X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste PSOne videokabel til fladskærm?


Svar
MusicManMusicManSkrevet 01/08-10 20:50, rettet 01/08-10 20:50 
Hej, hvordan får man det bedst mulige billede med en gammel PSOne på en moderne fladskærm? :)

Håber I kan hjælpe! :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-10 20:56, rettet 01/08-10 20:57 
Et RGB scart kabel er den bedste måde at få billed fra en PS1 uanset skærm :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
MusicManMusicManSkrevet 01/08-10 21:04 
Konsolkongen>
Et RGB scart kabel er den bedste måde at få billed fra en PS1 uanset skærm :)

Super! Tusind tak for hjælpen og det hurtige svar. Jeg var nemlig i tvivl om dette kunne bruges, da der står i beskrivelsen at det er kompatibelt med PSOne :)

Component Kabel
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-10 21:08, rettet 01/08-10 21:09 
Det kan det ikke. PS1 har ikke component i AV out porten så det er en fejl på siden.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
MusicManMusicManSkrevet 01/08-10 22:56 
Konsolkongen>
Det kan det ikke. PS1 har ikke component i AV out porten så det er en fejl på siden.

Okay, tak for opklaringen! Kan du anbefale et godt RGB kabel, eller er det ligemeget hvilket? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-10 22:58 
Det originale er nok at foretrække, men ret svært at finde synes jeg.

Alle RGB kabler er kompatible uanset om det er PS1,2 eller 3 så der er lidt at søge efter :) En god tommelfingerregel er at jo tykkere kablet er jo bedre skærmet er det også. Men der er selvfølgelig undtagelser :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/08-10 17:03 
Lige netop ved PlayStation-kabler synes jeg også jeg har været heldig at samtlige uoriginale kabler jeg har erhvervet mig har været af ret god kvalitet, ved ikke hvor omfattende den tendens er, men jeg har fået dem helt ned til 10kr, så det skader ikke at prøve sig frem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-10 17:29 
Jeg købte for nogle måneder siden et af de billigste jeg kunne finde på eBay. Det var skærmet helt ad helvede til og billedet var derefter. Jeg ville nok undgå de aller billigste ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 02/08-10 18:41 
Samme erfaring. Alle uoriginale PS-kabler jeg har set har været dårlige. Elendig skærming og signalforstyrrelse især ved lyst billede. Nu har jeg ikke prøvet alle de uoriginale jeg har, men ingen af dem har tilnærmelsesvis samme tykkelse som de originale, så jeg tillader mig at gætte :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MusicManMusicManSkrevet 02/08-10 22:36 
Tusind tak for hjælpen allesammen! :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig