X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Super MVS-SNK Converter II


Svar
nerosnerosSkrevet 21/09-10 15:55, rettet 21/09-10 16:19 
Tænkte jeg lige ville fortælle hvad jeg har fået af erfaringer med denne tingest. Først og fremmest er den let at sætte i min AES maskine. Jeg har læst mig frem til at man skal sætte MVS spillet i converteren inden man sætter hele pivtøjet i. Grunden til det må jo være for at det hele kan sidde bedst sammen. Tror den er lidt følsom hvad angår den slags.

Nu har jeg kun to spil at teste den med og de er Big Tournament Golf og Samurai Spirits IV. Golf spillet kører uden problemer og er iøvrigt et helt fantastisk spil :-) Idag fik jeg så SSIV ind af døren og med det samme jeg satte det i maskinen ville det ikke lige boote up til min skræk og rædsel, men efter to forsøg kørte det som det skulle og jeg kunne ånde lettet op! MEN jeg har læst at visse MVS spil har scaling problemer når de køres på converteren. Disse spil er Art Of Fighting og The Last Blade (som skulle være det værste). SSIV er altså desværre også ramt af det :-( Hvilket jeg finder ret irreterende og en skam, ved ikke om der er noget man kan gøre ved det? Det er bestemt ikke uspilligt, men vil man have det helt perfekt er AES til denne titel the way to go!!

Hvor mange MVS spil der har scaling problemer vides ikke, men nu kender jeg ihvertfald tre af slagsen. Det er godt jeg kan få testet en masse MVS spil på converteren til træffet i Århus ;-) Jeg krydser fingre for det er en sjælden bjørn med det scaling!

Ellers fuldte der også en lille mini CD med hvor der stor USB på? Ved ikke hvad den skal bruges til? Der var også en lille skruetrækker med og den bruges til at justerer billedet på dit tv hvis der er lidt flimmer på. Jeg brugte den iøvrigt på SSIV og det virkede fint.

Info video om scaling problemer!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/09-10 15:58 
Hvad indebærer nævnte "scaling problemer" helt nøjagtigt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/09-10 16:08, rettet 21/09-10 16:11 
Se videoen ;-)

Det kommer til at se lidt glitchy ud.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/09-10 16:12 
neros>
Ellers fuldte der også en lille mini CD hvor der stor USB på? Ved ikke hvad den skal bruges til?

På Arcadeshock.com står der:

The mini CD that is included are instructions on how to use the adapter, not a driver of any sort that you have to install to make the convertor work.

Så det er sikkert bare en brugsanvisning. Hvis jeg var dig, ville jeg da bare kyle den i en computer af en slags og se, hvad der ligger på den :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 21/09-10 16:13, rettet 21/09-10 16:18 
Killer Bean 2>
På Arcadeshock.com står der:

The mini CD that is included are instructions on how to use the adapter, not a driver of any sort that you have to install to make the convertor work.

Så det er sikkert bare en brugsanvisning. Hvis jeg var dig, ville jeg da bare kyle den i en computer af en slags og se, hvad der ligger på den :)

Det har jeg faktisk forsøgt men det var lige ved at gå galt da min Mac åbenbart ikke kan sluge mini cd'er!? ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-10 18:58 
Damn det ser skidt ud det skalering :( Jeg ved ikke hvad jeg havde forestillet mig da jeg hørte da der ville være problemer med nogle få spil, men havde ikke troet det ville se så slemt ud :(

Jeg håber du er heldig at resten af de MVS spil du kører vil virke helt uden problemer. Det er også rigtig rart at han siger i videoen at maskinens modelnummer ikke gør nogen forskel. Så skal du ikke tænke på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/09-10 19:42 
Ja fordi så skulle jeg nok få mig købt en ny maskine hehe ;-)

Men ja det er virkelig skidt som det ser ud i hans video der. Jeg håber meget at det ikke bliver det store problem med andre titler, men det får vi at se til træffet.

Jeg har nu lært at se bort fra det når jeg spiller SSIV men alligevel helt godt er det sku ikke...ØV :-/
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 21/09-10 19:57, rettet 21/09-10 23:25 
Jeg har læst at alle spil der benytter denne type scaling er berørt af problemet, men det er nok mere synligt i nogle spil end andre.
Der er relativt mange fighter-spil til neo geo der benytter scaling på denne måde, bl.a.
Fatal Fury serien (når man springer til/fra baggrunden)
Art of Fighting serien
Samurai Shodown serien
Kizuna Encounter (når man skifter spiller/tagteam)
Last Blade

Jeg tror det er meget forskelligt hvor grelt det er fra spil til spil.

En tråd med mere info
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 21/09-10 22:24, rettet 21/09-10 22:28 
God info der :-)

Kizuna Encounter...Damn! Nåh men vi får at se hvor slemt det er med det spil når jeg får det.

Jeg har også lige købt Breakers Revenge men tror ikke det bliver det store problem der.

Ellers er det heldigvis ikke de dyreste spil som du nævner den er gal med på nær The Last Blade 2 (1'eren har jeg til AES) hvis man altså skal gå for AES udgaverne af disse spil...pyha ;-)

Et af hovedmålene med at jeg købte converteren var nemlig at få fat på Blazing Star, Pulstar, Neo Turf Masters, Neo Drift out, Metal Slug serien, Strikers 1945 Plus, og ellers spil som ligger i den dyre ende af skalaen. Godt nok har Neo Drift Out noget heftigt ind og ud scaling som jeg tror bliver et problem, men vi får at se.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 21/09-10 23:24, rettet 21/09-10 23:34 
Det var også min tanke, at problemet ikke er så stort, da mange af spillene i de serier ikke er alt for dyre til AES.

Det er et kvalificeret gæt, men jeg vil tro at problemet ikke er så stort i Kizuna. Hvis det kun forekommer når man skifter fighter, så er det noget der sker ganske få gange i løbet af hver kamp, det er ikke ligesom AoF og Last Blade, hvor scaleringen bruges konstant til at "zoome" ind og ud under kampen (som jeg husker det ihvertfald).

Edit: Damn, jeg husker forkert, det ser ud til at samme scaling-effekt som i AoF benyttes til at zoome ind og ud under hele kampen :/

Kizuna
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 21/09-10 23:38, rettet 21/09-10 23:38 
Kan godt være du har ret, men nu har jeg siddet og spillet SSIV idag som bruger en mere heftig scaling end Kizuna efter hvad jeg kan bedømme så måske betyder det ikke så meget. Jeg krydser fingre!!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/09-10 00:03 
Kendes der nogen teknisk forklaring, hvorfor de der scaling-problemer opstår? Er bare nysgerrig :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/09-10 00:18 
Ikke hvad jeg har kunne læse mig frem til. Jeg ville også gerne vide hvorfor?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-10 01:14 
Er der ikke nogen der har forsøgt at åbne en? Hvad består den af udover en han og hun connector af forskellig type?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/09-10 08:01 
Jeg er goså forvirret, for jeg troede da at både hardwaren og softwaren var reelt den samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 22/09-10 08:34 
Hvorfor ikke bare lave en NeoGeo-SuperGun i stedet? Synes at det lyder ret besværligt med den der converter; specielt når den er så kostbar?!
Et 1-slot board er ret billigt, en ATX-strømforsyning kan man finde på storskrald (der er altid masser af gamle PC'ere) og selve grafikconverteren kan man enten lave selv rimeligt nemt eller købe billigt. Og så er man helt ude over scalingproblemer };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 22/09-10 08:54 
Vi får at se hvor slemt det er til træffet ;-) Hvis den er helt håbløs kan det også være jeg skulle købe en af de der Consolized Neo Geo MVS Boards. Ellers skriver folk jo også ude på nettet at converteren kører fantastisk så helt ringe kan den jo ikke være ;-)
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 22/09-10 22:41 
Glæder mig også til at se converteren til træffet, har selv tænkt længe på at købe en.. Jeg læste i et review af converteren at det var spil der brugte slow scaling der var problemer med, tror godt super mvs converteren kan håndtere skalering generalt der er bare en lille håndfuld spil der er problemer med.
silverstarsilverstarSkrevet 22/09-10 23:11 
Arrh ja, lad os nu heller ikke gå helt amok, langt de fleste tilbagemeldinger på MVS II converteren er positive, og det er stadig relativt få spil der har problemer. Jeg vil også til enhver tid mene at løsningen er langt mindre besværlig end en tilsvarende supergun-løsning.

Jeg synes det er svært at finde dybdegående info om hvorfor det er vanskeligt at lave en converter, når selve spil-roms'ene stort set altid er identiske i MVS og AES spil. Jeg vil gætte på at SNK har gjort en stor del ud af at vanskeliggøre cross-over mellem AES og MVS, ironisk nok fordi de ikke ville have arcade-ejere købte de dengang billigere AES spil og brugte dem i arcaden. Nu har vi så det omvendte problem :)

En tråd med lidt mere info om converteren
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 22/09-10 23:38, rettet 22/09-10 23:47 
"Slow scaling" aha så vil jeg bare gerne se en liste over de spil så jeg ved hvilke jeg skal undgå ;D Jeg ved 4 af slagsen nu skal nok lave en liste senere så man kan få et godt overblik.

Voltage Fighter har også problemer men det spil er jeg faktisk ikke interesseret i.

Angående det link der snakker de så ikke om Phantom-1 converteren. Jeg skimtede det lige hurtigt igennem. Jeg har jo Super Converteren (altså 2'eren med blue light), som skulle være meget bedre :-)

Ham her fortæller lidt om MVS og AES carts og deres historie
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 23/09-10 00:00 
Jo, de snakker om Phantom, men der er mere ham kyuusaku, som har nogle interessante indlæg om hvorfor det generelt ikke er så nemt at lave en MVS -> AES converter, ikke så meget snakken om Phantom.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Alf81Alf81Skrevet 23/09-10 11:24, rettet 23/09-10 11:24 
Sagt med frygt for at træde nogen over tæerne, synes jeg satme godt nok man finder sig i meget besvær for at kunne spille NeoGeo :P
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 23/09-10 11:29 
Hørt min søn. Findes der meget andet end møgfighters (og så lige MetalSlug og BlazingStar) til den maskine?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 23/09-10 11:33 
Ork, der er meget andet! Men fatter ikke at folk gerne vil have en AES maskine?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 23/09-10 11:51 
Møgfighters? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 23/09-10 11:55 


Need I say more? (GAAAAAAB!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/09-10 12:04 
Jeg orker heller ikke AES. Det giver ingen mening at skulle betale mere for "perfekte arcade-porte" end for den ægte vare :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/09-10 12:16 
Ditto :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-10 12:24 
Men AES er et pænere og nemmere alternativ for dem der ikke har lyst til superguns eller moddede maskiner. Jeg synes det er fint nok, man skal bare ha sat sig godt ind i spillene før man køber til maskinen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/09-10 13:16, rettet 23/09-10 14:27 
Jeg har det ganske fint med i ikke synes den slags er noget ved. Så er der mere til mig ;-)

Jeg har aldrig været street fighter fan! Jeg er og bliver oldschool 2d fighter og intet andet firma end SNK kan levere den varer bedre for mig IMO :-) og Nej Capcom du er ikke bedre ;D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/09-10 13:59 
Elgen>
Hørt min søn. Findes der meget andet end møgfighters (og så lige MetalSlug og BlazingStar) til den maskine?

Svaret er Ja ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/09-10 14:05 
neros>
og Nej Capcom du er ikke bedre ;D

Jeg forudser allerede nu en temmelig beruset Alf81, som, til mit træf, bruger timevis på at argumentere for det modsatte :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/09-10 14:26 
LOL! Til det vil jeg kun sige "talk to the hand" Alf81 ;D

Jeg ved jeg er i undertal men er urokkelig i min beslutsomhed, med andre ord det hedder MEGET stædig ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 23/09-10 15:42, rettet 23/09-10 15:52 
Jeg skal nok holde min mund omkring Capcom og hvorfor de er alt andet overlegen. Men kan sagtens forklare, i timevis, hvorfor SNKs fightere hørmer :P

Nej... Jeg er masser af klar på SNK-kamps-ballade, til træffet.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-10 15:47 
Og Namco... ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 23/09-10 15:54 
Nu bliver jeg en smule bange?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 23/09-10 15:57 
Jeg er klar på det hele også Street Fighters :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 23/09-10 16:00, rettet 23/09-10 16:02 
Ja og ellers har vi kompromiset SVC: Chaos :P

EDIT:

Så kan alle der har lyst til at være seje, vælge Capcom characters og dem der har lyst til at være koreanske teenagere eller rip-offs, vælge SNK characters.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 23/09-10 16:11, rettet 23/09-10 22:00 
Hahaha i kan bare komme an! Jeg ved hvilken figur jeg skal spille med så selvom jeg ikke rigtigt kender spillet :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 07/10-10 10:04 
Nu har jeg testet min converter med 2 nye spil som er Breakers Revenge og Kizuna Encounter: Super Tag Battle.

Breakers har overhovedet ingen problemer. Kizuna Encounter: Super Tag Battle har en lille smule scaling problemer, men ikke noget der ødelægger spillet overhovedet synes jeg. Efter min mening er det ganske lidt, men er man perfektionist hvad det angår så kan man sikkert ikke leve med det ;-)

Iøvrigt er Kizuna Encounter: Super Tag Battle fandme et ret flot spil!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/10-10 10:14 
Er det ikke det spil med de hoppende bryster i introen? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/10-10 10:29, rettet 07/10-10 10:31 
Det har jeg faktisk ikke lige lagt mærke til? :-)

Der er ingen bryster her ihvertfald..altså der hopper! :D
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig