X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

BioShock Infinite


Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/08-10 20:33, rettet 12/08-10 20:36 
Den "rigtige" opfølger til Bioshock annonceret: BioShock Infinite.

Spillet står til udgivelse engang i 2012 på PS3, Xbox 360 og PC.

Eurogamer Preview:
http://www.eurogamer.net/articles/20... Se hele indlægget
199 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
SumezSumezSkrevet 08/05-13 11:19 
Det anede mig :) Holdte mig fra den. Håber snart jeg er igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/05-13 20:43 
For f*****... jeg er helt i slutningen af spillet nu, hvor SPOILER-TEKST:
man skal forsvare luftskibet fra Vox Populi angreb, og kan bruge songbird til at angribe fjender og skibe
, og jeg har simpelthen ingen anelse om hvordan jeg skal klare det. Jeg spiller, stadig på hard, og har ikke lyst til at skifte nu hvor jeg er kommet så langt. Men den kamp er fuldstændig umulig for mig - jeg har søgt rundt om og fundet flere forumtråde med tips, men jeg synes ikke det hjælper mig meget. Det er for begrænset med resourcer (savner meget en Dollar Bill), og jeg løber tør for ammunition alt for hurtigt pga. alle fjenderne.

Er der nogen herinde der kan bidrage med konkrete tips?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 26/05-13 20:58, rettet 26/05-13 20:58 
Nu ved jeg ikke med hard level, men jeg brugte især luft transporten til at suse om bag fjenderne, og skyde dem bagfra, fordi de er mere interesseret i at smadret luftskibet end skyde dig.

Og så hidkalde fuglen når der er tilstrækkeligt mange fjender på dækket.

Det var det bedste jeg kunne gøre.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 26/05-13 21:07 
Du kan jo altid se denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=l4IdCO5c06c

Ham der spiller bruger ikke ret meget ammo, men andre tricks i stedet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
The DaneThe DaneSkrevet 26/05-13 22:13 
Et stykke tid siden jeg prøvede sidst, men mener et af mine bedste forsøg på den fokuserede jeg meget på at få de omliggende luftskib ned først, og holde de værste folk nede. Men på den anden side så skiftede det også en del mht. hvor hurtigt motoren blev skadet :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 26/05-13 22:38, rettet 26/05-13 22:38 
Okay, et par tricks gjorde kampen noget mere overkommelig, f.eks. bruge possession på dem med raketstyr, og allervigtigst - plastr den store lysende kerne til med "return to sender" - gør kampen møgnem.

Slutningen synes jeg dog ikke var den vilde åbenbaring den har været gjort til, og helt generelt synes jeg spillet skuffer mere og mere. Jeg ærgrer mig lidt. Men nu kan jeg da gå tilbage og læse hele tråden her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/05-13 00:55, rettet 27/05-13 00:57 
Jeg synes det er pudsigt at folk tidligere i tråden afviste sammenligninger med Uncharted 2, for det er nok den bedste sammenligning jeg kan tænke på. Det konstante skift mellem genretypiske spilsekvenser, og udforskning eller historiedrevne scener, nogen gange helt uden nogen form for action, for at sammensætte en festlig rutchebanetur af en oplevelse.
Den væsentlige forskel her er bare at hvor Uncharted 2 er et eksempel på perfekt pacing, der bliver ved med at holde oplevelsen interessant for spilleren, er Infinite lidt af et trainwreck i den sammenhæng. Nærmest hver eneste sekvens, kamp, område, og ja, hele spillet, holdes kørende et godt stykke længere end det burde, og jeg sad konstant med en fornemmelse af "lad os nu komme videre".


Nuclear Detergent>
Det er snarer gameplayet jeg føler der kunne være interessant at diskutere, for her synes jeg Infinite klarer det væsentligt dårligere end Bioshock. Hovedårsagen er måske at de meget varierede fjender fra Bioshock, og den interaktion der er i mellem disse, er stort set fraværende i Infinite. Fjenderne i Infinite er simpelthen ikke lige så interessante som dem i Bioshock, med den ikoniske Big Daddy, splicers der kravler ud af væggene, angriber for så at gemme sig igen, normale fjender der har plasmider, mobile turrets der kunne hackes, etc.

Det er sjovt, for jeg kan næsten ikke huske Bioshock - men jeg kan huske at kamp var sjovt! Blandingen af at bruge spændende plasmids, og klassisk FPS var bare underholdende. "Legende", som du også skriver, er nok en ret god beskrivelse her. Det er svært for mig at sige hvad der gjorde at det ikke var sjovt i Infinite, men jeg synes kamp var enaverende og stressende, og store dele af det har nok noget at gøre med det du skriver - Fjenderne er simpelthen for kedelige, og når man som jeg spillede på hard, virker det som om den eneste konsekvens er at man skal spille meget mere forsigtigt, hvilket måske fungerer i Dark Souls, men det gør det ikke her. Det putter bare et låg på morskaben. Men der er sandsynligvis også sådan på Normal, det ved jeg ikke.


Darkbeat>
Det er ikke kun historien og universet der er unikt, men designet i spillets kamp arenaer formår også at være sublime hver gang. Der var på intet tidspunkt en kamp jeg ikke ville spille igen, hvor flere andre spil ellers vil have sektioner hvor man tænker "Åh nej... Ikke denne turret/QTE/scriptede/escort-mission sekvens igen".

Jeg har det stik modsat. Hver gang jeg havde kæmpet mig gennem en længere kampsekvens, især de virkelig enaverende som dem imod Handymen, prisede jeg mig lykkelig. Helt generelt har jeg ikke lyst til nogensinde at spille spillet igen, og hvis jeg skal, bliver det helt klart på easy mode.
Er der virkelig folk der syntes at nogen af handyman- eller siren/spøgelse-kampene var decideret "sjove"?

Det skal nok også nævnes at jeg synes spillet føles som et PC-spil lavet til mus og keyboard, hvilket også før har været nævnt. Jeg synes flere gange at styringen var ekstremt handicappet, men mange af irritationsmomenterne skyldtes også generelle designproblemer, som når man ikke anede hvor man skulle rette sin opmærksomhed, eller fjender der pludselig dukker op fra uventede vinkler uden nogen form for indikation af hvor de er henne (de røde pile når man bliver ramt er meget intetsigende).


dRxL>
(til millenniums konstatering at hvis Uncharted var Indiana Jones, er Infintie en Terry Gilliam film)

Er det ikke at sætte det lidt højt? Jeg har ikke spillet det men lige set slutningen på youtube, og niveauet i historien af det jeg så er vel lidt ala hvad man kunne forvente af en stil fra en gymnasieelev. Fint nok med et twist, ala hvad vi så i Bioshock 1, men de gør også så vidt hvad de kan for at forklare det hele uden at lade nogle sprækker stå åbne for fortolkning.
I f.eks. Twelve Monkeys kan man i det mindste være i tvivl om hvorvidt Bruce Willis karakter er sindsyg eller tidsrejsende.

Helt 100% enig. Jeg synes virkelig at historien er afsindigt overvurderet. Settingen er fantastisk i starten, men jo længere jeg kom ind i spillet, fik jeg bare et indtryk af at Irrational ikke helt vidste hvad de skulle gøre ved det, og i stedet for at spille på de interessante aspekter af den menneskelige psyke der lægger grund til de elementer som racisme og religion der er en stor del af spillets grundlag (omend det virker som om de glemmes fuldstændig hen imod slutningen), smider de en masse klichéer ind i manegen og maler en sterotypisk sorthvid spilhistorie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 07:35, rettet 27/05-13 07:35 
Har du lyttet til optagelserne undervejs? De er en stor del af historien og forståelse af bl.a. bifigurerne.
SumezSumezSkrevet 27/05-13 08:04 
Naturligvis :) Spillets setting er helt klart også dets stærkeste asset, og jeg kunne nok også skrive en hel masse om det, hvis jeg har tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 27/05-13 11:25, rettet 27/05-13 11:26 
Jeg tror også Infinte er "acquired taste", for spillets måde at formidle sin historie på, er ret ukonventionel. Jeg hæftede mig mest ved, at historien ikke blev fortalt via cinematiske virkemidler, men at byens kulisse sådan set var historiens storyteller.
Jeg spillede det parallelt med Tomb Raider, og vi kan vidst hurtigt blive enige om, at det ikke blot er to meget forskellige historier, men også to meget forskellige måder at fortælle historier.

Historien er IMO ikke rigtig drevet af plot eller karakter (som plejer at være den traditionelle vinkel fra film), men af rummet omkring protagonisten.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/05-13 12:02, rettet 27/05-13 12:03 
Jeg har det lige modsat. Jeg synes fortællemåden var umådeligt konventionel og uinspireret. I stedet for at give spilleren en komplet oplevelse, var det delt meget op imellem action og "udforskning"-sekvenser, hvilket primært bestod af at beundre alle spillets smukke assets, og rode gennem skraldespande efter penge og ammunition, mens hele historien udpensles ekstremt groft og firkantet så alle kan følge med, via direkte eksponering som f.eks. voxophones og konstante gentagelser af de samme pointer. Jeg så meget gerne at det blev gjort lidt mere subtilt, og flød lidt bedre sammen, så fortællingen og gameplayet f.eks. ikke var så ekstremt segregeret.

Spillets setting har rigtig stort potentiale, men i stedet for at give byen mulighed for at fortælle sin egen historie, er alting så over-karikeret at det mister sin effekt. Jeg synes den måde de f.eks. tackler racisme på er utroligt modigt - og derfor synes jeg der er lidt ærgerligt at de, i stedet for at udforske menneskernes skyggesider, vælger at male et karikeret billede af usympatiske tegneserieskurke. Som f.eks. via de højtalerbeskeder man hører fra Fink efter man er ankommet i Finktown.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 27/05-13 12:23 
Til gengæld synes jeg fjenderne flød sammen til at omgang upersonlige, skydegale aktører. Og ofte var de alle så ligeværdigt farlige, at jeg brugte chicken-shit taktikken, holdte mig på laaaaand afstand, ventede på at de stak hovedet frem og gradvist malkede deres energi med konservativt skyderi.
Handymen er så vilkårligt hurtige, at man ikke rigtigt når at blive bange for dem. (De skulle formentlig udfylde rolle efter Big Daddy, som var skide skræmmende).

Flawless er det absolut ikke. Der kan vi blive enige. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/05-13 12:24 
Til gengæld synes jeg fjenderne flød sammen til at omgang upersonlige, skydegale aktører. Og ofte var de alle så ligeværdigt farlige, at jeg brugte chicken-shit taktikken, holdte mig på laaaaand afstand, ventede på at de stak hovedet frem og gradvist malkede deres energi med konservativt skyderi.

Det beskriver nok meget godt kamp i Infinite, og hvorfor jeg ikke fandt det nær så sjovt som det var i Bioshock.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 11:56 
Så er det første DLC udkommet: "Clash in the Clouds"

EG's anmeldelse (med video):
http://www.eurogamer.net/articles/2013-07-30-bioshock-infinite-clash-in-the-clouds-review

Senere på året udkommer "Burial at Sea" i to episoder. Ser mere interessant ud end CITC imo.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=fpgvZay10jE

Artikel hos Eurogamer:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-07-30-ken-levine-talks-bioshock-infinite-burial-at-sea
slk486slk486Skrevet 31/07-13 12:08 
Ser langt mere frem til "Burial at Sea". "Clash" er jeg egentlig rimelig ligeglad med.
j/k
SumezSumezSkrevet 31/07-13 15:50, rettet 31/07-13 15:51 
..Hvis man ikke synes spillet er langt nok i forvejen :D
I det mindste byder Burial at Sea på en "ny" setting, det er noget mere interessant. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/08-13 00:52 
Nemlig.
j/k
Per SPer SSkrevet 12/11-13 14:43 
Episode 1 er klar til download nu.

Pressetekst fra 2K/Irrational Games:

Return to Rapture in a story that brings Booker and Elizabeth to the underwater city
on the eve of its fall from grace.

Windsor, UK – November 12, 2013 –2K and Irrational Games announced today that BioShock® Infinite: Burial at Sea – Episode 1 is available for download worldwide* on the PlayStation®3 computer entertainment system, Xbox 360 games and entertainment system from Microsoft and Windows PC starting today.

BioShock Infinite: Burial at Sea – Episode 1, developed by Irrational Games, is the second add-on content pack for the award-winning BioShock Infinite, and features Booker and Elizabeth in a film noir-style story that places them in a shining Rapture on the eve of its fall from grace.

BioShock Infinite: Burial at Sea – Episode 1can be purchased separately for €14.99, or as part of the BioShock Infinite Season Pass, which is priced at €19.99. The Season Pass, which is available for purchase via online marketplaces on all available platforms starting today, contains €35 of playable content for €19.99, including both Burial at Sea episodes, the previously released Clash in the Cloudsadd-on pack, as well as the Early Bird Special Pack that has powerful weapon upgrades, exclusive gold weapon skins and infusion bottles to upgrade player abilities.

BioShock Infiniteis rated 18 by PEGI and is available now for thePS3™ system, Xbox 360, Mac® and Windows PC.

* BioShock Infinite is not included in this add-on content, but is required to play all of the included content.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
slk486slk486Skrevet 12/11-13 14:45 
Ikke på Steam endnu.
j/k
Per SPer SSkrevet 29/01-14 09:13, rettet 29/01-14 09:14 
Pressetekst:

>>>

Burial at Sea: Episode Two – Exclusive Preview Clip

Watch this exclusive preview clip of BioShock Infinite: Burial at Sea – Episode Two.

See the world through the eyes of Elizabeth after the dramatic events of Burial at Sea - Episode One as she continues her journey through Rapture in an effort to rescue Sally. Explore new areas of Rapture built almost entirely from scratch in the BioShock Infinite engine.

BioShock Infinite: Burial at Sea – Episode Two can be purchased as part of the BioShock Infinite Season Pass, which contains both Burial at Seaepisodes, the Clash in the Clouds add-on pack, and other free exclusives at a significant discount.

<<<

YouTube klip
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HeroldHeroldSkrevet 29/01-14 17:30 
Der er vist spoilere i videoen ift. Episode One.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 18/02-14 18:54, rettet 18/02-14 18:54 
Ken Levine sadler om:

'A Message From Ken Levine
(...)
I am winding down Irrational Games as you know it. I’ll be starting a smaller, more entrepreneurial endeavor at Take-Two. That is going to mean parting ways with all but about fifteen members of the Irrational team.
(...)
In time we will announce a new endeavor with a new goal: To make narrative-driven games for the core gamer that are highly replayable. To foster the most direct relationship with our fans possible, we will focus exclusively on content delivered digitally.
(...)
I’m handing the reins of our creation, the BioShock universe, to 2K so our new venture can focus entirely on replayable narrative. If we’re lucky, we’ll build something half as memorable as BioShock.'

Irrationalgames.com
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 18/02-14 19:13 
Fedt! Tror helt klart de fungerer bedre som lille firma end AAA-blockbuster-helvedet som Bioshock nu er blevet til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 18/02-14 20:53 
Warren Spector har sjovt nok lige sagt i et interview på Rock Paper Shotgun, at hans næste titel nok vil være sammen med et lille team. Kunne være interessant, hvis de to hoveder starter hver deres mindre projekt, men det er heller ikke utænkeligt, at Spector ryger til 2K og bliver producer på Ken Levines team. Vil rigtig gerne se Spectors City Block-koncept blive en realitet!
slk486slk486Skrevet 18/02-14 21:09 
we will focus exclusively on content delivered digitally

SIkke noget vrøvl, men vi ved jo nok hvad han mener. Not fedt :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-14 21:09 
Ja fuck det... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/02-14 21:16 
Bioshock Infinite Runner til iOS... :P

Ok, jeg har lidt højere forventninger.
XiwanaXiwanaSkrevet 18/02-14 22:10 
I smell an upcoming kickstarter!
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 03/02-15 14:05 
Ken Levine har i en Twitter-spørgerunde nævnt nogle detaljer om hans næste spil:

"We're playing with something sci fi. Or sci-fi ish."

"i think small open worldish (but not necessarily outdoors) rpg with quest structure coming from passion system."

"It's a new universe, not set in any existing."

Find flere citater på linket:
http://www.rockpapershotgun.com/2015/01/28/new-ken-levine-game/

Det passion-system og "Lego-narrativ" han taler om, gennemgår han i de første 40 min. af denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=58FWUkA8y2Q

Kort sagt er det en ret simpel måde at lave AI og ikke-lineære, narrative quests på, der har potentiale til at virke meget mere komplekst end det er.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/02-15 19:09 
"We're playing with something sci fi. Or sci-fi ish."

Yes! System Shock 3!...

"It's a new universe, not set in any existing."

...ahh, øv :/

Men okay, jeg har heller ikke fået gennemført System Shock 2 endnu, så jeg ved ikke, hvor meget det lægger op til en fortsættelse?

Bioshock Infinite fik jeg først spillet igennem i går (en nu gået i gang med nr. 2 gennemspilning), og jeg kan godt se, at det ville være tosset at lave endnu et Bioshock-spil. Når man i forvejen har lavet et spil, der omhandler både, fascisme, racisme, religion, blind videnskab og paradokser i forbindelse med rejser i tid og dimensioner, er det svært at bygge videre på det, uden man ender med noget værre rod.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 15/02-15 20:17 
Ja, den historie skal de helst nok bare lade være med at forsøge at bygge videre på. I det hele taget bør de nok bare prøve noget lidt mere ligetil. SS2 lægger heller ikke meget op til en efterfølger men en ny "spiritual sequel" ville være meget rar.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/02-15 21:26 
Ja, hen mod slutningen synes jeg også, at Infinite begyndte at virke lidt som noget rod. Men den sidste scene bandt så smuk en sløjfe på det hele, at jeg tilgav alt. Jeg kan så også konstatere, at spillet først virkelig blomster, når man giver sig til at gennemføre det for anden gang :)
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 15/02-15 21:41 
Spoiler:
Sumez, hvordan lægges der ikke op til en efterfølger i Shock2? Kan du huske hvordan det ender?
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 15/02-15 22:40, rettet 15/02-15 22:43 
Hehe, jeg måtte lige se slutningen igen - må indrømme at jeg slet ikke kunne huske den sidste del efter
SPOILER-TEKST:
man løser alle problemer med at skyde dem i hovedet

Men synes det er lidt en "joke"-slutningen, det må være svært at skrive videre på historien med det udgangspunkt. :) Ikke at historien nogensinde har været supervigtig for SS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/02-15 13:23 
Så fik jeg gennemført spillet to gange i træk :)

Virkelig synd, at spillet ikke er bedre, når det har så meget potentiale. Det oser langt væk af kvalitet og har en virkelig velskrevet historie (Nogen vil måske mene, den er lige lovligt kliché-præget og låner ret meget fra Half-Life 2), men det er bare ikke lige så sjovt at spille som 1'eren.

Jeg tror hovedsageligt, det skyldes, at Columbia mangler den klaustrofobiske setting fra Raputre, som lagde langt mere op til leg. Sky-lines virker mest som en dårlig undskyldning, og sniper-rifler hører bare ikke hjemme i Bioshock. I det hele taget er våbnene i Infinite ret ligegyldige. Da jeg først havde fået fat en Carbine og en RPG, brugte jeg ikke andre våben resten af spillet. Og ja, fjenderne er også kedelige. En lille flok Splicers er langt sjovere at gøre kål på end en horde af røvsyge soldater. Desuden er Handymen mere irriterende end de er udfordrende/skræmmende.

Måden historien fortælles på er også lidt problematisk. Der er alt for mange alt for lange pauser med cinematiske sekvenser, som får spillet til at virke langt mere langtrukkent, end det i virkeligheden er. Jeg brugte ca. 17 timer på første gennemspilning, og selvom jeg max. brugte 1/3 så lang tid på at nakke fjenderne i anden gennemspilning, tog den alligevel omtrent 14 timer.

Men stadigvæk et okay fedt spil. Det kunne bare sagtens have været direkte fantastisk, hvis der var lagt vægt på nogle lidt andre ting.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/02-15 13:54, rettet 17/02-15 13:57 
Jeg tror primært det skyldes at de evner man tillusker sig via vigors i Infinite, både er meget begrænsede i hvor meget man kan benytte dem, og i deres effekt, der primært byder på forskellige varianter af rundt regnet samme effekt.
Der er langt mere plads til leg i det originale Bioshock, hvor man hele tiden bliver stærkere, og til sidst føler sig nærmest som en gud, der konstant manipulerer med sine fjender. Det gør kampsekvenserne utroligt meget skæggere.
Det værste er at jeg synes forskellen går ud over begge primære elementer i spillet - i 1'eren bød udforskningen på fint pacede pauser mellem actionsekvenserne, mens jeg i Infinite begyndte at kede mig i selskab med begge dele.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/02-15 15:19 
Ja, valget af vigors er lidt ligegyldigt. Synes også det er trist, at der ikke er flere fjender med forskellige vigor-temaer. Der er brandmanden og så ham krage-gutten, og det er vist det hele? Undertow kunne f.eks. snildt give anledning til en vandbaseret fjende af en slags. I det hele taget er det ret sort, at man alle steder i byen ser indikationer på en stor distribution af vigors, mens man aldrig ser, de rent faktisk bliver brugt til noget.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/02-15 18:08 
Vigors virker som en rest fra forgængeren, der aldrig rigtig har fået fodfæste eller giver mening i Infinite.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/02-15 20:24, rettet 17/02-15 20:25 
Jeg synes de giver meget god mening.

SPOILER-TEKST:
Så vidt jeg kan forstå på historien, har Fink hugget alle hans teknologier fra forskellige dimensioner og tidsperioder, og en god portion af dem, har han snuppet i Rapture.

Det er noget af det eneste, der binder spillet til serien, så jeg er bare træt af, at de ikke er en mere central del af fortællingen.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/02-15 09:17, rettet 18/02-15 09:18 
Det er da godt nok også lidt af et excuse plot for at få Vigors med og prøve at bevare en smule relation til forgængeren :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-15 09:26 
Jeg fik samme opfattelse af Vigors eksistens som KB. Vil faktisk endda gå så vidt at sige at den ligger lige til højrebenet.
Af samme grund er Handymen-teknlogien stjålet fra Big Daddy (tydeligvis mere primitivt udført). Dette underbygges fint af at man hører bla. Beach Boys-sange fortolket anderledes, som Fink's bror har stjålet igennem det rift der er i hans musikstudio.
Ligeledes finder man også rifts hvor der spilles Kylie Minogue(?) og Credence Clearwater.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/02-15 10:31 
Cyndi Lauper er det vist :)

Men ja, vigors virker en smule påklistrede. Det er lige før, spillet ikke burde have titlen "BioShock: Infinite", men i stedet bare skulle hedde noget a la "DimensionShock".
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-15 11:32 
Overført fra Dishonored-tråden:

Sumez>
Jeg synes historien i Infinite var barnlig og pinlig. Den havde et stort potentiale, men var virkelig amatøragtigt udført. Hele multiverse-konceptet falder over sine egne ben i forsøget på at lave et sjette-sans-twist, og den måde de håndterer racisme på, er sindssygt ensporet og klichépræget - uddybede det lidt mere i tråden om spillet.

Historien i det første Bioshock var selvfølgelig ikke noget særligt, men i det mindste tog den ikke sig selv ligeså seriøst, og selve spillets setting fortalte en historie i sig selv, langt bedre end den gjorde i Infinite, på et næsten Metroid-agtigt niveau. :)

Barnlig og pinlig er måske lige lovligt store ord. Jeg vil godt gå med til ord som "naivt", men så begynder vi også at rode os ud i noget, hvor jeg faktisk vil mene, at det er et bevist valg fra udviklernes side.

SPOILER-TEKST:
Som jeg ser det, kan Columbia tolkes som et billede på de kampe, Booker har med sine indre dæmoner. I den forbindelse synes jeg, det giver meget god mening, at skurkene er nogle tegneseriefigurer, når de skal repræsentere en ekstrem polarisering af Bookers personlighed. Historien handler, ifølge min egen opfattelse, mest om skyld vs. uskyld, så når meget af universet virker "barnligt", synes jeg, det passer fint ind.

Men hvis du ikke synes historien i det første Bioshock var noget særligt, vil jeg næsten mene, at du er ude i noget, hvor du på forhånd bestemmer dig for, hvad du vil have ud af et spil og lukker øjnene for, hvad det rent faktisk prøver at fortælle dig.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 05/03-15 11:57 
Overhovedet ikke? Jeg kunne rigtig godt lide det første Bioshock, og blev også virkelig fascineret af Infinite til at starte med, indtil det gik op for mig hvor lidt det reelt havde at byde på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-15 12:05 
Sumez>
Overhovedet ikke?

Tilsyneladende. Enten det, eller også så fatter overhovedet ikke, hvad du betragter som en god historie.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 05/03-15 12:36 
Bioshock's historie er ekstremt simpel, og forudsætter ikke at man tænker for meget over den. Det er ikke det samme som at jeg ikke synes den er god [for et spil]. Som jeg jo skrev, kan jeg rigtig godt lide det, og synes at spillets setting i sig selv, fortæller en supergod hustorie, langt bedre end begge spils direkte exposition gør det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-15 12:51 
Sumez>
Bioshock's historie er ekstremt simpel, og forudsætter ikke at man tænker for meget over den.

Shit... Jeg tror bare jeg stopper med at skrive nu. Ellers får jeg snart rodet mig ud i noget, der ender med en karantæne.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 05/03-15 13:33 
Jeg oplevede i sin tid også Bioshock som at af de spil, der i høj grad satte tankevirksomhed i gang - især i forbindelse med det her spooky Litte Sister/Big Daddy-forhold.

Scenen med den (på en måde) stakkels kirurg, der SÅ gerne vil lave noget smukt og perfekt, men bare fejler igen og igen, er noget af det, jeg husker bedst fra sidste generation.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 09/03-15 17:34 
Ved ikke hvordan jeg har overset den her...

Booker, catch!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
199 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig