X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Last Story


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/07-10 09:49, rettet 08/07-10 09:57 
Nyt action RPG fra Mistwalker til wii... Med cover mechanics?

Blæret ser det ihvertfald ud

Hjemmeside med trailer:
http://www.nintendo.co.jp/wii/slsj/trailer/

Samme trailer på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=xDJ5eMkHkj4
SumezSumezSkrevet 08/07-10 09:56, rettet 08/07-10 09:57 
Hva ba? Har Square/enix nu overtaget The Last Story??
Jeg troede netop det var meningen at det skulle være Mistwalkers svar på Final Fantasy (det er rimelig tydeligt af både titlen og logoet)

Er også overrasket over at det har vist sig at være et action-RPG.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/07-10 09:57 
Undskyld det er mig der stener. Ja det er stadig mistwalker... Har lige rettet linket :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/07-10 11:03 
Jeg synes nu ikke det ser så lovende ud igen.

Jeg blev faktisk noget skuffet over traileren, men nu må vi se, LO var jo et udmærket RPG, omend ikke ligefrem nyskabende på nogen måde.
SumezSumezSkrevet 08/07-10 11:10 
Yeah jeg bliver heller ikke blæst væk, men kan håbe på det bedste :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 29/12-10 07:35 
Nu siger de screenshots der er frigivet jo heller ikke så meget.

Jeg håber på det bedste. De har jo heller ikke rigtig "råd" til at dumme sig med det her.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 29/12-10 08:23 
Hvorfor ikke? Umiddelbart synes jeg det her spil lugter af rigtig mange andre action-RPG'er, der "prøver noget nyt" og ender med et middelmådigt produkt der overses af de fleste, i bedste Tri-Ace stil. At det er til Wii hjælper i hvert fald ikke på salgspotentialet. Men som sagt, jeg håber da på det bedste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 29/12-10 12:48 
Hvorfor ikke hvad?

At screenshotsene er så sigende? Fordi jeg er villig til at se bort fra en "standard grafik", hvis gameplayet og historien er god :)
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 29/12-10 12:52 
Hvorfor skulle de ikke have "råd" til at dumme sig mere end så mange andre? Synes da de har opbygget et ret godt renomé med Lost Odyssey og Blue Dragon, hvilket giver dem albuerum til at prøve lidt mere unikke ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 29/12-10 12:59 
Sorry, misforstod.

Det er jo også kun efter min mening. Men når skaberen af Final Fantasy hiver Nobuo ind over og giver spillet sådan et navn, så håber jeg da for ham, at de har noget at ha' det i :p
» a winner is you «
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/12-10 14:34, rettet 29/12-10 14:37 
Sumez>
At det er til Wii hjælper i hvert fald ikke på salgspotentialet

Hvorfor ikke?

Spillet er ikke sat til at blive lokaliseret uden for Japan. Der er trods alt næsten solgt 2x flere wii's end ps3'ere i Japan og det er ligefrem fordi at de fleste JRPG's der er udviklet til ps3/xbox har solgt noget videre uden for Japan.
SumezSumezSkrevet 29/12-10 14:42, rettet 29/12-10 14:42 
Målgruppen, + det tekniske/grafiske som mange især i vesten går op i, når de skal sammenligne spillet med lignende udbud til PS3 og X360.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/12-10 14:52, rettet 29/12-10 14:52 
Jeg tror du skal læse det jeg skrev under 'hvorfor ikke' igen :P
SumezSumezSkrevet 29/12-10 15:11 
Du skal nok ikke regne med at alle de Wii's der giver forspringet over PS3 er solgt til hardcore JRPG-fans :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/12-10 16:44 
Nej men nu er det vel rimeligt at sige at Wii'en repræsenterer et bredere publikum end ps3.

Lad os tage nogle eksempler på ps3 rpg tal vs wii rpg tal på nogle af de mest kendte jrpg's på de 2 systemer.

Ps3 japanske salgstal:
FF13 - 1,8m
Disgaea 3 - 111k
Star ocean - 180k
Tales of vesperia - 330k
White knight Chronicles - 360k

Wii japanske salgstal:
Tales : dawn of the new world - 240k
Fire emblem - 170k
Monster hunter tri - 1,05m
Dragon Quest Swords - 500k
Super Paper mario - 600k

Tallene taget i betragtning er der intet der støtter at det skulle give bedre mening at fremstille jrpgs til ps3 frem for wii i japan. Dertil kommer det faktum at det er billigere at udvikle spil til wii'en. Der er nok også en grund til at jrpg udviklingen til ps3/360 er gået totalt i stå og firmaer som fx Namco nu har 2 tales spil på vej til wii istedet.

Jrpg genren er døende, især uden for Japan. Jeg kan sagtens forestille mig det bliver mere og mere jp eksklusivt som tidligere og det giver ganske fin mening at fremstille dem til wii istedet.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/01-11 12:35 
Her er en Trailer der beskriver kampsystemet på Japansk
http://www.gametrailers.com/video/japanese-battle-the-last/708891
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-11 21:05, rettet 13/01-11 21:10 
Meget apospos denne tråd og diskussionen om Last Story og grafik og såen...

http://www.youtube.com/watch?v=3_KSAQBxFlo
nerosnerosSkrevet 13/01-11 22:39 
Ahaha han er ret sjov!
Bashful Neophyte
RitesRitesSkrevet 15/01-11 11:17 
Han sagde det ganske godt.

Den virkelige joke må være de fanboy kommentarer han har fået :p
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 17/01-11 08:07 
Jeg synes nu også han lyder rimelig fanboy-agtig, og hans argumenter giver ikke helt mening, hvis man går dem bare lidt efter i sømmene. Men jeg har ikke personligt noget problem med at spillet er til Wii.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 17/01-11 08:16, rettet 17/01-11 08:20 
Personligt kunne jeg godt tænke mig at se Wii gå nedenom og hjem nu :)
Pga Move er der jo ikke noget unikt ved Wii længere, udover dårligere grafik og lyd.
Så det irriterer mig ret meget når man har gode/interessante spil der udkommer på Wii eksklusivt, og man sidder bare og tænker, "damn, det spil ville se super lækkert ud i HD".
Sonic Colors er sådan et eksempel, og Last Story ligeså.
Der er jo heller ingen der siger de burde ignorere Wii, det er der for mange maskiner ude i stuerne til. Men i det mindste smid en 1:1 HD port ud til PS3 og/eller Xbox 360 så os grafiksnobber kan spille det uden at få ondt i øjnene ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 17/01-11 08:20 
Enig. Det skulle da lige være for deres VC. Men at købe konsollen bare for dette, er måske at skyde lidt højt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
3of193of19Skrevet 17/01-11 08:22 
Ja, VC er nok det eneste unikke plus ved Wii efterhånden.
Men selv der ville det da være nice med HD til 3d N64 spillene.
SumezSumezSkrevet 17/01-11 09:04 
Det er da også lidt en misforståelse at det skulle være dyrere at lave HD-spil. Et spil som Monster Hunter Tri ville se fortræffeligt ud i HD, og det tror jeg også The Last Story ville gøre. Det er bare Square der sætter deres mål/budget monsterhøjt i forhold til de FF13-eksempler han giver - Og det er jo heller ikke fordi Mistwalkers budget fejler noget, Lost Odyssey er HAMRENDE flot (jeg synes faktisk det er flottere end FF13 mange steder), og det virker ikke som om de har måttet skære i noget for at opnå dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/01-11 09:26 
Sumez>
Jeg synes nu også han lyder rimelig fanboy-agtig, og hans argumenter giver ikke helt mening, hvis man går dem bare lidt efter i sømmene.

Så lige videoen og er helt enig. Og at sidestille HD-glade gamers med racister, er jo helt ude i hampen. Den stakkel.
HulleHulleSkrevet 17/01-11 09:39, rettet 17/01-11 09:41 
Jeg er meget enig i hans udtalelse om, at det er ret så trættende at høre på folk der klager over at spillene er udkommet til Wii (i stedet for de to andre) og ikke er i HD..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/02-11 06:21 
Her er sådan lidt rigtigt gameplay at se (fremfor de små brudstykker man ser i trailere)

Action!
SumezSumezSkrevet 02/02-11 12:46 
Lækkert nok. Der er stadig ingen nyheder om en engelsksproget udgivelse, er der?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/02-11 14:29 
Ikke endnu desværre, men det ser da ud til at det godt kunne have en bred nok appeal til at jeg tror de nok vil prøve.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/11-11 01:00 
Så er der rygter om et EU release til næste år

http://www.destructoid.com/the-last-story-might-come-to-europe-on-february-24th-215517.phtml
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/11-11 14:44 
Well, faktisk er det officielt


http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/games/wii/the_last_story_45545.html
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/11-11 19:44 
Nice!

Jeg prøvede det kort ved min veninde sidst jeg var i japan, det virker ganske godt selvom jeg selvfølgelig ikke fattede ret meget med mine temmelig begrænsede japansk kundskaber :P
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/11-11 20:03 
super det kommer... og fatal fram 4 (project zero 4) :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 14/11-11 01:01 
Hvor har du hørt at Fatal Frame 4 kommer??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/11-11 02:13 
De tager ihvertfald preorders på det hos shopto.net, men det kan være at det ender med at sende det samme dag som Raiden Fighter Aces ;P
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/11-11 15:37 
mener det var i UK nintendo magasin?

Og ja så også pre order hos shopto ;)
Men den skulle være god nok. (håber jeg)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 15/11-11 12:06, rettet 15/11-11 12:08 
Jeg er ked af at skuffe, men den preorder har været der for evigt uden ændringer. Hvis du ikke har en forholdsvis nylig kilde, må jeg afkræfte rygtet. :)
Jeg var selv oppe og køre over det i denne tråd: http://playright.dk/forumemne.php?id=33148
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/01-12 15:18 
Der kommer en Limited Edition også som bla. kan købes hos game.co.uk

http://youtu.be/oRZtfdRcTTM
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/01-12 15:32, rettet 31/01-12 15:34 
Til folk der ikke gider alt det limited gejl så kommer standard edition tilsyneladende kun til at koste 249 kr i elgiganten så der er ikke megen ide i at importe den.

Gad vide om det er en fejl og den egenligt skulle koste 349 kr. Limited Edition står til 499 kr, lyder vildt at de vil have 2x pris for det extra limited pjat der.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/01-12 15:46 
Orv ja så er det om at være hurtig inden de får den rettet. Er det ikke noget med at de har noget pris garanti så de ikke kan ændre prisen for folk der allerede har bestilt eller noget?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/02-12 13:53 
Ny trailer

http://youtu.be/pUn-acwB22I
SumezSumezSkrevet 27/02-12 13:59 
Mit første indtryk er overvejende positivt, men ikke meget.

Kampsystemet lader til at have en del potentiale, men jeg er ikke kommet langt nok til at det virkelig kommer til sit udtryk. Spillet vinder ret mange point på at skille sig ud, både mht. gameplay og den måde det fungerer i det hele taget. Det er ikke et kliché-JRPG.

Historien har ikke fanget mig endnu. Indtil videre er den rodet fortalt. Der springes en del, navigation er i stor grad erstattet af en fortæller, der hele tiden opsummerer hvad der sker mellem scenerne, og figurerne er enormt endimensionale. Men efter hvad jeg har læst mig til, skulle den være rigtig godt stykket sammen, så jeg lader være med at drage nogen konklusioner endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/02-12 15:13 
Jeg glæder mig til at få fingrene i det også. Spændende at det prøver noget godt og håber det ender ud i at give mening.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig