X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

BioShock Infinite


Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/08-10 20:33, rettet 12/08-10 20:36 
Den "rigtige" opfølger til Bioshock annonceret: BioShock Infinite.

Spillet står til udgivelse engang i 2012 på PS3, Xbox 360 og PC.

Eurogamer Preview:
http://www.eurogamer.net/articles/20... Se hele indlægget
199 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 08/04-13 14:18, rettet 08/04-13 14:19 
SPOILER-TEKST:
Konstanter og variable :)
slk486slk486Skrevet 08/04-13 15:22 
Jeg er enig i mangel på diversitet i fjendebilledet og det er ærgeligt at de forskellige vigors næsten virker ligegyldige. Man bruger de samme par stykker, eller skifter bare fordi man kan, men udover et par enkelte undtagelser fandt jeg stort set ikke nogen grund til at bruge andet end "Return to Sender".

Dishonored har jeg svært ved at komme ind i :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/04-13 16:00, rettet 08/04-13 16:04 
Jeg brugte næsten udelukkende Shock Jockey og Devil's Kiss :)

Måske bliver det mere kritisk at bruge forskellige vigors på højere sværhedsgrad?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/04-13 16:19 
Det håber jeg. Næste gennemspilning bliver hvert fald som minimum spillet på Hard - spillet er ret nemt på normal. Shock jockey og devils kiss brugte jeg også rigig meget - det er en ret overpowered kombo.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
The DaneThe DaneSkrevet 08/04-13 22:52, rettet 08/04-13 22:54 
millennium>
Også interaktionen med miljøerne i Infinite er bagud for sin tid. Formentlig et bevidst valg, men os, spillere, har efterhånden vænnet sig til at kunne påvirke rekvisitterne... skyde vinduer, smadre kasser, lave skudhuller i væggen, flytte på borde og stole, få skilte til at vippe, skyde fugle, osv osv. Især Metal Gear Revengance gik hele vejen med cut-everything-to-pieces. Men alting i Infinites by sidder fast i sin egen støbeform.

Rooooolig, det er altså stadig et fantastisk godt spil! :-D

Nu er det vel ikke nødvendigvis en god ting at have de ting med - hvis ikke det giver mening at have dem med. Red Faction kunne man skyde alt i smadder, men gjorde ikke spillet godt.

Men kan kun være enig i at Infinite ikke er på højde med det oprindelige Bioshock - primært pga. de fjender man møder er meget ens, og ud over noget mere beskyttelse gør man det samme om og om igen (med mindre man lige møder en Gørdetselv-fyr / Handyman o.lign.). Historien er fin, men der er som sagt bare ikke den samme atmosfære som i Rapture.

Nuclear Detergent>
Det håber jeg. Næste gennemspilning bliver hvert fald som minimum spillet på Hard - spillet er ret nemt på normal. Shock jockey og devils kiss brugte jeg også rigig meget - det er en ret overpowered kombo.

Det er ikke voldsomt svært på hård. Jeg er ikke kommet igennem spillet endnu, men er først kommet i "problemer" på luftskibet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
slk486slk486Skrevet 08/04-13 23:20, rettet 08/04-13 23:21 
Beano>
Jeg brugte næsten udelukkende Shock Jockey og Devil's Kiss :)

Måske bliver det mere kritisk at bruge forskellige vigors på højere sværhedsgrad?

Jeg spillede på hard, så nej :) Eneste sted der var noget udfordrende var luftskibet.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 09/04-13 10:04 
Nogle gange har jeg det også fint med ikke at blive udfordret for meget. Så glemmer jeg ofte historien lidt, hvis taktikken pludselig fylder for meget. Det kan også reducere fremdriften.

Tomb Raider og Infinite er ikke svære spil IMO, men når historiens scener bliver så itense, så FØLES det ofte mere svært end det reelt er, uden det spolere fremdriften.
Dishonored, derimod, synes jeg var virkelig udfordrende til tider. Hold kæft hvor har jeg afprøvet mange ruter og metoder for at komme ubemærket forbi fjenderne. Endda ikke engang på hard.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 09/04-13 11:00 
Spillede på hard for at få min første playthrough til at vare så længe som muligt.

Ja, Dishonored er mere oldschool, hvad det angår. Dog er 1999 mode ikke noget at spøge med - især ikke på 360, når man hele tiden er et sekund bagefter :D
j/k
SumezSumezSkrevet 09/04-13 11:03, rettet 09/04-13 11:04 
Havde håbet på at 1999 var et gameplaymæssigt designvalg i spillet, og ikke bare en absurd sværhedsgrad.

Igen, hvis spillet ikke er designet omkring sværhedsgraden, virker det forkert og påklistret, når de bare skruer op for den skade fjenderne forårsager, eller straffer spilleren for at tage skade uden at give ham muligheden for helt at undgå at tage skade når han spiller godt. Ligesom Raptor heller ikke ville blive et bedre spil af at man fjernede livbaren og lavede one-hit kills, det er et designspørgsmål.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 09/04-13 11:07 
Ville være cool, hvis sværhedsgraderne stort set kun styrede AI niveauet.
j/k
SumezSumezSkrevet 09/04-13 11:11 
Der kommer jeg lidt til kort... jeg har aldrig set det sjove i realistisk AI i et spil, jeg synes det er meget sjovere med klassiske forudsigelige mønstre. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/04-13 11:25, rettet 09/04-13 11:26 
Også mig. Især i Stealth spil skal fjenderne helst have en rimelit forudsigeligt pattern. Ellers bliver det for svært at overrumple dem eller være taktisk. I shooters er fjenderne simpelthen nødt til at stikke hovede lidt langt frem, eller tage dristige chancher. Man får aldrig skudt nogen, hvis de ikke er udstyret med en vis portion dumhed.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 09/04-13 11:51, rettet 09/04-13 11:54 
Men hvad skal sværhedsgraden så styre, hvis ikke AI og ikke må hærde fjender, eller give spilleren mere i skade??

I shmups og 2d platformers vil jeg gerne have forudsigelige mønstre, men ikke nødvendigvis i andre spil.
j/k
SumezSumezSkrevet 09/04-13 12:02, rettet 09/04-13 12:04 
Som jeg nævnte var mit indtryk ikke at "1999 mode" var en "sværhedsgrad" i den forstand, men et design der involverede at dine handlinger i større grad havde konsekvenser, så man f.eks. ikke bare kunne dø på stribe uden "straf" (hvilket jo så -også- er blevet gjort), og var mere bundet i forbindelse med de vigors man vælger at fokusere på. Altså ikke bare "en hardcore more", men en fornuftig mode der lader dig spille spillet som et -spil-, hvor man koncentrere sig om at spille rigtigt, i stedet for en guidet tour med et par kampsekvenser i vejen, som bare skal overstås.

Jeg tror ikke rigtig på sværhedsgrads-niveauer i et spil, medmindre vi snakker om forsimplede modes, der gør spillet -nemmere-. At ændre ting his og her for at tvinge sværhedsgraden i top, uden at have bygget spillet omkring disse indstillinger fra starten af, vil altid føles forkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 09/04-13 12:35 
Ah, jeg er med. 1999 er bestemt en sværhedsgrad i en klasse over hard, blandet med med flere konsekvenser - altså ingen genoplivning uden penge og færre supplies. Spillet tillader i forvejen kun et enkelt "save".
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-13 22:30 
Følgende video har spoilers, men der er hemmelig musik i spillet.

http://youtu.be/6j78VvcmxQw
slk486slk486Skrevet 09/04-13 23:02 
Der er virkelig nogen med for meget tid mellem hænderne :)
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-13 11:08 
Jeg er netop kommet til "Soldier's Field".
Meget kort spørgsmål, jeg tør ikke læse for meget rundt i tråden af hensyn til spoilers - Bliver spillet bedre? Må nemlig indrømme at jeg ikke er særlig imponeret pt., efter den første betagelse af spillets setting har lagt sig.

Jeg ved at der kommer til at ske ting og sager med plottet senere i spillet, som jeg ikke har lyst til at høre om :), så det ser jeg frem til, men mht. selve -spillet- savner jeg godt nok noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-13 11:50 
Selve gameplayet bliver ikke anderledes - kun sværere, men plottet begynder da snart at rulle sig ud.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-13 11:51, rettet 18/04-13 11:51 
Ok jeg synes ellers gameplayet er svært nok i forvejen, og ikke på nogen særlig sjov eller fair måde (spiller på hard). :\
Jeg kan tydeligt mærke at spillet er lavet til PC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-13 11:58 
Hmm, havde kun problemer 2 steder i spillet på hard, men det var på PC med 360 controller. Havde på intet tidspunkt lyst til at skifte til m/kb.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/04-13 12:12 
slk486>
Selve gameplayet bliver ikke anderledes - kun sværere, men plottet begynder da snart at rulle sig ud.

Kan jeg give dig ret i.

Spillets styrke er historie, stemning og en masse små detaljer (Levine & co's dril). Det bliver først rigtigt interessant i den 2. halvdel. Er man nået til Soldier's Field begynder det at blive mere interessant så vidt jeg husker.
millenniummillenniumSkrevet 18/04-13 12:47, rettet 18/04-13 14:18 
Enig. Spørgsmålet er kun hvor meget svagheden fylder i spillerens holdning.

Det som trækker mig frem i Infinite er tydeligvis ikke gradvis mestring gameplayet. Det var primært uvisheden om hvilken betagende kulisse eller rutsjebanetur der ventede rundt om det næste hjørne. Og dem er der immervæk nogle stykker af.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 18/04-13 12:49 
Så Uncharted 2 om igen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/04-13 12:53 
Nej :)
SumezSumezSkrevet 18/04-13 12:54, rettet 18/04-13 12:55 
Kommentaren var til millennium's beskrivelse, og stemmer umiddelbart meget godt overens med hvad jeg har fået ud af spillet indtil videre. Jeg glæder mig meget til at spille videre, men har bare svært ved at tage mig sammen. Nier trækker meget mere lige nu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/04-13 13:00 
Spil det igennem først :)
millenniummillenniumSkrevet 18/04-13 14:18 
IMO, kan de to spil slet ikke sammenlignes.

Uncharted 2 er "bare" en omgang Indiana Jones i spilformat. (ikke negativt)

Infinte er mere politisk kunst end lineær historie. Som en slags Terry Gilliam film i spilformat.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 18/04-13 14:58 
Er det ikke at sætte det lidt højt? Jeg har ikke spillet det men lige set slutningen på youtube, og niveauet i historien af det jeg så er vel lidt ala hvad man kunne forvente af en stil fra en gymnasieelev. Fint nok med et twist, ala hvad vi så i Bioshock 1, men de gør også så vidt hvad de kan for at forklare det hele uden at lade nogle sprækker stå åbne for fortolkning.
I f.eks. Twelve Monkeys kan man i det mindste være i tvivl om hvorvidt Bruce Willis karakter er sindsyg eller tidsrejsende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/04-13 15:00 
...og det er så her jeg hopper ud af tråden igen. :P Kommer tilbage for at diskuteret historien når jeg faktisk har spillet den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/04-13 15:01, rettet 18/04-13 16:34 
@dRxL: Det er ikke nok bare at se slutningen på youtube. Meget af historien skal opleves igennem optagelser, dialog, lyd, osv. igennem spillet. Den store twist kan man godt snyde sig til via en youtube video, men så snyder man sig selv i den sidste ende :)

@Sumez: Gør det. Jeg vil lige anbefale du lytter til de optagelser man finder undervejs da de bidrager meget til historien.
slk486slk486Skrevet 18/04-13 15:21, rettet 18/04-13 15:21 
@dRxL: Hvad med lige at holde spoilers ude? At danne den mening uden overhovedet at have spillet spillet, svarer til at se de sidste 5 min af Memento og så give filmen 00 for historie.

@Beano: Echo :)
j/k
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/04-13 15:35 
LOL, det er lige gået op for mig hvorfor nogle mennesker mener Donnie Darko er en god film. Tak Laks :D

Jeg forstår så ikke anklagepunkterne i forhold til gameplayet, og at det var bedre og mere varieret i Bioshock. Jeg hadede hvert minut af Bioshock-skyderiet, og var dybt frustreret over især aimet.
Den her gang mener jeg spillet har fået langt bedre fokus, idet skydedelen er blevet mere tilgængelig. Pacingen i spillet bliver bedre ved ikke at have decideret dårligt gameplay, der skygger for historien og oplevelsen af omgivelserne. Derudover, så topper historien i Infinite ikke halvvejs, hvilket man godt kunne anklage den for at gøre i Bioshock.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 06/05-13 14:36 
Jeg synes selv jeg er kommet temmelig langt i spillet (selvom det går sløvt frem af, da det ikke trækker vildt meget i mig), og jeg får stadig kun de samme to upgrades til Devil's Kiss i "Veni Vidi Vigor" maskinerne? Jeg har vist fået én enkelt i Murder og Crows og Bronco Aid, men kan stadig ikke tilgå nogen andre upgrades, er der nogen særlig grund til det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/05-13 14:46 
De låses op løbende jo længere man kommer, jeg købte dog kun opgraderinger til de 2-3 vigors jeg brugte.Lyder underligt hvis du kun har adgang til to i alt.
millenniummillenniumSkrevet 06/05-13 15:02 
Det var også en af mine kritikpunkter af Infinite. Rent metodisk forfalder man hurtigt til konservative valg og en konservativ spillestil. De forskellig vigors handler reelt om at malke store fjender for så meget energi som muligt, hurtigst muligt! Om det er lyn eller ild er lidt la-la. Derfor bruger/opgraderer man mest de samme 2-3 stykker.

Jeg er også lidt irriteret over våbenvalget, som er lidt ubalanceret. Man skal gætte sig lidt frem til, om det er godt at have en sniper riffel med, eller en RPG, afhængigt af hvilke fjender der venter bag næste dør. Ofte hænger jeg på de samme våben, fordi de er opgraderet mest.

Jeg har absolut spillet andre FPS' som havde mere gennemtænkte gameplays.

Men, omgivelserne og historien - det kan man stadig ikke tage fra spillet :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 06/05-13 15:20 
Helt enig i ovenstående. Der er ikke så stor forskel på hverken vigors eller våben, og især mht. våen handler valget mest om hvad man "tror" man nemmest kan finde ammo til i den næste sektion. Det er rimelig kikset og har ikke rigtig noget med "spil" at gøre. :) Men jeg synes der er mange FPS-spil der forfalder til den samme "tradition". Hvorfor er det blevet så populært at begrænse spilleren til kun at have to våben med ad gangen?


Beano>
De låses op løbende jo længere man kommer, jeg købte dog kun opgraderinger til de 2-3 vigors jeg brugte.Lyder underligt hvis du kun har adgang til to i alt.

Det har jeg også kun tænkt mig, men det er slet ikke muligt at købe opgraderinger til dem jeg bruger. De to til Devil's Kiss har været der næsten fra starten af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 06/05-13 22:41 
Og hvad sker der lige for spillets save game data på PS3? Den gemmer løbende bookmarks, på hver ca 236k, efterhånden som man kommer frem i spillets. Til sidst ligger der helvedes mange save data filer, og jeg aner ikke hvilke konsekvenser det har, hvis jeg slettede de tidligste.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 06/05-13 22:51, rettet 06/05-13 22:52 
Jeg har gennemført to gange og har 43 saves liggende, så der må blive ryddet op løbende. Eller måske gemmes der pr kapitel.
XiwanaXiwanaSkrevet 06/05-13 23:10, rettet 06/05-13 23:11 
Savefunktionen er også helt til rotterne i 360-versionen:
Den er som de tidligere Bioshock-spil låst til et specifikt timestamp og ikke til generel progression som i så mange andre spil (Far Cry 3, Tomb Raider osv.).
Problemet er, at en 360'er (det gør sig i fald gældende for min Premium), der ikke er koblet til nettet, reset'er til fabriksindstillingen (20. november 12.00, 2005 eller deromkring), hvis man har taget strømmen fra den. Og hvis man så ikke husker manuelt at indstille tiden, hver gang konsollen bootes op, loader spillet udelukkende det seneste save-game (eks. 20. november 16.14, 2005) uanset progression. Jeg var f.eks. nødsaget til at genspille op til flere kapitler (ca. en times samlet spilletid), fordi jeg havde glemt at indstillen klokken på forhånd.

Finder det meget mærkeligt, at en moderne konsol som 360'eren ikke har et internt batteri til den slags som PS2'en og 3'eren. Wii'en kan ligeledes stå fuldstændigt koblet fra al strøm i længere tid (op til flere måneder) uden af den grund at glemme, hvad klokken er. Tsk..
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 08:58 
Så jeg regner med at jeg kan slette de tidlige save data filer, uden at miste min progression. Men må nok hellere lade være før det er complete.

Hader de spil, som bare ødsler min konsollens hard disk. Jeg har 3rd gen PS3, og har altså ikke alverdens HD plads.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-13 09:13 
Det er kun 10MB i alt hvis saves er 236kb stykket, så er det ikke værre :D
SumezSumezSkrevet 07/05-13 09:32, rettet 07/05-13 09:32 
millennium>
Så jeg regner med at jeg kan slette de tidlige save data filer, uden at miste min progression. Men må nok hellere lade være før det er complete.

Hader de spil, som bare ødsler min konsollens hard disk. Jeg har 3rd gen PS3, og har altså ikke alverdens HD plads.

Er det ikke bare dem spillet bruger når man kan vælge chapter fra hovedmenuen?
Ellers er det måske en sikkerhedsforanstaltning i tilfælde af at et save skulle blive corrupted.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 09:36, rettet 07/05-13 09:36 
Beano>
Det er kun 10MB i alt hvis saves er 236kb stykket, så er det ikke værre :D

Mange bække små... og bla bla. :-)
Jeg går jævnligt min save data og game data igennem, for st slette overflødige filer. Og bliver altid overrasket over, hvor stor forskel der er på filstørrelsen ift de forskellige spil.

Infinite har i hvert fald ikke gjort det pænt.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/05-13 09:40, rettet 07/05-13 09:40 
Det skal jo også gemme hver eneste genstand du har lootet osv. :)

Det lidt sjove er at den gemmer hvilke fjender du har skudt men ikke "hvor" du har skudt dem. Jeg var nødt til at stoppe mit spil i går umiddelbart efter at have skudt en af de firemen som har en lockpick på sig (man kan kun stoppe lige efter et autosave, jo)
Da jeg loadede igen og skulle finde den lockpick, var hans lig selvfølgelig forsvundet, og derudover lå hans lockbox et helt andet sted (formentlig der hvor han spawnede) :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/05-13 09:46 
millennium>
Jeg går jævnligt min save data og game data igennem, for st slette overflødige filer. Og bliver altid overrasket over, hvor stor forskel der er på filstørrelsen ift de forskellige spil.

Game Data er værd at checke da det ofte er installeret data som kan fylde flere GB men det kan også være DLC og patches, står vist i beskrivelsen. Save Data syntes jeg ikke er værd at slette da det for de meste ikke tager kritisk meget plads :)
slk486slk486Skrevet 07/05-13 09:48 
Var du nød til at starte forfra på kapitlet så?

Lidt spøjst, men det må vist allokeres som en svipser :)
j/k
SumezSumezSkrevet 07/05-13 09:50 
Jeg fik iøvrigt nogle af de manglende vigor upgrades kort efter mit indlæg længere oppe. At dømme efter diverse achievements er jeg allermindst i spillets sidste 15%, så jeg synes godt nok det er lidt sent :) Og bare underligt at Devil's Kiss understøttes 100% med begge upgrades så sindssygt lang tid før nogen af de andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/05-13 10:22, rettet 08/05-13 10:56 
EDIT: SPOLIER

LOL.... lidt andre voice overs på hovedpersonerne, og Infinite bliver et helt andet spil....

http://youtu.be/Jp_vKoxJgyk
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 08/05-13 10:56 
Der er en spoiler i videoen ;)
199 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig