X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spm om standarder i RTS ang. StarCaft 2


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/07-10 16:44 
Jeg ville have skrevet det her på skribent forummet, men enten er det nedlagt, eller også er jeg ikke medlem mere :'-(

Jeg har nogle spm angående i forbindelse med StarCraft 2 så:
SPOILER-TEKST:



1) Har der været nogle (store/kendte) RTS spil med dag/nat cyklus før? Har det været brugt aktivt?

2) Har der været RTS spil med en noget ala den lavacyklus man oplever?

3) Har der tidligere i RTS spil været brugt et så tydeligt "T-kryds" valg ift historien, hvor man decideret vælger én bane, og vælger en anden fra?



forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/07-10 17:00, rettet 28/07-10 20:13 
SeventhSun>
3) Har der tidligere i RTS spil været brugt et så tydeligt "T-kryds" valg ift historien, hvor man decideret vælger én bane, og vælger en anden fra?

Jeg husker svagt at man i C&C og/eller i C&C: Red Alert (måske husker jeg forkert) blev præsenteret for et kort engang imellem, hvor man skulle vælge, hvordan man ville fortsætte sit fremtog. Det var ikke så meget et "T-kryds" men mere et valg af rute mod målet.

(Skal lige siges, at jeg ikke har prøvet SC2, så jeg ved måske ikke helt, hvad der menes med spørgsmålene)

EDIT: Jeg kan kun lige finde det her screenshot, men jeg mener at man også tit har mulighed for at vælge mellem flere af de grønne pile.

Spm om standarder i RTS ang. StarCaft 2
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 28/07-10 19:20 
Jeg har ikke spillet ALLE RTS'er, men jeg har spillet en del, og mindes ikke liiige noget der minder om det. Det skulle da lige være i Dawn of War 2 eller Company of Heroes mht. spørgsmål 3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/07-10 19:32 
Jeg tror det ud fra et udviklingsmæssigt synspunkt er et meget dårligt valgt alle forgrene spillets forløb med et "T-kryds" i en genre som denne (der består af en række ofte meget lange enkelstående statiske baner), da det vil betyde at halvdelen af resten af spillet slet ikke vil blive set af de fleste spillere. For spilleren er det dog selvfølgelig kun mere speændende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NIN_LeviathanNIN_LeviathanSkrevet 28/07-10 20:00 
Har Ikke spillet SC2

Har dog ganske kort prøvet at spille en eller anden inkarnation af Warcraft (også Blizzard).
Jeg mener, hvis ikke jeg tager helt fejl, at der heri er nogle Night Elves, som har en lille fordel ved kamp om natten...

Jeg må dog indrømme at jeg ikke kan huske hvilken fordel der er tale om, eller om det var i en kampsituation...

Tror derfor ikke det er første gang der anvendes nat/dag cyklus, i et RTS spil, men skulle ikke undre mig at det "stadig kun" er Blizzard som vælger at gøre brug af det i deres spil.
Who cares anyway ?Spiller nu: Assassin's Creed: Broth...
dRxLdRxLSkrevet 28/07-10 21:43, rettet 28/07-10 21:44 


Tiberian Sun havde skift mellem nat og dag
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 29/07-10 09:03 
Warcraft 3 brugte nat/dag i gameplayet. F.eks healer Humans bedre om dagen, og Scourge bedre om natten. Og vision range på enhederne er dårligere om natten, så man bedre kan angribe.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig