X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retrospilbutikker i Sverige?


Svar
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 01/07-10 19:42 
Skal her i sommerferien en tur til Sverige, og ville høre om der skulle være nogle butikker jeg skulle besøge?
Er mest interesseret i retro spil, det andet kan jeg jo få herhjemme :P
På forhånd tak :)

Lim3
TheDukeTheDukeSkrevet 01/07-10 23:03 
Prøv Powerstore. Den i Malmö havde en del retro grej da jeg besøgte den. Men det var nu ikke så billigt :(

http://www.powerstore.net/Start.aspx
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 01/07-10 23:55, rettet 02/07-10 00:46 
Vil helt sikkert kigge på Powerstore, tak! :D

Edit: Tihi, jeg udspionerer Powerstore på Google Streetview :D
XiwanaXiwanaSkrevet 22/08-10 13:36 
Lige en lille "advarsel": Powerstore er flyttet rundt om hjørnet i den boligblok, hvor butikken også tidligere har ligget. Jeg indså det først for sent, da jeg passerede i bilen på vej hjem til DK.
[inspirational quote here]
XiwanaXiwanaSkrevet 15/08-12 12:12 
Genopliver lige denne tråd, da jeg skal et smut til Skåne fredag.

Ville såmænd blot høre, om der er nogle af jer, der har været i Malmö og Lund for nyligt, og er faldet over en retrospilbutik. Powerstone er vist lukket - og det samme med Game-kæden.
[inspirational quote here]
PapandPapandSkrevet 11/03-13 17:57, rettet 11/03-13 18:01 
Som i måske ved, så gik GAME kæden i England praktisk set konkurs og blev senere opkøbt. Det betød blandt andet at den Skandinaviske del blev solgt fra til selskabet som ejer blandt andet Nordic Games - udgiverne bag Painkiller m.m. Det har betydet store ændringer i butikkerne, hvor vores sortiment efterhånden har ændret sig radikalt.

Bedst af alt betyder det, at vi har rettet fokus mod retro! Foreløbig 4 butikker i Sverige og 2 i Norge har fået dette på plads. Udvalget er ret stort, da der er blevet købt massivt ind. Så hvis i kommer forbi Borlange, Huddinge, Skellefteå eller Ørebro i Sverige / Bergen eller Trondheim i Norge, så slå da lige et smut forbi. :)

Lidt mere info på svensk.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
XiwanaXiwanaSkrevet 11/03-13 18:21, rettet 11/03-13 18:23 
Lyder spændende. Er der udsigt til en butiksåbning sydligere end Ørebro (såsom i Malmö eller Lund), eller måske endda i DK?

EDIT: Jeg ser, at de på hjemmesiden skilter med tre butikker i Malmö, men de fører måske ikke samme udvalg, eller?
[inspirational quote here]
PapandPapandSkrevet 11/03-13 19:39 
I første omgang er det de nævnte testbutikker. Vi gjorde det samme da vi startede med import spil, Magic kort og en hel del andet. En måneds tid eller to med test, så vi kan samle feedback fra kunder og personale. Derefter introduceres det hos alle øvrige butikker.

Desværre ingen butikker i Danmark længere.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WonderboyWonderboySkrevet 11/03-13 19:46, rettet 11/03-13 19:47 
Hej Dennis
Hvad lægger de inde med i de butikker som har retro spil og konsoller, tænker på hvilke konsoller de har og til hvilke konsoller de har spil?, og hvor lægger de prismæssigt?.
Men fedt at i har lavet det, det snakket vi jo også lidt om i kongensgade her i Odense da du var butikschef i Game sammen med Seeberg, at det kunne være sjovt med et retro hjørne?.
I love monster land
Captain NCaptain NSkrevet 11/03-13 20:16 
Jeg plejer altid at tage et smut forbi GAME butikken når jeg er i Malmø så det skal da nok blive yderligere interessant næste gang.
Der er også en anden retro butik i Malmø tæt på stationen som jeg altid plejer at kigge i. De ting de sælger er dog for det meste lidt for dyre for mig.

Der var også en anden butik i området som desværre nu er lukket.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
XiwanaXiwanaSkrevet 11/03-13 20:25 
Takker for svaret. Hold os endelig opdateret med udviklingen. Så gerne, at retrotendensen tog om sig.
[inspirational quote here]
PapandPapandSkrevet 11/03-13 21:33 
Wonderboy>
Hej Dennis
Hvad lægger de inde med i de butikker som har retro spil og konsoller, tænker på hvilke konsoller de har og til hvilke konsoller de har spil?, og hvor lægger de prismæssigt?.

Det er meget blandet hvad butikkerne har. Der er brugt omkring 6 måneder på at købe ind, så udvalget er ret stort. Priserne i Norge på spil er fra 95,-. Maskiner fra 395,-. Jeg tror ikke, at du skal regne med at finde billige kup. :)

Jeg flyver til Bergen i morgen, så skal jeg nok lige forsøge at tage et par billeder.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
seebergseebergSkrevet 06/04-13 11:25 
Lyder da spændende med udviklingen hos GAME. Tak for updaten, boss ;) Som Wonderboy siger, så var det jo også lidt drømmen dengang vi hyggede i butikkerne i DK.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
WonderboyWonderboySkrevet 06/04-13 19:27, rettet 06/04-13 20:23 
:-) Ja det var gode tider i Game i Odense?.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-13 17:20, rettet 10/08-13 17:20 
Var et smut i Malmö i går, og det lader til, at den lokale GAME-butik der også er begyndt at købe/sælge retrospil.
De ved godt, hvad tingene er værd. Til gengæld er udvalget ganske pænt:
-10-15 NES-spil, PAL, standardudvalg
-10-15 SNES, PAL, standardudvalg
-5-6 PS, US NTSC, vist nok sealed - spottede vist et pebret Chrono Chross
-20-25 PS, PAL, spottede et FF6 og et Legend of Legaia - begge i den dyre ende
-Div. nyere spil, heriblandt 3-4 C(I)B-N64 og GC (Twin Snakes til 599SEK(!!))
-Div. konsoller: DC, SMS, GC og - vel nok mest imporerende - en SNES CIB Super Mario All-stars ed. (599 SEK)

Der er også åbnet en lille spilbutik på Djäknegatan, kaldet Modi5ive. Sælger ved udmærket, hvad tingene er værd, men han er ligeledes ganske velassorteret (adskillige SNES-JAP-CIB-spil og en stabel NES CIB).

Modi5ive, Malmö
[inspirational quote here]
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/08-13 17:34 
Har aldrig forstået live butikker som ta 110% ebay priser. .? Så kan jeg ligeså godt handle der. Havde jeg en butik ? Holde jeg mig unden ebay. Bare 10-20 %
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/08-13 17:43, rettet 10/08-13 17:44 
Men tak for info :) så kigge jeg kun forbi ,når jeg skal alligevel til sverige.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
PapandPapandSkrevet 10/08-13 19:18 
ChronoSousa>
Har aldrig forstået live butikker som ta 110% ebay priser. .? Så kan jeg ligeså godt handle der. Havde jeg en butik ? Holde jeg mig unden ebay. Bare 10-20 %

Kunne være rigtig fedt hvis det var muligt. Men en husleje i et center eller gågade, er typisk mellem 20.000 og 100.000 kr. per måned. Derudover skulle du og eventuelt ansatte jo gerne have lidt løn.

Det er vel også fair nok, at det koster lidt ekstra at kunne stå med tingen i hånden inden den købes og at du kan levere den tilbage, hvis den ikke fungerer?

Retro er i øvrigt startet i alle vores GAME butikker nu, så der skulle være en del indenfor rækkevidde i det sydlige Sverige. I et par norske butikker har vi nu over 100 CIB NES spil inde, så det er rigtig fedt at gå på opdagelse i.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/08-13 19:33 
Ved jeg ikke ? Kan nu godt li at jeg ikke skal længer væk end min postkasse :) man kan jo også smide det tilbage på ebay hvis det ikke skulle virke? Og paypal betaler dig tilbage. Når jeg køber af butik , så skal der være en grund til det. Som hos bobby i kbh. Han ligger under ebay. Og er til at snakke med om deals og byt. Nu er det ikke kun game butik.
Mødte 2 retro butikker i tyskland. Hvor jeg lige så godt kunne handle online på ebay. :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-13 19:36 
GAME burde også være til at handle med. De reklamerer i al fald med en bytte-og-købs-ordning à la Gamestop, men hos dem er den så også udvidet til at gælde retrospil (kender dog ikke deres prisniveau).
[inspirational quote here]
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig