X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Enslaved: Odyssey to the West (action-adventure)


Svar
jaesjaesSkrevet 21/07-10 11:50, rettet 21/07-10 14:15 
Mens vi venter på Beyond Good & Evil 2, kan vi jo... også vente på Enslaved. Jeg synes i hvert fald både stil og gameplay sniger sig lidt derhenad. Måske er der også et par gram Jak and Daxter i spillet.

Anyway, det virker meget lækkert og stemningsmættet - rart med et relativt unikt univers. Det udvikles af teamet bag Heavenly Sword.

Denne trailer er rigtig fed, det er dog ikke til at se om der er gameplay i:
http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-enslaved/101057?type=flv

Ellers er der en del klip med gameplay her:
http://www.gametrailers.com/game/enslaved-odyssey-to-the-west/12933

Preview-agtig ting:
http://gamersyde.com/news_first_look_enslaved-9658_en.html

EDIT: Det andet link var kun næsten det rigtige ;)
SumezSumezSkrevet 21/07-10 13:53 
Voldlækker stil! Som Final Fantasy X, bare uden at være grimt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/07-10 13:57 
Hovedpersonen er iøvrigt en potentiel modstander til Son son i Capcom vs. Namco :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/07-10 14:26 
Der er da også uendelige gram Prince of Persia i alt det hopperi. Jeg har lige spillet Forgotten Sands og da jeg så så denne gameplay-trailer var det bare deja vu max! Det er jo Future PoP :-)

(Og det er en god ting)

Jeg har ikke læst om det endnu, men er pigen en AI karakter, man kan give kommandoer eller kan man spille coop?
SumezSumezSkrevet 21/07-10 14:32 
Jeg synes mere det lignede Uncharted, men PoP er garanteret en bedre sammenligning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 21/07-10 16:01 
Hyakotake>
Jeg har ikke læst om det endnu, men er pigen en AI karakter, man kan give kommandoer...

Ja, og bære rundt på hende :)
jaesjaesSkrevet 08/09-10 13:28, rettet 08/09-10 13:29 
En ny karakter er afsløret: Pigsy, som dukker op ca. halvvejs i spillet.

Interessant IMO, fordi der så åbenbart er tre karakterer, der tilsyneladende får en stor rolle i både gameplay og historie. Man kan ikke give Pigsy ordrer, men man skal samarbejde med ham i flere opgaver. Fx kaster han "elektroniske bomber" og kan svinge sig rundt vha. sin gribekrog.

Enslaved: Odyssey to the West (action-adventure)

Kotakus indtryk - titlen er misvisende :P
nerosnerosSkrevet 08/09-10 13:40, rettet 08/09-10 13:48 
Jeg har også haft kik på det i et stykke tid synes det ser ret så fedt ud. Kunne ihvertfald godt finde på at købe det når det udkommer.

Men kunne man ikke have fundet på et navn til hovedpersonen som var lidt mere originalt end "Monkey"!
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 08/09-10 15:15 
Spillet er løst baseret på en gammel kinesisk legende. Hovedpersonen i den er vistnok en slags abe, som også var inspirationen til f.eks. SonSon i Marvel vs Capcom 2.
jaesjaesSkrevet 08/09-10 15:35, rettet 08/09-10 15:38 
Heh, var igang med at skrive om navnet, men da jeg holdt en "pause" tjekkede jeg lige forummet for indlæg a la dit, og bingo ;)

Anyway, lidt supplerende info...

Ja, historien er løst bygget på den klassiske kinesiske roman, Journey to the West, hvori en vigtig person hedder Monkey King. Desuden er romanen tit oversat til Monkey i vesten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Journey_to_the_West

Tegnefilmsserien, Abekongen (som den vist hed på dansk), der blev vist på DR i 80'erne i i øvrigt bygget over samme historie - den med aben der fløj rundt i skyerne :)

EDIT: Fokking fonetik - skyerne, ikke skyggerne :)
SumezSumezSkrevet 08/09-10 15:40, rettet 08/09-10 15:40 
3of19>
Spillet er løst baseret på en gammel kinesisk legende. Hovedpersonen i den er vistnok en slags abe, som også var inspirationen til f.eks. SonSon i Marvel vs Capcom 2.

Du mener Son Son fra Son Son (Capcom arcadespil fra 1984). :P

Og iøvrigt også til Son Goku fra Dragonball, hvis den ikke var indlysende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/09-10 15:45 
Alle figurerne er inspireret af abekongen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Journey_to_the_West
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/09-10 23:46 
Jeg var ret imponeret over demoen på PSN. Umiddelbart slog gameplayet ikke benene væk under mig, det var en rimelig standardaffære der ligner lidt for mange andre ting (hele AI-delen bliver heller ikke demonstreret overhovedet), men det er da godt nok et utroligt flot spil! Jeg er helt vild med settingen, og udviklerne har virkelig formået at sammensætte nogle actionfyldte og medrivende scener, der samtidig er rigtig flotte at se på - vi snakker nærmest Uncharted 2 niveau her.
Jeg kan også ret godt lide figurerne. Umiddelbart virker de begge rimelig usympatiske, men de er godt skabt, og hovedpersonens overdrevne lighed med en abe er virkelig charmerende, jeg er vild med det stykke stof der hænger efter ham for at repræsentere en hale, uden at være det. Deres ansigter er også rigtig godt og overbevisende animeret, og stemmeskuespillet fejler intet, især gør hende pigen det faktisk ret godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/09-10 08:55, rettet 20/09-10 08:55 
Er der forskellige demoer ude?... for den jeg prøvede fra PSN Store stank lidt af numseribs :P

Enig i at setting er nice nok - rart med lidt Planet-of-The-Apes-meets-fantasy hvor der bruges farver, og karakterne virker fornuftigt designet.

Syntes dog gameplayet var kluntet, og styring og animation alt for simpelt. Ikke helt sikker på hvad der var galt, men virker som om der ikke er frames nok i animationerne og/eller lav framerate generelt så det slet ikke var smooth eller elegant at se på eller at spille. Der er langt til U2's niveau af polish eller PoP's platforming elegance. Tydeligt at de har kigget på U2 og at de har ment der skulle noget stort og episk til i starten for at sparke showet igang, men deres tekniske formåen kan slet ikke følge med. Håber final koden er meget bedre rent teknisk for i demoen er den i vejen for gameplayet.
SumezSumezSkrevet 20/09-10 09:33 
Som sagt var jeg jo netop ikke imponeret over gameplayet, men den del er jo heller ikke ligefrem U2s stærkeste force. Det virker dog, og jeg håber at det også vil virke i den fulde udgave af Enslaved, jeg synes ikke jeg fik det store indtryk af hvordan gameplayet ville blive via den lille tutorial-og-ikke-så-meget-andet man får serveret i demoen og jeg synes også styringen virker klodset når man render runt i flyverens smalle passager, men kan godt forestille mig at bevægelserne passer langt bedre til at rende rundt i åbne områder hvor der konstant skal hoppes fra platform til platform uden tid til at stoppe op og holde pauser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/09-10 09:50, rettet 20/09-10 09:52 
Sumez>
Som sagt var jeg jo netop ikke imponeret over gameplayet, men den del er jo heller ikke ligefrem U2s stærkeste force.

HUH?

Burde måske forklare mig bedre: det som irriterede mig ved demoen, var flowet af gameplayet, hastigheden og animationer. Virker meget simpelt.
WikzoWikzoSkrevet 20/09-10 11:19 
Enig med alt ovenstående. Spillet har potentiale, men der er også nogle ting, som virker rimelig standard.

Dog udkommer spillet ganske snart, så jeg tror, at jeg køber det som et ventespil til nogle af de større titler, der kommer senere på året.

Har netop spillet demoen på PSN, men ved vi noget om, hvilken version, som fungerer bedst? Jeg mener, holdet stod jo bag Heavenly Sword til PS3, så mit gæt er, at denne version vil køre bedst. Dog undrer jeg mig over, at man har valgt at bruge Unreal-motoren; udviklede de ikke en særlig stærk motor i forbindelse med Heavenly Sword? Jeg var i hvert fald en smule skuffet over pigens hår i Enslaved, som flere gange gik igennem hendes nakke - taget i betragtning af al den hype-snak omkring Nariko blodrøde garn.
SaftenSaftenSkrevet 26/09-10 12:50 
Må sige at jeg er positivt overrasket over demoen (360). Var lidt skeptisk efter at have set Giant Bomb's quick look, men det var noget helt andet at have det i hånden selv. Kan ikke lade være med at blive mindet om Jak & Daxter. Det spiller lidt som en lettere opdateret udgave af J&D 1's kamp og platforming sat i en mere seriøs udgave af J&D 2's verden, hvis det giver nogen mening.
Hoverboardet hjælper ose lidt på sammenligningen;)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
JonassoeJonassoeSkrevet 26/09-10 17:29 
Kunne meget godt lide demoen, men styringen var lidt træg. Håber det bliver rettet op på.
Kampsystemet var lidt noget button-mashing, men jeg vil ikke dømme det på baggrund af kampene i allerførste bane.

Ellers virker spillet interessant. Kan godt lide deres tag på et post-apokalyptisk USA, hvor alt er overgroet med planter i stedet for goldt og øde. Den lille trailer, der kommer når man har gennemført demoen, gjorde mig også lidt hyped :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
nerosnerosSkrevet 07/10-10 08:57, rettet 07/10-10 09:00 
Det ser faktisk ikke så ringe ud! Udkommer det ikke snart?

Video Review
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/10-10 09:02 
I morgen i EU.
nerosnerosSkrevet 07/10-10 09:23 
OK :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/10-10 13:04 
Jeg synes det ser gabende kedeligt ud, hvor er jeg dog efterhånden uendeligt træt af alle disse ensformige actions adventures og deres evindelige button mashing + uncharted/AC climbing gameplay, især sidstnævnte går igen i ALLE denne spil efterhånden og det er virkelig trættende, det er totalt mangel på fantasi og ambition om fornyelse at alle udviklere implanterer dette element i deres spil.

Find dog på noget nyt snart.
BeanoBeanoSkrevet 08/10-10 08:47 
Jeg prøvede 360 demoen som kørte bedre end PS3 udgaven, så jeg gav det en chance og syntes det virker fornuftigt efter de første 3 kapitler. Ihvertfald betydeligt bedre end det som demoen viste. Platforming virker dog ret simpel og lineær men havde heller ikke forventet en decideret platformer :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-11 23:55, rettet 12/04-11 00:02 
Jeg er lige startet på at spille det og syntes det har en totalt fed stemning. Jeg faldt over et lille morsomt "easter-egg" (som man godt nok automatisk kommer forbi).

http://youtu.be/76hTJ26LkSs?hd=1

Der er ingen spoilers hér så man kan sagtens se det uden at have spillet spillet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig