X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KilroyKilroySkrevet 22/08-11 13:32 
Der er intet der forhindrer jer I at rive nogle huse ned og bygge jeres eget i stedet :)
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 22/08-11 14:27 
Tror bare jeg laver en mineby et stykke væk, med en stor kæmpemine og så nogle huse og sådan :)
DarkenDarkenSkrevet 28/08-11 14:23, rettet 28/08-11 16:22 
øh hvis er den store sandstone by? og er i flere om at bygge den?

Edit: Mig og LBJordell var lige forbi og kigge ind, det ser lidt copy pasty ud... og så er den ikke monstersikker :P

Sandstone by
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 28/08-11 23:36 
hehe blev lige nødtil at poste dette:
Minecraft

Sjovt at prikke til et af bonde dyrene med en hundeflok i hælene.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 01/09-11 01:16 
Hvor mange har hørt denne her Minecraft sang? :)

Mining All Day long
KilroyKilroySkrevet 06/09-11 09:30 
Først og fremmest vil jeg gøre opmærksom på, at når 1.8 bliver udgivet her i løbet af ugen, så vil I, hvis I opdaterer, ikke kunne spille på serveren indtil der bliver lavet en opdatering. Jeg skal nok gøre hvad jeg kan for at være hurtigt ude.

Dernæst, har I set den mod der hedder Equivalent Exchange? Linket er en video der fortæller lidt om den. Jeg er lige på nippet til at installere den, da det ser ganske glimrende ud.

Equivalent Exchange
Kilroy Was Here
DarkenDarkenSkrevet 06/09-11 13:48 
Det ser ret cool ud, jeg kan godt lide balancen i recipes (som vidden beskriver det), det er ikke bare free cake.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 07/09-11 00:50 
Er der nogen bestemt grund til at /home bliver resat "hele" tiden? Oplever tit at når jeg er i knibe og har brug for home er den resat til spawn (hvilket er et øv sted, når man har ½ hjerte tilbage og det er mørkt :P ).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KilroyKilroySkrevet 07/09-11 09:08 
Nej, der er ingen grund jeg kan se. Jeg har også undret mig.

Jeg ser om jeg kan finde årsagen :)
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 08/09-11 00:15 
er der en port til nether et sted? skal bruge nogle ressourcer derinde fra :P
DarkenDarkenSkrevet 10/09-11 01:48 
done. har opført en ude for syd udgangen af spawn byen (spawn ligger ved vest indgangen).

*psst* jo mere jeg ser af det der Equivalent Exchange jo mere kunne jeg godt tænke mig at prøve det ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KeenKeenSkrevet 10/09-11 09:53 
Jeg synes sku' der er rigeligt med "snyd" på serveren i forvejen, jeg gider ihvertfald ikke bruge det...

men gå i bare amok så hygger jeg mig med min egen by et godt stykke væk fra alt det andet :P
KilroyKilroySkrevet 10/09-11 11:18 
Jeg fandt fornylig en pakke, hvor en havde kombineret Equivalent Exchange, Better Than Wolves, Industrial Craft og en masse andet i en pakke.

Det er ganske fantastisk og har givet spillet helt nyt liv. Jeg miner cobblestone, som jeg forvandler til iron ore, som jeg forvandler til gold ore, som jeg forvandler til diamant.
Der er hele tiden et eller andet at lave, og selv junk som gravel og lignende kan bruges til et eller andet.
Wauw!
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-11 22:29, rettet 13/09-11 22:31 
Kilroy>
Jeg miner cobblestone, som jeg forvandler til iron ore, som jeg forvandler til gold ore, som jeg forvandler til diamant.
Der er hele tiden et eller andet at lave, og selv junk som gravel og lignende kan bruges til et eller andet.
Wauw!

Det lyder da ikke særligt sjovt. Så er der jo ikke noget, som er hverken sjældent eller værdiløst. Hvorfor skal man så overhovedet spille spillet?

Men noget helt andet: Jeg har lige vadet rundt i jeg ved ikke hvor lang tid for at prøve på at finde en smule kaktus, men har ikke kunnet finde én eneste. Det er lidt mystisk, synes jeg :/
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 13/09-11 22:37 
lige præcis, så kan man jo lige så godt spille creative mode...
KilroyKilroySkrevet 14/09-11 07:19 
Killer Bean 2>
Kilroy>
Jeg miner cobblestone, som jeg forvandler til iron ore, som jeg forvandler til gold ore, som jeg forvandler til diamant.
Der er hele tiden et eller andet at lave, og selv junk som gravel og lignende kan bruges til et eller andet.
Wauw!

Det lyder da ikke særligt sjovt. Så er der jo ikke noget, som er hverken sjældent eller værdiløst. Hvorfor skal man så overhovedet spille spillet?

Jeg har brug for tusinde af diamanter til at bygge nogle af de ting som Equivalent Exchange bruger. Så uanset hvor underligt det virker, så er det ikke særligt overpowered.

Det kommer sikkert an på hvorfor man spiller Minecraft. Jeg nyder det mest som en art lego-verden, som jeg er i færd med at fylde med Better Than Wolves-vindmøller, jeg skal have bygget mig nogle stenbrud med BuildCraft, jeg ville gerne udnytte alle de olieforekomster og gummitræer der er i nærheden af min jordhule, og så ville jeg gerne have nogle af Equivalent Exchange's dyreste ting.
Jeg når ikke et punkt i spillet hvor der ikke er mere at opleve, bygge eller se før om nogle uger, hvilket er ganske fantastisk!

Mht. kaktuser, så har jeg faktisk ikke set nogle heller. Jeg kan slet ikke huske om jeg har set et ørken-biome på serveren, i hvert fald endnu...
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-11 17:47, rettet 14/09-11 19:12 
Nu fandt jeg en lille ørken-biome med en smule kaktus. Jeg håber bare ikke, jeg har fået udvidet kortet til en belastende størrelse som resultat af min søgen :)

Wow, med alle de ændringer der er i 1.8 er det næsten hul i hovedet ikke at starte på et nyt map én gang til :O
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/09-11 19:14, rettet 21/09-11 19:15 
Der sker ikke så meget på serveren lige for tiden?

Det er lidt trist bare at tusse rundt alene :(
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 21/09-11 20:05 
1,8 ;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/09-11 20:11 
Ja, men jeg har fusket mig tilbage til 1.7.3 :)
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 22/09-11 16:51 
I tror det er løgn, men Notch har netop frigivet en pre-release af 1.9.

Ja, I læste rigtigt. 1.9. 1.8 er lige kommet og 1.9 kommer snart.

Den bringer venlige snemænd, to nye fjender i Nether, NPCere i landsbyerne og åkandeblade i sumpe.
Kilroy Was Here
DarkenDarkenSkrevet 22/09-11 17:48 
Sådan som jeg har forstået det så kom 1.8 pga en fra teamet "leakede" (whatever) en beta af 1.8 (ikke igennem loaderen) og Notch valgte så at udgive 1.8 for at der ikke skulle komme en masse versions forvirring. Hvilket betød at alt der skulle have været i 1.8 ikke var færdig.. derfor kommer der en 1.9 =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KilroyKilroySkrevet 22/09-11 19:14 
Jeb "leakede" den. Han smed den på nettet "for ekspertbrugere", og Notch, synes jeg at fornemme, har billiget det.

Uanset hvad, så giver det en herlig masse versionsforvirring, da mods og så videre nu sikkert ikke når at blive opdateret til 1.8, og så er moddere tilbage ved square one ved udgivelsen.
Kilroy Was Here
ChronoChronoSkrevet 22/09-11 22:02 
Det var selvfølgelig helt med vilje. Det var en pre-release ligesom 1.9 er i dag. Men håber nu snart den rigtige 1.9 kommer - der er nogle fejl (endda nogle de har indsat med vilje) som gør den lidt træls at spille med.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/09-11 21:52 
Er den der gigantisk sandstensby også blevet copy/paste'et ind eller hvad sker der?!
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/09-11 17:07 
Seriøst, hvem har bygget det her?:

Minecraft
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 29/09-11 17:22 
mon ikke det er killroy der har leget med copy/paste igen
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-11 09:48 
Nyt spørgsmål:

Er serveren gået fuldstændigt ned? Jeg bliver konsekvent nægtet adgang :/

Godt det samme. Jeg troede aldrig, jeg skulle komme til at sige det her, men.... jeg er er blevet lidt træt af at spille Minecraft(!?) :)
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 04/10-11 10:10 
Jeg har heller ikke rigtigt kunne finde mig et sted hvor jeg gad bygge noget siden 1.8 udkom
LBJordellLBJordellSkrevet 06/10-11 17:46, rettet 06/10-11 17:48 
Er sådan lidt blevet træt af at spille Minecraft, fordi der er flere kolossale copy/paste elementer på det nye map. Det virker sådan falskt?

Og så bliver jeg nægtet adgang ret ofte.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/10-11 18:03 
Kan du overhovedet komme på? Jeg bliver nægtet adgang hver eneste gang :(

Jeg ved godt, jeg lyder utaknemlig, men jeg synes også det er virkelig nederen med de bygninger, der er blevet smidt ind midt i det hele. Det virker ikke særligt indbydende (nærmest modsat), og det ville være SÅ meget federe med et helt clean map uden hacks.
AV Intelligent Terminal
LBJordellLBJordellSkrevet 06/10-11 20:13 
Har ikke kunne komme på et godt stykke tid nu.

Forstå mig ret, jeg er heller ikke utaknemlig over serveren vi har fået tildelt.
dRxLdRxLSkrevet 06/10-11 21:01 
Hvor meget cpu kraft kræver en sådan server? Jeg kan måske fikse jer noget permanent og stabilt som I kan styre kollektivt.
Men kun hvis I ønsker det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KilroyKilroySkrevet 16/10-11 12:13 
Serveren burde nu være opdateret til 1.8. Lad mig vide hvis der skulle være noget galt.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/10-11 15:36, rettet 16/10-11 15:36 
dRxL>
Jeg kan måske fikse jer noget permanent og stabilt som I kan styre kollektivt.
Men kun hvis I ønsker det.

Hvis Kilroy gerne vil give faklen videre, har jeg ingen indvendinger :)

Kilroy>
Serveren burde nu være opdateret til 1.8. Lad mig vide hvis der skulle være noget galt.

Nice. Er jeg den eneste, som synes det fortjener et nyt friskt map?
AV Intelligent Terminal
LBJordellLBJordellSkrevet 16/10-11 16:35 
Kunne være sjovt at se in game generede byer, ja :)
KilroyKilroySkrevet 16/10-11 18:05, rettet 16/10-11 18:19 
Hvis der er stemning, så kan vi da sagtens sige det :)

Med miner, mushroom biomes osv. der er blevet implementeret, ville det næsten være det oplagte at gøre!

Edit: dXrl-> Hvis du vil hoste serveren privat, kan du eventuelt se på nedenstående link.
En dual core processor skulle også være en ret fin ting at have på maskinen der hoster :)

Can I host a Minecraft Server?
Kilroy Was Here
KilroyKilroySkrevet 23/10-11 22:43 
I tilfælde af at der er nogen der synes det er spændende, er serveren nu "rigtigt" i 1.8. Det betyder en helt ny verden med ravines, potentielle strongholds og NPC villages.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/10-11 23:28 
Cool!

Men der sker bare ikke noget, når jeg prøver at logge ind :(
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 24/10-11 08:48 
Uhm, NU burde det virke. Jeg aner virkelig ikke hvorfor serveren engang imellem laver den computermæssige pendant til at tisse i sengen...
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-11 15:16 
Har du slået monstrene fra? Jeg synes ikke der er så meget action.
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 24/10-11 16:51 
JEg havde ikke bevist slået dem fra. Jeg ser nu at der i 1.8-versionen er mulighed for at bestemme sværhedsgraden. Så selvom at jeg havde spawn monsters=true, så stod serveren på Peaceful. NU skulle der ske noget :)
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-11 15:17, rettet 03/11-11 15:18 
Jeg synes ikke rigtig, der er så mange folk på serveren mere?
Og for det meste tosser de bare rundt i hvert sit verdenshjørne :/

Nu har jeg forsøgt at bygge noget der skal ligne et rådhus. Jeg tænkte at det måske kunne tænde gnisten lidt igen, hvis vi havde en lille by som fælles byggeprojekt?

Minecraft

Bygningen er ca. færdig, men jeg mangler lige at få proppet lidt møbler derind. Den der lys-glitch, man får på malerierne, er godt nok irriterende.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-11 16:05 
Minecraft
AV Intelligent Terminal
CronossCronossSkrevet 03/11-11 16:20 
Jeg vil gerne spille lidt mere Minecraft!
Det kræver dog nok at vi netop har et eller andet fælles projekt som vi beslutter os for - at bygge en by eller noget andet lignende. Jeg er ikke god til at sidde og bygge helt alene, men vil hellere være en del af noget lidt større. Det kunne også være sjovt at lege lidt mere med arbejdsopgaver og økonomi, hvis folk er klar?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-11 17:01 
Jeg har stykket nogle små grunde ud i form af fundamenter foran rådhuset, så du kan bare komme og lege med :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/11-11 12:50, rettet 13/11-11 15:41 
Nu har jeg langt om længe fundet en forladt mine på vores map! :D

Er der andre, som har fundet en?

Jeg har ikke turet gå ned i den endnu. Jeg skal lige have bygget en nedgang fra overfladen og en "base" ved siden af selve minen. I skal være velkommen til at hjælpe med at udforske den :)

Ca. koordinater til nedgangen:

X = -228 Z = -10

Yes, endelig! Nu fandt jeg nogle melonfrø. Så bliver der dyrket vandmeloner bagerst i drivhuset :)

EDIT: Jeg har bygget en gangsti, der begynder ved siden af drivhuset og slutter ved minen. Så nu skulle det være til at finde :)
AV Intelligent Terminal
PlaykidPlaykidSkrevet 13/11-11 14:32 
Killer Bean 2>
Jeg synes ikke rigtig, der er så mange folk på serveren mere?
Og for det meste tosser de bare rundt i hvert sit verdenshjørne :/

Nu har jeg forsøgt at bygge noget der skal ligne et rådhus. Jeg tænkte at det måske kunne tænde gnisten lidt igen, hvis vi havde en lille by som fælles byggeprojekt?



Bygningen er ca. færdig, men jeg mangler lige at få proppet lidt møbler derind. Den der lys-glitch, man får på malerierne, er godt nok irriterende.

Minecraft er ganske hyggeligt at spille, men det bliver ret hurtigt små trivielt. Jeg har forsøgt at joine serveren et par gange de sidste stykke tid, for at hygge spille det, men den er som regel altid outdated.
Spiller nu: Halo 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/11-11 14:45 
Så du har 1.9 Pre-release installeret?

Serveren er 1.8. Det bliver den nok ved med, indtil der kommer en "ægte" 1.9 (?).
AV Intelligent Terminal
PlaykidPlaykidSkrevet 13/11-11 14:50 
Dunno, sidst jeg ville prøve var i går. Men IP adressen var fjernet, og jeg orkede ikke lige gå ind i tråden for at finde den ;)
Jeg plejer altid at opdatere når der er kommet en ny release, og der går oftest et stykke tid før serveren bliver det. Man burde nok vente på at serveren bliver det, og så først da opdatere :)
Spiller nu: Halo 3
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig