X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

80'er film


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 30/07-10 22:27 
Søger en liste over 80'er film på dvd med dansk undertekst?, nogle der har nogle gode forslag til 80'er film, eller kender en side hvor man kan se dem alle?.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 30/07-10 22:35, rettet 30/07-10 22:42 
Sådanne ting ved jeg alt om :D

Super fed side hvor man kan få rigtig god info og endda se trailers fra de fleste film, men den har dog visse underlige mangler?

Her!
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 30/07-10 22:45 
Okay super takker :-D
Hvad med 80'er musik kender du også noget til det?.
Min Kammerat og jeg har fået et 80'er flip, med at få samlet alle de gode 80'er film på dvd.
Men vil da også gerne have samlet lidt af musikken fra dengang.
Måske på dvd med musik video hvis du kender noget af det?.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 30/07-10 22:59 
Jeg er jo en meget stor fan af 80'erne og kender til meget både film og så sandelig også musikken, men jeg kender ikke lige en side hvor man kan se alt hvad der har været af musik desværre..

Hvis du er til soundtracks af de lidt hemmelige slags kan jeg anbefalde du får kikket på Tangerine Dream som bla. har lavet musik til The Risky Business og Michael Mann's Thief som også er rigtig fede film.

Tangerine Dream
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 30/07-10 23:58 
Jeg savner især denne, men har ikke engang kunnet opdrive den på DVD. Og VHS maskinen er pakket væk...

License to Drive
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 31/07-10 14:15, rettet 31/07-10 14:25 
Wonderboy:
På sites som Metacritic, Rotten Tomatoes og Internet Movie Database kan du sortere efter år, genre, karakterer osv.

neros>
Super fed side hvor man kan få rigtig god info og endda se trailers fra de fleste film, men den har dog visse underlige mangler?

Ligner mere en info-side end en side over gode film ;)

EDIT: Ved ikke om siderne har info om danske undertekster.
nerosnerosSkrevet 31/07-10 15:38 
jaes>
Ligner mere en info-side end en side over gode film ;)

Så er vi ganske uenige!
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 31/07-10 17:28 
Leder lidt efter Nørderne fra 80'er på dvd, nogle der ved om man kan få dem?
I love monster land
jaesjaesSkrevet 31/07-10 17:41, rettet 31/07-10 17:41 
Der er altså en del film imellem, som er bredt vurderet som dårlige eller middelmådige. Sitet giver dem jo også selv kritik i anmeldelserne. At noget er "god 80'er-kitsch" er ikke det samme som "en god film" :)

Men fedt nok site, man skal bare lige være klar over dets formål, som tilsyneladende både er at skrive om gode film og kitsch :)

EDIT: Til Neros.
nerosnerosSkrevet 31/07-10 19:57 
Jaes min gode ven ;-)

Selvfølgelig giver de dem kritik, andet ville da være håbløst idiotisk. Hvor har du det med "kitsch" fra står det på selve siden?

Husk på at der er mange måder at forstå kitsch på! Det er slet ikke så firkantet og konservativt som du beskriver det, og du bruger udelukkende ordet som negativt når du skriver "At noget er "god 80'er-kitsch" er ikke det samme som "en god film". Dette er jeg stadig dybt uenig med dig i.

F.eks er: Thief (1981), Thing, The (1982), Abyss, The (1989), Akira (1988), Back To The Future (1985), Blade Runner (1982), Brazil (1985), Blue Velvet (1986), Die Hard (1988), Full Metal Jacket (1987), Mississippi Burning (1988), Manhunter (1986), Platoon (1986), Predator (1987), Raiders of the Lost Ark (1981), Starman (1984),

..ikke kitsch i mit hoved!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 31/07-10 23:45, rettet 31/07-10 23:49 
Det var sådan set ikke noget vi skulle diskutere - da jeg alligevel skrev i tråden, ville jeg bare lige gøre opmærksom på, at filmene på dit link ikke nødvendigvis er interessante, hvis man søger gode film med den traditionelle brug af ordet "god". Det er jo ikke alle, der er til cheese/kitsch/kalddethvadduvil :)

neros>
Selvfølgelig giver de dem kritik, andet ville da være håbløst idiotisk.

Pointen var, at de selv kalder nogle af filmene dårlige - fx Cobra - og siger at den primært er værd at se pga. kitsch-faktoren.

Husk på at der er mange måder at forstå kitsch på! Det er slet ikke så firkantet og konservativt som du beskriver det, og du bruger udelukkende ordet som negativt når du skriver "At noget er "god 80'er-kitsch" er ikke det samme som "en god film". Dette er jeg stadig dybt uenig med dig i.

Nej, der ér altså kun én betydning:

"Indbo, kunsthåndværk, kunst, litteratur m.m. der regnes for underlødig og smagløs pga. sin banalitet el. overdrevne sentimentalitet, men af samme grund værdsættes med ironisk distance af nogle".
http://sproget.dk/lookup?SearchableText=kitsch

Så "en god film" er en vurdering, mens en kitschet film nærmere beskriver en *type* af film, der *kan* være gode, og primært hvis man er til kitsch.

F.eks er: Thief (1981), Thing, The (1982), Abyss, The (1989), Akira (1988), Back To The Future (1985), Blade Runner (1982), Brazil (1985), Blue Velvet (1986), Die Hard (1988), Full Metal Jacket (1987), Mississippi Burning (1988), Manhunter (1986), Platoon (1986), Predator (1987), Raiders of the Lost Ark (1981), Starman (1984),

..ikke kitsch i mit hoved!


Læs hvad jeg skriver, bølle, jeg sagde jo, at sitet både skrev om film, der er gode på den traditionelle måde og kitsch :P

EDIT: Jeg kan godt selv lide kitsch, hvis du skulle være i tvivl :)
nerosnerosSkrevet 31/07-10 23:52, rettet 31/07-10 23:56 
Tror ikke du skal belærer mig om hvad der er kitsch og ikke er kitsch, ej heller om hvad du synes er gode film trukket ned over mit hoved. Den side jeg linker til er info om de fleste film lavet i 80erne ikke andet både gode og dårlige film om du så vil kalde de fleste for kitsch må være din mening så vel som min ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 31/07-10 23:55, rettet 01/08-10 00:15 
Må tilstå, at jeg har læst Wonderboys indlæg lidt forkert. Kan se, at han søger "gode forslag" og ikke specifikt "gode film" :/

Det ændrer ikke på det meste af det, jeg skrev, men jeg havde slet ikke kommenteret dit fine link, hvis jeg havde læst det rigtigt :P

EDIT: Skrevet samtidig med neros' indlæg.
WonderboyWonderboySkrevet 31/07-10 23:57, rettet 01/08-10 00:04 
Faldt lige over denne Danske side :-)
Synes bare det kunne være sjovt at se nogle af de gamle 80´er film igen, har da lidt på dvd, selvfølig Tilbage til fremtiden og Rambo, og Pretty in Pink og Kliken fra St. Elmo.
Men søger quicksilver med Kevin Bacon og så Nørderne og de årgangs film der også hva?.

Absolute 80´er Freaks,
I love monster land
jaesjaesSkrevet 01/08-10 00:14 
neros>
Tror ikke du skal belærer mig om hvad der er kitsch og ikke er kitsch


Hehe, det var dig som belærte mig om, at min definition på kitsch var for smal. Jeg gav bare et link, jeg mener underbygger, at min definition er i orden. Ordbogen.com har i øvrigt nogenlunde samme definition som sproget.dk :).

..ej heller om hvad du synes er gode film trukket ned over mit hoved.

Enten har du drukket, eller også læser du indlæggene endnu dårligere end mig i dag ;)
Jeg trækker ikke noget ned over nogen, jeg nævner ikke engang en eneste film, jeg synes er god eller dårlig. Jeg prøver bare give mit udlæg på brugen af termerne.

Den side jeg linker til er info om de fleste film lavet i 80erne, om du så vil kalde alle film fra 80erne på den side for kitsch må være dit eget problem og mening, men så sandelig ikke min ;-)

Se mit forrige indlæg om fejllæsning.

Slut på off-topic i off-topic? :)
nerosnerosSkrevet 01/08-10 00:24, rettet 01/08-10 00:25 
jaes>
Hehe, det var dig som belærte mig om, at min definition på kitsch var for smal. Jeg gav bare et link, jeg mener underbygger, at min definition er i orden. Ordbogen.com har i øvrigt nogenlunde samme definition som sproget.dk :).

Haha ok det giver jeg dig så ret i ;D Men hvad du læser på nettet i en ordbog kan ikke altid være hele sandheden og facit på dette emne da det faktisk er meget bredt og ikke sådan lige til at definere med et par lette sætninger.

..og nej jeg har ikke drukket ;-)

Lad os hellere komme videre.
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 28/08-10 00:31 
Fandt lige denne side, som jeg synes er Rigtig Fed.

Link...
I love monster land
nerosnerosSkrevet 28/08-10 09:34 
Sejt :-)
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 07/11-15 22:50 
Genopliver lige denne tråd igen, hvor finder man flest 80'er film henne tænker på netshops eller butikker?.
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-15 22:55 
Dét tricky nu om dage da digtal streaming har gjort at alle de danske småshops har drejet nøglen om.
Sidst jeg kiggede efter meget billige DVDer var på amazon.co.uk, men de er selvfølgelig ikke Danske releases, hvis dét er vigtigt for dig.
BeanoBeanoSkrevet 07/11-15 23:19 
cdon.dk har generelt et stort filmudvalg.
OdinOdinSkrevet 07/11-15 23:29, rettet 07/11-15 23:30 
DBA er også et godt bud. Især de sidste par år er folk begyndt at sælge ud af deres filmsamlinger til kilopris. Mest DVD, men Blu-ray er også ved at være godt med. Man kan gøre enormt mange gode fund. Især med film som forlængst er udgået af produktion herhjemme.
Soren47Soren47Skrevet 07/11-15 23:37 
Umiddelbart synes jeg altid man kan finde alt på laserdisken.dk.
Dog for det meste dyrere end andre steder.
JmogJmogSkrevet 08/11-15 03:56 
Dvdcity i Kbh har vildt mange ældre film på dvd. De plejer ikke at være dyre, da det primært er brugte.
Mes1983Mes1983Skrevet 08/11-15 08:06 
Kig evt på bluecity, de kører jævnligt med tilbud på deres film.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig