X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 08/03-11 13:18 
Okay, men det er også okay bag mit hus. Skal alligevel reallokere til et nyt sted for at mine videre. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 08/03-11 13:51 
du kan jo begynde at bygge bag bjerget, der er masser af plads og så kommer min første station ikke til at stå helt alene :P
SumezSumezSkrevet 08/03-11 13:57 
Hvis det står til mig bliver samtlige bjerge og bakker i nærheden jævnet med jorden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 08/03-11 14:00 
er det ikke lidt mere tidsbesparende at bygge på den anden side? XD
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/03-11 14:03 
Jeg synes nu flade områder er kedelige at se på. Praktiske, ja... men kedelige :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/03-11 14:04 
Da ikke hvis der er bygget kæmpegrise, 1up-svampe og guldtissemænd over det hele?

Jeg snakker jo ikke om at det skal bevares fladt og åbent. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 08/03-11 14:22 
En guldtissemand fra adminum-level til top ville være et community projekt der gik over i historien!
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 08/03-11 14:27 
Gik over i/penetrerede... Potato, penistáto.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/03-11 14:27 
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20110127003637/zeropunctuation/images/5/5b/Minecraft_3.png
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/03-11 15:31 
Jeg havde tænkt mig at i midten af tronerummet i mit slot skulle indholde en stor guldpenis, men jeg er gået lidt kold på ideen og har faktisk bare lavet en trone istedet : /
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/03-11 22:06 
Kilroy>
Hvis der er nogen der har noget guld eller lignende i overskud, så mangler min Nethergate-pyramide "syd" for spawn lidt pynt af en art.

Er den ikke vest for spawn? Eller er det bare mig, der stener... igen :D

Cronoss>
Hvis i stter en kiste ved pyramiden, skal jeg nok lægge alt mit guld i :)

Nu havde jeg igen lidt guld i overskud, men jeg fandt ikke nogen kiste, så jeg har stillet én på venstre hånd, når man kommer ind i pyramiden :)
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 11/03-11 18:49 
Jeg har åbnet et art "naturhistorisk museum" lige ved mit hus. I kan ikke tage fejl af bygningen, da det er en stor, grim klods af cobblestone.

Den mangler lidt (jeg ville gerne have en art gift shop ved siden af Skelet-buret) og så vil jeg bygge en stor kuppel på taget. Bare for sjov :)
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-11 09:34 
Er jeg den eneste, der ikke har kunnet komme ind på serveren de sidste par dage? Når jeg prøver, kommer jeg ikke længere end "Logging in...", og så sker der bare nada :/
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 15/03-11 09:56, rettet 15/03-11 09:56 
jeg kunne heller ikke komme ind igår, samme problem :/
KilroyKilroySkrevet 15/03-11 11:42 
Jeg kiggede lige, og kunne ikke få svar fra serveren pga. "ukendte problemer".
Den er blevet genstartet og burde nu være oppe i omdrejninger igen.

Noget relateret: Hvis I oplever hastighedsnedsættelser eller bliver fortalt at serveren genstarter, så sig lige til.
Jeg har kigget lidt på ressourcerne og de er steget pænt det sidste stykke tid. Hvorfor ved jeg ikke.
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 15/03-11 11:47 
Kilroy>
Jeg har åbnet et art "naturhistorisk museum" lige ved mit hus. I kan ikke tage fejl af bygningen, da det er en stor, grim klods af cobblestone

så længe du ikke bruger "snyderkoder" andre steder XD
KeenKeenSkrevet 15/03-11 11:51, rettet 15/03-11 11:53 
forresten så har jeg bygget min station i byen færdig så den virker, problemet er bare at den chrasher ret tit... tror det er fordi det er multiplayer...

kunne man ikke bare installere det mod hvor man kan trykke på vognen og så køre den automatisk?

ellers må vi nøjes med alm. boosters og/eller powered carts...
KilroyKilroySkrevet 15/03-11 12:18 
Har du boostere ved din station? Hvilke, i så fald?

Minecraft Mania er, så vidt jeg kan se, ikke på listen, men hvis jeg kan finde en version der virker på hMod, så er jeg da villig til at sætte den på:)
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 15/03-11 13:32, rettet 15/03-11 14:01 
min station(hvis den virkede) er fuldautomatisk, du trykeer på en knap, så kommer der en vogn op og når du sætter dig i den så kommer der en booster og sender dig afsted...

og det samme med ankomst du stopper automatisk ved stationen, og når du står af kommer der en booster og sender vognen ned til cart dispenseren.

se den her
KilroyKilroySkrevet 15/03-11 14:10 
Vores server kan få Craft Book-modden. Den tillader, blandt andet, en masse minecart gøgl, med boosterblokke, bremseblokke, sorteringssystemer og lignende.

Det gode ved det er at minecartsystemer bliver lidt mere kompakte.
Den dårlige er at nogle funktioner (fx. sortering og opsamlingssteder) kræver specielle blokke, som Netherrack og Iron ore, altså blokke som jeg skal give.
En omvej ville være at give alle adgang til at fremmane netop de to materialer og ikke andre... Det er, så vidt jeg ved, nemt nok at lave.


En anden ting ved CraftBook er broer, porte, elevatorer og, det snes jeg er lidt fedt, bogreoler der har læsbare bøger i.

Hvad siger I, gutter? Skal jeg smide CraftBook på serveren?
Kilroy Was Here
kingsizekingsizeSkrevet 15/03-11 16:02, rettet 15/03-11 16:04 
Min personlige holdning til mods er at, så længe de kun tilføjer funktionaliteter, så som bedre minecart systemer og den slags og IKKE giver mulighed for at bare at fremtrylle materialer, så er det helt fint med mig.
Det der gør det tilfredstillende at bygge noget er jo netop at man selv skal arbejde for at samle de nødvendige blokke først.

Men mods skal heller ikke komme på bekostning af andres nydelse af spillet, så hvis alle andre på serveren siger OK, gør jeg også!

ps. desuden har jeg det fint med at fremtrylle nogle ting fra The Nether. personligt synes jeg The Nether er en joke og totalt ligegyldig.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KeenKeenSkrevet 15/03-11 16:15 
vi kan godt sige at de nether ting som er nødvendige, kan udleveres hvis det er nødvendigt, men jeg er pt. ved at prøve og fikse min station lidt for at se om jeg ikke kan få det til at virke, har fået fikset noget af det der var galt og mangler sådan set kun at så dispenseren til at makke ret
KilroyKilroySkrevet 15/03-11 17:31 
Keen, benytter du passive eller aktive boostere? Jeg mener, bruger du boostere der hele tiden bevæger sig eller nogle der kun aktiveres når en minecart suser forbi?
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 15/03-11 18:06, rettet 15/03-11 18:10 
de kører hele tiden, hvilket er problemet :P

for at giver cartsne nok fart bliver man nød til at bruge bostere hvor du glitcher to carts sammen til en :)
KilroyKilroySkrevet 15/03-11 20:57 
Argh, så er det måske derfor serveren til tider har lidt problem.

Keen, jeg sender dig et link til CraftBook, og så kan du eventuelt se om du kan modificere din station så den virker på den mod.
Jeg elsker minecarts og ville gerne gøre dem nemmere at bruge, ikke mindst fordi jeg selv er en idiot til både boostere og redstone.
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 16/03-11 08:16, rettet 16/03-11 18:34 
hvis jeg har de der block som du har linket til kan jeg mere end halvere pladsen under min station :P

Edit:

jeg har nu lavet en færdig station klar til brug hvis man installerer moddet, det kan simpelthen ikke lade sig gøre at lave noget stabilt uden

Jeg har kun brugt bloks som jeg selv har minet, så ingen snyd herfra ^^
KilroyKilroySkrevet 18/03-11 19:12, rettet 18/03-11 19:12 
Jeg har installeret CraftBook på serveren!

Det betyder blandt andet at Keens station næsten virker efter hensigten!

Det vil, for jer ikke togstation-interesserede folk, betyde sjove ting! Wow!

I vil kunne lave broer, porte, elevatorer og bogreoler der kan læses!
I kan selvfølgelig også lade være, og bare lade som om at jeg ikke har lavet noget out of the ordinary. Nu er der i hvert fald muligheden for lidt ekstra legeplads, især når Notch har forsømt minecarts noget.

Jeg har prøvet din station, Keen. Af en eller anden grund kommer minecart aldrig op på stationen og der var ikke et [station] kontrolskilt under Obsidianblokken (Det har jeg tilladt mig at sætte ind, rent eksperimentelt. Jeg håber ikke jeg ødelagde noget undervejs). Efter at have sat det skilt ind, virker station-delen.

Som rent forsøg er den vellykket, vil jeg sige. Good job!
Desuden har jeg fundet ud af at jeg kan ændre hvilke materialer der skal udgøre hvad, hvilket betyder at man eventuelt kunne sætte bogreol eller lignende til at være eksempelvis Collector eller Sorter. Vi kan rent faktisk slippe for at bruge Iron Ore eller Netherrack, da de ikke rigtigt er tilgænglige.

Ting I kan lave!
Kilroy Was Here
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 22/03-11 17:33 
Er det bare mig eller er det som om det er ved at dø lidt ud? møder ikke rigtigt folk online mere og der sker ikke så meget i landskabet ? :' (
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KeenKeenSkrevet 22/03-11 17:46 
jeg ser heller aldrig folk mere, så jeg er også begyndt at spille det mindre

men nu skal jeg lige ind og prøve min station ^^
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-11 18:16 
Jeg har været forhindret i at spille online den sidste uges tid, da mit internet er gået fuldstændigt i hårknude :/
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 22/03-11 18:26, rettet 22/03-11 18:28 
ahh ok.. jeg har også lige været et smut i Frankrig.

Hvis vi gerne vil have aktivitets niveauet lidt op på serveren og hvis der er plads til en udefra, så vil min lillebror gerne joine.

Jeg har opfordret ham at oprette en bruger herinde.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KeenKeenSkrevet 22/03-11 18:55, rettet 22/03-11 22:11 
nu skulle stationen gerne virke ^^ men jeg er løbet tør for guld blocks så skal lige mine lidt mere før den anden station kommer til at virke
KilroyKilroySkrevet 22/03-11 19:03 
Jeg tror det har lige så meget med at der ikke er meget nyt, som sådan. Jeg ender altid med at bruge mere tid på at udforske hulesystemer end at bygge. Ganske awesome beskæftigelse, men ikke ligefrem konstruktivt :)
Kilroy Was Here
CronossCronossSkrevet 22/03-11 21:38 
Jeg har haft store problemer med at logge ind på selve Minecraft klienten...
Derudover er jeg stadig i gang med mit evighedsprojekt - en meget lang og meningsløs bro på det højeste punkt i verdenen :)
KeenKeenSkrevet 23/03-11 08:10 
Hvor tit falder du ned mens du bygger på den? :P
SumezSumezSkrevet 23/03-11 08:25 
Ja undskyld, jeg kan kun spille Minecraft i enkelte rækker af dage ad gangen, og har desværre haft afsindigt travlt de seneste par dage med et par rimelig tunge arrangementer. Ved ikke hvornår jeg kommer tilbage til Minecraftserveren, men håber snart. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 23/03-11 09:10 
har vi ikke sådan at vi kan se et kort over vores verden?
HeroldHeroldSkrevet 23/03-11 09:16 
Kilroy kan lave et.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 23/03-11 09:41 
Sure thing. Giv mig lidt tid, så burde jeg kunne have et kort klar i løbet af i morgen, vil jeg tro:)
Kilroy Was Here
LBJordellLBJordellSkrevet 23/03-11 16:33 
Kan se at jeg ikke er den eneste, der har problemer med at logge ind. Kommer ikke rigtig længere end "Logging In".
KeenKeenSkrevet 23/03-11 16:55 
samme her det problem er der en gang imellem, det er bare at vente :/
LBJordellLBJordellSkrevet 23/03-11 17:52 
Ja ja. Nu har jeg været så priviligeret, at få en "Failed to connect to server - Connection refused" meddelse.

Det er tilsyneladene ikke min dag i dag :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-11 22:09 
LBJordell>
Ja ja. Nu har jeg været så priviligeret, at få en "Failed to connect to server - Connection refused" meddelse.

Den får jeg også lige pt. :/
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 23/03-11 22:17, rettet 23/03-11 22:17 
Same :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 23/03-11 23:18 
Jeg er på sagen, gutter. Serveren var offline, og det skyldes formentligt at den blev overbelastet på et eller andet tidspunkt her i eftermiddags.
Jeg har sat den til at køre igen. Men den kan være ustabil, så undgå de store byggeprojekter, da jeg ikke kan garantere at den kører helt.

Det korte af det lange er, at Minecraft laver logs over samtaler (Ja, Sumez, jeg beklager jeg stødte ind i din hule :( ), kommandoer (både succesfulde og ikke) og så meget andet. Normalt er logsene på et par megabyte, men i dag rundede loggen næsten 52 MB! Et eller andet er der sket og indtil at jeg pløjet mig gennem loggen (det gør jeg i morgen, samtidig med at jeg lægger et kort over serveren op) ved jeg ikke hvad der har gjort det.

Det kan være en mod jeg har brugt, det kan være at en eller anden har detoneret en million TNT eller også har en Creeper sneget sig ind i serverrummet.

Jeg håber snart at have det løst :)
Kilroy Was Here
KilroyKilroySkrevet 24/03-11 20:18 
Hmm, jeg har nu gennemset loggen (ikke noget der tog så meget tid igen, da det var rundt regnet et par tusinde linier med en enkelt fejlmelding). Jeg tror jeg har rettet hvad den brokkede sig over, men hvorfor serveren besluttede sig for at tage hovedspring i den lave ende i går, aner jeg ikke. Den opsætning har været i brug stort set siden serveren kom op.

Mht. et kort over serveren: Min forbindelse er lidt flaky i øjeblikket. Kortet er renderet, men det kniber lidt med at uploade de knap 300 Megabyte som kortet fylder.
Men det kommer i små skridt :)
Kilroy Was Here
KilroyKilroySkrevet 31/03-11 18:46 
Der er en ny update ude, som indeholder følgende ting:
Ulve der kan tæmmes og bruges som kæledyr.
Sover du i en seng, ændrer den dit spawnpoint.
Småkager
En masse andet gøgl.

Jeg vil dog gøre opmærksom på, at hvis I opdaterer, kan I ikke spille online før der kommer en opdatering til server-softwaren. Bare heads up!
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 31/03-11 18:49, rettet 31/03-11 18:51 
okay sig lige til når det er :)

btw hvor mange spiller overhovedet mere? jeg ser kun fleshmangler og LBJordell online...

edit: hvis hule er det det ligger bag mit hus? jeg er stødt ind i den via min mine, der er masser af fakler men der er ikke minet noget som helst nogle steder, har sat et skilt men der er ikke rigtigt nogen der har reageret :)
KilroyKilroySkrevet 31/03-11 18:58, rettet 31/03-11 18:58 
Well, det kan have været mig. Jeg bor åbenbart lige oven på et nexus af huler.

Jeg håber dog at der er nogen af jer der kommer forbi serveren i morgen, den 1. april.
Jeg håber at det er bare lidt sjovt;)
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 31/03-11 19:01 
du bor sku da ikke i nærheden af mig XD du er den der bor længst fra mig af alle :P
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig