X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil som får os til at grine...


Svar
millenniummillenniumSkrevet 30/08-10 09:32, rettet 30/08-10 09:32 
Komik er ikke altid så veludviklet i spil. Nå udviklerne forsøger at gøre spil komiske, fordi de gerne vil have os til at grine mens vi spiller, så falder joken ofte til jorden. Oftest plat og forudsigeligt. Formentlig fordi manuskriptforfattere til spil slet ikke er i samme liga som film.

Men, kan du huske hvornår det faktisk lykkedes for et spil, at få dig til at grine spontant...?

Det seneste eksempel jeg husker at fra Uncharted 2, i museum break-in missionen:

Harry Flynn siger: "There's a guy above you, there's a guy above you..."
Nathan trækker i fjenden, som falder fem etager ned.
Harry Flynn: "There's a guy below you, there's a guy below you".
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/08-10 10:05, rettet 30/08-10 10:05 
Den var jeg også ret vild med :D

Ellers tror jeg de eneste gange jeg virkelig har moret mig over humoren spil har været i forbindelse med dem hvor Tim Schafer har været involveret. Der er ikke rigtig andre i spilbranchen der kan komme op på siden af hans humoristiske evner. Det værste er når de prøver gentagne gange og fejler konstant, især Bioware spil synes jeg er rigtig gode/dårlige til dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/08-10 10:25 
GTA: Vice City er måske også et af de mest humoristiske spil jeg kender, selvom jeg ikke ligefrem fik latterbrøl af oplevelsen.
Mest pga. af den satiriske beskrivelse af 80'erne, som blev formidlet på radiokanalerne. Bl.a. deres spilreklame: "Protect the green blocks from the red blocks... waaaauuuw!!"
The medium is the message.
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/08-10 10:39 
Jeg grinede nu også over joken i radioen i Gay Tony hvor de taler om "Abricot Americans" ...de undertrykte rødhårede :D
SumezSumezSkrevet 30/08-10 10:41, rettet 30/08-10 10:42 
Jeg må indrømme at jeg synes humoren i GTA-spillene er enormt letkøbt og ofte plat på den kiksede måde. Det virker som om den er der bare for at være der, og ikke er gennemtænkt på nogen måde. Af og til får det mig da bestemt til at trække på smilebåndet, men tit får det mig til at krumme tæer i stedet.

Jeg kan godt lide mange af MGS-seriens underspillede vittigheder og parodier.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/08-10 11:30 
Spil noget God Hand til PS2 se det er god humor!!!
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 30/08-10 12:07 
Det her er et af de sjoveste spil jeg har prøvet på Sega Dream Casten, Stupid Invaders jeg griner og griner fordi det er som at se en tegnefilm..

Stupid Invaders
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 30/08-10 12:10 
Der er også Evil Dead spillene, hvor Ash kommer med fede kommentar

Evil Dead Hail to the King
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 30/08-10 15:11 
Én ting er, at lave et spil i et komisk univers - ligesom Psychonauts eller Raving Rabbits Go Home, f.eks. Det er jo super sjove spil, men det opbygger ikke en komisk replik eller situation som man spontant griner højlydt af.

Jeg tænkte nemlig over hvor sjældent jeg selv griner mens jeg spillere - også af spil som inderligt forsøger at være morsomme.

Sumez: Alene det, at du også kan huske replikken fra Uncharted 2, siger måske netop hvor sjældent vi oplever noget i spil, som er rigtigt morsomt. :)
The medium is the message.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/08-10 15:17 
CONKER FOR BIIB så..

http://www.youtube.com/watch?v=MBxSMnYCPjw
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
millenniummillenniumSkrevet 30/08-10 15:19 
HA HA HA ... det sjoveste er nok at Mighty Poo synger... :-D
The medium is the message.
SaftenSaftenSkrevet 30/08-10 16:38, rettet 30/08-10 20:00 
Det som står lysende klart i min erindring er scenen i "The Governors Mansion" fra Monkey Island. Man går ind gennem en dør, men scenen skifter ikke. Istedet ser man bare hvordan Guybrush begynder at bruge ting fra ens inventory inde bag væggen.
Det er svært at beskrive nøjagtigt, men folk der har prøvet det, ved nøjagtig hvad jeg snakker om.
Det er uden konkurrence den sjoveste ting jeg nogensinde har oplevet i et spil.

EDIT: Fandt det på youtube:) http://www.youtube.com/watch?v=yOwRLgO01dg
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/08-10 17:08 
Jeg griner tit højt, når jeg slasker begge ben af en zombie med mit "ninja sword" i Left 4 Dead 2... men det er næppe den slags humor tråden efterlyser :-D
jaesjaesSkrevet 30/08-10 18:52, rettet 30/08-10 21:31 
Det relativt nye adventurespil, The Whispered World, er ganske sjovt. Ikke konstant, men i min bog er det sjovere end fx Monkey Island og cirka på niveau med Day of the Tentacle. Der er en del sjove karakterer og dialog.

EDIT: Har rettet en fejl i sidste sætning, da sætningen ellers måske kunne misforstås.
silverstarsilverstarSkrevet 30/08-10 19:09 
Det første jeg tænkte på var også Secret of Monkey Island, der er så mange fede påfund i det spil. Jeg kan stadig huske mange af de insults og comebacks man brugte i sværdkamp med swordmaster'en :)
Den fake game over skærm var også fin, når man i hele spillet har vænnet sig til at man ikke kan "dø".

Link...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-10 19:38 
House Of The Dead Overkill har uden sammenligning den mest fucked up og sindsyge humor jeg nogensinde har oplevet i et spil :D Spillet er også okay og jeg så meget gerne en ordentlig udgave af spillet, f.eks. på Move hvis den controller kan fungere som en ordentlig lightgun :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 31/08-10 00:59 
synes nu alligevel der er en del spil med et par grine momenter. Men det kræver måske heller ikke så meget for at give mig et smil på læberne.... Første gang jeg spillede Halo, grinte jeg meget af gruntsne når man smed en plasma nade på dem så de løb skrigende rundt for at få hjælp (samtidigt at dens kamerater hoppe væk fra den).

Nu er MI nævnt (som et af den slags der er bygget op komisk), men så vil jeg lige nævne Zork Grand Inquisitor. Det var et grafisk Point'n Click spil, som efter producentens eget udsagn var for fansne af deres tidligere tekst baseret spil. Det er go humor og et af de få spil hvor jeg synes FMV er genialt.

Nu kunne jeg ikke lige finde separate vids, men her er første del af longplay af spillet, se indtil 2:30 for at ungå spoilers.

Zork Grand Inquisitor Longplay Pt. 1/11
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HulleHulleSkrevet 31/08-10 07:32, rettet 31/08-10 07:34 
Konsolkongen>
House Of The Dead Overkill: "jeg så meget gerne en ordentlig udgave af spillet, f.eks. på Move hvis den controller kan fungere som en ordentlig lightgun :)"

Jeg er enig i at spillet er humoristisk og er vild med deres b-films tilgang til spillet.
Men hvad er en ordentlig udgave af spillet? Jeg spørger fordi jeg ikke forstår hvad der gør at spillet ikke er ordentligt.

Vil du ikke uddybe det her
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 31/08-10 11:22, rettet 31/08-10 11:23 
silverstar>
Den fake game over skærm var også fin, når man i hele spillet har vænnet sig til at man ikke kan "dø".

Og særlig sjovt fordi LucasArts giver Sierra's questspil et los i nø.... med denne lille detalje. :)

"Rubber tree"
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig