X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2010 - Nintendo Tråden


Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 08:40 
Tråd til Nintendo relaterede E3 nyheder osv.

Nintendo's keynote starter i dag kl. 18.00 dansk tid og kan bl.a. ses live på Gametrailers og gamespot.
174 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 08:40 
Tråd til Nintendo relaterede E3 nyheder osv.

Nintendo's keynote starter i dag kl. 18.00 dansk tid og kan bl.a. ses live på Gametrailers og gamespot.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 08:47 
GoldenEye remake med Daniel Craig på vej eksklusivt til Wii :)

"GoldenEye 64 Wii-make revealed, see Craig's Bond in action"
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-10 09:35 
Yrf.. Hvis det bliver en Graig bond.. så er der jo ingen Bond-items med længere.. bare en sur mand ;p
SumezSumezSkrevet 15/06-10 09:39 
Det er da ikke rigtig Goldeneye uden Pierce Brosnan og Sean Bean.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 15/06-10 09:46 
Jeg har siddet og spekuleret, og jeg glæder mig faktisk til at se hvad Nintendo kan vise frem. Med et Mario der lige er udkommet, og Metroid mv. i løbet af året, så er bordet frit til nye titler.

Jeg håber at de endelig viser takter til at lægge hele "Wii something" tendensen lidt på køl og komme med nogle mere 'tunge' titler.

Zelda skal næsten vises frem, men derudover håber jeg på lidt mindre casual og lidt mere oomph.

(Om 10 timer dukker jeg op her igen og græder ned i tastaturet over at det endnu engang gik op i hat og Vitality Sensors. Bare vent ;) )
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 10:16, rettet 15/06-10 10:17 
Mon ikke der vil være stort 3DS fokus?
Der florerer rygter om Animal Crossing som 3DS spil.

De bruger forhåbent ikke meget tid på det der Vitality Sensor-gøjl :P
KilroyKilroySkrevet 15/06-10 10:20 
"Vitality Sensor vil være ude i løbet af næste uge. Med mindre man sidder her i salen, da alle tilstedeværende vil få en gratis med hjem!"
"Øøøvvv!"
Kilroy Was Here
ElgenElgenSkrevet 15/06-10 10:27 
Hehe, minder mig om M$-PDC sidste år, hvor det blev annonceret at alle konferencedeltagere kunne spadsere hjem med en sprit-nyt laptop, kvit og frit (ja, jeg sad i salen };-P)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 15/06-10 10:46 
3DS og Zelda alene burde være nok til at feje de andre konferencer af banen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 15/06-10 11:13 
Næppe. Jeg bryder mig ikke om idéen på at lade hele herligheden hænge på et eller to produkter.
Zelda og 3DS er fundamentet. Her efterskal Nintendo vise masser af kram for at vinde kampen.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 15/06-10 11:19, rettet 15/06-10 11:20 
Jeg siger bare at det er nok til at overgå de andre, som har hængt på 1 eller nul produkter. :)
Både 3DS og Zelda er hver især mere interessant end noget af det andet der er vist frem indtil videre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 15/06-10 11:36 
Nåhja, sådan. Men indtil videre har vi ikke set hvad Sony helt præcis har på bedding. Med inFamous 2, Killzone 3, The Last Guardian, måske et eller andet fra Naughty Dog, og deri SOCOM Move osv. er Sony allerede milevidt fra Microsoft der mente at deres kernepublikum kunne spises af med Halo, Call of Duty og Gears of War.

Så en fremvisning af Zelda og 3DS vil indtil videre kun få Microsoft til at ligne Nintendos pressekonference anno 2008 (jeg mener det var den der fik mig til at skrive flere harmdirrende forumindlæg rundt omkring).
Kilroy Was Here
WehnerWehnerSkrevet 15/06-10 11:41, rettet 15/06-10 11:53 
Kilroy>
Med inFamous 2, Killzone 3, The Last Guardian, måske et eller andet fra Naughty Dog, og deri SOCOM Move osv. er Sony allerede milevidt fra Microsoft der mente at deres kernepublikum kunne spises af med Halo, Call of Duty og Gears of War.

Det er indtil videre ren spekulation og ikke mindst smagssag (god vs. dårlig i øvrigt) det der. Jeg tager de nævnte Microsoft toptitler over de langt svagere franchises, du nævner fra Sony på enhver tilfældig søndag. Socom...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 15/06-10 11:44, rettet 15/06-10 11:44 
Jeg vil i hvert fald også langt hellere spille Gears of War 3 end Killzone 3 :P Men ingen af dem er vildt interessante i E3-sammenhæng synes jeg, da det jo er titler man ligesom ved hvad man kan vente af.

Lige netop Last Guardian synes jeg dog ligger langt over, og milevidt fra alt hvad der blev nævnt på Microsoft-siden. At kalde dét en svag franchise er nærmest helligbrøde, og at kalde det dårlig spilsmag burde medføre en eller anden form for straf. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/06-10 11:46, rettet 15/06-10 11:47 
Jeg var lige ved at skrive det samme :) Det meste andet kan være hip som hap, men lad os nu ikke trække Team Icos spil ned til Call Of Duty etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 11:48, rettet 15/06-10 11:48 
Sumez>
Lige netop Last Guardian synes jeg dog ligger langt over, og milevidt fra alt hvad der blev nævnt på Microsoft-siden. At kalde dét en svag franchise er nærmest helligbrøde, og at kalde det dårlig spilsmag burde medføre en eller anden form for straf. :)

Bare vent til det retooles til Kinect og dragen slikker en lille pige i ansigtet - så er det moderne og god smag :D
WehnerWehnerSkrevet 15/06-10 11:54 
RJK>
Jeg var lige ved at skrive det samme :) Det meste andet kan være hip som hap, men lad os nu ikke trække Team Icos spil ned til Call Of Duty etc.

Det kan vi slet ikke begynde at diskutere, før I har spillet Call of Dutys multiplayer 50 timer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 15/06-10 12:05 
Jeg vil nu lige forsvare at selvom jeg faktisk er ret vild med Gears of War-serien, og nok skal have 3'eren så snart den kommer, interesserer det mig ikke at se noget fra den på E3. Og jeg vil endda mene at det (bortset fra Last Guardian) nok er den absolut bedste af de franchises der nævnes ovenfor.

Til gengæld er jeg virkelig interesseret i at se noget mere fra The Last Guardian, det er en helt anden type spil, og der er da så meget mere i at kunne fremvise noget fra det, end endnu en video med store mænd, der skyder på "aliens".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/06-10 12:13 
Wehner>
Det kan vi slet ikke begynde at diskutere, før I har spillet Call of Dutys multiplayer 50 timer.

Jeg diskuterer det skam ikke. Jeg fastslår bare hvad der burde være bred enighed om i kredse som disse :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 15/06-10 12:22 
Ditto...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KilroyKilroySkrevet 15/06-10 12:52 
Grunden til at jeg nævnte SOCOM var nu mest for at illustrere at selvom Sony er lige så forblændet af Wii (eller måske mere alle de dejlige penge som folk er villige til at smide efter hvadsom helst der står Wii på), så arbejder de da på at levere mere konventionelle titler der understøtter teknikken.
Mere end man kan sige om MS pt.

Men ja, jeg kan da sagtens se at jeg var lidt meget ude i spekulation og personlig smag der:)
Kilroy Was Here
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-10 13:29 
Vi dog sige at MS non-controller system virker mere sjov en Sony's Wii wanner-be controller men alt for mange knapper IMO! ;)

Er dog spændt hvad Nintendo kan fremvise af nye titler, men også hvad deres nye sensor bar er for noget, deres Wii motion plus kom der vist aldrig ritig gang i. Udover Wii Sport Resort og Red Steel 2.. er der andre spil?
KilroyKilroySkrevet 15/06-10 13:35 
Jeg vil tværtimod mene at Microsoft har en enorm ulempe ved manglen på feedback.
Jeg vil savne ikke at have noget konkret, det være bare noget der ryster eller sådan set noget der klikker når jeg trykker det i bund.

Men jeg har så heller ikke plads til det, så jeg kan i og forsig være ligeglad :3
Kilroy Was Here
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-10 13:49, rettet 15/06-10 13:50 
På det punkt vil jeg give dig ret. Spil som FPS og adventure spil vil stadig nydes best tilbage længet med en controller i hånden. Men at man lave noget som tager Wii mote ideen længere syns jeg er imponerene.

Nintendo har med Wii vist at market for nye spil oplevelser er der. Der vil altid være nogen der er først med en god ide. Bare se Sega som havde Online gaming som nogen af de første på konsol.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 13:49, rettet 15/06-10 13:50 
Greaseball>
Vi dog sige at MS non-controller system virker mere sjov en Sony's Wii wanner-be controller men alt for mange knapper IMO! ;)

Øh... Wiimoten har 12 knapper (hvis man tæller D-pad med) mens Move controlleren har 7. Move's Side Controller har tilgengæld 8 (hvis man tæller D-pad med) mens nunchuck har 2 knapper. De viste casual Move spil bruger slet ikke Side controller men 1-2 af de normale alt efter spillerens ønske.

Men hvad mange eller få knapper lige har med fun-faktor at gøre ved jeg ikke - det kommer jo alt sammen an på spillene og hvor præcist det er. Det er her Sony mangler at vise varen IMO :D
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-10 13:55 
kay, de billeder der er blevet vist virker ellers bare som en meget knap tung enhed. Så er det lidt man tænker om de ikke bare skulle lave en ny sixais(eller hvad den heder) kontroller :D
Ok, jeg bruger kun min PS3 til Uncharted og BlueRay film ^^;

Men tror bare vi kommer til at se en masse casual spil igen til deres.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 14:06, rettet 15/06-10 14:10 
Greaseball>
kay, de billeder der er blevet vist virker ellers bare som en meget knap tung enhed.

Du kan selv tælle efter:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:PlayStation_Move_Final_Design.png

Der er en trigger på undersiden af begge.

Til core spil syntes jeg det er rart at der ikke er færre knapper. Til casual spillene vil du med gananti se at der kun bruges to knapper - helt som på Wii :)


Greaseball>
Men tror bare vi kommer til at se en masse casual spil igen til deres.

Ja, det er næsten garanteret - og en masse hype af 3D :P
Vil dog gerne se implementeringen i LBP2.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-10 14:11 

Jeg tager dit ord for det XD

Ja, det er næsten garanteret - og en masse hype af 3D :P

Åh gud 3D.. når vi slipper for briller så gider jeg hører på dem. Ellers er det intet galt med det nu.
Ja det ser flot ud, men er mest øje lir. Var du overrasket at MS ikke havde noget med 3D med, de har eller meldt ud at der er 3D på vej til Xbox360.

Er derfor mere intr. i at høre hvad Nintendo har at vise med 3DS.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 14:14 
Greaseball>
Var du overrasket at MS ikke havde noget med 3D med, de har eller meldt ud at der er 3D på vej til Xbox360.

Nej egentligt ikke - MS skal ikke sælge nye fjernsyn til os forbrugere så de kan tage det mere roligt og "bare" fokusere på Kinect og alm. 360 spil nu, og så levere 3D senere når der er et marked :)
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-10 16:33, rettet 15/06-10 16:37 
Kilroy>
Nåhja, sådan. Men indtil videre har vi ikke set hvad Sony helt præcis har på bedding. Med inFamous 2, Killzone 3, The Last Guardian, måske et eller andet fra Naughty Dog, og deri SOCOM Move osv. er Sony allerede milevidt fra Microsoft der mente at deres kernepublikum kunne spises af med Halo, Call of Duty og Gears of War.

Men er de titler ikke kun nok til at spise Sonys kernepublikum af? Sony har Killzone 3, Microsoft har Gears 3, Sony Infamous 2, MS Crackdown 2, Sony Last Guardian, MS Fable 3, Sony Resistance 3(?), MS Halo Reach osv.

Jeg ser vitterligt ikke den store forskel. Begge spiltyper rammer hver deres kernepublikum. Hvordan det ene er milevidt fra den anden er mig en gåde og personligt tager jeg da MS titlerne over Sonys ditto.

Hvis Sony skal vise noget, skal de komme med nogle nye spil, vi ikke har hørt om i forvejen. Hvis det bare er spil til deres kernepublikum, er det da relativt uinteressant for os andre.

Mht til Move håber jeg på at se spil, som KUN kan lade sig gøre med Move. Hvis det bare er traditionelle hardcore games, nu med Move styring, kommer man til at sidde med samme følelse, som da man spillede Zelda på Wii. At kontrollen var sat ned over spillet af markedsmæssige årsager, mere end for spillets skyld.

Wehner>
Ditto...

Super svar ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 16:40 
Bede-x>
Jeg ser vitterligt ikke den store forskel. Begge spiltyper rammer hver deres kernepublikum. Hvordan det ene er milevidt fra den anden er mig en gåde og personligt tager jeg da MS titlerne over Sonys ditto.

Er det i orden at vælge begge dele? I så fald gør jeg det.
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-10 16:41 
Det er det da bestemt :)

Som jeg skriver, kan jeg ikke se den store forskel selv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 16:46 
He he ;)

Syntes dog man glemmer LBP2, GT5, Motorstorm Apocalypse, f.eks... Syntes jeg er værd at nævne når vi taler om kommende titler :)
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-10 17:03, rettet 15/06-10 17:16 
Nu svarede jeg jo specifikt på de titler som Kilroy mente demonstrerede, at Sony var milevidt fra MS.

Hvis man ellers skal sammenligne titler - ud fra det grundlag som Kilroy sætter op - bliver man nødt til at sammenligne perioder. Fx kigge på 2010 og så se, hvad de fik af eksklusiver det år: Altså Heavy Rain og Alan Wake, Fable 3 og LBP2, Mass Effect 2 og... osv. Ellers vil visse titler figurere på listerne flere år i træk, hvor de faktisk ikke udkommer. Forstået på den måde, at det nytter ikke noget i 2007 at snakke om GT 5 vs Forza 2 og i 2009 GT 5 vs Forza 3, hvis GT5 ikke udkommer før flere år senere.

Det det handler om, er at sammenligne perioderne og så se, hvilken maskine fik mest i en given periode, da man så får de titler med, som rent faktisk udkommer. Så kommer man også ud over et eventuelt problem, der kan opstå, hvis den ene producent vælger at hype sine spil over en længere periode end den anden.

Og dér skal det da nok blive interessant at sammenligne fx 2010/2011/2012 hvem der har mest til markedet: Kommer Move til at sælge mere end Kinect? Infamous 2 mere end Crackdown 2? Halo Reach mere end Resistance 3?(hvis det altså kommer, men mon ikke...)Mass Effect 2 over for...osv. Og hvilke spil bliver de bedste, hvilke lever ikke op til forventninger osv.

EDIT: Pointen er, at jeg indtil videre ikke kan se den store forskel, når vi kigger fremad. De ser ud til at have et sammenligneligt antal spil i de kommende perioder, der rammer deres kernepublikum + en gang motiongøgl til Wii markedet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 17:15, rettet 15/06-10 17:16 
Jow jow... men nu blev der talt om de pt. annoncerede titler for det næste år... E3 2010 du ved :)
Og der giver jeg Kilroy ret (måske ikke "milevidt" fra dog), han glemte bare at nævne nogle titler efter min mening. Og Sony har ikke holdt deres event endnu, måske annonceres der mere... som ikke er Move eller 3D centreret :D

Men derfor ser jeg dog stadig meget frem til Reach og Gears :)
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-10 17:19, rettet 15/06-10 17:23 
Nu skal vi lige have nogle udgivelsesdatoer på de enkelte titler, så vi kan begynde at sammenligne perioderne. Indtil videre kan jeg ikke se nogen stor forskel.

Men som du siger, kan det selvfølgelig ændres under Sonys konference. Det kan da godt tænkes, at de annoncerer ti nye seje eksklusive titler som alle udkommer indenfor det næste år. Annonceres de til gengæld til senere, bliver vi nødt til at se, hvad de andre har at byde på til den tid for at sammenligne.

Lavede forresten lige en EDIT ovenover. Håber du så det Beano :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 17:29, rettet 15/06-10 17:30 
Bede-x>
Nu skal vi lige have nogle udgivelsesdatoer på de enkelte titler, så vi kan begynde at sammenligne perioderne. Indtil videre kan jeg ikke se nogen stor forskel.

Helt enig - og nogle titler skal også lige annonceres rigtigt :)
Men mon ikke GT5 dukker op inden for det næste års tid... Sony kan da for pokker ikke blive ved med at finde på ny teknologi der skal proppes i produktet :D
GT5 i 2016 med smell-o-vision?...


Bede-x>
Lavede forresten lige en EDIT ovenover. Håber du så det Beano :)

Check!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-10 17:51 
Jeg glæder mig nu til at høre om 3DS :)
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 17:52 
Gametrailer's live video feed er online her :

http://www.gametrailers.com/e3/livefeed/nintendo
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 18:04 
Zeeeelda!
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 18:09 
Den nye grafiske stil i Zelda er nice :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-10 18:11 
Vild start med nyt Zelda spil :O
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 18:13 
Ja, wiimote styringen virker desværre ikke overbevisende indtil videre.
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/06-10 18:15 
Jeg er ikke imponeret :(
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-10 18:15 
Miyamoto skal godt nok vifte meget med armene før at der sker noget i spillet. Jeg håber ikke det er tilfældet i det nye spil.


Ah... He's pulling a Steve Jobs now. "Turn off all your wireless things please"
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 18:16 
Det går helt i kage for dem... Steve Jobs sidder og griner nu!
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-10 18:16 
Så traditionel Ocarina of Time spil med crap motion control. Ikke lige det serien havde ventet på...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/06-10 18:17 
Den der beetle er nice
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 15/06-10 18:17 
Nej nej de kager jo rundt!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 15/06-10 18:19 
Forfejlet demo men jeg tror nu stadig på det - ser frem til at læse noget hands-on i stedet. Dog en 2011 titel.
174 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig