X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Risen


Svar
WehnerWehnerSkrevet 25/09-10 11:53 
Er stort rpg i stil med Morrowind fra folkene bag Gothic-spillene. Det var gået helt under min radar, indtil jaes nævnte det i går.

Herold har anmeldt pc-versionen - er der andre, der har prøvet det?

Jeg køber det i hvert fald ved lejlighed.

IGN-anmeldelse af 360-versionen
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/09-10 13:53 
Bestilt hos CoolShop :-) Både gameplay.co.uk og shopto.net er out of stock!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/09-10 14:12 
Lyder til at det er klart bedre på PC.

Ikke at det er overraskende.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/09-10 14:16 


Det ser sådan ud, ja :-)
WehnerWehnerSkrevet 28/09-10 00:16 
Det ser faktisk pænt stemningsfuldt ud, dette "Gothic-4-in-spirit":

http://store.steampowered.com/app/40300/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 28/09-10 00:55, rettet 28/09-10 14:58 
Gamespots og IGNs anmeldelser har mere eller mindre overbevist mig om, at det er værd at spille (vil gerne have en second opinion på nogle af spillets elementer). Dog er det nok for langt til, jeg vil spille det i praksis, da jeg ikke vil lægge så mange timer i et spil, der formentlig "kun" er "godt". Specielt ikke med alle de andre lovende RPG'er i horisonten. Men måske engang med lidt mere tørke :)

Faktisk vildt så mange RPG'er, der kommer inden for det næste halve års tid. Tror jeg talte otte, da jeg lurede på To The Game for nylig.

EDIT 2: Var vist for træt til at skrive i går - har tilføjet lidt.
- Og i dag går det vist ikke meget bedre, var for hurtig, endnu mere tilføjet :D
SumezSumezSkrevet 28/09-10 08:03 
Er du vimmer nogle flotte skovområder
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 29/09-10 11:33 
jaes>
Faktisk vildt så mange RPG'er, der kommer inden for det næste halve års tid. Tror jeg talte otte, da jeg lurede på To The Game for nylig.

Kan du skrive hvilke :)? Af umiddelbar interesse kunne jeg se Gothic 4 og Fall Out: New Vegas, men har nok overset nogle.
jaesjaesSkrevet 29/09-10 18:30, rettet 29/09-10 18:33 
Jeg snakkede om antal og, ikke interesse, da det jo er subjektivt ;)

Men hvis du sorterer efter genre og dato på X360 og PS3 får du syv spil. Wii kiggede jeg ikke på. Dertil er der Witcher 2, men det fandt jeg info om på Wikipedia, så der er kun syv på To The Game, glemte nok bare at uddybe, da jeg skrev indlægget. Har dog lige set, at det kun gælder for pc-versionen, og en konsol-udgave er ikke engang sikker :/

Kan dog lige tilføje, at jeg valgte at tælle Fable 3 og Deus Ex: Human Revolution med, selvom det er hybridspil. Hack and slash medregnde jeg ikke.

EDIT: "Gad ikke" som i "glemte", fik vist lige rodet noget andet ind i det - at tilføje "m.fl." ville jo ikke ligefrem være at bruge lang tid på uddybe ;)
jaesjaesSkrevet 23/03-11 17:39 
To'årn er på vej er og sat til at udkomme i år.

Man spiller en fordrukken pirat, og spillet udvikles heldigvis samtidig til konsoller og pc.

Gamespot skriver, at det ser ekstremt lovende ud. First look-artikel:
http://gdc.gamespot.com/story/6301598/risen-2-dark-waters-impressions-first-look/?tag=gs_all_games
SumezSumezSkrevet 23/07-11 12:50 
Andre der oplever at spillet ikke bare er mørkt om natten, men så mørkt at det rent faktisk er uspilleligt, selv med en fakkel? (på X360)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-11 14:02 
Det erindrer jeg ikke, men jeg har ikke spillet så meget af det. Sikker på det ikke bare er indstillingerne på dit fjernsyn?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-11 14:21 
Jeg har heller ikke haft problemer (X360). Der plejer at være nogle simple gamma settings i spil, men jeg kan ikke huske hvordan det er i Risen... jeg plejer generelt at skrue lidt ekstra op for lys/kontrast/gamma.
SumezSumezSkrevet 23/07-11 17:10 
Der er ingen indstillinger i selve spillet, og mit fjernsyn er så lyst det kan blive uden det går endnu mere ud over hvad man kan se - En søgning på Google finder rigtig mange der har haft samme oplevelse, men ingen løsning på problemet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig