X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ni No Kuni-serien


Svar
jaesjaesSkrevet 24/06-10 14:35 
Sjovt det her RPG ikke er nævnt. Anyway, det er et samarbejde mellem Level-5 og Ghibli (Ghibli laver vist "kun" cutscenes). Udkommer til DS og PS3.

Det ser rigtig flot ud, omend stilen måske låner lidt rigeligt fra de to firmaers andre værker.

Filmklip:
Se hele indlægget
118 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
3of193of19Skrevet 25/01-13 18:55 
Har haft soundtracket i snart et år. Fantastisk lytning :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 15:00 
jeg glæder mig til at spille dette spil, selvom det umiddelbart virker lidt "barnligt" og figurene ikke så interessante, men det er man selvfølgelig nød til at gennemspille spillet for at virkelig kunne danne sig et indtryk af.

Dog synes jeg det er tankevækkende at et blad som famitsu der tager 4 forskellige meninger i brug til en bedømmelse kun giver et traditionelt rpg som dette 34/40 mens et skod spil som ff13 får højere score.

Ser ud til den ærgerlige og trivielle vestlige spillestil desværre har indfundet sig i den japanske spil kultur så der bliver nok langt mellem snapsene hvad gælder traditionelle japanske RPG'r som dette, så vi skal nok være glade for at der trods alt bliver udgivet spil som dette stadigvæk
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/01-13 15:56 
Du får det til at lyde som om at Famitsu skal tages seriøst, når det i virkeligheden er et lorteblad man skal tage med et gran salt.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 16:52, rettet 26/01-13 16:55 
Selvfølgelig, men jeg vil til enhver tid tage famitsu mere seriøst end enhver anden anmeldelses kilde, alene af den grund at det er 4 personers meninger kontra 1 i de fleste tilfælde

Derudover vil jeg mene man skal være idiot for ikke at kunne se hvordan den japanske spil kultur i de sidste par år er begyndt mere og mere at efterligne (dog uden at gøre det ret godt) den vestlige og det er sørgeligt for elskere af især traditionelle japanske spil.

Netop her er et spil som Ni no kuni en undtagelse og det er forfriskende og noget man desværre ikke ser så meget længere.

Et lille lyspunkt i en efterhånden uendelig mængde metervare, et af få spil der udskiller sig.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/01-13 17:49 
Du forudsætter naturligvis at de har spillet spillene, hvilket slet ikke tilfældet mange af gangene. Der er meget de skriver som slet ikke giver mening, og så kan det jo være hip som hap om det er en eller fire der anmelder et spil. Jeg sætter altså blot spørgsmålstegn til overhovedet at bruge Famitsu som målestok for noget som helst.

Men det er vel bare smag og behag, og jeg skal da ikke klandre dig for at foretrække cross-review frem for et one-man-review. Idéelt set er det jo at foretrække, og det jo også derfor sådan noget som Metacritic og Gamerankings findes og bruges som overordnet fingerpeg om et produkts kvalitet.

Angående den retning de japanskproducerede spil rettet mod det vestlige marked har taget, har jeg ingen kommentarer. Jeg vil bare håbe, at du ikke bander og svovler over børnehistorien i Ninokuni, men i stedet får noget god fornøjelse ud af det.
BeanoBeanoSkrevet 02/02-13 18:43, rettet 02/02-13 18:45 
Der er to gratis familiar tickets DLC på PSN Store: Draggle og Golden Hurley.
3of193of19Skrevet 02/02-13 22:16 
LORTE GENIE!
SonicSonicSkrevet 04/02-13 19:41 
Hvilke familiars spiller i med (mere opsætning, såsom healer, melee, caster osv.), og hvad bruger i af tactics?
Fantastisk spil so far. Normalt spiller jeg ikke meget RPG, og er normalt heller ikke så meget til Ghibli stilen, men det her spil gør noget helt fantastisk.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 04/02-13 20:09 
Ja det er et dæjli' spil :)

Rendte dog ind i en boss som tørrede gulvet med mig (P***o G****o), så jeg måtte grinde nogle timer i dag og finde nogle familars der har gode storm-angreb, og så level dem op også. Smed en masse penge efter våben og skjolde til mine familiars, og så fik P.G. ellers stor-høvl uden nogen problemer :D

Mht taktik, så lader jeg AI'en styre de to andre karakterer og have den ene sat til at hele og den anden til at yde back-up. Familiars prøver jeg at have blandet mht. genskaber, og et par oppe i level i reserve. De fleste jeg fanger ryger direkte i reservatet.
Er oppe i ca. level 34 på alle tre karakterer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-13 20:36 
Er ca. 16 timer inde og er svært pjattet med det. Jeg købte primært pga Studio Ghibli og de har bestemt ikke skuffet. Kampsystemet er ikke ringe, men desværre heller ikke fantastisk. Hovedparten af kampene har jeg kunne klare uden at tænke synderligt over hvad jeg lavede. Kun de lidt sværere har gjort at jeg var nødt til at fordybe mig yderligere og det var rart. Håber at kampene bliver sværere og mere indviklet nu hvor jeg har fået det tredje party member med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 04/02-13 20:43 
Noget der irriterer mig er mana-regen, eller manglen på samme. Jeg løber rigtigt tit tør for mana, og skal tage adskillige melee kampe, for at farme lidt mana igen. Er der andre metoder til at få mana (magic points), andet end at købe dyre pots der ikke giver meget mp?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 04/02-13 20:46 
Så ofte som muligt, sov i byene og køb en power-up med de stamp-kort du optjener ved at klare side-missioner, det hjælper lidt på det.
3of193of19Skrevet 04/02-13 21:05 
Sonic>
Noget der irriterer mig er mana-regen, eller manglen på samme. Jeg løber rigtigt tit tør for mana, og skal tage adskillige melee kampe, for at farme lidt mana igen. Er der andre metoder til at få mana (magic points), andet end at købe dyre pots der ikke giver meget mp?

Sørg for at blokke store angreb. Det spawner Glims (de der lyskugler). Hvis du kan defende rigtig store specials, spawner det gyldne glims, der regenerer HP til max og lader dig bruge Ultra moves der gir rigtig nas eller buffer vildt.
SonicSonicSkrevet 04/02-13 22:23 
Åh, lækkert tip der, vil da lege lidt med at defende mere. Min spillestil indtil nu har mere eller mindre været, at nuke bubblebath og waterbombs. Er kun level 18-19 stykker, så er ikke fandens langt endnu :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-13 11:56 
Beano, måske du kan hjælpe her?

SPOILER-TEKST:
Efter jeg havde besøgt Drippy's hjemby blev jeg overdynget med nye spells. Men ingen af dem dukker op i Spell-menu'en når jeg trykker firkant som de plejer. Jeg har siden mødt ham spøgelset i Hamelin som gav mig endnu en spell og den er heller ikke at se på listen. Game breaking bug, eller gir det mening senere hen? Jeg vil helst bare gerne vide om det løser sig, ikke hvad der kommer til at ske :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/02-13 12:03 
Godt spørgsmål for jeg undrede mig også - jeg fandt dette:
http://www.gamefaqs.com/boards/998014-ni-no-kuni-wrath-of-the-white-witch/65355035
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-13 12:09, rettet 05/02-13 12:15 
SPOILER-TEKST:
Hold kæft det er dumt :O
Det gir ikke ret meget mening da flere af de spells virker som oplagte til puzzle løsning i samme dur som flere af de mere ligegyldige man allerede har fået og kan bruge... Men det er da en lettelse at jeg ikke skal loade min save ti timer tidligere.

EDIT: Seriøst, at de skulle være fillers var nok det sidste jeg nogensinde ville ha' tænkt.

Tusind tak for hjælpen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/02-13 16:45, rettet 05/02-13 16:47 
SPOILER-TEKST:
Jeg ved ikke om det måske har noget med 3DS spillet at gøre - hvis de spells bruges på 3DS og er inkluderet i PS3 spillet som unlockable bonus sider for at Wizard's Companion bogen er den samme på tværs af spil?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-13 16:52 
SPOILER-TEKST:
Det var faktisk et rigtig godt bud. Jeg håber det er tilfældet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 05/02-13 19:31 
SPOILER-TEKST:
Fairy Godmother nævner noget om, at de spells hun gi'r er mere nyttige til Fairies end Wizards, måske er der spells Drippy kan bruge senere?
BeanoBeanoSkrevet 05/02-13 20:21 
Jeg tror også flere (hvis ikke alle) spells gemmer sig under "all" og skal/kan bruges senere. Er 25+ timer og har lige fået en meget ønsket spell :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/02-13 15:29 
hold da kæft en cool spil!
Jeg er blivet RPG fan igen ! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/02-13 17:41 
Beano>
Jeg tror også flere (hvis ikke alle) spells gemmer sig under "all" og skal/kan bruges senere. Er 25+ timer og har lige fået en meget ønsket spell :D

Det gør de ikke. Men fuck it, jeg er 33 timer inde og jeg er helt vild med det trods det lille problem :)

EDIT: Altså gemmer sig under "All" ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 12/02-13 18:02 
Hvor langt er spillet cirka? Det giver jo en lyst til at prøve et rpg igen, men jeg magter ikke 60 timer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/02-13 18:04 
Tror det er langt? jeg ta' alle sidequest med også :)
Jeg er ca 12 timer inde i spillet.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/02-13 18:07 
Jeg tror bestemt at det er over 60 timer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/02-13 22:21 
Jeg er 33 timer inde :)
3of193of19Skrevet 12/02-13 22:29, rettet 12/02-13 22:33 
40 timer inde og i hvert fald halvandet kontinent der stadig er gemt vaek.

Har vaeret meget emsig med sidequests, men det er i det hele taget en god ide naar man spiller paa normal. Nye omraader man kommer til har for det meste maerkbart staerkere modstandere og det ekstra grind man faar med sidequests goer det vaesentlig mere overkommeligt.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-13 22:44, rettet 12/02-13 22:44 
Sidequests er ikke skide interessante så jeg har mest gået efter dusørmissioner for at kunne låse bonusegenskaberne op. Fedt når man har fået s****t og d****n så man virkeligt kan udforske :)
3of193of19Skrevet 12/02-13 23:10 
Ja de fleste sidequests er ret tynde, 75% af dem er "X er brokenhearted og mangler egenskab Y". Men det giver en masse Merit Stamps for bare at zappe lidt frem og tilbage. Og uden dem naar du ikke langt med bonsegenskaberne, isaer da man skal koebe alle i en tier for at kunne koebe nogle fra det naeste saet
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 08:44 
Jeps - det er også den eneste gulerod for mig. Jeg har kun to "power-ups" på andet niveau, så der er lang vej endnu :P
The DaneThe DaneSkrevet 23/04-13 20:56 
Mens det generelt er et ok spil, så må jeg sige det er ualmindeligt tørt - specielt det at man ikke skal tænke selv når det gælder hovedmissionen. Har godt nok kun spillet det 4 timer pt. men hvor ville det være rart om man ikke blev trukket afsted som et børnehavebarn på tur (og jeg har selvf. lavet alle sidemissionerne indtil nu ;)).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
3of193of19Skrevet 23/04-13 21:33 
Du kunne jo slukke for "Guiding Star", så må man selv tænke en smule hvor man nu skal hen (selvom en aktuelle objective stadig vises).
The DaneThe DaneSkrevet 24/04-13 20:42 
aah ok. Det må jeg jo prøve og se om det ændre noget :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 24/05-13 12:59 
Er Ni No Kuni allerede udgået af produktion? Kan se at flere butikker ikke fører det længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05-13 14:38 
GamesTop i Svendborg har nogle stykker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 14:44 
På lager her...

Shopto:
http://www.shopto.net/video%20games/ps3/PS3NI04-ni-no-kuni-wrath-of-the-white-witch

Coolshop:
https://www.coolshop.dk/catalog/product/71995-ni_no_kuni_wrath_of_the_white_witch_ps3
SumezSumezSkrevet 24/05-13 15:41 
Jamen det er heller ikke fordi jeg ikke kan finde det - eBay og amazon er jo nok billigere end Gamestop. Er bare bekymret for om det så småt er begyndt at forsvinde fra butikshylder, hvilket ku betyde at der går inflation i salgsprisen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 16:03 
Altså de fysiske butikker?
NaieraNaieraSkrevet 24/05-13 16:22 
Jeg sikrer mig lige ved endelig at få snuppet mit eksemplar hos VG+ til ca. 260,- ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 24/05-13 16:29 
Beano>
Altså de fysiske butikker?

Der er jo altid en masse der har et restlager stående i lang tid, det jeg mente var om de var holdt op med at producere dem og sende nye ud til butikker, fysiske som online - det lader til at være sket med Wii-RPG'erne, der er begyndt at gå op i pris - The Last Story er, omend endnu ikke dyrt, dyrere at købe nu end det var på udgivelsesdagen.

Det er ikke fordi jeg er nærig, men man må jo prioritere sine spilkøb, og hvis der pludselig kommer efterspørgsel på Ni No Kuni, burde man nok rykke det lidt frem i køen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 16:43 
Ok, jeg vidste bare ikke hvad du mente. Går meget sjældent i "fysiske" spilbutikker som Gamestop og bemærker ikke den slags, specielt efter jeg har købt det :)
SumezSumezSkrevet 24/05-13 16:59 
Det er også på online butikker jeg har bemærket det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/05-13 03:11 
Jeg har netop spillet dette igennem.

Jeg må indrømme at det var sej tur, vor herre til intetsigende historie og begrænset gameplay.

Jeg kan kun grine af at dette skulle være JRPG'ernes genopståelse. Var det udkommet i 90'erne havde det været et ganske middelmådigt spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-13 03:22 
Jeg er overraskende nok ikke enig. Det er langt fra perfekt og monster-raising halløjet sagde mig ikke en skid, men det er langt bedre end de fleste JRPG'er der udkommer nu om dage.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/05-13 03:29 
Hvorfor er det overraskende? Jeg havde været overrasket hvis du, som sega dreng, var enig. (og nej det er ingen provokation, selvom det burde være :)))

Du er vokset op med en anden generation af JRPG'er lille skat. En genre der desværre er næsten død og vi kun har Atlus tilbage. Sammenlign det her spil med hvad der udkom i 90'erne til SNES/psx og det er pludseligt meget middelmådigt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-13 03:34 
Jeg sammenligner netop ikke med RPG'er fra 90'erne hvis du gider læse hvad jeg skriver. Og prøv nu at opføre dig pænt i stedet for at være sådan en hat.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/05-13 03:42 
Ok, så har du bare du dårlig smag.

Det kan ikke argumenteres mod =)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-13 03:49 
Måske. Det jeg har spillet af Final Fantasy IV sagde mig i hvert fald ikke ret meget. Så det er da nok mig den er gal med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/05-13 03:54 
ff4 e også crap, 5'eren er endnu ringere. Selv som FF fan skal man elske det meget for at kunne lide det.

6'eren er derimod det bedste spil nogensinde, desværre var 7'eren crap, men generelt var der vildt mange gode jrpg's til psx.
118 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig