X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Virtual pinball-tråden


55 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 10/08-10 13:33, rettet 10/08-10 13:34 
Som en moderat stor fan pinball genren (Her taler jeg om dem der kan spilles på pc/konsol), tænkte jeg på at oprette pinball-tråden, hvor ligesindede kan dele erfaringer og anbefalinger til pinball spil. (Også gerne klassikere).

Et par af mine nævneværdige titler:

Pinball Fantasies: Daværende sjovt Amiga spil, som også kan købes som PS mini. Det er især sjovt at spille på PSP, fordi man kan vende skærmen på højkant. - Dog rimeligt overfladisk, men har den gode nostalgiske værdi.

Crystal Caliburn: Et ældre Mac spil, som jeg brugte ufattelig mange timer på. Især fysikken var super.

Big Race USA: Spillede jeg på PS2 - mange, mange timer. Jeg fik virkelig meget ud af spillets regler, og elskede hele opbygningen med at man i baggrundenshistorien kører fra by til by.

Metroid Prime Pinball: Super fed idé, men pga. banernes lidt manglende dybde, savnede jeg i det mindste nogle flere levels. Alligevel godt.

The acient beckon: Kan købes i DSWare. - OK pinball, men ikke super imponerende. Jeg har lidt svært ved at fange gameplayet og historiens betydning, som er noget fragmenteret. Mange lamper og lysende dimser er mig stadig en gåde.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 10/08-10 17:30 
Så kan du vist ikke komme udenom ZEN Pinball til PS3'en.
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 10/08-10 20:00 
Jeg har altid været stor fan af pinball og var en kort overgang den lykkelige ejer af Flash Gordon fra Bally. Mine valg er truffet på baggrund af de pinball spil der var fremme dengang, da jeg har spillet videospil i 25+ år, vil nogle af dem nok virke fuldstændig outdated for mange.

Slamball til C64 (pinball på flere skærme, wow)
Pinball Dreams til Amiga/SNES (i mine øjne den bedste virtuelle pinball nogensinde)
Psycho Pinball til Mega Drive (kan ikke forklare det, synes bare den er fed)
Dragon's Revenge til Mega Drive (er helt vild med alle de små "mellemspil")
True Pinball til PS1/Saturn (nogle virkelig alsidige borde med mange gadgets)
Odama til Gamecube (anderledes og nyskabende idé)
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 10/08-10 20:26 
Jeg har det her, men har aldrig fået spillet det, har bare hørt at det skulle være godt:

Flipnic
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-10 20:36 
Hvis det er virtuel, så det nok det her du skal kigge efter :=D

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 10/08-10 20:38 
neros>
Så kan du vist ikke komme udenom ZEN Pinball til PS3'en.

Ser godt ud - det må jeg kigge nærmere på.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-10 20:46 
Efter som du er til Metroid Pinball som jeg formoder ligger i den mere urealistiske ende af genren, så bør du helt klart kigge nærmere på Kyuutenkai. Tjek videoen her:
http://www.youtube.com/watch?v=-_hwES91ve8

Det er Tecno Soft så man ved det er kvali :)

Det bliver også kaldt "Fantasic Pinball" og jeg mener også det findes i en PSX version.

Jeg kan også tilslutte mig Psycho Pinball til MegaDrive. Især Wild West banen er fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-10 21:02, rettet 11/08-10 14:59 
Metroid Pinball er godt, men hader bare de der bugs man skal skyde ned, det er SÅ røvsygt, det ødelægger lidt det hele :=K
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-10 21:05 
Sonic Pinball Party på GBA er også rigtig godt.

http://playright.dk/infotitel.php?id=26728
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-10 21:09 
Ja mega og bedre er Pokémon pinball IMO!
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 11/08-10 09:46 
Uhhhh.... den hér har jeg ikke hørt om før...

Williams Pinball Hall of Fame: 13 pinball spil

8.0 i Gamespot
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 12/08-10 15:38 
Har hentet Zen Pinball nu. Det er godt nok svært og kræver noget tilvænning. Uanset hvor meget de eksperimenterer med dynamiske kameravinkler, så foretrækker jeg det klassiske perspektiv hvor jeg har fuldt overblik.

Regner med at få spillet lidt længere ind under huden i nærmeste fremtid.
The medium is the message.
fumfumSkrevet 12/08-10 17:24 
Pinball FX til xboxlive.
Det har jeg spillet meget.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dpldplSkrevet 12/08-10 17:47 
Pinball FX er godt ja. Men vis han har PS3 er zen pinball et bedre valg efter hvad jeg har hørt (Begge er lavet af Zen studio og mener de ved lave et nyt til XBLA)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/08-10 18:33 
millennium>
Uhhhh.... den hér har jeg ikke hørt om før...

Williams Pinball Hall of Fame: 13 pinball spil

Det var også den jeg linkede til længere oppe :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
enfenenfenSkrevet 13/08-10 07:21 
Pro Pinball: The Web og Pro Pinball: Timeshock er klassikere, hvis du spørger mig :)
What is the Matrix?
fumfumSkrevet 13/08-10 08:11 
Ja for dælen. Dem havde jeg glemt.
Gad vide, om de kan køre på x64 w7.
Det kunne være guld.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dpldplSkrevet 31/08-10 18:17 
Så kom der en dejlig nyhed. Pinball FX 2 vil blive gratis til alle med den første udgave.

Ser ud til spillet er gratis også man bare købe det "bord" man vil have. Og nye bruger kan prøve de bord gratis inde.

Lyder til dette bliver nye top pinball spil for konsol bruger (Er jo samme firma som har lavet zen pinball. Så dette spil er vel mere opdateret, især da de ser det som platform og ikke et spil)

kotaku link
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DorkVonWaterfallDorkVonWaterf...Skrevet 14/09-10 08:43 
Future Pinball og så lige en gang Stones n Bones kylet i den...

det er også fedt....
millenniummillenniumSkrevet 16/09-10 11:19 
Nyt Pinball spil på DS Ware...

Ser dog ikke så fedt ud, men har i det mindste mere end ét table

Crazy Pinball
The medium is the message.
happyEDhappyEDSkrevet 16/09-10 11:54 
Super Robot Pinball - Gameboy color
Kirby's Pinball Land - Gameboy

begge små sjove pinbals efter min mening.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/09-10 12:52 
Det ser fedt ud 'Super Robot Pinball' det må hellere lige prøve!
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 16/12-12 21:54 
Jeg har de sidste par måneder dyrket FarSights pinball spil i virkelig, virkelig høj grad.

Det er dem, der har lavet Williams Hall of Fame pakken, som Millennium nævner højere oppe, og pt. er de aktive med "The Pinball Arcade", som er et multiplatform-spil hvor alle bordene købes som DLC. På konsol købes de enkelte tables i pakker af 2, til en yderst fornuftig pris per pakke, set i forhold til hvor mange timers underholdning der er i bare ét pinball bord. Fokus er nemlig på at genskabe historiens allerbedste pinball-tables, og med Twilight Zone netop ude på mobil (og forhåbentlig snart på konsol) og Star Trek TNG på vej, er de efterhånden ved at have ipdb.org's top 10-liste godt dækket ind.


Jeg må indrømme at pinball aldrig har sagt mig noget førhen. Jeg har spillet det fra tid til anden, og altid moret mig mest med de mere "urealistiske" pinball-simulationer som Sonic Spinball og Alien Crush, hvilket jeg, efter jeg har fået frit spil til at lege med de næsten-ægte klassikere må indrømme faktisk var en skam. For når først man lærer de basale tricks, og begynder at forstå hele meningen med galskaben, hvordan man konsekvent kan undgå drains, og på hver enkelt tables, hvilke forskellige teknikker der er til at nå de højeste scores, så er der virkelig underholdende gameplay gemt i de her maskiner.
Selvom det aldrig bliver helt som at spille the real deal, har FarSight formået at fange essensen af de forskellige tables - de har skilt alle deres maskiner helt ad, genskabt hver enkelt del, og skruet dem sammen igen virtuelt, med den originale computer håndteret af en emulator, så på det tekniske plan, fungerer spillene helt som deres real-life modsætninger. Hvert table har også en detaljeret manual der uddyber alt hvad man kan gøre for at score point, og hvad de forskellige "langvejs-mål" er i et spil, og to sæt achievement-agtige mål (standard og wizard), man kan gå efter at nå på hvert table, hvilket er med til at lære spilleren spillet at kende.

Så hvis du, som mig, længe har affejet pinball lidt, og set de som "for tilfældigt til at være sjovt", med mere fokus på lys og effekter end reelt gameplay, og generelt bare kedeligt begrænset i forhold til "ægte" computer- og arcadespil, så giv alligevel The Pinball Arcade chancen. Det fik omvendt mig.
Grundpakken (altså uden DLC) er utroligt solid, med flere af mine favoritter indbygget, Arabian Nights, Theatre of Magic og Ripley's Believe It or Not (som virker kedeligt og irriterende i starten, men virkelig er genialt når først man læser lidt op på strategierne) er alene nok til mange dages fordybelse.
Derudover er pakkerne med hhv. Cirqus Voltaire + Funhouse (endnu to af mine klare favoritter), samt den med Medieval Madness er helt bestemt værd at spendere penge på, når man får blod på tanden efter mere.

Desværre var jeg så "smart" at købe X360-udgaven, der er temmelig langt bagud hvad angår DLC, da de har mistet deres publisher (og Microsoft kræver sådan en på XBLA), men de lover at de kommer efter det, og at Twilight Zone bliver den næste udgivelse på 360'erne. Jeg håber alligevel at se nogle folk investere i 360-udgaven af spillet, da jeg godt kunne tænke mig noget konkurrence på mine leaderboards. :) Jeg kan se at både Cenobite, Darkbeat og Darklynoon har spillet, men jeg kan også se ud fra deres scores, at de burde spille det noget mere! ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 16/12-12 22:36 
må lige checke dine scores næste gang, og se om jeg kan slå dem, er dog ikke så glad for fun house , men har ikke sat mig ind i banen endnu
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 16/12-12 23:17, rettet 16/12-12 23:20 
I forhold til de nyere maskiner, kan Funhouse ved første øjekast føles ret primitiv, men den er virkelig bare simpel sjov at spille. Læs evt. nogle strategier rundt om på nettet, der kan hjælpe med hvad man skal fokusere på når man spiller. Det er det første der fangede mig (i Hall of Fame-opsamlingen, hvor det også optræder), og jeg bliver stadig ved med at vende tilbage til det.

Black Hole er jeg dog stået helt af på. Jeg har prøvet igen og igen, men det nederste playfield bliver ved med at irritere mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 17/12-12 23:19 
det kommer vist til at tage tid, jeg er ikke nær nogle af dine scores, har dog øvet theater of magic idag, og forbedret min score væsenligt men intet der truer din score forløbig. glæder mig til fremtidige dlc hvor vi evt kan starte på en frisk og se hvordan det går
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 17/12-12 23:53 
Lige nu er jeg lidt bitter over at min Xbox ikke har postet min seneste score i Cirqus Voltaire på 157+ millioner, fordi jeg åbenbart var offline da jeg scorede den. Gad vide om den bare er "forgæves" nu? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/12-12 16:38 
Spillet (Vita udgaven) er i øvrigt gratis på PS Plus fra 23/1. Intet om hvilke baner der følger med dog.
SumezSumezSkrevet 20/12-12 20:57, rettet 20/12-12 20:58 
Det er nok grundpakken med Believe it or not, Arabian Nights, Theatre of Magic og Black Hole, så. Som sagt, rigtig fremragende spil!

Lige for tiden dyrker jeg virkelig Cirqus Voltaire. Simpelt spil, men virkelig nervepirrende boldkontrol, og super-onde outlanes, samt et hav af sjove multiball-modes. Mit mål er at komme op på mindst 2-300 mil før de når at få flere tables ud på 360.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 20/12-12 21:50 
Taxi er min favoritbane lige nu.
Er dog ikke klar over om den ude på 360'ern.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 20/12-12 21:57, rettet 20/12-12 21:57 
Det er den ikke endnu, men har spillet den en smule på Williams Collection / Hall of Fame, også på 360'eren, så det er i bund og grund en lidt tidligere udgave men knap så finpoleret fysik, men spiller stadig fremragende.

Det virker som et ret sjovt pinball table, og kunne godt overveje at investere lidt mere tid i den. Har vist kun spillet op til alle standard goals.
Den virker meget i stil med nogenlunde samtidige Funhouse, og hvis jeg kunne lære at styre mine skud ordenligt på den, kunne jeg nok også få meget sjov ud af det. Jeg ved så meget som at det er en af de klassikere, mange pinball-entusiaster holder rigtig meget af. :) Hvad spiller du på, fum?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 20/12-12 22:01 
Ps3 og vita.
Ærgerligt nok, det kunne være sjovt at hærge hinanden på listerne :-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 20/12-12 22:05, rettet 20/12-12 22:07 
Yeah, men vi kunne selvfølgelig lave nogle high-score lister herinde :)
Hvad blev der egentlig af P:R's potentielle high-score system? Tror der endte med ikke at være nok interesse. :!

For mig er Leaderboards i hvert fald en af de ting der gør det sjovt for mig at spille. Jeg ville aldrig rigtig gøre mig nogen forhåbninger om at nå op i top 10'en, men bare det at spille imod sit "Friends" leaderboard er sjovt. Jeg har været inde og tilføje nogle garvede pinball-spillere, hvilket har givet mig et større enticement for at blive ved med at spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 21/12-12 07:51 
Og du er selvfølgelig klar over denne adresse hvor du kan følge spillet:

PinballForum?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/12-12 11:44 
fum>
Taxi er min favoritbane lige nu.
Er dog ikke klar over om den ude på 360'ern.

Jeg har haft den rigtige, købte den af L:Ron Harald. Der er to versioner af den, der er Lola og den med Marilyn Monroe. Den med Marilyn Monroe er der kun lavet 200 stk. af og den havde jeg :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/12-12 12:32 
KroeboCop>
Jeg har haft den rigtige, købte den af L:Ron Harald..

lol da, seriøst?

Det kan man da kalde en maskine med starpower, L:ron er vild, hvordan kunne du dog finde på at sælge den igen.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/12-12 13:48, rettet 21/12-12 13:48 
Der var noget med displayet, der var for besværligt at lave, selvom der ikke er så mange af den, er den stadig ikke så meget værd. Jeg boede på et tidspunkt i en lejlighed på 40 kvadratmeter, der havde jeg: flipperen, tre JKer og Super Chase: Criminal Termination(også købt af L:Ron) plus ca 200 arkade PCBer, så havde heller ikke så meget plads kan man sige, hehe :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
fumfumSkrevet 24/12-12 18:04 
Aha, forklaring, hvorfor xbox360 er så langt bagefter. Fundet på pinballforum:
"Months after Crave Entertainment filed for bankruptcy and add-on content for the Xbox 360 was put on hold, FarSight has selected a new publisher for the Xbox 360 version of The Pinball Arcade! They are currently in the final stages of contracting and hope to submit all finished tables, additional features, bug fixes and improvements to Microsoft very soon. FarSight plans to make an announcement when they know when the Title Update and new tables will be released for the Xbox 360.

FarSight is also planning to release The Twilight Zone, Star Trek : The Next Generation, additional features, bug fixes and improvements first and will collaborate with their new publisher and Microsoft to decide at what increments to release the remaining Table Add-On Packs."
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 24/12-12 23:04, rettet 24/12-12 23:05 
Ja, det kom frem for blot et par dage siden at de ENDELIG har fundet en udgiver til X360-udgaven.
Jeg har holdt godt øje med det forum den seneste måneds tids mens jeg har været betaget af spillet. Der er bare virkelig meget had på FarSight derinde, folk føler virkelig at de røvrender deres kunder pga. diverse fejl i spillet. De har også været meget efter dem fordi de synes at Twilight Zone er alt for nemt... i stedet for bare at være glade over at det faktisk er kommet. Til gengæld virker det som om at der er en generel tilfredshed over Star Trek TNG.
Personligt vil jeg slet ikke røre ved mobil-udgaverne, jeg synes på ingen måder det kan måle sig med oplevelsen på konsol, og der er der ikke så mange fejl igen. I hvert fald sjældent noget der ødelægger spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 27/02-13 09:52, rettet 27/02-13 09:52 
Bortset fra at der også er noget Clone Wars lort, så er Zen's Star Wars Pin Ball vidst en must-buy...

Link...
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 27/02-13 10:16 
Hehe, Ja Pinball Arcade er meget sjovt på konsol. Iphone udgaven er stortset uspilbart, der er for meget forsinkelse pga touch, man kommer konstant til at dække for kuglen og nudging er ubrugelig.
Er blevet rimelig god til Monster Bash, næsten en top 100 score i går, knap 2,7 mia point :D
SumezSumezSkrevet 27/02-13 10:25, rettet 27/02-13 10:25 
Jeg er godt nok heller ikke vild med mobil-udgaven af Pinball Arcade, det er bare trist at det er den eneste udgave der er up-to-date på DLC.
PS3-portsne skulle også have sporadiske problemer, mens 360-udgaven, som er den de faktisk udvikler på, har publisher problemer i forbindelse med Microsofts regelsæt, så den er efterhånden virkelig langt bagud.

Superflot score på Monster Bash. Jeg er virkelig blevet glad for det table pga. det geniale regelsæt, men det er godt nok svært. Jeg har kun været i stand til at få "Monsters of Rock" én gang, og fik ikke meget mere ud af det end jeg plejer at få ud af en normal monster bash.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/02-13 10:45, rettet 27/02-13 10:50 
Tricket at få Monsters of Rock (altså få alle instrumenter, IKKE nødvendigvis alle monstre) er at nogle af udfordringerne er ret svære (Ball and Chain, Creature Feature, Monster Bash). Det er væsentlig nemmere hvis man kan starte dem lige inden man går i en multiball-mode (Mosh Pit, Frankenstein), da timere er stoppet under multiball og man kan få intrumenter mens den kører, selvom man ikke kan STARTE en monster mode mens der er multiball. Man kan endda gå ind i Monster Bash mens en f.eks. Ball and Chain kører og få intrumentet mens Monster Bash Multiball er igang og, hvis det var det sidste intrument der manglede, gå direkte over i Monsters of Rock. Det er dog ikke noget jeg vil anbefale at gå efter, da man så sådan set "spilder" en Monster Bash.

Så en ideel taktik kunne være f.eks.at få din første Monster Bash med 4-5 Instrumenter, og så efter man er tilbage til alm. play få de sidste der mangler og så køre Monsters of Rock inden man fortsætter at bygge den næste Bash op.

Monster Bombs burde ikke fyres af med det samme (undtagen måske under Mummy Mayhem og Frankenstein Multiball), men hold dem indtil du er langt nok ind i opgaven til at du kan afslutte ved at fyre dine Monster Bombs af. Creature Feature og Ball and Chain specielt, da det er forskellige targets man skal ramma X gange.

Man kan også få en masse Extra Balls på dette bord, da der hver gang man tænder for det tredje monster efter en Monster Bash eller i starten tændes for Extra Ball i Theater Hall.

Forskellen på Monster Bash og Monsters of Rock er mest at M/R starter med en stor bonus baseret på de instrumenter man har samlet ind (5 mio/instrument, 25 mio/sæt), så bare det at starte M/R giver mindst 55mio, og hver gang man "Rocker" alle monstre gives der en eskalerende bonus.
SumezSumezSkrevet 27/02-13 10:55, rettet 27/02-13 10:57 
Jeg kender godt det trick du nævner med multiball, og det er det præcis jeg synes er så genialt ved spillet :D
Men derfra og så til at udføre det, er en helt anden sag, synes jeg. Jeg bruger det primært til ball & chain udfordringen og Dracula, da det er dem der giver mig størst problemer, men helt generelt, hvis det skal gøres ordenligt (for højeste score siger pro'erne at man skal have ALLE monster modes kørende før man går i multiball :)), er jeg sikker på at jeg fejler. Jeg kan slet ikke sigte mine skud godt nok til "næsten" at have aktiveret alle monstre på én gang. Jeg kan ikke ramme Creature konsekvent, og rammer næsten altid wolfman og mummy uden at ville det.

Jeg plejer dog at prøve at gå bevidst efter Monsters of Rock fra starten af, måske er det det jeg gør forkert? Det ku' godt være den bedste løsning er at spille "casual" efter bash, og så bare se på hvad jeg egentlig mangler af instrumenter bagefter, for at undgå stress. Så har man nok også oparbejdet lidt extra balls at gøre godt med i mellemtiden.

Men mit værste problem med spillet er at jeg konstant drainer pga. skud mod Frankenstein. Folk anbefaler at an kun sigter på Frankensteins monster med venstre flipper, da det er for risikabelt fra højre, men skud fra venstre flipper resulterer alt alt for tit i et drain ned i højre outlane for mit vedkommende. Bolden flyver bare direkte derhen af, og jeg kan ikke rigtig gøre noget for at forhindre det. Det er nok den største årsag til at det går galt for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/02-13 11:08, rettet 27/02-13 11:13 
Jeg ville også sige prøv at gå efter M/R fra starten, men det er ikke verdens ende hvis man mangler en til sidst, da man som sagt "spilder" Monster Bash hvis man får det sidste instrument mens den kører (medmindre at Bash kører i baggrunden, dvs man får 2 mio for hvert monster oveni de 4 mio man får fra Rock, men det tror jeg ikke er tilfældet, eller man alligevel er ned til to kugler). Når man får M/R slukker det kun instrumenterne, ikke monstrene.
Det potentielt formidable ved at have alle monstre igang når man starter Frankenstein Multi er jo at timerne er stoppet. Når Ball and Chain så er færdig giver det store bonuser på alt man laver for resten af Ball and chain (hvilket jo er laaaang tid hvis man kan holde gang i Frankenstein).

Og ja det med skud mod et eller andet target og direkte bounce i outlane kender jeg alt for godt. Med tiden begynder man dog at genkende de farlige shots og et hurtigt nudge eller to kan ofte redde kuglen. Jeg drainer stort set ikke mere i midten efter skud på Frankenstein fra højre da jeg har vænnet mig til at skubbe når det sker (lidt det samme som skud mod Trunk i Theatre of Magic).
SumezSumezSkrevet 27/02-13 11:46 
Det er skægt, for trunken i TOM har jeg sjældent problemer med, hvor Frankenstein-skud nærmest konsekvent fører til drains, uanset hvad jeg gør for at nudge mig ud af det.

Har du iøvrigt prøvet at sætte dig ind i Ripley's Believe It Or Not?
Jeg synes det har et lignende system, der går ud på at stacke modes, styre timers og udnytte multiball til at klare de sværere modes. Det virker ikke som et særlig underholdende spil når man bare prøver det, men læser man regler og strategier, og prøver at sætte sig ind i spillet, åbner det sig virkelig op.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/02-13 21:56 
Det med "ikke særligt underholdende" var også mit indtryk af Ripley. Synes mest den er for kompliceret og uoverskuelig (en grund til jeg ikke gider Cirqus Voltaire, farvepaletten er meget distraherende). Monster Bash har en god balance mellem strategi, skill og er stadig rimelig nem a gå til.
SumezSumezSkrevet 27/02-13 22:47, rettet 27/02-13 22:47 
Cirqus Voltaire synes jeg er genialt :) Når først man har mestret skud mod Ringmaster, kan man virkelig pumpe det for point. Det er ekstremt simpelt, men uhyggeligt underholdende.

Lige i RBION synes jeg netop kampen for at nå Atlantis (hvilket jeg endnu er meget langt fra) er en fantastisk udfordring. Ekstremt dybt spil, hvor to spil sjældent er det samme, pga. alle de ting der kan ske. De fleste har den samme oplevelse af at det ikke er specielt godt til at starte med, men rigtig mange bliver omvendt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/06-14 18:55 
Så lige det her Steam
Pinball FX2:
-Deadpool Pinball (25 Juni)
-The Walking Dead Pinball (Pas?)

Pinball Arcade:
Lights...Camera...Action! (Er kommet)

Skal nok have The Walking Dead Pinball, så træls at Street Fighter II ikke eer på Steam :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/02-15 13:05 
Efter lang pause har jeg fyret op for Pinball FX2 igen og er blevet ret vild med Super League Football. Det så fedt man kan spille dem i TATE! Det gælder også Pinball Arcade. Jeg er dog ikke så vild med de rigtige borde. Det er også helt vildt fedt(hvis man dog bare havde råd) man kan købe et bord til det, som virker med 3 skærme til.

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig