X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/11-11 14:59, rettet 13/11-11 14:59 
Du kan som regel også altid finde nogle "downgrade"-filer på nettet, hvis du er kommet til at opdatere :)

IP'en står på side 22:

http://playright.dk/forumemne.php?id=32282&sort=0&start=420

Måske Chrono gad at skive den op i det første indlæg?
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/11-11 18:10 
Hold da kæft mand, den mine er jo tosset stor!

Jeg skal vist lave en ordentlig bunke skilte, hvis det skal gøres bare nogenlunde muligt at finde rundt i systemet :)
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 13/11-11 18:34 
Så står IP'en i først indlæg.

Jeg har ikke selv spillet Minecraft i lidt over en måned, men skal uden tvivl i gang igen næste weekend når "final" versionen udkommer. Kan da også være jeg kigger ind på P:R-serveren så, hvis den da bliver opgraderet. Gider ikke servere der ikke kører nyeste version.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KilroyKilroySkrevet 13/11-11 19:35 
Jeg var ikke klar over at der var sådan et behov for at køre på pre-releases. Der er en 1.9-version på Multiplay som kan smides på.
Kilroy Was Here
HankyHankySkrevet 18/11-11 17:46 
Så er der ikke mange timer til det færdige spil udkommer (1.0)

Venter spændt :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
kingsizekingsizeSkrevet 18/11-11 18:20 
En gang mellem klokken 22 og 24. planen er så vidt jeg ved at udgive spillet under Notch's Keynote tale idag.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/11-11 19:17 
Jeg glæder mig mest til at få redskaber med Silk Touch.
AV Intelligent Terminal
kingsizekingsizeSkrevet 18/11-11 21:57 
Så er de i gang med at opdatere Minecraft til release, men hvor længe det vare er ikke til at sige.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
kingsizekingsizeSkrevet 18/11-11 23:16 
Så er minecraft 1.0 ude.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KilroyKilroySkrevet 19/11-11 08:31, rettet 19/11-11 08:33 
Og serveren burde også køre i 1.0, så kom frisk, folkens! Jeg har også lige købt yderligere 3 måneder i Multiplay, så...

Edit: Alright, den er på 1.0, men der er et eller andet der driller. Hum.
Kilroy Was Here
HankyHankySkrevet 19/11-11 17:52, rettet 19/11-11 17:53 
Min client siger at serveren stadig kører 1.8

O_o
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/11-11 17:56 
Mine too :(
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 19/11-11 20:13 
Jeg tror det I ser er Message of the Day, som bare er "1.8!". Ikke desto mindre er der ikke meget at gøre lige nu, da server-udgaven af 1.0 har en eller anden fejl.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/11-11 20:20 
Så er det kold tyrker :)
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 19/11-11 21:43 
Det lykkedes mig i øvrigt at komme på serveren her for en time siden. Så det kan lade sig gøre :)
Kilroy Was Here
HankyHankySkrevet 20/11-11 04:11 
Det virker også fint for mig nu (og Killerbean vist også *tsk tsk* :D)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
kingsizekingsizeSkrevet 22/11-11 07:31 
Fix til "invalid Server Key" error

Link...
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/11-11 11:39 
Det virker! Nice :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/11-11 16:50, rettet 23/11-11 16:51 
Jeg har fundet et Stronghold! :D

Har kun lige været inde for at snuse lidt til et par af rummene, men fandt en kiste med tre røde æbler. Nu må der godt snart komme kakaobuske og æbletræer i spillet :)
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 23/11-11 19:22 
Så er det spændende om den stronghold der fra 1.8 eller 1.0. Se om du kan finde en End Portal!
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/11-11 00:32, rettet 24/11-11 12:56 
Jeg kunne ikke finde en End Portal. Kun et stort bibliotek og et springvand :/

Jeg tror lige jeg vil prøve at lave et par Eye of Ender og se, om de reagerer på noget i området.

EDIT:
Nu har jeg brugt næsten alle mine Ender Pearls på at lede i området. Jeg har gravet lodret ned, der hvor de peger. Jeg havner også i Stronghold'et, men der er ikke noget portalrum :(

Måske er jeg bare for dårlig til at lede efter det, eller måske er portalrummet blevet "spist" af et hulesystem. Eller også har der bare aldrig været et portalrum i det Stronghold.
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 18/03-12 23:28, rettet 18/03-12 23:29 
Nå jeg er startet med at spille minecraft igen og søger efter gode mods, så hvis der er nogen af jer der spiller med mods, ville jeg være vældig interesseret i at høre hvilke.

Pt. har jeg disse:
Better World Generation:
http://www.minecraftmine.org/better-world-generation-mod/
For at få lidt mere spændende bjerge.

Water Shader:
http://www.minecraftforum.net/topic/542215-123-water-shader-alpha-v5b/
Fantastisk vand effekt.

Har luret lidt på disse, er der nogen der har prøvet dem?:
Seasons: http://www.minecraftforum.net/topic/962758-12320the-seasons-mod/page__hl__seasons

Trees++: http://www.minecraftforum.net/topic/1028159-trees-v1310-forgesmp34-trees6-biomes/

ExtraBiomesXL: http://www.minecraftforum.net/topic/1090288-extrabiomesxl-v11-the-official-sequel-to-extrabiomes/page__hl__environment%20mod

Nature Overhaul: http://www.minecraftforum.net/topic/191599-v11-nature-overhaul-v18/page__hl__nature%20overhaul

Er meget interesseret i at få noget "liv" og variation i spillet, men det skal helst virke bare en smule naturligt og ikke ødelægge noget (Nature Overhaul virker lidt farlig på det punkt?).

Med hensyn til gameplay mods, der bruger jeg Equivalent Exchange. Buildcraft virker lige kompliceret nok (for mig), men overvejer Wireless Redstone, da jeg fatter minus af at bygge ordenlige redstone ting.

Forslag til mods, behøver ikke være 1.2.3 endnu. Kan jo bare holde øje med hvornår de bliver opdateret.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KilroyKilroySkrevet 26/03-12 18:48 
Så først dit spørgsmål nu, Darken. Hvis du har mod på det, er der Technicpack. Det er en launcher der giver dig mulighed for at køre med tre forskellige mod-pakker, der alle tilfører hver sin ting.

Der er The Yogbox (Samlet af Pudding_Huxtable og navngivet efter youtube-gruppen Yogscast) der tilfører bedre dungeons, mere variation osv. osv.
Der er Technic, som hele launcheren er navngivet efter, der blandt andet indeholder Buildcraft, RedPower (Redstone-agtig udvidelse), Thaumcraft (et enormt og kompliceret magisystem) og Mo' Creatures (som navnet angiver, flere væsner)
Og så mener jeg at have hørt at The Voxel Box også nu kan hentes via launcheren, som tilføjer adskillige mods selv.

Det smarte ved Technic launcheren er, at du kan have alle tre installationer hængende samtidig, uden at støde på problemer. Og Technic er desuden også i en Multiplayer-udgave, så du kan finde servere der kører Technic (Kaldet Tekkit) og spille sammen med andre.

Technic Pack
Kilroy Was Here
DarkenDarkenSkrevet 27/03-12 02:18 
Sygt!, jeg kiggede lige modsne igennem, så mod reviews og så smeltede min hjerne lige.
Det skal prøves :D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
LBJordellLBJordellSkrevet 01/04-12 17:46 
Jeg er lige begyndt på at spille Minecraft igen. Hvilken version kører serveren på nuværende tidspunkt?
KilroyKilroySkrevet 02/04-12 07:12 
Den kører ikke noget som helst. Jeg lukkede serveren for et par måneder siden.

Først og fremmest fordi at der ikke virkede som om der var den store interesse for at bruge den. Men en mange uheldige opdateringer fra Mojangs side gjorde det svært at administrere det hele og slutteligt har jeg ikke tid til at holde styr på den, her hvor jeg arbejder i Tyskland.
Kilroy Was Here
DarkenDarkenSkrevet 04/05-12 14:40 
De viser også en lille gennemgang af singleplayer tutorial i en anden vid.

Er da lidt spændt på at se hvor langt spillet så kan nå, med udbredelsen til sofa folket.

De siger 9. Maj til omkring 1600 points.

Hat Films gennemgang af Minecraft Multiplayer til Xbox live
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HankyHankySkrevet 25/01-13 17:17 
Hvis nogle stadig spiller Minecraft, eller har interesse i at gøre det lidt igen, så send mig en PB.

IP: roflcopter.maxgree.com:25588

Startede for et par måneder siden en ny server, der jævnligt bliver besøgt af undertegnede, nogler af mine kammerater og Killerbean herinde fra.

Kom glad - det kunne være sjaw' :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HankyHankySkrevet 28/01-13 04:02 
Kilroy er nu whitelistet - er der virkelig ingen andre der er friskhedens?

Amigo siger man skal!

Minecraft
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
LBJordellLBJordellSkrevet 04/04-13 11:58 
Det lyder alletiders. Jeg er i hvert til fald game :)
KilroyKilroySkrevet 08/04-13 13:56 
Jeg faldt lige over denne her video: http://www.youtube.com/watch?v=GctoXj_BNqY

Det er, kort sagt, en måde at spille det såkaldte Ultra Hardcore i Minecraft uden at skulle benytte forskellige mods. I ultra hardcore kan du kun heale ved at lave golden apples, hvilket gør både kamp og almindelig udforskning meget nervepirrende.

Der er nogen der har lavet en række videoer, hvor man ser forskellige menneskers synsvinkler fra samme spil.
Det kunne være meget spændende at deltage i, tror jeg. Man skal nok bare kunne sætte en pæn mængde timer af til det.

Hvis nogen har overvejet at lave sådan noget, så ville jeg i hvert fald være frisk på at deltage :)
Kilroy Was Here
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/06-13 05:22 
Minecraft er udkommet på disc til Xbox 360 nu. Det er da meget sejt :)
http://www.shopto.net/video%20games/xbox360/XB2MI09-minecraft-xbox-360-edition?utm_source=Newsletter%2B721&utm_medium=E-mail&utm_campaign=minecraft
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/06-13 08:35 
Men er det ikke en super-forsimplet udgave af spillet? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/06-13 08:43 
Det aner jeg ikke. Jeg gider ikke spille det uanset :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 27/06-13 09:18 
Sumez>
Men er det ikke en super-forsimplet udgave af spillet? :!

Mindre maps, men derimod en bedre ydelse, så vidt jeg har hørt. Spillet har vist nok haft godt af at blive konverteret til C# i stedet for Java.
Kilroy Was Here
slk486slk486Skrevet 27/06-13 09:18 
Verdenen er selvfølgelig mere begrænset og det kan ikke moddes, men ellers stort set samme spil. Min knægt kan godt lide det fordi der er split screen co-op.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/06-13 10:02 
Kilroy>
Mindre maps, men derimod en bedre ydelse, så vidt jeg har hørt. Spillet har vist nok haft godt af at blive konverteret til C# i stedet for Java.

C#? Er det lavet i XNA eller har MS faktisk lavet et professionelt C# SDK til X360?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 27/06-13 10:29 
Se mig og min dårlige hukommelse. Det er C++ Minecraft 360 er lavet i.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 27/06-13 10:34 
Ok, jeg læste lidt om det, og der er ellers folk der påstår at det faktisk er C#
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 27/06-13 10:41 
Jeg har læst begge dele, men på Minecraft-wikien stod der C++. Hvem der har ret? Who knows!
Uanset hvad, så har spillet haft godt af at blive lettere omskrevet, ser det ud til.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 27/06-13 10:41, rettet 27/06-13 10:42 
Det har al kode :D Svært at forestille sig at der ikke er meget spaghetti i Java-Minecraft.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/06-13 15:55 
Javacraft er rigtig meget spaghetti! (Medmindre de har fikset rigtig meget med patches. Jeg har ikke spillet i et års tid)

Selv med en overpumpet PC kunne du nemt rende ind i "Memory Leak" error, og være nødt til at starte skidtet op igen, og igen, og igen... Og så lige en gang eller to mere.
For mit vedkommende hjalp det dog, da jeg langt om længe fik fat i en 64-bit version - Som Mojang selvfølgelig (i hvert fald dengang) ikke selv havde tilgængelig.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 01/07-13 14:53 
Version 1.6.1 er netop blevet released. Nu med mere hest end en ALDI lasagne!

https://mojang.com/2013/07/minecraft-the-horse-update/
SumezSumezSkrevet 01/07-13 15:09 
Sejt! Det har været længe ventet! :) Må hellere komme i gang igen, står mit "fort" stadig i ét stykke? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 01/07-13 15:27 
Det så intakt ud sidste gang jeg var forbi, så mon ikke ;) Jeg venter på at Fragnet får nosset sig sammen til at hente updaten så jeg kan opdatere serveren.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-13 16:35 
Damn, jeg har ikke spillet siden Hanky's server forsvandt. Det er svært at stå for fristelsen :)
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 01/07-13 17:01 
Vi har den stadig, bare med et nyt map ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
TheDukeTheDukeSkrevet 01/07-13 18:58 
@Sumez
Så skulle den være der, husk at du skal bruge Mojang's nye launcher.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-13 22:42 
Hanky>
Vi har den stadig, bare med et nyt map ;-)

Okay, jeg får bare konsekvent en "can't reach server" :(
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/07-13 22:08 
Aaargh, hvad har MS gang i??? Jeg kan ikke installere mit disc-based Minecraft X360!!! Jeg må afvikle spillet med drevet konstant susende!!! Tak for lort, MS! Ikke nok med at jeg støtter med et køb, men jeg må tage til takke med en dårligere udgave end download... asshats! :-(

Eller er det min egen skyld og der er en workaround til at installere, som nogen kan hjælpe med?
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig