meget længere tid end koffeinen fra kaffe. : )

Hvis jeg ikke kan falde i søvn så har jeg noget forfærdeligt te der hedder "godnat te" det smager af ækelt men virker. : )
Ellers laver jeg en gang urtete af lidt"Cannabis Sativa";P

ellers nepeta cataria(katteurt) eller valerina forte.

EDIT: ordvalg udskiftet ; P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/09-10 14:27 
Jeg bruger puslespil, det bliver man lidt søvnig af også.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/09-10 15:04 
jaes>
Et af de alm. råd mod søvnproblemer er at sætte sig og lave noget afslappende i tiden op til man skal sove (vel mindst en halv time) - så ikke noget med at arbejde, rydde op eller spille et hektisk actionspil :)

Det kunne godt være, jeg bare skulle følge det råd i stedet :)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig