X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billede/scan til tekst?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/09-10 16:18 
Jeg har netop anskaffet mig en HP photosmart printer/scanner, og kan umiddelbart ikke se at medfølgende software kan scanne et dokument og lade mig redigere i det som tekst/word-fil efterfølgende.

Nogle der kender et program der kan klare dette? Har prøvet 2 programmer fra download.com, der kan converte pdf/jpg til word-format, men de er mildest talt elendige.

Jeg vil gerne kunne lægge et dokument i scanneren, scanne det, og så have resultatet som tekst, og ikke et billede.

Tak for hjælpen.
Home is where the hardware is..
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/09-10 19:09, rettet 16/09-10 19:16 
Jeg kender et par programmer, som virker rimeligt godt, men jeg skal lige granske lidt for at finde frem til titlerne :/ Work, dammit, brain... work!

EDIT:
Det er ABBYY FineReader jeg har prøvet... det fulgte med til min scanner, da jeg købte den. Det registrerer rimeligt præcist, men man skal nok altid læse teksten igennem for at rette læsefejl. Den bliver angiveligt "klogere" efterhånden som man træner den, men så meget har jeg ikke brugt det.

ABBYY FineReader wiki
SumezSumezSkrevet 17/09-10 01:26 
Den type software du leder efter hedder OCR. Der findes en milliard programmer af typen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/09-10 15:48 
Omnipage er vidst stadig det største inden for OCR. Prøv det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig