X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KilroyKilroySkrevet 23/10-10 19:08 
Begrundelsen er åbenbart at Notch bruger så meget tid på at lave en update, at han ikke udgiver nok updates.
I læste rigtigt.
Men Notch har vist hyret nogle folk der kan hjælpe ham, da han åbenbart ikke aner noget om servere.
Kilroy Was Here
DarkenDarkenSkrevet 23/10-10 21:56 
Han har hosted servere og det er dem der kigger på issued
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/10-10 23:03 
Sumez>
Jeg tror aldrig jeg har været ude for et træ hvor jeg ikke kunne nå det øverste af stammen fra jorden :\

Faldt lige over de her to skønheder. Der er i det hele taget bare virkelig mange store træer i nærheden af mit spawn point :)

Minecraft
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/10-10 12:23, rettet 24/10-10 12:24 
Jeg har aldrig set et træ der er i nærheden af den størrelse :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 24/10-10 20:13 
Kilroy>
Begrundelsen er åbenbart at Notch bruger så meget tid på at lave en update, at han ikke udgiver nok updates.
I læste rigtigt.
Men Notch har vist hyret nogle folk der kan hjælpe ham, da han åbenbart ikke aner noget om servere.

Det er godt at han har hyret hjælp, Notch er generelt ikke en særlig klog mand.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-10 21:49 
Minecraft
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/10-10 09:04 
Giluc>
Det er godt at han har hyret hjælp, Notch er generelt ikke en særlig klog mand.

Okay?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 25/10-10 09:41 
Giluc>
Det er godt at han har hyret hjælp, Notch er generelt ikke en særlig klog mand.

og du bygger den udtalelse på?
BeanoBeanoSkrevet 25/10-10 10:02 
At man kender sine egne begrænsninger og hyrer ekspertise så man istedet kan fokusere på de områder hvor man kan rykke ved noget, syntes jeg er meget klogt.
HeroldHeroldSkrevet 25/10-10 10:16 
Han er skam klog nok, han har bare taget munden for fuld pga. sin succes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 10:49 
Er det ikke bare brugerne, der propper kæften fuld af lort på ham? Indtil videre har han da ikke lovet noget, han ikke har kunnet holde? Han tager det bare stille og roligt, og det har han sin fulde ret til. Alle de der 'jeg har altid fået alting servet på et sølvfad og vil have opdateringer NU!' -tosser skal da bare knytte sylten :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 25/10-10 10:57 
Syntes også det er tragisk at hans server åbenbart har været under DDOS angreb af "sure fans" der vil have flere opdateringer. Det giver ikke rigtigt mening.

Minecraft is currently experiencing a stimulation provided by us.

It's purpose is to send Notch a clear message of how the future of minecraft will turn out unless he gets to work, namely by influencing the amount of sales taking place, due to the attacks.

Start providing your customers with the updates that you promise them.

We have roughly 83,000 bots available, and preserved for this seizure, we could if we wanted to keep this going for weeks, however we have decided to give it a week, and see whether or not your attitude, and commitment will change, we believe it will when money stops rolling in for the time being...

anyhow, no we're not from roblox, or any other minecraft clone, not to mention none of us have been around 4chan for years, and nor has any real 4channers for that matter, its all newfags now, and has been for quite a few years."


"Minecraft Apparently Under Siege By Angry Addicts Demanding More Updates"
SumezSumezSkrevet 25/10-10 10:58 
Jeg er heller ikke helt med på hvad han gør "forkert"? Alt hvad han har gjort har da virket rimelig klogt, og han har aldrig lovet nogen han ikke kan holde. Jeg synes hans indsats er imponerende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 25/10-10 11:04, rettet 25/10-10 11:05 
jeg er også af samme opfattelse, har har gjort det godt, han er også alene om det, det har folk altid været klar over... men det er så åbentbart ikke nok for nogle
SumezSumezSkrevet 25/10-10 11:10 
Jeg må så indrømme at jeg heller ikke har set nogen kritisere ham for noget - og jeg har ellers læst det officielle forum en hel del. Til gengæld er der en hel masse der klager over folk der, efter sigende, brokker sig over Notch "hele tiden".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 12:00, rettet 25/10-10 12:23 
Beano>
Minecraft is currently experiencing a stimulation provided by us.

It's purpose is to send Notch a clear message of how the future of minecraft will turn out unless he gets to work, namely by influencing the amount of sales taking place, due to the attacks.

Start providing your customers with the updates that you promise them.

We have roughly 83,000 bots available, and preserved for this seizure, we could if we wanted to keep this going for weeks, however we have decided to give it a week, and see whether or not your attitude, and commitment will change, we believe it will when money stops rolling in for the time being...

anyhow, no we're not from roblox, or any other minecraft clone, not to mention none of us have been around 4chan for years, and nor has any real 4channers for that matter, its all newfags now, and has been for quite a few years."

Det er godt nok den dårligste undskyldning for at være en nar, jeg nogensinde har set. Jeg fatter seriøst ikke, hvad det er, der driver den slags mennesker :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/10-10 12:29 
Og hvad er der helt præcis galt med hans "indstilling" eller "indsats"? Han gør jo VILDT meget, og den update han har annonceret til Halloween lader jo til at være virkelig fed! Indtil videre er der da intet der tyder på at den bliver udskudt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/10-10 12:36 
Nej... og ironisk nok kan den slags julelege jo kun hjælpe til at der kommer færre updates når han nu skal bruge tiden på at forhindre angreb. Idioti og ulogisk.
HeroldHeroldSkrevet 25/10-10 12:55 
Problemet er vist at der har været store ting, der ikke er blevet rettet. SMP har jo ikke været funktionelt EVER. Jeg er ret sikker på at den kommende opdatering er dét som mange har ventet på, og det vil også få uroen til at falde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 25/10-10 12:56 
SMP?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 13:01 
Survival Multiplayer

Måske har Notch bare gjort et for godt job. Spillet er allerede så funktionelt, at tosserne ikke fatter, det ikke engang er gået beta endnu :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/10-10 14:23 
Killerbean: Ja, det er tydeligvis problemet. Det er jo idiotisk at forvente at et spils onlineelementer fungerer fra det sekund det bliver implementeret! Der er jo latterligt mange ting at tage hensyn til ved den slags spiludvikling, og som regel er det ikke særlig spændende at arbejde på, og det er svært at løse problemerne uden at skabe en masse andre (især mht. performance)

Herold>
Problemet er vist at der har været store ting, der ikke er blevet rettet. SMP har jo ikke været funktionelt EVER. Jeg er ret sikker på at den kommende opdatering er dét som mange har ventet på, og det vil også få uroen til at falde.

Ja præcis, så jeg forstår overhovedet ikke hvad problemet er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 25/10-10 15:20 
Og det folk slet ikke fatter er at de (BEVIDST OG MED FULD KENDSKAB) har købt et spil i Alpha...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 25/10-10 15:43 
Men mange har købt det med lovningen på at det blev videreudviklet, og at det reelt fungerede som en preorder med adgang til alphaen. Der er mange der bruger argumentet med at han bare kan kalde det færdigt nu, men det ville reelt være at bryde den købsaftale, der er indgået. Sidenhen har han så rettet i betingelserne, men han hænger stadig på den IMO.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 15:55 
Ja, selvfølgelig kommer der både Betas og Finals, men hvorfor skal det gå så helvedes stærkt? Han skal da bare bruge det tid på det, der skal til. Som han også selv skriver, har han lige for tiden travlt med at snakke med advokater og finde lokaler + medarbejdere, så der virkelig kan komme skub i kodningen. Det er alt sammen gode grunde til, at det ikke går så kvikt med updates lige pt. :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/10-10 15:58, rettet 25/10-10 15:58 
Herold>
Men mange har købt det med lovningen på at det blev videreudviklet

Det gør det da også? I stor grad, endda.
Jeg synes faktisk at det går enormt stærkt som det er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 16:00 
Ja, det er trods alt stadigvæk stort set kun et enmandsprojekt :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 25/10-10 16:49 
Min kommentar var bundet op på anden halvdel af mit udsagn :)

Problemet har jo også været at han har vænnet folk til en ugentlig opdatering - og så har forsømt det. Det har gjort pøbelen urolig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/10-10 18:10 
Jeg forstår stadig ikke pointen, men whatever :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 19:03, rettet 25/10-10 19:42 
Damn, hvor har jeg meget jord og sten, der skal fjernes, før min giga kugle kan blive en realitet. Jeg har efterhånden indset, at jeg ikke kommer nogen vegne uden at bruge store mængder TNT. Indtil videre har jeg brugt ca. 100 blokke, men det har ikke gjort nogen nævneværdig forskel. Jeg bliver nødt til at få bygget mig en ordentlig mob trap, så jeg virkelig kan få gang i TNT-produktionen :D
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 25/10-10 19:51 
Sumez>
Jeg forstår stadig ikke pointen, men whatever :)

Den var egentlig bare at der er andre end os, der har spillet spillet længere, og har fået ugentlige opdateringer, som de ikke får længere, og derfor bliver emsige.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 26/10-10 18:57 
og så gik min pc så ned så jeg måtte skifte bundkort og formattere, så nu har jeg ikke mit savegame mere... mange timers arbejde væk, og jeg nåede ikke engang tage nogen billeder af mit flotte udhulede bjerg :/ nå men så man man vel bare starte forfra og lave en endnu bedre bolig denne her gang :P
SumezSumezSkrevet 29/10-10 09:06, rettet 29/10-10 09:08 
Har I set videoen af biomes i Notch's blog? Synes de ser lidt kedeligere ud end jeg havde håbet, men måske er det fordi han ikke har fået ordnet højde-forskellene endnu. Håber da der bliver styr på det før updaten kommer - jeg vil have mine ørkener! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/10-10 09:50 
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=60742

Fedt 3D polygon-2-voxel program, der kan dele en model op i lag pr. voxel så man kan se et trin-for-trin blueprint over et projekt, perfekt til at bygge vilde strukturer i Minecraft! (linket er en guide til hvordan den bruges i forbindelse med Minecraft)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-10 12:32 
Jeg synes bare næsten kun det holder til simple geometriske former. Feks. synes jeg ikke hverken det næsehorn eller de frihedsgudinder, der bliver vist billeder af, ligner ret godt. Når der er tale om så komplekse former, er associationer vigtigere end proportioner IMO :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/10-10 12:51 
Det er jo nærmest indforstået. :) Du kan ikke bygge noget i større detaljer end Minecraft-kasserne tillader, uanset hvilken metode du bruger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-10 13:08 
Jeg ved ikke helt, om vi taler om det samme. Men jeg mener bare at man kan bygge en frihedsgudinde i samme størrelse, men som overhovedet ikke "ligner" originalen, men som alligevel i langt højere grad får folk til at tænke "Frihedsgudinden!". På samme måde som at karikaturtegninger sjældent har mange ligheder med virkeligheden.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/10-10 13:31 
Sådan en model kan vel også findes i polygoner? Vil mene at der er væsentlig større mulighed for at finde den i det format end i voxels :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-10 15:42 
Nu tænker jeg også bare på at lave det efter fri fantasi i stedet for efter en model :)
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/10-10 21:22 
Er der nogle herinde der har spillet minecraft med 3D briller ? :D

Jeg må indrømme jeg synes det er totalt tripperen xD
Jeg startede på det for nogle dage siden, damn... det kan virkeligt være skræmmende at spille det i 3D når man render rundt og udforsker mørke grotter fyldt med zombier.
Eller hvis man er lige ved at falde ned fra et tårn, så kan man bare mærke adrenalinen begynder at pumpe xD
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-10 23:19 
Nej, jeg har ikke prøvet det. Men det kunne være fedt nok. Kan du anbefale nogle briller?
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/10-10 23:37 
Jeg købte nogle nede i Ruben og Bubby, til en af de der arcade turneringer i sommers for 10-20 kr. men det er lidt langt fra dig.
Ellers så tror jeg alle Røde/Blå 3D briller er ens ? : )

Der er en million steder på nettet man kan købe dem, http://www.billige3dbriller.dk/ førstede der poppede op på google hos mig...

Men jeg må da indrømme jeg blev ret imponeret, effekten af 3D er efter min mening meget stærkere i spil (på trods af den simple grafik).
Faktisk synes jeg nærmere det mindede om et svampetrip end når man ser film i 3D i biografen :P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/10-10 10:43 
Cool, så tror jeg bare jeg forsøger mig med et par af dem til £1 incl. fragt, man kan få på eBay :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 31/10-10 01:14 
Halloween-opdateringen er ude. Stadig ingen skade i multiplayer, så jeg venter :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 31/10-10 09:37 
Portals virker heller ikke i multiplay :-(

Jeg kan faktisk intet nyt se i multiplay. Kan det passe?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 31/10-10 21:09 
Det piner mig seriøst, at han bliver ved med at tilføje nyt, uden at fixe det der er ødelagt. Det kan godt være at han har haft travlt, men han har jo ikke travlt nok, hvis han kan tilføje nye ting. Hvad med bare lige at lappe multiplayer, så det virker - så kan han for min skyld klovne ALT det han vil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/10-10 22:40 
Du kunne også bare spille singleplayer ;)
AV Intelligent Terminal
MarcusMarcusSkrevet 01/11-10 02:19, rettet 01/11-10 02:35 
Minecraft

SMP:
Nyt: Alt på listen undtaget portaler til "The Nether" er vel også i SMP?
Fix: Elektricitet (redstone/mekanismer) virker minimum delvist i nu, har jeg testet mig frem til. Savner en changelog.

SMP er dog også netop dét der primært udvikles på pt., før spillet når beta.
SumezSumezSkrevet 01/11-10 08:44 
Herold>
Det piner mig seriøst, at han bliver ved med at tilføje nyt, uden at fixe det der er ødelagt.

Så vidt jeg kan se, har han da ikke "ødelagt" noget endnu, det er bare features der mangler at komme?
Netværksprogrammering er ikke lige det mest sindsoprivende i verden, så det er ikke så underligt at han hellere vil lave de andre, mere progressive ting, først.
Der kommer alligevel til at være en helvedes masse testing og bugfixing angående netkoden i beta, så det er forståeligt nok at han prøver at samle det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 01/11-10 12:51 
Skade har fungeret i SMP. Jeg ser bare ingen pointe i at smide fejlfyldte nye ting ud, uden at bruge tid på det gamle, der er galt. Fixer han to-tre ting, ville 90 procent af alt brokkeri ophøre
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig