X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pris og info på Xbox Kinect i Danmark


Svar
Per SPer SSkrevet 21/07-10 07:31, rettet 21/07-10 07:38 
Ubeskåret pressemeddelse (inklusiv glasur) fra Microsoft:

Ny Xbox 360, Kinect Sensor og "Kinect Adventures"
- Controller-Free underholdning i en komplet pakke
- Microsoft annoncerer prissætningen for Kinect og en ny Xbox 360 4 GB konsol

Hellerup, Danmark - 20. Juli 2010
Microsoft annoncere i dag en alt-i-én mulighed for at hoppe diekte ind i det controller-free univers med Kinect som kommer op til jul: Den helt nye Xbox 360 4 GB konsol med den revolutionerende Kinect Sensor og "Kinect Adventures" spil kan købes i en bundle/sampak til en pris på DKK 2399.

Med "Kinect Adventures" tages spillere gennem 20 forskellige adventures, hvor der skal navigeres ned af brusende floder, dukke og undgå forhindringer i bjergområder, samt mange andre sjove udfordringer på en masse forskellige baner i forskellige scenarier og baner – og det er uden brug af controller, wands, balancebræt eller lignende.

Eksisterende Xbox 360 konsolejere kan købe Kinect sensoren samt ”Kinect Adventures” for DKK 1199. Kinect sensoren, som virker med alle de 13 millioner1 Xbox 360 konsoller solgt i Europa, Mellemøsten og Afrika, er unik designet til at tracke alle kroppens bevægelser, reagere på din stemme samt at levere multiplayer oplevelser.

Desuden kan den nye Xbox 360 4 GB konsol, som sendes på markedet d. 20. august i Danmark, købes for DKK 1599. Med et slankt nyt design og i sort mat finish ser den nye Xbox 360 4 GB konsol fantastisk ud, og kommer desuden med indbygget WiFi-N, 4 GB intern flash og touch-følsomme knapper2.

"Kinect til Xbox 360 giver en fantastisk underholdningsværdi og omdanner vores stuer til fitnessrum, danseklub og sportstadion i forskellige multiplayer games – kroppen er din controller” udtaler Chris Lewis, vice president, Interactive Entertainment Business at Microsoft Europe. ”Uanset om du er ny eller en eksisterende ejer af en Xbox 360 konsol – så er er vi dedikerede til at tilbyde Kinect oplevelser, der giver dig controller-free sjov og underholdning i det øjeblik du åbner kassen. Og disse unikke produkter og tilbud giver den mest komplette og prisbevidste måde for alle som ønsker den bedste underholdning den kommende jul.

Det vil være muligt at købe mere end 15 spil ved lancering. Foruden spil, ændrer Kinect den måde, du oplever underholdning på både ved at samle film og musik på et sted, men også ved at du kan afspille eksempelvis din foretrukne film eller album blot ved at bevæge din hånd. Kinect skaber også nye måder, hvorpå du kan interagere og have det sjov med venner og familie. Med Video Kinect kan du dele et smil, se og chatte med venner og familie verden over direkte fra din stue.

Allerede i dag kan du forudbestille Xbox 360 Kinect konsoller hos udvalgte forhandlere - pris DKK 2399 for Xbox 360 4GB Kinect sampak, pris for Kinect Sensor til Xbox 360 er DKK 1199. Derudover kan Kinect spil, herunder "Kinectimals," "Kinect Sports" og "Kinect Joy Ride", købes til en pris på DKK 399.

Om Kinect:
Kinect til Xbox 360 bringer spil og underholdning sammen på helt nye og ekstraordinære måder — underholdning uden controller. Kinect til Xbox 360 er simpel at bruge og sjov at spille og giver Xboxejere mulighed for at spille alle slags Kinect-aktiverede spil. Og med Kinect Hub får du adgang til film, musik og sociale netværk, alt på ét sted. Kinect sensoren genkender dig, reagerer på dine håndbevægelser, lytter til din stemme og fungerer med alle Xbox 360 konsoller (175 MB hukommelse kræves). Flere oplysninger om Kinect til Xbox 360 kan findes på http://www.xbox.com/kinect.

Om Xbox 360:
Xbox 360 er en state-of-the-art løsning til hjemmeunderholdning og spil. Til November, og med tilføjelsen af Kinect, vil Xbox 360 omdanne social gaming og underholdning til en helt ny måde at opleve og underholdning og spil på, nemlig helt uden controller. Xbox 360 er også konsollen til de bedste og bredeste spil samt adgang til on-demand bibliotek med musik, standard- og HD-film og digitale spil, alt på et sted.

Underholdning midt i stuen, Xbox 360 blander uovertruffen indhold med det førende sociale netværk bestående af 25 millioner Xbox LIVE medlemmer samt ubegrænsende underholdningsoplevelser der kan deles hjemme og med resten af verden. Yderligere oplysninger om Xbox 360 kan ses online på http://www.xbox.com.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/07-10 08:58 
Orv det var dyrt. Jeg havde forestillet mig noget i nærheden af 500-700 kr.
KilroyKilroySkrevet 21/07-10 09:06 
Jeg aner stadig ikke om jeg kan spille Kinect hjemme hos mig, men uanset hvad, så skal der altså mere på bordet end det der Kinect Adventure før jeg hoster op med kontanter.

Ser man bort fra den horible sammensætning, så er nedenstående video stadig hvad jeg fik ud af Kinect på E3.
"Look at the water!"

Pinligheder
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/07-10 09:37 
Der er generelt ikke rigtig noget software på Kinect der interessere mig, så selvom den ville have ligget på en pris omkring de 500 kr. er det nok ikke noget jeg farer ud og køber lige med det samme...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/07-10 10:10 
Jeg synes at det er urealistisk at forvente en pris på 500-600 kr. Man skal tænke på, at der ligger mange udviklingstimer bag for Microsoft, plus at selve hardwaren også koster penge.

Jeg havde måske forventet en pris lige under 1000 kr., hvilket også ville have set godt ud i markedsføringen.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 21/07-10 10:18, rettet 21/07-10 10:19 
Uanset hvor mange udviklingstimer der ligger bag, ændrer det jo ikke på at det er latterligt mange penge for et webcam til sin Xdyt.
Forbrugeren kan ikke bekymre sig om forhandlerens udgifter, det er udbud og efterspørgsel der er relevant. :)

Fair nok at de ikke kan sælge det billigere, men jeg smider i hvert fald ikke så mange penge ud ad vinduet for at kunne spille "Kinectimals" (hedder det seriøst det?)
Måske en dag når prisen falder til det halve, og der er kommet mindst et par røvfede spil der kræver den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 21/07-10 10:20 
Det er da ligegyldigt for MS om de tjener et par hundrede kroner mere eller mindre, i forhold til at få fat i det segment de sigter efter. Så man må vel forvente at de har sat den pris, som de tror de kan sælge det til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/07-10 10:30 
Ja, man overraskes :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 21/07-10 12:00 
Det er egentlig spøjst at der ikke er en bundle med Kinectimals, da det egentlig var det spil der så mindst røvsygt ud.
Men man må vel formode at der ligger masser af fokusgrupper og lignende bag spilvalget.
("Det er som Wiisports! Men du føler dig mere dum når du spiller det! etc.")
Kilroy Was Here
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/07-10 19:03 
Kilroy>

("Det er som Wiisports! Men du føler dig mere dum når du spiller det! etc.")

Bwahahaha
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/10-10 02:16, rettet 26/10-10 02:17 
Det er sjovt nok lige den hér vibe jeg får fra Kinect. Et TV-shop produkt der ikke kan holde hvad det lover:

http://www.youtube.com/watch?v=Qq--Ve70t0o
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-10 03:39 
Jeg forstår simpelthen ikke hvad Kinect går ud på :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/10-10 09:13 
Amerikanske TV shop sælgere er kvalmende og komiske på samme tid. Hvordan de sover godt om natten, ved jeg ikke :P

Også flot han lige vil vise at han kan hoppe ind i spillet igen og det ikke virker - ups.
SonicSonicSkrevet 26/10-10 09:28, rettet 26/10-10 13:41 
Jeg prøvede Kinect oppe på jobbet i fredags, og ja, det er da vist en værre gang eyetoy. Først og fremmest havde ham Microsoft manden enormt svært ved at kalibrere eyetoyet. Da det så var sket, efter noget der ligner en halv time, skulle en lille dreng, og en gammel dame så prøve at spille sammen, for at vise folk, at det kunne spilles af alle aldre. Det gik sgu ikke helt så godt :) Det så ud som om, at den havde svært ved at fange ham den lille knægt, da den åbenbart fokuserede på den gamle dame.
Jeg prøvede selv bordtennis sammen med en knægt på ca. min højde. Den fangede os begge fint, men vores bevægelser stemmede ikke helt overens med hvad der skete på skærmen. Man kunne desuden heller ikke rigtigt styre, hvordan man holdte battet, men man skulle nærmere bare baske tilfældigt ud i luften, og det virkede generelt ret tilfældigt, om man ramte bolden eller ej. F.eks. slog jeg flere gange ud efter bolden, men ramte først når jeg havde taget mine hænder ned igen. Lidt for random og upræcist til mig, og imo når dette eyetoy hverken wii'en eller move til sokkeholderne. Ihvertfald ikke af det hvad jeg har prøvet :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 26/10-10 11:36, rettet 26/10-10 11:37 
Kinky fætter.... :D

"When Kinect Advertising Goes Horribly, Horribly Wrong"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/10-10 12:29 
Hér er et video eksempel på den praktiske brug af Kinect og som nok er det som kernespillerne leder efter: Hvordan man spiller et FPS med det.

http://www.youtube.com/watch?v=euNOPKYFbPc
Alf81Alf81Skrevet 26/10-10 12:45 
Kinect er virkelig verdens dårligste ide. Hold nu op hvor er det kikset :D
Ting om dét og pis.
millenniummillenniumSkrevet 26/10-10 13:20 
WTF?! Note til Microsoft: Hold op med at se så mange amerikanske sci-fi film, og lad være med at producere noget som får spillere til at føle sig som (og ligne) idioter.
The medium is the message.
rapsacrapsacSkrevet 26/10-10 13:33, rettet 26/10-10 13:35 
Darkbeat>
Hér er et video eksempel på den praktiske brug af Kinect og som nok er det som kernespillerne leder efter: Hvordan man spiller et FPS med det.

http://www.youtube.com/watch?v=euNOPKYFbPc



nej, nej, nej :D

edit:

faldt lige over denne...
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/10-10 14:44 
Til kinect's forsvar...

Der hjemme har du jo heller ikke en kæmpe flok journalister der står i vejen...
det stakkels lille kamera kan jo ikke skelne når der er så mange bevægelser ;)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/10-10 17:22 
Ja det kan godt være det får et par interessante spil hen af vejen men jeg tror kun man kan komme så langt uden knapper.


Det er ellers ikke fordi Microsoft ikke har reklame-penge nok
http://www.youtube.com/watch?v=JWIuH1zuvMc

Selvom de nok ender med at købe reklame-plads på det Amerikanske flag, så tror jeg mest af alt det ender som denne generations Virtual Boy.
3of193of19Skrevet 26/10-10 19:04 
Seriøst, jeg forstår ikke alt det brok over en kontroller som nok de færreste her har prøvet. Stor set alle journalister der har prøvet nogen af de bedre spil (ikke det der skod Hudson Avatar FPS f.eks.) har været positivt overrasket, især over de større titler som Dance Central. Det siger jo sig selv at der ved launch ikke vil være store FPSere, RPGere med stemmekontrol og Harry Potter tryllespil hvor man kaster formularer ved hand tracking.
Spil af den kaliber har almindeligvis udviklingstider på 2-3 år og det er ikke engang 2 år siden Natal først blev annonceret, for slet ikke at tale om hvornår udviklere fik de første alpha kits.
Ja, der er sikkert nogen genrer der vil egne sig bedre til Kinect end andre. Men det her universelle brok er da godt nok latterligt...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/10-10 23:00 
Jeg syntes at Dance Central og Dance Masters virker cool, men hvor går man hen derefter?
Kinect er lidt som at købe en Dansemåtte eller en Lyspistol: Det er meget begrænset hvor mange forskellige spil man kan spille på det men til 500-600 kr ville jeg som sagt gerne købe det. Jeg tror personligt bare det er for tidligt og teknologien ikke helt er der til som Microsoft gerne vil lave.
silverstarsilverstarSkrevet 27/10-10 10:09, rettet 27/10-10 10:10 
Jeg synes også det indtil videre ligner en fis i en hornlygte. Jeg har endnu ikke set hvordan teknikken vil give mig en bedre og dybere spiloplevelse, og ikke bare et nyt hav af casual/party/gimmick spil, som for mig er uinteressante.
Det samme gælder for PS3 Move.
Jeg vil dog ikke blive alt for overrasket, hvis de alligevel får succes, Wii'en overraskede på samme måde tidligere, så markedet er der. Det er blot spørgsmålet om det ikke bliver en del sværere nu hvor Wii allerede sidder ret tungt på dette marked.
Mit håb er at der på sigt vil ske en udvikling i hvordan de udnytter teknologien til at udvide spiloplevelsen på en ny måde, som ikke falder i casual-grøften, men jeg er nok lidt skeptisk efter at have set den generelle udvikling i Wii-spil.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 27/10-10 10:25 
Move synes jeg dog har et potentiale, fordi den lige præcist kompenserer manglerne i Wii remoten - og som Nintendo forsøgte at udrede med MotionPlus.

Ja, Sony er mindst tre år for sent til festen, men alene tanken om at bruge Move kontrollen til at styre ... say ... et lyssværd med perfekt 1:1 bevægelse, det gør mig s'gu forventningsfuld.

Det bliver også spændende at se hvilke påfund de har til Move i det kommende LBP2.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/10-10 11:24 
Helt enig med Silverstar, og millenniums forbehold mht. Move (som jeg måske ikke har store forventninger til, men alligevel nogle forhåbninger).

Jeg kan overhovedet ikke se hvad Kinect kan gøre som et interessant for nogen som savner andet end fjollede, simple partyspil. Det er garanteret sjovt, men ikke videre spændende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/10-10 11:32 
Til danse og motionsspil kan jeg godt se store muligheder som kan adskille Kinect da det udnytter teknologiens fordele (sporing af hele kroppen i 3D) og er ikke kritisk mht. præcision, hastighed og knapper.
Desværre to genrer jeg ikke har nogen interesse for selv, men hvis der findes på koncepter eller spil der udnytter teknikken til noget nyt og spændende, kan jeg fristes :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/10-10 11:48 
millennium>

... et lyssværd med perfekt 1:1 bevægelse, det gør mig s'gu forventningsfuld...


Det er det samme ønske der altid kommer frem. Det var stort også det eneste kerne-spillere ønskede sig af Wii. Selvom det er forståeligt nok (selv for en der er vokset op dengang det bare var "sværd"), så er det endnu ikke rigtig gået opfyldelse og når det så gør... hvad er der så bagefter?

Jeg deler i øvrigt de forbehold som Silverstar, Millenium og Sumez har. Jeg har siden den første dag sagt at jeg ikke gider hoppe rundt når jeg spiller (eller skifte hjul ved at lave håndtegn), men jeg er da åben for at de finder på noget som blæser mig ud gennem terrassedøren. Lige nu ser jeg ikke noget. Dance Central virker som det første dansespil vi skal have her i huset, men ellers er det kun tiger-spillet (og det er jo på ingen måde rationelt, men bare fordi den killing ser så sød ud).
SumezSumezSkrevet 27/10-10 12:24, rettet 27/10-10 12:25 
King Chaos>
Det er det samme ønske der altid kommer frem. Det var stort også det eneste kerne-spillere ønskede sig af Wii. Selvom det er forståeligt nok (selv for en der er vokset op dengang det bare var "sværd"), så er det endnu ikke rigtig gået opfyldelse og når det så gør... hvad er der så bagefter?

Mit indtryk er at Move er præcis det, jeg/vi havde håbet/forventet fra Wii, men ikke fik, hvilket resulterede i en (overraskende mild) skuffelse. Om de kan gøre det bedre end Wii gjorde det, mangler vi stadig at se, men jeg har svært ved at tro det - om ikke andet så fordi at Move et et extrakøb ved siden af en PS3, og ikke en del af "core systemet" og konsollens koncept som hos Wii.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/10-10 15:01, rettet 27/10-10 15:01 
millennium>Ja, Sony er mindst tre år for sent til festen, men alene tanken om at bruge Move kontrollen til at styre ... say ... et lyssværd med perfekt 1:1 bevægelse, det gør mig s'gu forventningsfuld.

Det er lige annonceret at No More Heroes bliver med Move support på PS3. Har aldrig fået prøvet Wii udgaven, men var det ikke noget gesture/waggle-agtigt?
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-10 19:11 
Gamespot har en time lang film, hvor de spiller diverse Kinect launchttiler. Bortset fra Dance Central ser det pinligt ringe ud det hele. Det er svært at holde interessen for spillene fanget i bare de fem minutter de bliver demonstreret:

http://kinect.gamespot.com/video/index.html

Har svært ved at se potientialet ved Kinect til andet end fitness og dansespil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/10-10 20:38 
Jeg sidder og ser det nu og når jeg kigger på Just Dance og alle de hippe unge mennesker der er i spillet sidder jeg og ønsker at nogen laver en ny danse film hvor alt finesse, stil og breakdance er blevet erstattet af de stive bevægelser som man ser i spillet. Det kunne være top grineren :D
nerosnerosSkrevet 30/10-10 02:16 
Tænk hvis man i fremtiden sagde Kinect var det fedeste....! Put a bullet to your brain ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-10 03:04, rettet 30/10-10 03:06 
Ja alle de unge ser sådan hér ud hvis du begynder at snakke om at spille med sanwa-moddede sticks

Pris og info på Xbox Kinect i Danmark

Kid #1: "You mean you have to use your hands?"
Kid #2: "That's like a baby's toy."
BeanoBeanoSkrevet 30/10-10 09:44 
Havde helt glemt Elijah Wood var i den film :)
SumezSumezSkrevet 30/10-10 10:19 
Hm nej, det ligner ikke Sanwa-knapper på den arkademaskine.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/10-10 10:24 
Darkbeat>
Kid #1: "You mean you have to use your hands?"
Kid #2: "That's like a baby's toy."

Hahaha :D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-10 10:33 
Sumez>
Hm nej, det ligner ikke Sanwa-knapper på den arkademaskine.

Nej på det tidspunkt er alt den slags destrueret da alle spiller på Kinect og Sega Activator istedet.
nerosnerosSkrevet 30/10-10 11:29 
Fnis..! Så er det bare op på Power-Steppen :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/11-10 20:25 
Giant bomb er ved at kigge på alle Kinect spillende.... Lige nu

http://www.giantbomb.com/chat/
KilroyKilroySkrevet 04/11-10 20:59 
Eurogamer har også taget en tur gennem Kinect og spillene. Og det der kampspil lyder allerede som en klassiker!

Kinect gennemgang
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 14/09-11 19:40 
Så lige at Gunstringer - som har fået gode anmeldelser - har en gratis bonus-DLC, som måske vil tiltale fans af lyspistolspillet Mad Dog McCree:
http://www.gamesetwatch.com/2011/09/twisted_pixel_gives_in_to_urge.php
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/09-11 23:05 
Hvis der er noget der kunne få mig til at købe Kinect, skulle det være Gunstringer... Spillet i sig selv ser sjovt ud og det dér Mad Dog DLC de har lavet er FANTASTISK.
SumezSumezSkrevet 15/09-11 07:56 
Ja, nu er der to spil, der kan retfærdiggøre et Kinect køb, men stadig ikke til den pris :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig