X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Packard Bell eller HP bærbar


Svar
YamadaYamadaSkrevet 25/08-10 23:24 
Hej allesammen. Jeg har netop været ude og købe en HP G62 bærbar computer, men ser så at Bilka har en, tilsyneladende bedre bærbar til salg. Jeg er ikke så skarp til at tyde specifikationerne. Hvilken ville i vælge.

HP G62:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/321957-321957-3329744-3848802-3848802-4078809-4157828.html

Pris 3999

Eller

Packard Bell TJ66:
Intel pentium dual core T4500 (2,3Ghz), 4GB DDR2 Ram, 320GB HD, GeForce GT240M (1GB Dedikeret)

Pris 4499

På Forhånd Tak
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 26/08-10 09:50 
Jeg ville i hvertfald aldrig selv købe en maskine med et intel grafikkort. Jeg tror de 500kr ekstra for tj66 er godt givet ud alene af den grund. Men det kommer jo an på hvad den skal bruges til. Til kontor maskine er g62 jo sikkert fin nok.
YamadaYamadaSkrevet 26/08-10 17:24 
Men til kontorarbejde er HP G62 vel også bedst, taget i betragtning at den har en i3 processer er det ikke rigtigt forstået?
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
JmogJmogSkrevet 26/08-10 18:24 
Til "kontorarbejde" er der ikke noget der hedder "model x er bedst". Det er en udbredt misforståelse, at det betyder det store hvilken maskine man har. Kontorprogrammer (jeg går udfra du mener Office og lignende) kræver ikke specielt meget at køre, udover at du bare skal have RAM nok.

Det er spil og grafiske programmer såsom Photoshop, hvor det betyder noget, hvad der sidder af grafikkort og processor i maskinen. Til kontorprogrammer er det decideret svært at finde en maskine nu til dags, der er for langsom til det.

Skal du bare bruge maskinen til Office og at gå på nettet, så sørg for, at den har 4GB RAM, og gå derefter efter den hvis pris og design tiltaler dig mest. De vil alle være hurtige nok.
DarkenDarkenSkrevet 27/08-10 02:23 
En del af overvejelsen bør også gå på hvad får man af "bløde" værdier som garanti, service og ikke mindst kvalitet. F.eks. kan det for nogle godt betale sig at købe en sindsvag billig, lav kvali bærbar, hvis man har med i tankerne at kunne afskrive den efter et årstid. For andre som har planer om at først at skulle afskrive efter +3 år, kan de godt svarer sig at give lidt mere for bedre kvali og service.

Min egen meget biased holding er at Packard Bell ikke er et mærke man skal se som kvalitet (både produkt og service).

Men det er altid godt at google ikke blot anmeldelser af en bærbar, men også efter fejl (for at se om der er meget knas med en given model på nettet).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
YamadaYamadaSkrevet 27/08-10 09:17 
Der findes desværre bare ikke rigtigt nogen anmeldelser af Packard Bell TJ66. Jeg har dog besluttet mig for at beholde HP'en netop af den årsag at det virker til, udfra hvad jeg har læst, at den er mest holdbar. Endvidere har jeg fundet ud af at Packard Bell ejes primært af ACER og de har ikke imponeret mig med deres byggekram. Så selv om Packard Bellen virker til at overgå HPen mht. specs tror jeg nu jeg beholder min HP :)
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig