X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Uploade video på blog?


Svar
nerosnerosSkrevet 17/08-10 09:19, rettet 17/08-10 09:34 
Jeg sidder og bikser med at uploade en lille video jeg har lavet til min blog, men der sker bare intet? Er det noget med at det skal være et bestemt format eller skal det bare tage flere hundrede timer?

Videoen fylder ca. 144MB
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/08-10 09:50 
Ha ha - du bliver nok nødt at komme med liiiidt flere oplysninger.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-10 09:53 
Youtube æder næsten det hele, så dér skulle det ikke være noget problem.
nerosnerosSkrevet 17/08-10 09:59 
SeventhSun>
Ha ha - du bliver nok nødt at komme med liiiidt flere oplysninger.

Jo ok så :D

Men jeg er rimelig lost i det her ved ikke ret meget om det så tænkte måske der var andre som havde prøvet den slags ;-)

Kan ikke sige ret meget andet end at jeg prøver at uploade en film på min nyskabte blog. Når jeg trykker på upload sidder den bare og hænger. Jeg bruger googles blogspot.
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/08-10 10:14 
Jeg tror videoen fylder for meget. Men samtidig er langt de fleste videoer på nettet konverteret til flash video (FLV eller F4V). Så find et program der kan konvertere din film til F4V eller FLV (F4V er nyere end FLV).
Hvis du har Adobe CS4 eller lign., har du måske også Adobe Media Encoder, den er god til netop dette.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 17/08-10 10:28 
OK takker det prøver jeg lige så :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/08-10 10:30 
Men en FLV-fil kan jo ikke køres af sig selv, man skal også have/lave en afspiller til den. Nogen grund til at du ikke bare bruger YouTube?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/08-10 10:36 
Ja jeg vil gerne have den op på min blog ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/08-10 10:39 
Det burde da ikke afholde dig fra at embedde en YouTube-video?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 17/08-10 10:43 
Du uploader den bare til youtube. Imens du gør det, finder du lige et plugin til wordpress, der kan embedde youtube videoer :)

F.eks. dette
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/08-10 10:47 
Men han bruger jo Blogspot? :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 17/08-10 10:50 
Et plugin ligefrem? Koden til at embedde en YouTube-video står på YT-siden med videoen på - det er bare at copy-paste :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 17/08-10 11:02 
Ja dunno da, det er bare sådanne jeg har gjort med wordpress før. Forgive my ignorance dear sir :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 17/08-10 11:03, rettet 17/08-10 11:07 
YT-siden med videoen på?

Altså det i skriver er at jeg på en eller anden måde kan copi-paste koden ind i mit blog-indlæg og på den måde linke og vise filmen direkte på min blog?

Jeg vil gerne have det sådan at jeg har filmen på min blog og ikke bare linker til min youtube kanal jo ;-)

Edit: Det lykkedes mig faktisk at gøre det som CenobiteDK skriver :-)
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/08-10 11:22 
Man kan se, at du ikke er særlig erfaren med hjemmesider/blogs, så det gør det lidt svært at hjælpe.
Måske du skulle rode lidt mere med det, og få en forståelse for hvordan tingene hænger sammen :-)

Alle youtube klip (næsten) kan lægges på andre sider, som f.eks en blog.
Man gør det med en EMBED kode, som står direkte på klippets side på YouTube.

WordPress er dog, eller har været, sat sådan sammen, at det ikke lige virker. Derfor skal man bruge et plugin.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 17/08-10 11:32, rettet 17/08-10 11:33 
SeventhSun>
Alle youtube klip (næsten) kan lægges på andre sider, som f.eks en blog.
Man gør det med en EMBED kode, som står direkte på klippets side på YouTube.

Ja det regner jeg også stærkt med med at man selvfølgelig kan ;-) Men det skal ikke bare være et link, det skal være "hele baduljen". Ved ikke om det er det du også mener?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/08-10 12:03 
Ja, det kan man, du må da også have set det før :) De der videoer der ligger inde på en side med et YouTube-logo i hjørnet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/08-10 12:16, rettet 17/08-10 12:17 
Det virker nu det var jo ikke så svært, og det var jo det jeg sagde :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 26/08-10 21:35, rettet 26/08-10 21:36 
Nogen der ved noget om hvor meget en video må fylde i MB når man uploader den på blogspot?
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 27/08-10 09:28 
Jeg sad og kiggede på Blogspot (eller rettere Blogger, som jeg blev forwarded til). Der stod:
Hvis du gerne vil være med på det sjove, er det let at udgive en video med Blogger. Det er i øjeblikket ikke muligt at lægge videofiler direkte på Blogger. Men du kan integrere eller oprette links til videofiler på din blog, så længe de er anbragt et andet sted på internettet.

Så måske dit problem er at det du forsøger at lave, slet ikke kan lade sig gøre?
Kilroy Was Here
nerosnerosSkrevet 27/08-10 09:37 
Det er da underligt? Jeg har faktisk uploadet to film på den nu men de fylder heller ikke det helt store. Omkring 35-40MB tror jeg. Jeg fandt et sted igår på Blogger noget med at man højest kan uploade 100MB. Grundet mit spørgsmål var fordi jeg igår sad med en video der fyldte alt for meget selv til Youtube. Men det lykkedes mig at gøre den mindre og på den måde har jeg nu fået den uploadet på min blog ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig