X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Solid: Rising


Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/09-10 14:23 
Ny TGS 2010 trailer...

Lige her!
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/09-10 14:23 
Ny TGS 2010 trailer...

Lige her!
BeanoBeanoSkrevet 10/12-11 22:55 
Spillet er nu lagt i Platinum Games' hænder (positivt imo) og fået ændret titel til Metal Gear Rising: Revengeance.

kilde
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/12-11 00:35 
Awww :(
Kojima twitterede et billede af sig selv hvor han bare skriver "Leak". Han ser ikke helt tilfreds ud med at han ikke fik lov at overraske folk.

Jeg glæder mig ihvertfald endnu mere til det. Især med Platinum ved roret.

Metal Gear Solid: Rising
Alf81Alf81Skrevet 11/12-11 00:47 
Absolut en god nyhed!
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 11/12-11 14:26 
Ny trailer....

Her
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-11 14:35 
Så kom Platinumgames ind i billedet og pludselig blev spillet uhyggeligt interessant. Jeg er glad for at de ser ud til at vægte realismen højt endnu engang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/12-11 14:37 
Enig - det virker meget afdæmpet.
Alf81Alf81Skrevet 11/12-11 14:41, rettet 11/12-11 14:55 
Eeej... Jeg vil meget, meget gerne ha'! Hvis det så bliver med super tight gameplay, som i Vanquish og Bayonetta, tør jeg slet ikke tænke på hvad de kan drive det til!
Ting om dét og pis.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/12-11 17:20, rettet 11/12-11 17:25 
Beano>
Spillet er nu lagt i Platinum Games' hænder (positivt imo)

Positivt hvordan? Fra at gå fra et produktionshold der har lavet nogle af de bedste spil nogensinde til platinumgames hvis største succes var Vanquish - en forfærdeligt ensformig shooter uden dybde eller historie, for slet ikke at snakke om bayonetta er endnu ringere. Men at gå fra kojima's produktions hold vil altid være et skridt i den forkerte retning, fatter ikke hvad der er positivt i det.

Imo ganske forfærdeligt, men jeg havde nu egenligt ikke forventet mig ret meget af de spil, Raiden var jo en fejl i MGS serien, hvilken Kojima selv har sagt så vel ikke videre overraskende at han sender lorten videre til en middelmådig udvikler som platinum games. Ligegyldigt spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-11 17:22 
HAHAHA!! :D:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 11/12-11 17:28, rettet 11/12-11 17:43 
Ja, hvordan kunne man have forudset det :D

EDIT:

Men, Azzkikr, hvorfor gider du overhovedet at bruge tid på at kritisere (endda på forhånd) spil du ikke har nogen interesse i? Finder det faktisk direkte morsomt, at en, tilsyneladende, så kritisk person som dig, er så glad for spil som Uncharted og Heavy Rain.
Ting om dét og pis.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/12-11 17:59 
Jeg kritiserer da ikke spillet? Jeg kritiserer beslutningen om at overlade projektet til forfærdelige platinum games og stiller spørgsmålstegn ved hvorvidt Kojima overhovedet gider følge op på hans største fejltagelse (raiden, mgs2).

Derudover har jeg svært ved at se hvad heavy rain og uncharted har med noget som helst at gøre? Det var da en tragikomisk kommentar.
Alf81Alf81Skrevet 11/12-11 19:49, rettet 11/12-11 21:18 
Jeg finder det i sandheden sjovt, at du absolut "skal" udtale dig omkring genrer du åbenlyst ikke er interesseret i. Det er da spild af energi. Hvis jeg selv skulle gøre det samme, havde jeg ikke tid til andet herinde. Men du har vel opmærksomheden rettet mod dette, da det er noget Kojimaværk?

Ja, gu' er det en tragikomisk kommentar...

X: "jeg kan virkelig godt lide dette spil"
Azzkikr: "hvorfor - det er jo' noget lort"

Hvori består forskellen på min, og din typiske facon?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 11/12-11 19:57 
Det spil ligner noget jeg kan lide :D
Bashful Neophyte
BazeBazeSkrevet 11/12-11 20:24 
Det ser møg fedt ud!
SonicSonicSkrevet 11/12-11 21:22 
Købt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/12-11 21:39, rettet 11/12-11 21:40 
Konsolkongen>
Så kom Platinumgames ind i billedet og pludselig blev spillet uhyggeligt interessant. Jeg er glad for at de ser ud til at vægte realismen højt endnu engang.

For ikke at nævne stealth-elementet, der altid har været en stor del af Metal Gear-serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 11/12-11 23:32 
Sumez>

For ikke at nævne stealth-elementet, der altid har været en stor del af Metal Gear-serien.

Hehe, ja. Når man har været i intens sværdkamp med en 30m høj robot og hugget den i skiver som en spegepølse, så skal man skjule sig i 99 sekunder for at resten af vagterne ikke bliver alarmeret :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 11/12-11 23:34, rettet 11/12-11 23:34 
Eller bare så de opgiver eftersøgningen og bliver enige med sig selv om at det nok bare var noget de forestillede sig, og at de kammerater der på mystisk vis er forsvundet blot er gået tidligt til frokost.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/12-11 08:39, rettet 12/12-11 08:47 
Nu er Snake jo ikke med så synes jeg det er fint uden stealth, men mon ikke der også kommer lidt Platinumgames stealth ind i billedet ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/12-11 09:40 
60fps baby!

"Kojima explains Metal Gear Rising switch to Platinum"
SumezSumezSkrevet 12/12-11 09:57, rettet 12/12-11 11:38 
Azzkikr>
Positivt hvordan? Fra at gå fra et produktionshold der har lavet nogle af de bedste spil nogensinde til platinumgames hvis største succes var Vanquish - en forfærdeligt ensformig shooter uden dybde eller historie, for slet ikke at snakke om bayonetta er endnu ringere. Men at gå fra kojima's produktions hold vil altid være et skridt i den forkerte retning, fatter ikke hvad der er positivt i det.

Uanset hvad du synes om Platinum er det da for ****** positivt at spillet går fra et udviklingshold der ikke rigtig vidste hvad de skulle gøre med spillet og faktisk havde afblæst hele projektet, til et andet hold der rent faktisk har en vision for spillet, de ønsker at føre ud i livet!
Det kan godt være at Kojima og hans hold har lavet nogle fantastiske spil, men det har så også, i samtlige tilfælde været spil de virkelig satte alt ind på - Rising var (fra starten) tydeligvis en ligegyldig sidehistorie med lav prioritet for dem, og det har bestemt aldrig været en titel der havde min interesse før nu.

Jeg synes også det er noget sludder (og måske at holde MGS-serien lidt for hellig) at kalde Raiden "Kojimas største fejltagelse". MGS2 er stadig, efter min mening, et af de fedeste i serien (muligvis en tie med MGS1, men det er temmelig subjektivt). Og selvom Snake er så gennemført en hovedperson at spillet muligvis ville være bedre med ham i førersædet, er det ikke noget jeg umiddelbart tænker over når jeg tænker tilbage på det spil.
At vurdere et spil ud fra tilstedeværelsen af en bestemt figur synes jeg i hvert fald er temmelig overilet, især når nu de tydeligvis giver figuren en temmelig voldsom overhaling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-11 13:13 
Jeg husker faktisk også MGS2 som det bedste jeg har spillet :) Men det er muligt at jeg ville skifte mening hvis jeg spillede dem igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 12/12-11 13:44 
Jeg har efterhånden gennemspillet MSG (både til PSX og NGC) ret mange gange, og vil stadig mene at det er et sandt mesterværk. Alt efter det, har skuffet mig. Rent ned ad bakke, efter min mening.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-11 13:48 
Det har jeg så aldrig fået gennemført. Jeg er ikke så begejstret for GameCube versionen, der var et eller anden ved kontrollen jeg ikke brød mig om og frameraten var ikke specielt god noget af tiden.

Jeg har kun spillet halvdelen ca og jeg vil rigtig gerne gennemføre det engang. Synes det virker rigtig godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/12-11 13:51, rettet 12/12-11 13:52 
Uden tvivl, og jeg synes Gamecube-udgaven er meget solid, man mister ikke noget ved at spille denne i stedet for MGS-udgavens PS1-polygoner.

I Gamecube-udgaven får man også den bonus-funktion i fjendernes AI at hvis de befinder sig indenfor 3 meters afstand af en ræling, skynder de sig hen til denne og vælter overlagt ud over kanten, når de dør :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 12/12-11 20:44 
Azzkikr>
Beano>
Spillet er nu lagt i Platinum Games' hænder (positivt imo)

Positivt hvordan? Fra at gå fra et produktionshold der har lavet nogle af de bedste spil nogensinde til platinumgames hvis største succes var Vanquish - en forfærdeligt ensformig shooter uden dybde eller historie, for slet ikke at snakke om bayonetta er endnu ringere. Men at gå fra kojima's produktions hold vil altid være et skridt i den forkerte retning, fatter ikke hvad der er positivt i det.

Imo ganske forfærdeligt, men jeg havde nu egenligt ikke forventet mig ret meget af de spil, Raiden var jo en fejl i MGS serien, hvilken Kojima selv har sagt så vel ikke videre overraskende at han sender lorten videre til en middelmådig udvikler som platinum games. Ligegyldigt spil.

BAYONETTA ER GUD! BLASFEMI!!! ;)
jaesjaesSkrevet 14/12-11 17:00, rettet 14/12-11 17:17 
Konami har uploadet en slags "The making of...", hvor de fortæller historien om spillet. Ifølge Neogaf bliver der også vist lidt nyt gameplay (har kun sprunget i den, den varer ca. 25 min.).
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gV1BMUg4NsA

Interessant nok, at Hideo Kojima og PlatinumGames-boss, Tatsuya Minami, mener, at det er svært at få øje på japanske spilfirmaer, der deler deres egne firmaers vision om at lave spil til et globalt marked, og samtidig holde fast i unikke, japanske elementer. Svært at sige udefra helt konkret om de har ret, men Sega prøver det samme med Binary Domain, og Grasshopper kan vel også nævnes, samt at flere RPG-udviklere jo også efterhånden prøver at fusionere japan og vesten i deres spil.

Synes spillet virker lovende, men meget ligger tilsyneladende i hvordan de bruger slice-konceptet - bliver det en gimmick kunne spillet godt blive et ret generisk hack and slash, nu hvor stealth er ude af spillet.

EDIT: Uddybelse i andet afsnit.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/12-11 18:11, rettet 15/12-11 18:12 
Sumez>

Uanset hvad du synes om Platinum er det da for ****** positivt at spillet går fra et udviklingshold der ikke rigtig vidste hvad de skulle gøre med spillet og faktisk havde afblæst hele projektet, til et andet hold der rent faktisk har en vision for spillet, de ønsker at føre ud i livet!

Iflg den logik, ville det jo være positivt ligegyldigt hvem der overtog projektet. Det synes jeg bare ikke. Jeg synes generelt ikke om trenden med at mange af de store filmaer overlader projekter der i større eller mindre grad er knyttet deres historie og store spilserier til andre små-udviklere som har været tilfældet med rigtigt mange spil i denne generation og hvor 90% af dem rent ud sagt er blevet noget lort i sidste ende.

Det er den elendige "kvantitet over kvalitet" tendens der er kommet i denne generation, så jeg vil egenligt hellere undvære. Det er ærgerligt at klassiske spil serier som fx Castlevania skal besudles af at Konami ikke selv gider gøre arbejdet og får en eller anden latterlig 3rd party udvikler til at lave spillet og castlevania er jo langt fra et enestående tilfælde i denne generation.

At de så lige er platinum games som jeg personligt ikke mener har lavet et eneste kvalitets spil gør det selvfølgelig heller ikke bedre, men ligegyldigt hvem det var ville jeg synes det var latterligt.

Sumez>Jeg synes også det er noget sludder (og måske at holde MGS-serien lidt for hellig) at kalde Raiden "Kojimas største fejltagelse". MGS2 er stadig, efter min mening, et af de fedeste i serien (muligvis en tie med MGS1, men det er temmelig subjektivt). Og selvom Snake er så gennemført en hovedperson at spillet muligvis ville være bedre med ham i førersædet, er det ikke noget jeg umiddelbart tænker over når jeg tænker tilbage på det spil.
At vurdere et spil ud fra tilstedeværelsen af en bestemt figur synes jeg i hvert fald er temmelig overilet, især når nu de tydeligvis giver figuren en temmelig voldsom overhaling.

Det er da på ingen måde noget sludder. MGS2 var et stort mix af fejltagelser som der så skulle bruges et stort arbejde på at udrede for at få det til at hænge sammen i 4'eren. Bekvemmeligt nok besluttede de også at lave mgs3 langt tilbage i tiden så de ikke behøvede tænke over alt det gylle de tilførte serien i 2'eren. I 4'eren blev de så nød til at lave en masse ligegyldige referencer til 2'eren, som fx at de er solidus lig de finder (en anden latterlig og ligegyldig karakter fra 2'eren).

Desuden kan MGS2 kun vurderes ud fra Raidens tilstedeværelse, fordi hele spillet er centreret omkring ham som person, hans historie og det mislykkedes forsøg på at integrere alt det + et hav andre nye ting ind i den overordnede metal gear historie. Alt for mange inputs i MGS2 som der i bund og grund var ligegyldige for mgs saga'en, alt for ekstreme og som tildels latterliggjorde serien.

Set fra et "stand alone" synspunkt er mgs2 skam glimrende, men sat ind i Metal gear serien holder det bare ikke og har tilført saga'en mere ondt end godt.
SumezSumezSkrevet 15/12-11 18:25 
Azzkikr>
Desuden kan MGS2 kun vurderes ud fra Raidens tilstedeværelse, fordi hele spillet er centreret omkring ham som person, hans historie og det mislykkedes forsøg på at integrere alt det + et hav andre nye ting ind i den overordnede metal gear historie.

Jeg snakker om MGR, ikke MGS2. Raidens tilstedeværelse i MGR behøver ikke nødvendigvis at være tynget af hans historie i 2'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/08-12 11:32 
Ny trailer : http://www.youtube.com/watch?v=1CU687VjXWo

...og udgivelsesdato: d. 21. februar 2013
SumezSumezSkrevet 15/08-12 11:56, rettet 15/08-12 11:58 
Fordi Depeche Mode og Metal Gear Solid passer sammen som fod i hose.

edit: Og blødende robotter!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/08-12 21:12 
Azzkikr>
Iflg den logik, ville det jo være positivt ligegyldigt hvem der overtog projektet. Det synes jeg bare ikke. Jeg synes generelt ikke om trenden med at mange af de store filmaer overlader projekter der i større eller mindre grad er knyttet deres historie og store spilserier til andre små-udviklere som har været tilfældet med rigtigt mange spil i denne generation og hvor 90% af dem rent ud sagt er blevet noget lort i sidste ende.

Platinum Games har i hvertfald klaret opgaven hver gang indtil nu og det gør de selvfølgelig også med Metal Gear Solid: Rising.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 16/08-12 21:37 
Platinum Games er et lysglimt, i en sø af lort.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 16/08-12 22:03 
Poetisk og flot sagt! :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/08-12 23:17 
Jeg gider ikke engang bide på...

Beklager.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/08-12 00:47, rettet 17/08-12 11:28 
Jeg har ikke den store erfaring med Platinum Games. Men den smule jeg har set, giver mig indtryk af, at de er virkelig gode til at lave spil, der leverer ren spilleglæde, i modsætning til de alt for designede og oppustede (men også fuldstændigt kalorieløse) spil, som bliver pumpet ud an mas lige for tiden. Historien i deres spil er ikke ment som noget, der skal være den mættende del af måltidet. Det er blot en gang praktisk stivelse, som holder sammen på en endeløs mængde små smagsbomber.

Så @Azzkikr, selvfølgelig er det lækkert, når det kommer en god, robust, veltilberedt gyderet på banen, som mætter på en måde, så kroppen bliver oprigtig tilfredstillet. Men hvis du forventer det at et Platinum Games -spil, ødelægger du på forhånd dine chancer for at nyde det. Skid i stedet fornuften et langt stykke og nyd det tåbelige ved at tømme en pose Skittles i kæften. Det gælder bare om at lege med :)
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/08-12 12:11 
Tjo, hvis man får "spilleglæde" af helt igennem ensformige og trivielle spiloplevelser uden substans så kan jeg sagtens se at man kan få "spilleglæde" af platinum games spil.

Der skal dog (desværre) noget mere til at tilfredsstille mine behov. Men hver sin smag.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/08-12 13:12, rettet 17/08-12 13:13 
Enten holder du så meget af spilmediet, at det bliver ødelæggende for dig, eller også lægger du for meget vægt på det episke og narrative. I al fald ender du med at lukke af for en masse potentielt positive oplevelser.

Jeg synes bare det er lidt groft, at du kalder Platinum Games spil for direkte lort, bare fordi de ikke falder i den genre, du forventede af dem. På den anden side lavede jeg samme nummer med Prometheus i hva'-syn's-du-om-filmen -tråden, så lidt klaphat er man vel altid ;)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 17/08-12 13:13, rettet 17/08-12 13:14 
KillerBean2>
Jeg har ikke den store erfaring med Platinum Games. Men den smule jeg har set, giver mig indtryk af, at de er virkelig gode til at lave spil, der leverer ren spilleglæde, i modsætning til de alt for designede og oppustede (men også fuldstændigt kalorieløse) spil, som bliver pumpet ud an mas lige for tiden. Historien i deres spil er ikke ment som noget, der skal være den mættende del af måltidet. Det er blot en gang praktisk stivelse, som holder sammen på en endeløs mængde små smagsbomber.

Så @Azzkikr, selvfølgelig er det lækkert, når det kommer en god, robust, veltilberedt gyderet på banen, som mætter på en måde, så kroppen bliver oprigtig tilfredstillet. Men hvis du forventer det at et Platinum Games -spil, ødelægger du på forhånd dine chancer for at nyde det. Skid i stedet fornuften et langt stykke og nyd det tåbelige ved at tømme en pose Skittles i kæften. Det gælder bare om at lege med :)

Ganske imponerende 'ord til fødevare-reference'-ratio i det indlæg.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/08-12 13:15 
Jeg elsker søgte analogier! :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/08-12 13:59 
Ja, hver sin smag. Jeg kan godt forstå hvis Platinum's stil ikke er noget der tiltaler en, men kan ikke forstå et behov for gang på gang at vende tilbage til emnet for at nedgøre dem. Det er et "sympatisk" firma, der _forsøger_ at lave sjove spil, uden at drukne gameplayet i forsøget på at fortælle en visuel historie, og det fortjener respekt uanset om man kan lide resultatet eller ej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/08-12 14:32 
Nu var det jo ikke mig der bragte det op igen... Neros quotede en 9 måneder gammel post af uforklarlige årsager hvorefter et par andre ikke kunne nære sig for at puste lidt til ilden også.

Men Iflg den logik fortjener alle firmaer jo respekt ligegyldigt hvor pinligt ringe det skrammel de sender ud er, man vil jo altid kunne argumenterer for at et spil "prøver" på et eller andet.

Min pointe er netop at jeg ikke mener deres spil er sjove, de er trivielle og ensformige fordi de skambruger diverse såkaldte "nyskabelser" så meget at det gennemsyre gameplayet i en sådan grad at jeg slet ikke kan tage det seriøst. Der er en ufin balance imellem brug af nye koncepter og integrering af traditionelt genretypisk gameplay i deres spil. Når spillene så også halter på alle andre tænkelige områder kan jeg slet ikke begribe hvor "det fortjener respekt", det får ikke min i hvert fald.

Jeg har intet imod spil der udelukkende er ren gameplay, men så skal det virkelig også udskille sig fra mængden (positivt) og det gør platinumse games spil ikke.

Men nu skal jeg nok lade det ligge, jeg gider bare ikke høre brok over at jeg ikke må sige min mening omkring det der skod firma bare fordi alverdens folk herinde får våde trusser over det (gad vide om de stadig ville det hvis det var et vestligt firma....) det er efterhånden ligeså trivielt at høre på som fx Vanquish er at spille.
SumezSumezSkrevet 17/08-12 15:00 
Azzkikr>
Men Iflg den logik fortjener alle firmaer jo respekt ligegyldigt hvor pinligt ringe det skrammel de sender ud er, man vil jo altid kunne argumenterer for at et spil "prøver" på et eller andet.

Fint med mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/08-12 16:02, rettet 17/08-12 16:05 
Azzkikr>
Nu var det jo ikke mig der bragte det op igen... Neros quotede en 9 måneder gammel post af uforklarlige årsager hvorefter et par andre ikke kunne nære sig for at puste lidt til ilden også.

Det er min pligt at oplyse om sandheden!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/08-12 20:11 
Vor herre......

Kan forstå jeg nok behøver en ekstra kasse øl for at holde det der ud til træffet.
nerosnerosSkrevet 17/08-12 20:43 
En hel kasse øl, så mange kan jeg slet ikke drikke..
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 17/08-12 20:45 
Derfor du blev udvist til Djævleøen? :)
nerosnerosSkrevet 17/08-12 21:02 
Haha ja sikkert ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/08-12 23:53 
Beano>
Derfor du blev udvist til Djævleøen? :)

Næh for jeg er vejlenser, der bliver meget værre :)
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig