X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Butikker indenfor EU?


Svar
HulleHulleSkrevet 30/07-10 11:00 
Primært køber jeg efterhånden alle mine ting i Danmark, for at støtte de danske forhandlere, men der er nogen ting som simpelthen ikke kan købes her hjemme.

Jeg ville importere Six Feet Under serien, men da pakken kom fra HMV stod der at den var sendt fra Guernsey.. Pis.. Jeg havde bevidst bestilt lidt dyrere fra HMV, netop for at undgå told, da jeg var sikker på at de sendte fra England. Men det gør de så ikke mere.

Jeg syntes efterhånden at det er umuligt at finde butikker hvor man kan handle og være sikker på at slippe for told, specielt hvis man køber film.

Hvilke kender og anbefaler i?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-10 11:35 
Jeg bruger følgende og får aldrig told på.

Spil:
gameplay.co.uk
game.co.uk
shopto.net

DVD (primært amerikanske/R1):
axelmusic.com

Bøger:
amazon.co.uk (og deres used and new partners Aphrohead og Bookdepository)

Jeg kunne aldrig drømme om at "støtte" og købe i en fysisk dansk butik, når de konsekvent er mindst 50% dyrere end at bestille over net. Danmark er et u-land når det kommer til konkurrenceevne og nethandel.
HulleHulleSkrevet 31/07-10 11:15 
Jeg er ikke enig i at Danmark er så langt bagud med priser på deres spil og film. Det handler bare om at vente på at tingene falder i pris, så kan man få dem til samme pris som i udlandet. Skal man have spil med det samme de udkommer, så har Gamestop tit nogen super tilbud på forudbestillinger.
Og så er lønninger, moms, skat og velfærd en del af skylden for at priserne er som de er her hjemme.. Og jeg vil personligt ikke undvære nogen af de sure dele, hvis det betyder at vores velfærdssystem skal bukke under..

Men tilbage til filmene. Nu kan jeg ikke se region 1, så axelmusic er udelukket.. Jeg har surfet på amazon og de bruger underleverandører som sender fra Jersey. Så er jeg lige langt..

Kan det virkelig passe at man ikke kan finde en butik som ikke bruger Jersey som skattely?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dpldplSkrevet 31/07-10 12:14 
Amazon selv sender da altid fra England, og du betaler jo forskellen der er, med det samme (Derfor pris altid bliver lidt højere i slutning). Den serie du nævner vil koste £48(og £50 med porto). her kan du se moms forskellen bliver til omkring £3 som bliver langt på prisen inden du køber.

Ingen der siger du skal bruge alle de "privat" firma/folk der også sælger på amazon. Har jeg aldrig gjordet.


Axelmusic sælger da også region 2 og regions fri ting, faktisk pænt gode til at oplyse det på deres hjemmeside.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/07-10 14:15 
dpl>
Amazon selv sender da altid fra England

Overhovedet ikke, da :) Har netop modtaget DVD-boks fra Tyskland. Selvfølgelig bestilt på Amazon.co.uk, men sendt fra deres (meget hurtige) lager i Tyskland.
NaieraNaieraSkrevet 31/07-10 19:03 
Hulle>
Men tilbage til filmene. Nu kan jeg ikke se region 1, så axelmusic er udelukket.. Jeg har surfet på amazon og de bruger underleverandører som sender fra Jersey. Så er jeg lige langt..

Ikke til film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HulleHulleSkrevet 01/08-10 00:36 
Så er jeg forvirret.. Hvis jeg bestiller film, skriver de på siden at den bliver leveret fra Jersey af indigostarfish.com.. En underleverandør til Amazon.

Eksempel.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 01/08-10 01:14 
Det står der ikke. Der står, sort på hvidt, at film til _UK_ (United Kingdom, heriblandt England) bliver sendt fra Jersey. Det har intet at gøre med film der skal sendes til Danmark.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/08-10 03:45 
Og hvor det sendes fra er jo sådan set irellevant, da Amazon selv lægger dansk moms på. Når noget bliver fanget i tolden, er det fordi Toldvæsenet ved der ikke er betalt dansk moms. Ting fra Amazon ryger altid lige igennem da de ved der er betalt.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/08-10 15:27 
vg+ er ikke inden for EU, men har endnu ikek hørt om nogen der har fået gebyr for at bestille fra dem.
JmogJmogSkrevet 01/08-10 15:58 
Det er fordi de "snyder". De skriver en falsk værdi på pakken. Ikke ligefrem lovligt, men det garanterer, at pakker altid ryger igennem told/momsfrit.
NaieraNaieraSkrevet 01/08-10 18:26 
Forkert værdi garanterer ikke noget. Hvis tolderne synes at værdien ser mistænkelig ud, så kan de holde forsendelsen tilbage, og kræve oplysninger af modtager.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/08-10 06:32 
Naiera>
Forkert værdi garanterer ikke noget. Hvis tolderne synes at værdien ser mistænkelig ud, så kan de holde forsendelsen tilbage, og kræve oplysninger af modtager.

Men hvor tit sker det? Jeg har aldrig hørt om nogen der har været ude for det på VG+.

Hvis det er endelig skulle være tilfældet kan du jo bare nægte at modtage pakken anyways.
BeanoBeanoSkrevet 19/06-12 12:52 
Jeg har observeret at de sidste mange bluray film jeg har modtaget fra Zavvi, er sendt igennem Belgien - dvs. inden for EU. Har I andre oplevet det og gælder det også for spil (=ingen toldrisiko)?
RJKRJKSkrevet 19/06-12 12:54 
Er der et lille gult klistermærke på dem med noget tekst om EU? For så kommer du til at betale told, selvom det er sendt fra EU.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 19/06-12 12:57, rettet 19/06-12 12:57 
RJK>
Er der et lille gult klistermærke på dem med noget tekst om EU? For så kommer du til at betale told, selvom det er sendt fra EU.

Nej, bare en hvid portolabel oven på den originale Zavvi label, stemplet i Belgien. Forsendelserne tager også længere tid at komme frem (ofte 10-14 dage), så jeg tror de fysisk kommer fra Belgien.
RJKRJKSkrevet 19/06-12 12:58 
OK. FTR så opkræver PostDK stadig told, selvom en vare fysisk sendes fra EU, hvis det der klistermærke er på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 19/06-12 13:02 
Ja det gule?

Men dette ser anderledes ud. Kan lige se om jeg stadig har det liggende og tage et billede.

Det er relativt nyt - 2-3 måneder siden de er begyndt på det.
BeanoBeanoSkrevet 19/06-12 16:13, rettet 19/06-12 16:15 
Lige kommet ind i dag, 12 dage under vejs...

Butikker indenfor EU?

Dog ingen stempel som jeg tidligere skrev, men en ny label fra Belgien som tidligere forsendelser ikke har haft.
RJKRJKSkrevet 19/06-12 17:11 
Tak. Det skal prøves :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 19/06-12 17:22 
Jeg regner med at modtage Shinobi 3DS fra dem snart, så må vi se om den også ryger igennem Belgien som bluray film. I sidste måned fik jeg den store MGS Ultimate HD Collection med artbook og t-shirt som gik lige igennem, bemærkede desværre ikke om den kom via Belgien.
BeanoBeanoSkrevet 24/06-12 19:09 
Har modtaget Shinobi 3DS som også blev sendt over Belgien.
SumezSumezSkrevet 24/06-12 19:42, rettet 24/06-12 19:43 
Dvs. man kan nu købe fra Zavvi uden at frygte toldbøder? (måske)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/06-12 20:12 
Det kunne det tyde på. Jeg har nu bestilt to titler over toldgrænsen, så må jeg se om de går i gennem også.
BeanoBeanoSkrevet 06/07-12 15:04 
^ De kom igennem via Belgien også uden problemer :D
SumezSumezSkrevet 06/07-12 16:08, rettet 06/07-12 16:08 
Ok, så er jeg nødt til at have Persona 2[part 1] til PSP! Zavvi er de eneste der sælger det til en fornuftig pris.
..og måske en PSP der virker :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 06/07-12 22:31 
Det var da en glædelig nyhed. Zavvi plejer at have rigtigt gode priser. Stoppede med at købe derfra, da 3 pakker i streg blev fanget i tolden.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
NaieraNaieraSkrevet 19/07-12 14:45 
Jeg fik første sæson af Fringe på Blu-ray i dag fra Zavvi. Helt uden bøvl. Nu skal jeg bare huske, at kigge forbi hos dem, næste gang jeg skal have noget af den art...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 20/08-12 11:56 
Jeg har bestilt Hitman med Sniper Challenge hos zavvi.com, men har ikke fået en kode til PSN. Er der nogen der ved hvordan det virker?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 01/05-13 20:13 
Har lige modtaget et spil fra Zavvi (Dragon's Dogma), der ud over at være gået i stykker i forsendelsen, ser ud til at være sendt fra Guernsey.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig