X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

B&W CMC højtalere


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 14/06-10 12:13, rettet 14/06-10 12:15 
Halløjsa

Jeg har 2 B&W gulv højtalere, og rigtig dårlige bag og center højtalere.

Jeg har tænkt på at købe 5 af de her højtalere og bruge dem til mit surround system (som er en denon 3500-et-eller-andet til 12.000kr). Faktisk havde jeg tænkt mig at starte med 2 højtalere, og så købe de 3 andre senere.

Her er de højtalere jeg har i sinde at købe
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/center/bw_centerhoejttaler_rosentrae.htm

Er der nogen som ved noget om det er en go ide? Der skal også høres musik på det. Idén med at købe 5 af de her højtalere er at få ens lyd over det hele, og slippe fore store gulvhøjtalere, så små baghøjtalere.

Men er der go nok bass i dem her til at man kan se transformers på dem? :) Jeg er ikke fan af subwoofere.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 14/06-10 12:34 
Der er også de her som er lidt større, men spørgsmålet er hvor meget mere jeg får ud af det

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/center/bw_htm61_centerhoejttaler_kirsebaer.htm
For The Love Of The Game
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/06-10 16:58 
Du får altid mere bas ud af en gulvhøjttaler end satellit-/hyldehøjttalere. En center enhed er ikke direkte lavet til at skulle gengive bassen på samme måde, og du vil derfor nok ikke opleve nær så meget bas som med gulvhøjttalerne. Men når det er sagt, så skriver de jo netop i specifikationerne at de højttalere gengiver ned til omkring 50Hz hvilket er rimelig godt for en centerhøjttaler.
Personligt synes jeg det er overkill til baghøjttalere, men forstår godt idéen med ens lyd. Der kommer bare ikke så meget lyd i baghøjttalere (selvfølgelig afhængigt af film) til at jeg ville smide så mange penge efter dem, max det halve. Det vigtigste er klart front og center.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
jaesjaesSkrevet 15/06-10 09:06 
Nu har jeg ikke så meget erfaring med surround, men fem centerhøjttalere lyder ikke som en god idé, de er jo normalt optimeret til tale og lignende.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig