X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arbejds/gaming laptop


Svar
KilroyKilroySkrevet 11/06-10 12:05, rettet 11/06-10 12:12 
Jeg har desværre været tvunget til at indse en ting: Min knap et år gamle laptop er bare ikke kraftig nok.
Sidste år kunne jeg ikke få den til at køre Unity og i år kunne jeg ikke få den til at køre Unreal Development Kit.

Jeg må derfor nok have fingrene i en bærbar computer der kan klare følgende:
* 3D-grafik (spil og 3D-programmer a la Blender og 3D Max
* Almindelig billedmanipulation
* almindeligt multimedie.
(* Gerne noget videoredigering, men absolut ikke en nødvendighed.)

Hvad skal jeg lede efter? Jeg er stadig en fattig studerende, så noget i 20.000 kroners klassen er desværre ikke noget jeg kan være med på.

Hvis I har nogle forslag, måske flere, ville jeg takke meget. Jeg er nemlig ikke rigtigt sikker på hvordan sådan en computer ser ud, rent hardware-mæssigt.
Jeg går ud fra at der skal være en ordentlig processor og en kæmpe røvfuld RAM, ikke sandt?
Kilroy Was Here
enfenenfenSkrevet 11/06-10 12:24 
Hvilket prisleje er vi oppe i?

Hvis du kan være med på 14.000, så er Lenovos T410 et bud. Den er med i7 CPU, godt grafikkort (for en bærbar) og en masse RAM.
What is the Matrix?
tastasSkrevet 11/06-10 12:26 
Jeg ville næsten gå en anden vej, og sætte mig ind i hvilke grafikkort til bærbare som rykker nu, og hvad man minium skal have.

Så derefter begynde at se hvilken computere man kan få med disse. Man kan have nok så stærk CPU, men uden et ordentlig GFX kommer man alligevel ingen vejne i spil. Og det er jo oftere reglen at der bliver banket et ordentlig CPU i en computer og så et mere skod GFX kort blot for at den skal have nogle "big numbers".

Så hellere gå lidt på kompromis med CPU'en for at få den extra power på grafikkortet.

Syntes især det er gældende ved bærbare hvor man ikke kan skifte dele.