X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oplagte bands til GH/RB-solo-udgivelser


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/08-10 12:38 
Efter at have lyttet til Red Hot Chili Peppers, mens jeg tog nogle afslappende races i Forza 3, slog det mig, hvor oplagt RHCP er at udgive et stand-alone Guitar Hero/Rock Band-spil med.

De har:
- Et utal af kendte numre
- Ekstremt spilbare numre, stærke på alle fronter (guitar, bas, trommer, vokal)
- Stor bredde, og nemt at finde derivater til at fylde 20+ ekstra numre på skiven (så det ikke er samme band hele vejen igennem)

Hvilke andre band føler I er oversete i forhold til pengemaskinen, som ruller derudaf i GH/RB-regi?
dpldplSkrevet 23/08-10 13:20 
Personlig synes jeg ingen band skulle have deres egen spil! Det har altid været nogen de væreste spil inde for denne spil genre efter min menig.

Derimod DLC disc ligesom AC/DC dem må de nu gerne smide nogen ud af.

RB serien gør det nogenlunde rigtig(Udover beatles, men det var vidste ikke helt dem der bestemte alt der) med DLC og track disc's.

Nu jeg tænker mig om er der enlig ikke flere grupper der enlig kan få en fuld release, da fleste jeg vil have til RB endten er der som DLC(Iron maiden, megadeth, judas priest og Ac/DC). Eller er bands der nok ikke vil sælge så meget som normal udgivelse (Alt mit power metal, som stadig mangler som DLC :'( )
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-10 13:32, rettet 23/08-10 13:34 
Jeg så meget gerne selvstændige spil med Judas Priest, Kiss, Disturbed og Linkin Park (+ en form for samspil med DJ Hero controlleren ville være fedt) :)

Af dem der findes nu er kun Van Halen og måske Green Day lidt interessante for mig. Egentlig også AC/DC Rock Band, men det er så vidt jeg har forstået udelukkende live optagelser?

Def Leppard kunne også være sjovt, men ville nok sælge endnu dårligere end Aerosmith :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 23/08-10 14:00, rettet 23/08-10 14:02 
Bare lige de bands/solister, der falder mig ind:
-Jimi Hendrix (hvis de kan lave et Van Halen, kan de også lave et Hendrix-spil)
-Rolling Stones
-Led Zeppelin (giv mig så den "Stairway"!!!)
-The Who (optræder med et par numre hist og her, men gerne en samlet udgivelse)
-Cream
-Ten Years After
-Iron Maiden
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/08-10 14:12 
Slayer + engangsinstrumenter ville være nice :)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 23/08-10 14:27, rettet 23/08-10 14:50 
Hele BloodSugarSexMagic-albummet er udgivet som DLC-pakke til Rock Band.

Af bands jeg selv ser som potentielle, begrænser det sig til Iron Maiden og Guns'n'Roses. De er vist det eneste band der er kommercielt nok, og stadig indeholder udfordrende elementer. Men Avenged Sevenfold eller Pantera + gæster ville også være rart, og drømmeren i mig ville også mene at Dream Theater var på sin plads, men det ville nok ikke sælge vanvittigt godt.

Jeg tror egentlig mere på en tema-orienteret løsning, og her ville jeg mene at følgende var tiltrængte:

Roadrunner Records (Metal ud over hele banditten),
Nu-Metal (Tilføjet brug af DJ Hero-controller. Dette kunne rumme alt imellem Run DMC, Linkin Park, Korn, Limp Bizkit og Fear Factory),
Dansk (Indeholdende Dizzy Mizz Lizzy, Gasolin, Volbeat osv).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/08-10 14:53 
Core, det ser jeg også som en bedre løsning; temaer! Det er underligt, at sangspillene primært (?) kører denne type udgivelser (temaer med genrer, årtier osv.) mens instrument-spillene kører band-orienteret. Jeg så meget gerne genre/tema-udgivelser til GH/RB!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-10 15:09 
Boston
dpldplSkrevet 23/08-10 15:20, rettet 23/08-10 15:22 
Tema, fu. Vis der nogensinde kommer en Powermetal udgive af GH, bliver jeg jo nød til at købe. Så tema´er er sgu farlige!!
(Til RB er det fint, da der jo for det mest er import til hoved serien)

Power metal tema spil med lidt sonata arctica, stratovarius, helloween, hammerfall, blind guardian, Rhapsody of fire, gamma ray, Avantasia/edguy, sabaton også videre. Uhh jeg vil jo købe den dag et, selv vis det var en GH spil.......

En Nuclearblast tema vis de vil ramme lidt flere niche metal folk vil også kunne gøre det, da den dækker power metal og mange metal genre jeg hader ><. Men den vil jeg nok ikke købe vis det var GH spil (Min samling to RB er for stor nu, til jeg vil have GH spil)

Nå ja tilbage til være skuffet over der overhovedt ikke er en eneste rigtig power metal sang i begge serier. (Vis en eller anden nævner Dragonforce, var klar til død! :p) Især nu hvor der også er keyboard med in RB3, så vil jeg gerne haft et par Jens Johansson solos med et eller andet sted. :(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
TheDukeTheDukeSkrevet 23/08-10 19:20, rettet 23/08-10 19:24 
En Norsk Black Metal pack, med dobbeltpedal og en flaske tændvæske \m/

EDIT:
dpl>
(Vis en eller anden nævner Dragonforce, var klar til død! :p)

LOL at Power Metal folk også foragter Dragonforce, hvem fanden er det så der køber det lort? ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 23/08-10 19:25 
Killer Bean 2>
Slayer + engangsinstrumenter ville være nice :)

Den er jeg også klar på :) Især sidstnævnte ville være en forrygende idé.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
scavengerscavengerSkrevet 24/08-10 20:09, rettet 24/08-10 20:10 
Skid Row ; Megadeth ; Yngwie Malmsteen ; Ted Nugent ; Motörhead ; Mötley Crüe ; ZZ Top ; Stevie Ray Vaughan ; Eric Clapton ; Alice Cooper ; Thin Lizzy ; Dio ; Cheap Trick ; W.A.S.P.

Hvor lang skal listen være ?
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig