X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mafia II


Svar
SumezSumezSkrevet 08/09-10 10:35 
Jeg blev rimelig betaget af fremvisningen af Mafia II til E3 i år, og så virkelig frem til det. Men efter at have prøvet demoen på Xboxen, er jeg godt nok kommet i tvivl om det er købet værd.

Det virker umiddelbart som GTA4 med et 50'er-skin trukket ned over hovedet, og ikke så meget andet. Spillet er slet ikke nær så flot som de videoer jeg så fra E3, og Godfather-stemningen er ikke... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
51 emne(r).
1 2 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 08/09-10 10:35 
Jeg blev rimelig betaget af fremvisningen af Mafia II til E3 i år, og så virkelig frem til det. Men efter at have prøvet demoen på Xboxen, er jeg godt nok kommet i tvivl om det er købet værd.

Det virker umiddelbart som GTA4 med et 50'er-skin trukket ned over hovedet, og ikke så meget andet. Spillet er slet ikke nær så flot som de videoer jeg så fra E3, og Godfather-stemningen er ikke særlig tilstedeværende. Men mest af alt, synes jeg at gameplayet virker ekstremt kedeligt hvis det ikke er andet end en storby med en række hit'n'run-missioner a la GTA.
Er der nogen der har spillet det fulde spil? Har det noget at byde på udover en klon af GTA-oplevelsen, eller skal man være kæmpe GTA-fan for at få noget ud af spillet, når man allerede har GTA4 i forvejen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/09-10 10:37 
Hvis du er GTA-fan, så bliver du i hvert fald skuffet over Mafia II. Der er intet at lave, udover hovedhistorien.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 08/09-10 10:58 
Jeg hader GTA (mildest talt) men nød Mafia II. Du skal ikke være i tvivl om stemningen, for den er der. De eneste minusser må være, at det ikke altid kører optimalt og så at der ikke er andet end hovedhistorien at følge.

Der er dog lige udkommet DLC med eftersigende +30 nye missioner, så det skal tjekkes ud inden så længe.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HolisticHolisticSkrevet 08/09-10 11:27, rettet 08/09-10 11:27 
hmmmm... Altså jeg elsker GTA, men jeg er også super glad for Mafia. Spillene er vidt forskellige og tilbyder 2 helt forskellige ting selvom de begge foregår i et free roaming miljø.
Og som Hanky siger, stemningen er helt i top og det samme er historien, men det er 100% lineært og der er ikke rigtig nogen muligheder udover selve missionerne.

Jeg kastede knap 11 timer efter det inden det var gennemført, uden at skippe en eneste cut-scene.
Det er klart noget af det bedste jeg har spillet i år, og det var helt rart at historien var så låst og at man ikke havde en masse valgfrihed, for det passer perfekt til Mafia II.
Og det er bestemt ikke kedeligt, trust me ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SumezSumezSkrevet 08/09-10 11:47, rettet 08/09-10 11:48 
Herold>
Hvis du er GTA-fan, så bliver du i hvert fald skuffet over Mafia II. Der er intet at lave, udover hovedhistorien.

Sjovt, det synes jeg netop plejer at være GTA-spillenes svaghed...


Kan i uddybe hvad I mener gør spillene "vidt forskellige"? Demoen føltes præcis som at spille en mission i GTA4, uden så meget som en eneste afvigelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/09-10 12:18 
Sumez>
Sjovt, det synes jeg netop plejer at være GTA-spillenes svaghed...


Kan i uddybe hvad I mener gør spillene "vidt forskellige"? Demoen føltes præcis som at spille en mission i GTA4, uden så meget som en eneste afvigelse.

Well, i GTA er der andre ting at se, folk at møde, flere forskellige missioner ad gangen... i Mafia II er der kun én ting, og det er at tage næste mission. Du kan godt køre rundt i byen, men det er bare en kulisse for historien.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/09-10 12:23, rettet 08/09-10 12:24 
Jeg synes ikke rigtig der er noget at se eller møde i GTA? Jo, du kan selv vælge hvilken mission du tager som den næste, men du skal alligevel igennem næsten allesammen fleste (med undtagelse af de der standard hent-og-bring-agtige missioner som alligevel er endnu kedeligere end story-missionerne - de tilføjer intet til spiloplevelsen, og kun marginalt til gameplayet), det eneste jeg synes den såkaldte "valgfrihed" mellem missionerne tilføjer spillet er mindre kontrol over spillets overordnede historie, der nærmere virker som små selvstændige historier.

I det hele taget synes jeg at GTA-spillene lider meget under i stor grad at mangle åbenhed, nonlinearitet og valgfrihed af et såkaldt "sandkassespil" at være. At Mafia 2 har valgt at gå direkte efter linearitet i stedet for at indgå et småkedeligt kompromis synes jeg kun er positivt, men det gør vel ikke spillet drastisk anderledes end GTA? Der må vel være noget andet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/09-10 12:29 
Jeg mener at Vice City havde åben struktur, hvor du kunne misse nogle missioner, hvis du tog andre. GTA-spillene har også tradition for at have små events, happenings og gøremål over hele byen... Mafia II har intet af dette.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/09-10 12:34 
Herold>
GTA-spillene har også tradition for at have små events, happenings og gøremål over hele byen...

Nu er det kun 4'eren jeg rent faktisk har haft tålmodighed til at spille helt til enden, men her er da ikke et eneste happening eller gøremål i hele byen (medmindre du tænker på at skyde en due eller bowle med Little Jacob)?

Jeg er dog ikke så meget interesseret i at høre hvad GTA har og hvad Mafia 2 ikke har, jeg vil hellere høre hvad Mafia 2 har, uanset om GTA har det eller ej (men primært de ting GTA ikke har), og hvad der gør det til et godt spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/09-10 12:36 
Der var jo heller ikke andet at lave i GTA4 end hovedhistorien :-)

(Nej, de latterligt kedelige tiltag med bowling, date med en bimbo og dart tæller sgutte med!)
HeroldHeroldSkrevet 09/09-10 02:06 
Først og fremmest er der en hel del personer spredt over hele byen, der har små ekstramissioner uden for historien. De viser sig med små person-ikoner på kortet. Og jo, jeg tæller bowling, prostituerede osv. med i ting, der kan gøres ved siden af historien, i kontrast til Mafia II, der har ingenting!

Jeg nød Mafia II pga. Historien, og de mange detaljer, men det er også alt hvad spillet har.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KadaverKadaverSkrevet 09/09-10 02:45 
Jeg nød Mafia II mere end Red Dead Redemption, pga. historien og de, ofte, rigtig gode story missions. Lad os være ærlige - story missionerne i RDR var alt for ofte dårlige. Cutscenes i RDR som leder op til en story mission, er - som altid i Rockstar's spil - super gode, men selve missionerne er alt for ofte kedelige og uinspirerende. De mangler bare ambition, efter deres gode cutscenes.

Mafia II gør et par andre vigtige ting bedre end de andre spil; Det gør det sjovt og tilfredsstillende at skyde fjenderne, og det har et bedre coversystem end de fleste andre spil. Våbnene føles gode og har vægt, som gør at det virker godt at skyde fjenderne. I bl.a den sidste håndfuld missioner, var spillet helt oppe at ringe hos mig. Det er mere end jeg kan sige om de sidste Rockstar titler, som jeg ikke engang har gidet at gennemføre. Tit forstår jeg ikke hypen omkring deres spil. Når det kommer til stykket, er de tit bare så middelmådige. I Mafia II, er der ikke en grim østeuropæer der ringer i tide og utide, og plager mig om at bowle eller spille dart, og der er heller ikke det overflødige dating minigame, som hele tiden stopper historien. Spillet har kun alle de gode ting, men jeg ville bare ønske, at der var lidt mere af det.

Tilgengæld synes jeg der var lidt for megen køren frem og tilbage, men jeg bærer over med det, når grundspillet er så fedt.
SumezSumezSkrevet 09/09-10 08:04 
Herold>
Først og fremmest er der en hel del personer spredt over hele byen, der har små ekstramissioner uden for historien. De viser sig med små person-ikoner på kortet. Og jo, jeg tæller bowling, prostituerede osv. med i ting, der kan gøres ved siden af historien, i kontrast til Mafia II, der har ingenting!

Jeg nød Mafia II pga. Historien, og de mange detaljer, men det er også alt hvad spillet har.

Sumez>
Jeg er dog ikke så meget interesseret i at høre hvad GTA har og hvad Mafia 2 ikke har, jeg vil hellere høre hvad Mafia 2 har, uanset om GTA har det eller ej (men primært de ting GTA ikke har), og hvad der gør det til et godt spil?

- og iøvrigt er jeg stadig utroligt uenig med dig mht. GTA4's "mangfoldighed". :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 09/09-10 08:34, rettet 09/09-10 08:34 
Sumez>
Jeg er dog ikke så meget interesseret i at høre hvad GTA har og hvad Mafia 2 ikke har, jeg vil hellere høre hvad Mafia 2 har

En helt fantastisk stemning, og en lækker og velfortalt historie, der spiller på alle de rigtige gangster-tangenter.

Og så er det vanvittigt flot, og scoren sidder lige i skabet.

Mafia II er ikke free-roaming. Byen er åben, men du bruger det ikke. Spillet drives så meget af historien, at det aldrig rigtig indbyder til at du kører ud og slår dig løs i byen. Egentlig skifter gameplayet bare imellem at du skyder banditter og kører bil. Men det er sjovt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 09/09-10 08:43 
Sumez>
- og iøvrigt er jeg stadig utroligt uenig med dig mht. GTA4's "mangfoldighed". :)

Nu var det også mere for at understrege hvad jeg mente der var udover historien. Uanset man synes det er interessant eller ej, så ER det der - der er noget at lave ved siden af historien, der er endda små uafhængige missioner. Mafia II har intet til sammenligning, men er derimod godt fordi det låner med arme og ben fra blandt andet Goodfellas.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 09/09-10 09:07, rettet 09/09-10 09:20 
Jeg tror snarere det er et forskel på hvad du definerer som "noget at lave" og hvad du definerer som en "mission".

Som jeg ser det, svarer det lidt til at sige at Super Mario Bros. har helt vildt mange side quests fordi alle murbrokkerne i spillet potentielt kan ødelægges.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/09-10 09:08 
Ang. Mafia II lyder det i mine øre mest som en ligefrem third person person shooter mere end noget andet, hvilket jeg umiddelbart ikke synes virker særlig spændende, så tror jeg springer det over i denne omgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 09/09-10 09:24 
Sumez>
Jeg tror snarere det er et forskel på hvad du definerer som "noget at lave" og hvad du definerer som en "mission".

Det svarer lidt til at sige at Super Mario Bros. har helt vildt mange side quests fordi alle murbrokkerne i spillet potentielt kan ødelægges.

Nej, jeg sætter det derimod i kontrast til Mafia II, der ikke har noget som helst udover hovedmissionerne - det skriver jeg jo også flere gange. At man ikke gider at lave det, er noget andet.

Desuden ER der missioner ved siden af historien i GTAIV - og nej, jeg snakker ikke om at bowle med fætteren eller whatever. Der er adskillige semi-random encounters med opgaver eller sidehistorier.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/09-10 09:55 
Sumez>
Ang. Mafia II lyder det i mine øre mest som en ligefrem third person person shooter mere end noget andet

Det var også sån jeg oplevede spillet. Men med en ret flot og stemningsfuld grafisk og musikalsk kulisse. Jeg tror at hvis man går ind til det, med det i tankerne, bliver man ikke helt så skuffet, som hvis man tror det er den store sandkasse ting.
SumezSumezSkrevet 09/09-10 10:03, rettet 09/09-10 10:03 
Herold>
Der er adskillige semi-random encounters med opgaver eller sidehistorier.

I og med at ikke er stødt på så meget som én eneste af disse, på trods af at jeg har brugt ufatteligt lang tid på at køre tilfældigt rundt i hele byen, og har en samlet spiltid på over 50 timer, må man alligevel sige at Rockstar måske godt kunne have smidt et par flere af dem ind i spillet, såfremt der er hold i din påstand om at de rent faktisk eksisterer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 09/09-10 10:24 
Jeg synes ikke rigtigt at det at du ikke har opdaget bare én af alle de 22 hændelser, der er at finde, nødvendigvis er et symptom på eller argument for at de ikke eksisterer/er fåtallige/er svære at finde.

Dokumentation (gamefaqs)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 09/09-10 10:51 
Jeg er også stødt på flere random missioner i GTA4, så de er der altså.

Er dog ikke startet på Mafia 2 endnu.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 09/09-10 11:22 
Herold>
Jeg synes ikke rigtigt at det at du ikke har opdaget bare én af alle de 22 hændelser, der er at finde, nødvendigvis er et symptom på eller argument for at de ikke eksisterer/er fåtallige/er svære at finde.

Hm, jeg synes nu det er et temmeligt solidt argument for mindst én af de ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/09-10 11:24 
Jeg har nu spillet flere af dem, og jeg synes de var ok, sjove...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/09-10 13:52, rettet 09/09-10 13:53 
Jeg kan bakke Herolds "påstand" op. GTAIV-encounters fungerer lidt ligesom "strangers" i Red Dead Redemption. De var relativt underholdende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 09/09-10 14:16 
Jeg tror stadig ikke på at de findes :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/09-10 10:39 
Nu er du jo bare fjolle-stædig :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/09-10 10:56, rettet 10/09-10 10:56 
Ja, men der er jo noget sandhed i det. Hvis man kan gennemspille spillet så meget som jeg har, og stadig ikke er stødt på én eneste af dem, er det jo vildt at påstå at de tilføjer spillet særlig meget. :)

I et ordenligt sandkassespil burde den slags valgfri sidemissioner da gemme sig bag hvert tredje gadehjørne!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/09-10 12:55 
Der er en _mulig_ sandhed i det. Det kan jo også bare være at du ikke har lagt mærke til dem, og fejlen er 80% din (eller 70, 60, 10, whatever). Det er egentligt omsonst at diskutere præcist hvor det er gået galt mellem dig og spillet, så lad os bare droppe det.

Pointen var sådan set bare at GTAIV har 'masser' af ekstra indhold ved siden af spillet, uanfægtet om man har lagt mærke til det eller ej. Mafia II har tæt på ingenting i forhold.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/09-10 13:17 
Pointe schmointe. Dvs. jeg kan også komme og påstå at der er helt vildt meget ekstra indhold i Mafia II, selvom du ikke har "bemærket" det? :) Jeg tror bare vi skal være enige om at være uenige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/09-10 13:21 
Forskellen er så, at hvis du kom og sagde det - og faktisk havde ret, og dokumenterede det, så ville jeg godt kunne indrømme at det var der. Især hvis du så også blev bakket op af adskillige andre, der havde lagt mærke til indholdet.

Jeg kan godt gå med til at mængden af ekstra indhold jeg har opfattet i Mafia II svarer til din opfattelse af indholdet i GTAIV. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 10/09-10 22:10, rettet 10/09-10 22:11 
Sammenlignet med Mafia II, har GTA IV ligefrem "shitloads" af alskens free-roam-aktiviteter. De fleste af dem er lort, men de er der, og der er mange af dem. Jeg er selv stødt på de "random encounters" uden at lede efter dem, og kan man spille 50+ timer uden at støde på en eneste, er det enten fordi at man hele tiden kører rundt, kun spiller online eller bare er meeeeeget lang tid om at få gennemført historien. De står jo og stener over hele byen.

Men køber/downloader man "Jimmys Vendetta", går Mafia II også hen og bliver en rigtig free-roamer.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PapandPapandSkrevet 10/09-10 22:11 
Sumez hvad har du dog lavet da du spillede GTA IV? Dine udtalelser ligner en omgang bevidst hetz mod spillet. I det hele taget forstår jeg ikke helt hvad du spørger efter angående Mafia II, for det virker da åbenlyst som om, at genren og den vestlige stil på ingen måde er noget for dig?

Mafia II er ganske fantastisk. Det spænder ikke så bredt som GTA IV, men historien, detaljerne og styringen gjorde Mafia II til årets foreløbige spilmæssige højdepunkt for mig.

Hvis du foretrækker arcade sticks, fjernsyn der roder rundt på siden eller japanske piger med grønt hår, så er det her ikke den rette boldgade. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 10/09-10 22:28, rettet 10/09-10 22:32 
Tag nu lige en slapper med den der nedladende holdning, der ikke skjules af en smiley. Man kan nu engang sagtens have et bredt og nuanceret spilsyn, selvom man ikke lige synes GTA er guds gave til spilglæde. Som jeg erindrer det har Sumez generelt udtrykt sig mere positivt om distinkt vestlige spil (fx Assassin's Creed II) end du har gjort det den omvendte vej rundt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 10/09-10 23:13 
Jeg ved nu ikke om evig hetz mod alt fra Bioware er videre positivt, til trods for at Biowares spil anses som høj kvalitet fra de fleste kanter. For nu derefter at nedgøre GTA IV, når man tydeligvis ikke har forstået spillet.

Jeg kan li gode spil, hvad enten det har asiatisk eller vestlig oprindelse - mine udtaleser vedrørende asiatiske spil har primært været pga. den forgudelse som folk fra P:R giver netop disse spil.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 10/09-10 23:34 
Og man behøves så heller ikke synes BioWares spil er fantastiske, selvom andre gør det...

Problemet her er jo at du (ikke enestående) tillægger andre en masse negative egenskaber, bare fordi de kan lide en kultur som DU ikke forstår - og så bruger du ovenikøbet den samme argumentation om det modsatte, endda på nedladende facon. Og det er jo ikke én gang, men adskillige gange, og ofte i tilfælde hvor der intet hold er i beskyldningerne, såsom denne gang. Det er udtryk for mangel på forståelse og tolerance, og din egen konklusion burde jo være at du skulle kigge mere på din egen indstilling til tingene, end at udtrykke dig negativt om andres.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/09-10 23:56 
Papand>
Jeg kan li gode spil, hvad enten det har asiatisk eller vestlig oprindelse - mine udtaleser vedrørende asiatiske spil har primært været pga. den forgudelse som folk fra P:R giver netop disse spil.

Alle kan vel lide gode spil, men nu er det jo individuelt hvad man synes er 'gode spil'. Hvis nogen lovpriser diverse asiatiske spil, så er det nok fordi de synes at spillene er gode, men det ville de nok også have syntes selvom spillene kom fra vesten.

Jeg tvivler ihvertfald på at der er nogen der køber spil baseret på hvilket land de er fremstillet i.
PapandPapandSkrevet 11/09-10 00:13 
Jeg er fuldstændig enig i at der skal være plads til alle holdninger. Men når man gang på gang kan læse tråde på P:R hvor vestlige spil og eksempelvis FPS spil bliver mødt af en nedladende tone, blot fordi masserne elsker det, så kan man ikke undgå at skulle give lidt igen.

Min egen holdning til JRPG og asiatiske spil som helhed er bestemt ikke negativ. Det er holdningen blandt visse medlemmer på P:R som jeg retter min negativitet imod. Når man åbenlyst opretter en tråd for at skulle finde ud af hvorfor man ikke kan li spillet, så bliver det altså lidt for meget af det gode.

Det svarer til, at jeg opretter en tråd om Street Fighter IV og så forsøger at finde alle de dårlige sider ved spillet, fordi jeg ikke bryder mig om genren.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/09-10 02:09 
Jeg forstår ikke logikken i at konkludere at når en person ytrer en mening negativt omkring fx GTA4 så er han automatisk 'kinøjser spil fan' og hader alle vestlige spil, eller omvendt hvis man siger noget negativt omkring et bestemt jrpg så er man automatisk 'hjernedød fps mainstream whatever fan'. Jeg forstår ikke hvordan det er 'at give igen' at svine asiatiske spil til pga en person ikke kan lide de samme spil som du kan.

Nu skal jeg være den første til at indrømme at have kommet med nedladende kommentarer omkring 'hjernedøde fps spil', men det har som sådan ikke noget med vesten kontra østen at gøre, det er blot et problem med mig og genren.

Jeg forstår ikke hvorfor så mange folk herinde går helt vildt i forsvarsposition når et spil de kan lide bliver kritiseret. Holdninger er som røvhuller, alle har en og det er som sagt individuelt hvilke spil folk kan lide og hvilke oplevelser de får ud af et spil.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/09-10 14:56 
Core>
Men køber/downloader man "Jimmys Vendetta", går Mafia II også hen og bliver en rigtig free-roamer.

Er der en version, hvor dette følger med som download-kode? Der er ret mange spil på det sidste, hvor der har ligget en engangskode i boxen til free download af noget DLC, som ellers koster 50-60 kroner... og så er det jo bonus at have købt spillet fra ny i stedet for brugt (hvor koden sandsynligvis er blevet brugt).
CoreCoreSkrevet 11/09-10 19:58 
Det tror jeg ikke. Jeg har selv Coll. Edition til Xbox 360, og her var kun redeem-koder til køretøjer og tøj.

I PS3-versionen er der som standard inkluderet en eksklusiv add-on, der hedder "The Betrayal Of Jimmy". Denne er vist en forløber for "Jimmys Vendetta".

Så det må blive et nej :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 13/09-10 08:29, rettet 13/09-10 08:30 
Papand, jeg skriver trods alt at jeg har brugt over 60 timer sammen med spillet (kan ikke huske det præcise tal, muligvis en del mere, det er jo et overordenligt langt spil), det ville jeg da ikke have gjort hvis jeg ikke brød mig om konceptet. At jeg synes der er mange ting der kunne være gjort en del bedre, er en anden sag - i det hele taget synes jeg at størstedelen af de sandkassespil der oversvømmer markedet i dag seriøst savner noget indhold i deres sandkasse, og jeg synes ikke rigtig GTA4 opfylder det ved at smide 5-6 "random encounters" ind i deres by, som ikke er placeret så man rent faktisk har mulighed for at støde på dem via tilfældig kørsel rundt i byen gennem afsindigt mange timer.
Jeg kan slet ikke se hvad det har med joysticks og grønhårede japanske piger at gøre???

Oblivion og især Fallout 3 er imo. væsentlig bedre eksempler på hvordan "sandkassespil" bør gøres.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/09-10 08:43 
Papand>
Når man åbenlyst opretter en tråd for at skulle finde ud af hvorfor man ikke kan li spillet, så bliver det altså lidt for meget af det gode.

Må jeg lige være fri? Jeg har oprettet denne tråd for at finde ud af hvorfor jeg BØR kunne lide Mafia 2. Det har aldrig været meningen at det skulle handle om GTA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 13/09-10 08:56 
Det var mig, der trak GTA ind i det, mest af hensyn til alle de haters, der er herinde :D

Men 5-6? Der er fandenfløjtemig 22, Sumez. 22 som du er den eneste der har overset. Sandsynligheden for at det er spillet, der har gjort noget galt, er efterhånden forsvindende lille, især når du bliver ved med at nedjustere hvor meget det egentlig er, du er gået glip af.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/09-10 09:23 
Jeg har bare stadig svært ved at tro på det, det må være en eller anden faktor vi mangler at medregne. :) F.eks. at man skal have klaret slutmissionen før de dukker op eller sådan noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 13/09-10 09:46 
Nej
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/09-10 10:44 
På den ene side er det flot (!) at køre rundt i en by i 60+ timer og undgå at støde på en eneste "hidden micro-mission". Jeg kan kun forestille mig, at Sumez ikke har lagt mærke til det lille mande-ikon, der kommer op på ens radar, når man er tæt på en sådan, og dermed ikke har kørt hen og fået missionen.

På den anden side er det et underligt valg at lægge disse småting ind som skjulte/random, når der er så fattigt et bymiljø udover hovedmissionerne. Hvis byen i forvejen havde bugnet af ekstra-guf havde det været fint, men jeg ville have lagt det ind som ægte side-missioner og udbygget dem kraftigt, hvis jeg havde haft den mindste indflydelse på skabelsesprocessen.

Jeg har spillet et par timer Mafia II, og jeg er indtil videre ret så positiv. Spillet er lidt langsomt i optrækket - selv efter disse par timer er det stadig sådan nogle kom-i-gang tutorial-agtige missioner, men byen er flot, spilmekanikken fungerer indtil videre upåklageligt, og hvis der er mulighed for at tilkøbe Vendetta-sidemissioner, så spillet bliver mere free-roam får jeg mange goder timer til at gå i det.

Skifter årstiden på et tidspunkt i historien eller er man fanget i snehelvedets glatte veje hele spillet igennem?
HeroldHeroldSkrevet 13/09-10 10:48 
Det skifter, så vidt jeg husker :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/09-10 10:54, rettet 13/09-10 10:54 
Hyakos opfattelse af "bylivet" i GTA4 stemmer meget overens med min opfattelse, så jeg står da ikke helt alene med min holdning. :)
Dertil skal dog siges at rent visuelt og stemningsmæssigt, gør GTA4 det langt bedre end nogen af de tidligere titler i serien, man føler VIRKELIG at man bevæger sig rundt i en gennemført levende og overbevisende by.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/09-10 10:54 
Hyakotake>

Jeg har spillet et par timer Mafia II, og jeg er indtil videre ret så positiv. Spillet er lidt langsomt i optrækket - selv efter disse par timer er det stadig sådan nogle kom-i-gang tutorial-agtige missioner

Så er du jo ved at være færdig :D nej, ikke helt... først skifter vejret, og SÅ er du færdig ;)
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig