X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Catherine


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-10 18:25, rettet 19/08-10 18:27 
Så er det første current-gen RPG fra Atlus på vej. Det hedder Catherine og er lavet af Studio 4C der står bag Persona spillene. Hér er første trailer og det ser ud til at være noget creepy-ass David Lynch shit up in this motherfucker.

http://www.youtube.com/watch?v=VteHd2AoGvw

Hjemmeside
SumezSumezSkrevet 19/08-10 18:32 
Det ser godt nok syret ud!

Sikker på det er et RPG? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/08-10 20:34 
Ifølge et par YT-kommentarer handler det om sex og at banke får imens. Det skulle også give én magiske kræfter til at se ind i fremtiden...dunno. Syret ser det jo ud, men måske nærmere i retning af anime som Speed Grapher, end noget fra David Lynch...?

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=4579
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/08-10 11:47 
SkyblazeR>
Ifølge et par YT-kommentarer handler det om sex og at banke får imens.

1:46-1:50 giver ellers indtrykket at det gælder om at duske får! :-D

Jeg kommer til at tænke på Perfect Blue... nogen relation til den mellem de to? Samme tegner/art designer/something?
SumezSumezSkrevet 20/08-10 12:03, rettet 20/08-10 12:08 
Tegnestilen ligner Production I.G?

edit: Det er Studio 4°C :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-10 20:36 
Ny trailer

http://www.youtube.com/watch?v=8699yVZuENw

Ikke rigtig noget man bliver mere klog af.
GilucGilucSkrevet 15/09-10 20:42 
For pokker hvor ser det sært ud.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
SumezSumezSkrevet 15/09-10 21:12 
Jeg håber de holder det et mysterie hvad spillet overhovedet går ud på indtil udgivelsen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 15/09-10 21:16 
Endnu bedre; når man har gennemført spillet, ved man stadigvæk ikke hvad pokker det var, man lige spillede.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
T.L.OT.L.OSkrevet 16/09-10 04:12 
trippy *-*
nerosnerosSkrevet 16/09-10 08:34 
Det ligner noget gal Hentai ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/09-10 20:35 
Vincent (hovedpersonen) er åbentbart i Persona 3 portable.
Hans historie giver lidt mere indsigt i hvad spillet kommer til at handle om

http://www.gametrailers.com/user-movie/vincent-in-persona-3-portable/349942
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/11-10 15:30, rettet 22/11-10 15:32 
Catherine

Spillet er ude 2011.02.17.

Ifølge figurdesigneren Shigenori Soejima har det "exciting adult scenes".

Ifølge seneste trailer (PV3) understøtter det muligvis 3D.

Spillet handling: Vincent skal tvangsgiftes med hans 32-årige (gravide) kæreste Katherine. Det gider han ikke, fordi han vil være fri fugl. Han møder så den yngre, mere velproportionerede 22-årige Catherine på en bar, som forfører ham. De bliver elskere. Herefter oplever han gentagne natlige mareridt. Andre yngre mænd i nabolaget er kradset af i søvne.

Spillets gameplay: Det består af tre faser - Nightmare, Drama, Stray Sheep - hvor der bl.a. skal træffes diverse valg for at klare faserne.

Fasen "Nightmare" er action, hvor Vincent - i selskab med får - jages af monstre, mens han løber op ad trapper. Spillet er game over, hvis man falder ned.

Fasen "Drama" skulle være et miks af adventure med 3D-modeller og animerede mellemsekvenser i de vågne dagtimer, hvor der også kan løbes rundt i byen, og hvor Vincent skal vælge mellem de to kvinder.

Fasen "Stray Sheep" udspilles på en bar, hvor man bl.a. kan/skal læse og skrive tekstbeskeder.

Spillet har flere slutninger.

Første gennemspilning skulle tage ca 20 timer.

Nyeste trailer fra 19. nov. 2010:

http://www.youtube.com/watch?v=4WWieJN_7k0&hd=1

I like...more or less. :)

Mere info på Wiki > Catherine
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 05/01-11 15:34 
Ny trailer - det spil ser godt nok syret ud! Får med slips?

Trailer 4
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-11 15:37 
Det lyder som et virkeligt spændende og måske også et mere voksent spil. Normalt er "voksne" spil jo lig med blod og patter, men det er rart at se noget der er lidt mere modent et eller andet sted.
SumezSumezSkrevet 05/01-11 15:42 
Dvs. får og patter i stedet for blod og patter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-11 15:59 
Nemlig ja :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/01-11 16:25 
Ser fedt ud.

Jeg troede det egenligt det var et RPG, men det er åbenbart action-adventure.

Men vi ser vel næppe en engelsksproget `release` før efterår 2011 aller tidligst.
ElgenElgenSkrevet 05/01-11 17:50 
Så hellere grise med patter aka pattegrise til mig, tak! };-P

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-11 11:11 
Nu har jeg prøvet den japanske demo, og holdkæft hvor er det flot! Meget imponerende. Historien forstod jeg ikke så voldsomt meget af med mine sparsomme japanskkundskaber, men det virkerspændende, omend meget særligt. Selve spildelen er jeg lidt mere tvivlsom omkring, men det ser ud som om der er mere fyld end hvad man får lov til at lege medi demoen.

Color me excited :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/02-11 22:13 


Til de der planlægger at hente demoen; I kommer for sent...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 07/02-11 22:28 
Øv :(( Jeg havde helt glemt den.
Jeg troede ikke Sony tog penge for den slags, det er jo i deres egen interesse at reklamere for spillene på deres system.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/02-11 07:01 
Den ligger stadig på Live, hvis det har nogen interesse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/02-11 08:57 
Andre der har spillet demoen? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige, adventuredelen prøver man jo ikke rigtig (man kan lige sende to SMS'er til Catherine, og det er så det), med forbehold for at det forhåbentlig er mere end bare en række lange cutscenes, og action/puzzle-delen er godt nok ikke noget der får mig op at ringe, selvom stilen i spillet generelt er superfed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-11 10:11, rettet 17/02-11 10:47 
Jeg prøvede den og var ikke imponeret. Forhåbentlig fylder puzzle mode ikke alt for meget, for hvis det er halvdelen af spillet, skal adventuredelen godt nok levere i overflod for at det samlede spil holder.

Umuligt at vurdere adventuredelen uden at forstå teksten, men det var bizart nok til at vække min nygerrighed. Titelskærmen hvor hovedpersonen med vædderhorn og i underbukser er lænket til klodserne fra puzzlespillet, med en anime blondine ovenpå, mens der på en pink baggrund falder silhouetter af får ned over skærmen, er værd at se :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 01/03-11 10:26, rettet 01/03-11 10:29 
Catherine er blevet annonceret til en USA `release` til sommer til Xbox 360 og PS3.

Link...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/05-11 18:27, rettet 03/05-11 18:40 
Crazy special edition time!

http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=18685

Med forsendelse koster den kun 500 kr.
RJKRJKSkrevet 03/05-11 20:01 
Det kunne jeg alligevel ikke stå for :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/05-11 08:09 
Jeg kunne godt finde på at købe den for de underbukser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 04/05-11 14:58 
Nu ved jeg ikke længere, hvem de markedsfører spillet til.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
CronossCronossSkrevet 04/05-11 18:44, rettet 04/05-11 18:46 
Det tror jeg egentlig godt at jeg ved ;-)

Catherine
nerosnerosSkrevet 04/05-11 19:44 
Det ser spændene ud synes jeg.
Bashful Neophyte
BazeBazeSkrevet 07/05-11 22:57 
Damn, det spil ser.. anderledes ud! :)

Gameplay fra demo
SumezSumezSkrevet 09/05-11 09:59 
Demoen har været ude ret lang tid, det er jo bare at downloade den og prøve det selv? :)

Jeg må godt nok indrømme at jeg ikke er særlig overbevist ud fra den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BazeBazeSkrevet 09/05-11 10:11 
Download, som i PSN? :P
SumezSumezSkrevet 09/05-11 10:34 
Download, som i Xbox Live :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/09-11 17:03, rettet 25/09-11 17:06 
Lidt tanker om spillet, nu jeg fik det gennemført.

For det første til Sumez og Bede-x der spørger til mere indhold kan jeg roligt sige, at der ikke gameplaymæssigt gemmer sig noget ekstra i spillet. Det ER hele vejen igennem et puzzlespil med mellemsekvenser og dertil kun en meget begrænset adventuredel, hvor man ikke kan gøre andet end at snakke med nogle af spillets andre figurer.

Puzzledelen er overvejende underholdende og udfordrende, men jo på ingen måde noget revolutionerende eller ovenud fantastisk. Historien og mellemsekvenserne er ikke noget udover hvad man kunne forvente fra traileren - ganske sjov og vedkommende, men også relativt forudsigelig. Hvis publikummet var stort nok, kunne det sikkert føre til diskussioner ala Heavy Rain, hvor nogen både mener det samlet set er fantastisk og elendigt. Man kan argumentere for begge dele.

Fra mit synspunkt synes jeg det fantastiske er, at spilmediet er nået dertil, hvor man kan lave et spil der handler om almindelige mennesker med almindelige problemer. Det er en befrielse, at man ikke skal ud og redde verden eller prinsessen. At man ikke er en pumpet elitesoldat eller elverkriger, men bare en helt almindelig 30 årig mand. At de moralske dilemmaer ikke er spørgsmål om god eller ond, og hvor der er flere sider af personerne. Mere end noget andet skriger Catherine på, hvor ensformigt det øvrige spiludbud er, hvor meget mere potentiale og uopdyrket territorie spilmediet har. Alene for dén bedrift, fortjener Atlus al ros.

Og alligevel sidder jeg så også med den præcis modsatte tanke. For hvor alle de ting er nye og unikke ift. spilmediet, så er det jo gameplaymæssigt stadig presset ind i et "normalt" puzzlespil og en adventuredel, hvor man hverken kan gøre fra eller til. Lige så meget som Catherine bryder med traditionelle spil, ligeså meget er det fuldstændig låst af dem, og kommer derved også til at udstille mediets mangler. Igen ligesom Heavy Rain.

Min opfattelse af Catherine kommer mere til at handle om hvad alle mulige andre spil er og ikke er, end hvad det selv er, og det er naturligvis ikke fair. Det er så nemt at prøve at sammenligne, men det giver ikke altid mening. I sidste ende er Catherine en unik oplevelse som jeg var glad for, anerkender værdien i og er overbevist om at jeg vil huske i lang tid. Om det så ud fra gængse metoder er et specielt godt spil, får lov at blive en anden diskussion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/09-11 18:27 
husk at spille det på easy... spillet bliver meget svært sender hen på normal ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 28/09-11 09:12, rettet 28/09-11 09:12 
RJK's indlæg opsummerer meget præcis den opfattelse jeg har af spillet (på både godt og ondt), og tror vist jeg står over indtil videre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 10/10-11 13:35 
Blev spillet ikke udskudt til Q1 2012 i Europa?

Har set flere sider, som sælger det fra den 28. oktober: http://shop.gameplay.co.uk/xbox-360/catherine/_/XT9009/productpage.html

Var ret glad for demoen; elsker, at spiller er så markant anderledes og ærke-japansk. Har aldrig prøvet Persona-serien, men Catherine virker lovende.

Vides der i øvrigt om forskelle mellem Xbox- og PS3-udgaverne?
BeanoBeanoSkrevet 07/12-11 14:29, rettet 07/12-11 14:30 
EU dato annonceret samt info om collector's edition.

10. februar 2012
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 03/03-12 21:07 
Jeg har spillet den igennem, og jeg har selv Collectors Edition.
Jeg kan varmt anbefale Cathrine til alle der elsker japansk mindfuck, og især japansk gys.
Den er creepy til tider men aldrig rigtig så man er ved at dø af skræk, men jeg synes den har været underholdende hele vejen igennem. Jeg elsker et godt spil med en god historie. Synes dog at nogle gange var puzzle-delen en smule langtrukken, men den holder en godt udfordret, selv på easy.
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
WehnerWehnerSkrevet 23/03-13 20:03, rettet 23/03-13 20:03 
Nogle af jer, der har gennemført, der kan sige lidt om, hvor langt spillet reelt set viste sig at være, hvis man spiller på easy?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WikzoWikzoSkrevet 24/03-13 20:31 
Vil sige middel-langt. Især de sidste "kampe" er svære (selv på Easy) og tager ret lang tid at komme igennem.

Længden passede fint ifht. historien efter min mening.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig