X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gyserbøger på dansk


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 23/08-10 19:19 
Hvad kan i anbefale?
Jeg har stort set været hele biblioteket igennem af Koontz. King mangler jeg dog stadig at få læst en del. De er de 2 oplagte forfattere IMO.
Er der andre jeg har overset?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/08-10 19:49 
Dennis Jürgensen

Dennis :D
KeenKeenSkrevet 23/08-10 19:53 
støtter også om dennis
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 23/08-10 19:55 
Jeg har fået udgivet en gyser! :D Haha

...sammen med 25 andre børn :P
JuggernautJuggernautSkrevet 23/08-10 19:56, rettet 23/08-10 19:56 
Jeg troede, at hans målgruppe var/er børn og unge?

Edit: @Keen og King Chaos.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-10 20:24 
Fra Skyggerne er en fin bog. Én af mine veninder har skrevet en af historierne i den også, så tjeck den ud.

http://hplmythos.dk/
KilroyKilroySkrevet 24/08-10 09:13 
Dennis har skrevet meget til børn, men jeg synes at Relief sagtens kan læses af "ældre" læsere. Kadavermarch måske også.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/08-10 10:03, rettet 24/08-10 10:03 
Juggernaut>
Jeg troede, at hans målgruppe var/er børn og unge?

Han har også forsøgt at skrive nogle værker, der er lidt mere hardcore. Jeg kan i hvert fald huske, at jeg fik pænt meget noia på, efter jeg som lille knægt havde læst Monsteret i Kælderen. Jeg var rimelig forundret over, at de havde den slags til at stå i skolebiblioteket. Men jeg var selvfølgelig også farvet af ikke at være så gammel :)
AV Intelligent Terminal
salsalSkrevet 24/08-10 14:00 
Jürgensen har også skrevet bogserien "Relief", som er virkelig afsporet. Den er på ingen måde for børn, hvilket jeg også måtte erkende, da jeg som barn gik i gang med den. Den efterlod et uudsletteligt indtryk på mig.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
ElgenElgenSkrevet 24/08-10 14:16 
Man kan også sagtens læse Lovecraft på dansk. Du kan fx. starte med "Tilfældet Charles Dexter Ward".
Den er rimelig nem at gå til og illustrerer hans stil meget godt så du ved om du vil fortsætte den vej };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KilroyKilroySkrevet 24/08-10 16:23 
sal>
Jürgensen har også skrevet bogserien "Relief", som er virkelig afsporet. Den er på ingen måde for børn, hvilket jeg også måtte erkende, da jeg som barn gik i gang med den. Den efterlod et uudsletteligt indtryk på mig.

Jeg må indrømme at Kadavermarch var bogen der gav mig en forstyrret barndom. Relief? No problems. Kadavermarch? Gjorde mig hunderæd for zombier, ikke kun pga. den ganske grafiske forside. Men nu er jeg vild med zombier, måske netop på grund af denne bog:)
Kilroy Was Here
JuggernautJuggernautSkrevet 26/08-10 19:56 
Jeg skal i gang med Exorcisten her om ikke så længe. I må meget gerne komme med specifikke titler og evt en lille tagline :)

@Elgen: Den er også på min liste.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig