X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dead State - survival-RPG med et drys Fallout


Svar
jaesjaesSkrevet 15/07-10 14:23 
Jeg synes, det her RPG er værd at holde øje med. Det beskrives bl.a. sådan:

"DoubleBear is currently working a project we have codenamed “ZRPG,” a zombie-apocalypse survival RPG"

"Serious examination of a national crisis or natural disaster. Humans and a lack of order are a bigger threat than the undead. Think Hurricane Katrina, Children of Men, Dawn of the Dead – NOT Resident Evil, Return of the Living Dead, zombie shooter-type games."

"Game is about survival. Scavenging resources, exploring the area, dealing with other survivors, and managing a “shelter” of sorts are the main focus of the game."
http://www.doublebearproductions.com/?page_id=7

Læser man deres FAQ, lyder (endnu) flere ting lidt Fallout-agtige:
http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,1466.0.html

...hvilket ikke er så underligt, da lead designeren er Brian Mitsoda, som har arbejdet som forfatter og designer for Interplay/Black Isle, Obsidian og Troika. Dog ikke ikke på selve Fallout.

Jeg er ikke den store zombie-fan, men katastrofe- og overlevelsesaspektet kunne godt blive interessant.

Der er desværre ikke så meget at kigge på, men ifølge deres art director, bliver den grafiske kvalitet MEGET lig dette "target render" - ikke helt skidt for et indie-spil:

Dead State - survival-RPG med et drys Fallout
SumezSumezSkrevet 15/07-10 14:38 
Det lyder virkelig spændende, synes jeg! Ikke helt langt fra det "Waterworld-spil", jeg husker du har efterlyst flere gange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/09-10 08:57, rettet 02/09-10 08:57 
Så har spillet fået en titel og hjemmeside, bl.a. med screenshots og lidt mere info. Vil en mod rette emnets titel?

Rock, Paper, Shotgun har et interview oppe:
http://www.rockpapershotgun.com/2010/08/25/a-blood-red-state-dead-state-revealed/

Synes brugen af lyd virker ret cool - zombierne reagerer på støj, så man kan bruge lyd taktisk til at lokke dem frem eller prøve at få dem til at gå til angreb på éns menneskelige fjender. De vil således også begynde at blande sig, når man kæmper mod mennesker, hvis man bruger larmende våben.

Dead State - survival-RPG med et drys Fallout

Dead State.
SumezSumezSkrevet 02/09-10 09:23, rettet 02/09-10 09:29 
Bonus point for at en vestlig RPG-udvikler lige namedropper Gradius :P

edit: Og "http://www.rockpapershotgun.com/images/10/aug/ds5lg.jpg]Mmmm... Bison[/LINK]" target="">Mmmm... Bison!" hehe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/09-10 09:54, rettet 02/09-10 09:56 
jaes>
Jeg er ikke den store zombie-fan

Trist. Der må være nogle mangel-på-zombiefilms-glæde terapigrupper, du kan opsøge for at komme ud af det :D

Det ligner et spil, jeg godt kunne finde på at stene. Hvis bare ikke der er alt for meget sim og stats, man skal tage sig af.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 02/09-10 10:03 
Ja, det lyder meget sim-agtigt ud fra interviewet. Jeg er vild med idéen, men synes det lyder som om at spillet er meget mere "arbejde" end det er "sjov".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/09-10 10:19 
Killer Bean 2>
Trist. Der må være nogle mangel-på-zombiefilms-glæde terapigrupper, du kan opsøge for at komme ud af det :D

Ja. Hug-a-Brain og Back On Your Feet, Again.

Sumez>
Ja, det lyder meget sim-agtigt ud fra interviewet. Jeg er vild med idéen, men synes det lyder som om at spillet er meget mere "arbejde" end det er "sjov".

Tror jeg ikke bliver tilfældet - mener jeg læste et sted, at de lægger vægt på, at sim-elementet ikke bliver for meget micro-management.

Jeg er mere skeptisk om historien bliver for løs og fri.
SumezSumezSkrevet 02/09-10 10:26 
Det er ikke så meget micro-management jeg bekymrer mig om, men det konstante ansvar og arbejde for at holde sin gruppe i god stand, der kan virke mere som en byrde end et spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/09-10 10:46 
Hehe, overvejede faktisk at lave en edit om dette element...

Hvis du kan lide idéen, undrer det mig, at du ikke kan lide dette aspekt - det er jo en del af deres vinkel på et katastrofespil :)

Jeg mener, hvis konceptet skal virke, er det vel essentielt, at man føler ansvar over for sine med-overlevende, og et tilhørshold til dem. Og det kan kun komme til udtryk i praksis, hvis du skal hjælpe aktivt til med at sikre deres overlevelse - alt fra at indsamle vigtige genstande til at opgradere/vedligeholde jeres tilflugtssted til at etablere tillid til de andre overlevende.

Men det var sådan set en af grundene til, at jeg fremhævede det med deres fokus på, at sim-delen ikke må være for besværlig: Mon ikke dele af sim-aspektet helt eller delvist kan automatiseres. Og/eller man kan måske vælge at fokusere på at skaffe penge og dermed købe sig fra noget af det manuelle arbejde.
SumezSumezSkrevet 02/09-10 11:50 
Det ved konceptet jeg godt kan lide et et open-world surival spil i et zombie-infesteret ødeland. Jeg bryder mig ikke om at interaktion og fremfor alt ansvar over for andre mennesker spiller så stor/tung en rolle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/05-11 12:08 
Preview (med nye screens):
http://www.pcgamer.com/2011/05/03/dead-state-preview/

"As project lead at DoubleBear Productions, that’s precisely the experience Mitsoda wants you to have in Dead State: a zombie game with isometric, turn-based RPG combat similar to Fallout and Fallout 2 paired with X-COM’s base management. You’re the leader of a group of survivors that’ve holed up in Splendid Elementary School in Texas. Upgrading the school is essential to survival—like your base in X-COM, it’s the source for facilities and production. “If you want to start building thrown weapons, you’re going to need a lab. A garden will increase food supply by a minor amount per week. An infirmary will make wounded allies heal faster,” says Mitsoda."
HeroldHeroldSkrevet 04/05-11 13:03 
Jeg har svært ved at skjule min begejstring, når nogen laver noget der er turbaseret og isometrisk med referencer til Fallout og X-COM.

"Yay!"
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 04/05-11 13:05 
Folk har virkelig en besynderlig definition af "isometrisk" nogen gange. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/05-11 13:55 
Herold>
Jeg har svært ved at skjule min begejstring, når nogen laver noget der er turbaseret og isometrisk med referencer til Fallout.

Så bør du også holde øje med Age of Decadence:
http://www.irontowerstudio.com/

De har en "combat demo", hvis du vil teste (dog en gammel demo, grafikken virker en del flottere nu, og gameplayet tweakes vel også). Samt det sædvanlige udvalg af billeder og film.
jaesjaesSkrevet 06/06-12 14:39 
Trailer med noget gameplay:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rMl-_9J1gtg

Og man kan nu støtte/"forudbestille" til nedsat pris via Kickstarter:
http://www.kickstarter.com/projects/70755535/dead-state-the-zombie-survival-rpg
SumezSumezSkrevet 06/06-12 17:22 
Ville gerne smide mine penge nu, men har ingen anelse om min computer kan køre det. Kunne godt tænke mig at se nogle anslåede systemkrav.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 06/06-12 18:32 
De bruger Torque 3D som spilmotor/editor, så kravene til det er vel et udmærket pejlemærke:
http://docs.garagegames.com/torque-3d/official/content/documentation/Introduction/DefineT3D.html#Requirements
jaesjaesSkrevet 13/12-14 16:36 
Bare en hurtig headsup om at spillet er ude, tilsyneladende lidt buggy men at en patch mandag skulle fikse det meste :)

Har kun spillet en times tid, men kan sige, det kører ok på min 2 år gamle bærbare med det meste sat til "high" som er bedste indstilling. Specs: i7 2.3 GHz, GeForce 640M, 8 GB RAM.

Hvor det kan købes:
http://isthereanydeal.com/#/page:game/info?plain=deadstate

Eurogamer giver det 7/10:
http://www.eurogamer.net/articles/2014-12-12-dead-state-review
jaesjaesSkrevet 17/05-15 14:38, rettet 17/05-15 14:48 
Måske udmærket tidspunkt at hoppe på, hvis man er interesseret - Der er -50% på GOG og udviklerne har lige udgivet Dead State: Reanimated, som skulle være tilsvarende en 'Enhanced Edition'. Der kommer dog en hotfix om nogle få dage, da der er opstået et par nye bugs.

http://www.gog.com/game/dead_state

EDIT: Jeg har tweaket overstående, da der vist er nok nyt til at retfærdiggøre at kalde det en enhanced edition.

"Dead State: Reanimated

We’ve spent a couple of months of solid development time making Dead State stronger, smarter, and faster, and we’re happy to say that the results are fantastic. We’ve brought new life - or is it unlife? - to every aspect of the game. This isn’t just Dead State anymore - this is Dead State: Reanimated! DS:R isn’t just an update - it’s our definitive enhanced edition with brand-new content, full of improvements and fixes requested by you, our community!

The Highlights

- Major overhaul of combat balance! Core combat systems have been thoroughly reworked to take advantage of all the data and feedback we’ve gathered over the months since Dead State’s original release. Ranged weapons, melee weapons, armor, special attacks, ally / PC healing, and more have been reworked and carefully tested to create an engaging and challenging combat experience. Even the core combat system has been tweaked so that AC is calculated before damage reduction; this change makes combat more consistent and more fair, and corrects the “invincible” armor problem.
- Smarter AI! Medic, Guard, Grenadier, Sniper, and more - New AI behaviors and schemas exist for human enemies, making them more interesting and more challenging to fight! Enemies will notice your presence more quickly, follow you around corners and through doors, and fully utilize all of their tactical options, thrown weapons, and special attacks.
- New PC Infection option on New Game menu! Create a new game with PC Infection checked and your character will be as susceptible to infection as your allies are. Carefully manage your antibiotics and change your combat strategies to ensure your own survival!
- Hardcore Mode! Just in case living in the apocalypse wasn’t hard enough for you. In Hardcore mode combat becomes more dangerous, allies consume more resources and heal more slowly, and Morale is harder to keep up. Turn on Hardcore, Iron Man, and PC Infection for the ultimate challenge!
- Alarms! That’s right - we’ve added alarms to buildings in several areas. Red, blinking lights warn you that there’s an active alarm on a building. Use your Science skill to deactivate an alarm and prevent a looting distraction from becoming a noisy attraction!
- New areas and random encounters! Several new levels and random encounters have been added. Make sure to keep an eye out for the Chemical Plant, an area with a unique twist…
- New combat sounds and animations! We’ve added new special attack, reloading, and healing animations and sounds. Special attacks feel smoother and more impactful now!
- Stability improvements! We’ve rooted out every crash and progress blocking bug to make sure you have the smoothest possible experience. Several popularly requested usability improvements have been added, such as friendly fire conformation, looting piled up bodies, and an option to toggle Live Shelter movement on and off.
- Pathfinding improvements! Both allies and the undead have received major pathfinding adjustments that will reduce lag some people have experienced as well as make movement more consistent and natural."
http://store.steampowered.com/app/239840
SumezSumezSkrevet 18/05-15 09:16 
Er det pengene (eller mere vigtigt: tiden) værd? Synes ikke rigtig jeg har hørt så meget om spillet efter det er udkommet, så formoder at det måske ikke giver så stærkt et indtryk som det gerne ville?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 18/05-15 18:17, rettet 18/05-15 18:18 
Har kun spillet en times tid. Så kunne jeg se folk skrev om, at var rigeligt buggy, og jeg ventede på et par patches. Derefter begyndte udviklerne at snakke om en stor patch med bedre balance og nyt gøgl - det er så den der kom forleden som Reanimated. Udviklere i dag gør det ikke nemt at spille deres spil :)

Om selve spillet, var de tidlige indtryk på Steam fra mange, at det var for buggy til at være det værd med mindre man var MEGET vild med konceptet. Enkelte synes også det blev en smule ensformigt og var lidt for utaktisk. Det sidste lyder patchen til at forbedre. Dynamikken i spillet er nok den samme, så det må komme an på smag og behag, omend dynamikken altid vil blive ændret som minimum en slat, når spillet er både sværere og mere taktisk.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig