X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KeenKeenSkrevet 30/09-10 12:32, rettet 30/09-10 12:32 
jeg fandt også lige min første diamant i går, og fandt nok til at lave et sværd og en hakke...

lige nu er jeg gået i gang med at lave klar til en lille togstation i mit bjerg, så jeg kan komme op og ned af mit kommende minehul.
og så er jeg også i gang med at at udvidde mit hus lidt....
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/09-10 15:15 
Folk bygger de mest sindsyge ting.
Der er feks. en gut der er gået igang med at lave en 16-bit computer vha. redstone:

At han orker....
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 30/09-10 15:27 
hehe har også lige stenet den "it goes from one to the other to the other.. are you listening pig?" hvorefter den lille gris for hug fordi den ikke svarer =D

Men minecraft imponere altså med dens evne til at få folk til at udforske deres kreative evner (jeg har formået at grave et hul... et dybt et!).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KilroyKilroySkrevet 30/09-10 18:23 
Ahahaha!
Her for lidt siden gik jeg uden for "huset" for at arbejde på mit nyeste projekt; et hus under vandet.

Jeg drejer mig og ser pludselig en Creeper der står og hopper udenfor et vindue.
Jeg stopper og står helt stille. Creeperen stopper sit hopperi, drejer hovedet og kigger på mig.

Vi står der en rum tid, begge forstenede. Jeg bakker langsomt ind gennem døren igen og lukker den efter mig.

Da jeg senere kommer tilbage med et sværd, var den væk, sporløst.

(Det kunne jo være den bare ville have kontakt, og måske et lille knusssssssssssss)
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 30/09-10 18:27 
Det er i hvert fald det alle påstår :P

Minecraft
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 30/09-10 19:03 
Lava... help.
Jeg fatter ikke lige lava (standing in yellow stuff hurtz), ja ok man kan ikke lave inf lava som man kan med vand, men hvordan hulen laver folk store lava pytter eller floder?

Jeg eksperimentere stadig så slot osv er bare bygget uden plan. Da jeg fandt en god stor lava strøm ville jeg lave en lava voldgrav, men det tager forever at fragte lava frem og tilbage da spring blokken kun spreder sig 3 blokke til siderne (i plan) og lavaen bliver mindre jo længere væk den kommer. Så det kræver flere springs for at få det til at se rigtigt ud.

Har jeg misset et hint et sted?


Tree farm.. mere hjælp.
ok så har jeg også forsøgt mig på at lave en tree farm, her er jeg stødt på to irretations momenter og kunne godt tænke mig at høre hvad I andre gør.

1. Hvor langt fra hinanden er bedst at plante uden at spilde for meget plads. Mine træer vokser ikke i takt og et træ vokser ind over et andet så det ikke kan vokse + det kan grene sig voldsomt ud.

2. Med høje træer/udgreninger, så kræver det noget at stå på for at fælde alt. Hvad gør I? Dirter vejen op og fjerner det igen? Kan det svarer sig at lave en balkon eller kan det have en hæmmende effekt på træet?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/09-10 20:16 
Darken>
ja ok man kan ikke lave inf lava som man kan med vand

Jeg læste et sted at man faktisk godt kan lave en infinite lava source, hvis man laver et bassin på 10x9 og 3 i højden. Men det kræver jo så 270 source blokke, og retfærdiggør næppe midlet :/

Der er nok ikke andet at gøre end at hente lava på den hårde måde. Jeg synes dog aldrig, jeg har problemer med at finde store områder med lava source blokke :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/09-10 20:59 
Darken>
hvordan hulen laver folk store lava pytter eller floder?

Tror du ikke de er lavet i creative mode i de fleste/mest ekstreme tilfælde?

2. Med høje træer/udgreninger, så kræver det noget at stå på for at fælde alt. Hvad gør I? Dirter vejen op og fjerner det igen? Kan det svarer sig at lave en balkon eller kan det have en hæmmende effekt på træet?

Jeg tror aldrig jeg har været ude for et træ hvor jeg ikke kunne nå det øverste af stammen fra jorden :\
Synes tit man kan mine højere op end det umiddelbart ser ud til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 30/09-10 22:17 
man kan sagtens se træer der er alt for høje til at stå nede på jorden og fjerne dem..

jeg plejer bare at lave et lille dirt tårn så jeg får det hele med
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/10-10 13:05 


Minecraft 16-bit computer!!!
DarkenDarkenSkrevet 01/10-10 14:23 
hehe du er lidt sen på den, Beany har været der ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KilroyKilroySkrevet 01/10-10 20:31 
My my! Fandt et enormt hulesystem med lava her til aften :D Masser af guld, red dust, kul og jern.

Det her spil er bare så sejt!
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 01/10-10 20:55 
Nu mangler vi bare en server og at Survival virker i multiplayer! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 01/10-10 22:10 
Serveren virker nu ikke så svær at lave?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 02/10-10 00:27 
Jo, der er jo ingen der gider at sætte en op!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 02/10-10 01:29 
jeg har desværre ikke nogle steder at sætte en larmebox op 24/7 ellers havde jeg gjort det for længe siden... bor jo bare i en lille lejlighed
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/10-10 10:03 
Jeg ville glædeligt sætte en lille dedikeret server op, men min nuværende internetforbindelse er noget så sølle og ustabil. Så den ville ikke være specielt brugbar :/
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/10-10 23:39 
Det er så vildt at banerne genereres "uendeligt" mens man udforsker. Der er selvfølgelig en teknisk grænse, men så vidt jeg kan forstå, kan man blive ved med at udvide banen indtil den dækker knap 8 gange Jordens overflade (Hvis man sætter en blok til at svare til 1x1x1m IRL). Det kræver selvfølgelig noget hæftigt hardware. Så jeg kan godt forstå, at server admins'ne for det meste forbyder brugerne at udforske, medmindre de har fået lov :D

Og her er forresten en rigtig fed lille tribute til Minecraft:

The Slide
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 04/10-10 14:40 


Sumez vs. Diamant Ore
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 04/10-10 16:03 
Haha, det er derfor man altid skal have to spande vand med :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 04/10-10 16:29 
jep man har altid vand med :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-10 17:41 
Det er jo spild af lava source blokke! Så hellere bare holde nallerne fra diamanterne, indtil man har fået høstet lavaen :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/10-10 18:44 
Hvad vil du bruge lavaen til? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 04/10-10 18:57 
Forhåbentligt et stort kranie der græder lava. Det er mit nye projekt, tror jeg.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-10 19:42 
Sumez>
Hvad vil du bruge lavaen til? :)

Jeg har planer om at samle nok til en infinite source, og så ellers bare se, hvad jeg kan finde på :D
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 04/10-10 20:27 
Notch har annonceret en ny update:
Minecraft

Så fiskeri, fakler der går ud, lanterner, biomens (forskellige slags områder, som is og vulkaner i samme bane), nye fjender og helveds portaler. Ret cool!
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 04/10-10 20:35 
O... M... F... G!!!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
lkzlkzSkrevet 04/10-10 20:46 
Jeg faldt lige over denne Minecraft klon, lavet i Unity3D, som jeg tænkte jeg lige ville dele med jer.

http://www.cubelands.com/
McLovin
GilucGilucSkrevet 04/10-10 21:48, rettet 04/10-10 21:51 
Damn det lyder fedt med den halloween update! Synes dog ikke fakler skal kunne gå ud, selvom jeg godt vidste det ville ske på et tidspunkt :(

Den der klon ser ret fed ud, for øvrigt :P
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-10 22:57 
Giluc>
Synes dog ikke fakler skal kunne gå ud, selvom jeg godt vidste det ville ske på et tidspunkt :(

Ja, jeg vil slet ikke tænke på, hvor mange fakler jeg så skal til at skifte ud med lanterner :!
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 04/10-10 23:01, rettet 04/10-10 23:01 
Faklerne der er i spillet nu, bliver vist byttet ud med den nye, permanente lyskilde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-10 23:25 
Okay, det' sgu cool nok :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 05/10-10 00:12 
Jeg er heller ikke så vild med den nye fakkelmodel, men jeg glæder mig helt vildt til biomes, det har han også snart arbejdet på et godt stykke tid. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 05/10-10 11:13 
Jeg er heller ikke vild med fakkel-nyheden. Hvad er biomes?

Hvad er jeres fremgangsmåde, når i graver nedaf? Tror jeg har taget et for stort område. Det tager i hvert fald en evighed. Kan man nøjes med 5x5 blocks?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 11:40, rettet 05/10-10 11:42 
Dark-Light>
Hvad er biomes?

http://en.wikipedia.org/wiki/Biome

Dark-Light>
Hvad er jeres fremgangsmåde, når i graver nedaf? Tror jeg har taget et for stort område. Det tager i hvert fald en evighed. Kan man nøjes med 5x5 blocks?

Jeg har lavet en vindeltrappe rundt om en 4x4 søjle. Det tog ikke lang tid, før jeg ramte bunden på den måde :)

Men du kan også nøjes med at grave 1x1 direkte ned, og så bare have godt med stiger med ;)
AV Intelligent Terminal
AmbyAmbySkrevet 05/10-10 12:03 
Mange tak! Men hvad er fordelen ved at ræse ned til bunden? Hvis man dækker en større flade på vej derned, er sandsynligheden vel større at finde noget?

Eller der er spændende ting nær bunden?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 05/10-10 12:11 
Hvilken udgave spiller i?

Gratis udgaven som der ikke udvikles på eller betalingsudgaven?
AmbyAmbySkrevet 05/10-10 12:16, rettet 05/10-10 12:16 
Jeg smed de 70 kr efter betalingsversionen. Kunne ikke få den anden til at virke.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 12:28 
Dark-Light>
Eller der er spændende ting nær bunden?

Sandsynligheden for at finde redstone og diamanter stiger jo længere man kommer ned :)

Beano>
Hvilken udgave spiller i?

Gratis udgaven som der ikke udvikles på eller betalingsudgaven?

Jeg spiller Alpha-udgaven. Det er meget sjovere at bygge vilde ting, når man skal knokle for at få materialerne og samtidigt skal undgå/overleve et utal af monsterangreb :D
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 05/10-10 12:52, rettet 05/10-10 13:00 
Ser rigtigt fedt ud, jeg kan godt li det med faklerne og biome bliver også fedt

men hvorfor siger han at der komme nye monstre der rent faktisk er svære? jeg har da problemer nok i dem der er nu XD
SumezSumezSkrevet 05/10-10 13:35 
Diamanter og redstone er -kun- på bunden, så der er al mulig grund til at ræse ned.

Killer Bean 2>
Jeg spiller Alpha-udgaven. Det er meget sjovere at bygge vilde ting, når man skal knokle for at få materialerne og samtidigt skal undgå/overleve et utal af monsterangreb :D

Helt enig! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 14:02, rettet 05/10-10 14:02 
Damn, jeg elsker det her spil!

Fra toppen af mit tårn spotter jeg en god portion kul på siden af et bjerg, og da jeg fiser derhen for liiige at skovle lidt mere kul sammen til samlingen, opdager jeg en stor skakt ved siden af. Den går mega langt ned og ender i et enormt system af små huler. Jeg er tidligere stødt på et gigantisk hulesystem meget længere nede, nogenlunde samme sted på kortet. Det skulle undre mig hvis de ikke hænger sammen et eller andet sted. Det begynder snart at være så komplekst, at jeg ender med at fare ubehjælpeligt vild, hvis jeg ikke finder på et eller andet smart med nogle skilte :D
AV Intelligent Terminal
AmbyAmbySkrevet 05/10-10 14:08 
Jeg bliver bare nødt til at lege med tanken om at jeg har en forkert tilgang, da jeg har spillet et par dage nu, og det eneste jeg har fundet er lidt jern og kul.

Kom, kom til Klondyke...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 14:19 
Du skal bare grave lodret ned og lukke øjnene for alt andet. Når du så støder på adminium, laver du en minebase et par blokke højere oppe og giver dig til at grave ud til siderne. Så varer det ikke længe før du finder de gode ting :)
AV Intelligent Terminal
AmbyAmbySkrevet 05/10-10 15:02 
Tak. Lyder som en god plan :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 05/10-10 15:13 
Faktisk, så er den bedste strategi at tæller 12 felter op fra bunden (allernederste lag inden intetheden er felt 0), og der skal man så starte med at grave ud i rækker, samt en etage ovenover - der er størst chance for at finde diamanter, redstone osv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/10-10 15:26 
Hvor langt skal man ca. ned for at ramme bunden?
HeroldHeroldSkrevet 05/10-10 15:32 
Jeg mener at der fra top til bund er 128 felter.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/10-10 15:56 
Herold>
Faktisk, så er den bedste strategi at tæller 12 felter op fra bunden (allernederste lag inden intetheden er felt 0), og der skal man så starte med at grave ud i rækker, samt en etage ovenover - der er størst chance for at finde diamanter, redstone osv.

Ooh! Det var vist lige den info jeg havde brug for :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/10-10 15:59 
Ok, så graver jeg videre... bare der ikke kommer kinøj... kinesere lige pludselig :)
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig