X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mortal Kombat!


Svar
MusicManMusicManSkrevet 11/06-10 00:11 
Yes! Endelig en "rigtig" Mortal Kombat efterfølger! :-D

Ser fantastisk ud! :-)
143 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
dpldplSkrevet 02/05-11 18:22, rettet 02/05-11 18:27 
ohhh fordi du tænker på den gamle. Som Darklynoon siger så gør normal hat kast det ikke mere. Nu skal du bruge en bar for lave den "grind hat".
(Jo ex angreb kan til tider være bedre valg end end en xray. Vis de holder din combo i gang)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KalicolaKalicolaSkrevet 02/05-11 22:24 
Arh ja, nu virker det :-) fed ide med enhanced specials, og at det ikke bare er mere damage men også et mere flashy move.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 03/05-11 10:23 
Hvor kan det købes billigst?
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 03/05-11 10:38 
Brugte altid zavvi.com. Men bemærk de, op til, 10 dages levering.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 03/05-11 11:41 
Ok tak! Det ser ok billigt ud derinde med hensyn til spil og diverse ting. Der er ingen toldfarer heller ser det ud til ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/05-11 11:41, rettet 03/05-11 11:42 
... Og at der er toldrisiko.

Edit: for langsom. Der er toldrisiko fra Zavvi.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 03/05-11 11:42, rettet 03/05-11 11:43 
Hov ja sorry så er det ikke noget for mig troede det var en online butik i EU land. Jeg bliver roineret af de toldbøder jeg får iøjeblikket :-(
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/05-11 11:52 
Jeg tror ikke at jeg selv har oplevet at blive bonnet med noget fra Zavvi. Ellers er der altid shopto.net

Min lokale elmutant har det desuden til 389,- hvis man ikke kan vente.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AmbyAmbySkrevet 03/05-11 13:12 
Jeg er ikke blevet snuppet endnu. Derudover har spil fra Zavvi.com kunne byttes i EB Games.
Det har jeg ikke kunne med spil fra shopto.net endnu.

Om det er tilfælde, ved jeg ikke.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 03/05-11 13:45 
Det lyder godt nok, men jeg har en mistanke til at jeg ligger på den sorte liste hos Postdk ;-) Så jeg vil ikke risikere noget.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/05-11 14:53 
Jeg får jævnligt nuppet forsendelser fra zavvi - men de ryger fluks retur så de kan sende igen. Dog stadig trals når det sker.
AmbyAmbySkrevet 04/05-11 08:03 
Mit eksemplar ankom endelig i går, og jeg forsøgte mig udi fightsticks for første gang. Det kræver godt nok noget tilvending.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KalicolaKalicolaSkrevet 05/05-11 10:28 
Der er 2 kratos i min character select, men kan kun vælge den ene.. Meget mystisk
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 05/05-11 11:54, rettet 05/05-11 12:01 
Det forvirrede også mig første gang jeg så ham i Story mode. Det er dog ikke "Kratos" men Quan Chi, (http://en.wikipedia.org/wiki/Quan_Chi#Quan_Chi) gemmenfør "Story Mode" så får du mulighed for at vælge ham og et par andre ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 05/05-11 12:16 
Hvilke karakterer spiller i med? Jeg har altid synes at Shang Tsung var ret sej. Evil sorcerer ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 05/05-11 19:15 
Jeg kan godt li at spille med kung lao, baraka og nightwolf... Vil rigtigt gerne lære at spille med smoke og noob, men de er lidt tricky at finde ud af syntes jeg.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 07/05-11 16:16 
Jeg forstår det stadig ikke. Der er to kratos når jeg skal vælge karakter. Og den i højre hjørne kan jeg ikk vælge. Og det ER kratos.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/05-11 17:24 
Er du sikker? Quan Chi ligner Kratos helt enormt meget... eller er det omvendt!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarklynoonDarklynoonSkrevet 07/05-11 17:32 
i xbox udgaven er der også 2 cyber sub zeros når man unlocker ham via story mode hvor den ene ikke kan vælges
Mortal Kombat the mother of all fighting games
GreaseballGreaseballSkrevet 07/05-11 22:15 
Der er to mørke figurer når man vælger fighter(xbox360) den ene er Quan Chi kan jeg gætte.. men hvem er den anden box reserveret til?
DarklynoonDarklynoonSkrevet 08/05-11 00:43 
cyber sub-zero
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KalicolaKalicolaSkrevet 08/05-11 06:53 
Trust me. Der er to identiske kratos.. Det ligner en fejl.. Måske løser det sig når jeg får unlocked de to secret fightere, hvordan men så end gør det?? Forresten, nogle gange finder man en hemmelig kamp imod noob. Hvad sker der hvis man vinder den??
For The Love Of The Game
dpldplSkrevet 08/05-11 11:35 
ahhh du mener de 2 i bunden i hver sit hjørne?

Det er DLC slots, der er 2 fordi der skal være en til hver spiller.

Og de 4 hemmelig kamp er bare 4 achies/trophies, samt 5000gold vis man vinder.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-11 21:18 
Jeg har været i gang, og jeg synes det er SUPER godt :)

Det er ret lang tid siden jeg har spillet en Fighter, da mine oplevelser og indtryk har efterladt en følelse af at indlæringskurven i genren var for stejl til at jeg ville gide. Det er noget helt andet med MK9.

Spillet indeholder en udmærket tutorial, der introducere de mest basale elementer. Derudover er Challange Tower et godt videre skridt, kombineret med Story-mode, hvor man bliver præsenteret for mange forskellige fightere, og deres stile. Helt derudover er Story-mode fantastisk corny og klassisk MK. Det er ofte hylende morsom fjol, blandet med tilpas meget myte og heltekvad. Hvorfor har andre fightere ikke gjort sådan noget før? Det fungerer virkelig godt!

Har man gode minder om de tidlige spil, kan denne iteration helt klart anbefales. De lidt sjæleløse fightere der ikke gjorde meget andet end at fylde i andre udgaver af serien, er skåret fra, og kun det gode kød ladt tilbage.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 10/05-11 21:51 
Jeg er selv helt tosset med spiller og har kun spillet ladder. Jeg venter med story og challenge til en gamer weekend med en homie. Er dog ikke så vild med mange af deres character designs, som robotterne og hende 4 arme. Tåbeligt design.. Til gengæld er der også nogle super fede designs imellem, som f.eks noob og kung lao :-)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 10/05-11 22:20 
Jeg synes robotterne er de fedeste.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/05-11 07:50 
MK-spillene har IMO altid haft en del b-produktion over især karakterene, jeg kan se at nogen af dem er lidt tomme men... jeg æælsker dem alle sammen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 06/06-11 13:28 
Hmm... Hvorfor er der ikke noget blod på gulvet overhovet?? Stor fejl! Nu kan jeg faktisk ikke få det ud af hovet igen :-(
For The Love Of The Game
GreaseballGreaseballSkrevet 22/07-11 09:05 
Don't Fall asleep!

Heh, der var nogen der sagde at de syns der var del b-produktion over især karakterene. Var det noget med en ægte b-films gæstestjerne

Trailer
nerosnerosSkrevet 10/07-12 16:27 
Nu skal det snart være!

Jeg tænker på at købe PS3 versionen hjem snart, men ville lige høre lidt omkring button konfig.

Jeg har i sinde at bruge et PS1 Namco stick (det gule) da det er det eneste stick jeg har til PS3. Mit spørgsmål går ud på at sticket har nogle dumme L1 og L2 knapper, som ikke rigtig kan bruges :-( Men er det overhovedet noget man får brug for i spillet, og kan man ikke bare nøjes med R1 og R2 samt de 4 resterende alm knapper?
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/07-12 16:30 
Joh. Reelt set skal man vel egentlig blot kun bruge én ekstra knap til at blokere med.
Husk at købe Ultimate versionen der har alt DLC balladen med.
nerosnerosSkrevet 10/07-12 16:56, rettet 10/07-12 17:05 
Ok synes bare man brugte L1 og L2 knapperne i demo'en jeg prøvede og fandt det ret irriterende, men hvis spillet kan spilles uden om dem er det WIN :-)

Edit:

Her er et overblik:

PS3 Controller
--------------

Front Punch[FP] - Square
Back Punch[BP] - Triangle
Front Kick[FK] - X
Back Kick[BK] - Circle
Throw - R1
Tag Partner - L1
Block - R2
Flip Stance - L2

Hvad er Flip Stance?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/09-12 00:01, rettet 14/09-12 00:01 
Kom endelig i gang med det her spil, og må indrømme at jeg dyrker det ret meget.

I forhold til de japanske fighters jeg ellers er vant til, føles det virkelig som Mortal Kombat på den måde at alle figurerne styres meget ens, og der er enkelte cheap tricks, der muligvis kun er det mod computeren (har ikke prøvet at spille mod mennesker endnu), og kampene har tendens til at blive lidt ensformige. På den ene side er det dejligt simpelt, men på den anden måde virker det alligevel som om der er enkelte aspekter af hver figur der gør at man virkelig kan terpe dem.

Jeg kunne godt tænke mig at spille mod rigtige mennesker. Helst i samme stue, men kender ikke rigtig nogen der dyrker fighters, så er der nogen her på P:R der stadig spiller, og har lyst til at gå online en af dagene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 14/09-12 09:33 
Sumez>
Kom endelig i gang med det her spil, og må indrømme at jeg dyrker det ret meget.

I forhold til de japanske fighters jeg ellers er vant til, føles det virkelig som Mortal Kombat på den måde at alle figurerne styres meget ens, og der er enkelte cheap tricks, der muligvis kun er det mod computeren (har ikke prøvet at spille mod mennesker endnu), og kampene har tendens til at blive lidt ensformige. På den ene side er det dejligt simpelt, men på den anden måde virker det alligevel som om der er enkelte aspekter af hver figur der gør at man virkelig kan terpe dem.

Jeg kunne godt tænke mig at spille mod rigtige mennesker. Helst i samme stue, men kender ikke rigtig nogen der dyrker fighters, så er der nogen her på P:R der stadig spiller, og har lyst til at gå online en af dagene?

hvis det er xbox udgaven så kan du bare sige til, jeg er dog mest på efter kl 21.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
DarklynoonDarklynoonSkrevet 14/09-12 09:38 
Hvad er Flip Stance?

er det ikke bare så hvis begge modstandere har f.eks venstre ben forest så kan du lave flip stance så du har højre ben forest og så passer det vist med at man så kan kaste, mener at når begge figurer står i samme stance så kan man ikke kaste
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 14/09-12 09:55, rettet 14/09-12 09:58 
Jeg har også undret mig over hvad det bruges til, men formodede at det bare var et visuelt trick, jeg har aldrig haft problemer med at kaste, faktisk tror jeg aldrig jeg har spillet en fighter hvor jeg bruger kast (det og uppercuts) så meget som i det her!
Jeg er nok i byen både i aften og i morgen, så hvis det skal være efter 21 går der nok lidt tid. :) Evt. i morgen tidlig eftermiddag?

Jeg endte med at spille lidt online i går aftes, og det var meget sjovere end at spille mod computeren, fik nogle ret fede kampe ud af det når man spiller med ligestillede. Jeg mødte dog en enkelt gut (med det faretruende navn "IDreamAboutMK") som havde instuderet Reptiles comboer så meget at jeg nærmest ikke kunne få et slag indført. Det er lige før jeg ville kalde det broken, men der er nok større sandsynlighed for at det er mig, der stinker til spillet. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-12 16:27 
Folk med spillets title i deres bruger navn skal man næsten altid passe på. De bruger LIDT for meget tid på en enkelt title. Hvor mange er ikke blevet slagtet som en noob hvis man møder en spiller i f.eks Halo med brugernavn "HaloLover117" elller noget i den dur ;)
SumezSumezSkrevet 16/09-12 22:33 
Tak for kampen til Darklynoon, fedt at spille med et menneske på et niveau lidt tættere på ens eget. :) Jeg kan heller ikke holde ud at spille den her slags mere end en halv time i stræk, så det var et fint tidspunkt at slutte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/09-12 06:43, rettet 17/09-12 06:46 
Story Mode er også ret underholdende.

Hvilke figure spiller i med? Jeg svinger lidt imellem neros Cage, Ermac og Smoke.

Jeg fatter heller ikke hvad Flip Stance skal bruges til?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/09-12 09:26, rettet 17/09-12 09:28 
Ja, Story Mode er rigtig fed - "Subspace Emissary-modellen" er perfekt til fighters, der typisk har slåsset (lol) med at lave ordentlige story modes i snart 20 år. Man bliver tvunget til at lære en masse figurer at kende, og udviklerne kan lave en rigtig historie, i stedet for "hvad ville der sker hvis hver enkelt person vandt".
Jeg synes alle fighters burde følge denne fremgangsmåde.

Jeg synes faktisk også at historien er ganske fornuftig. Selvfølgelig er den MK-cheesy, som den skal være, men hele deres undskyldning for at kunne genfortælle forløbet fra MK1-3 og bruge de samme figurer fungerede som et spændende plot-element SPOILER-TEKST:
(eller det vil sige indtil til sidst, hvor det viser sig at de få ting det havde lykkedes Raiden at ændre var fuldstændig ligegyldige, og det bare handlede om at vente fem minutter ekstra før de prygler Shao Kahn)
. Man kunne have frygtet noget a la Sonic Generations, der mest af alt virker som en parodi på en "all-star" historie.

Og især i forbindelse med MK-serien er det sjovt at se alle de figurer man kender komme til live, og deres velkendte historie rent faktisk udført som andet end fodnoter i manualen og stilbilleder i deres slutninger, ligesom flere af de klassiske arenaer man husker fra de tre originale spil bliver vævet ind i historien på en måde der nærmest giver mening. Det er fanservice når det er bedst, og MK-trilogien er en af de spilserier der ligger stærkt i min hukommelse især takket være utallige sessioner med 1'eren på min nabos MegaDrive, og samtidig er plaget af det faktum at de mest kendte spil i serien også alle er ganske elendige kampsspil. Så at få hele historien serveren med alle de klassiske baner og figurer i et spil der rent faktisk er godt, føles som en befrielse. Det er det Mortal Kombat-spil jeg ikke anede at jeg har ønsket lige siden starten af 90'erne.

Jeg har nok nævnt det før, men jeg giver ofte Mortal Kombat-serien for at have skræmt mig væk fra fighting-genren tilbage i 90'erne. Det nye MK virker som en stor undskyldning til mig fra udviklerne, og jeg kan godt tilgive dem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/09-12 12:00, rettet 17/09-12 12:01 
Der er lige to ting jeg savner lidt i story mode.

Man kunne godt have lidt mere variation i kampene. Hele spillet igennem er det almindelige 1-on-1 versus kampe med to runder, med enkelte 1-on-2 kampe smidt ind som den eneste variation, og man bliver godt nok træt af at kæmpe mod Ermac og Reptile henad vejen.
Ellers er eneste undtagelse til allersidst i spillet, når Raiden i to omgange skal kæmpe mod tre figurer i træk på én livbar. Story Mode kunne sagtens have brugt mere af den slags. Spillet indeholder endda i forvejen flere funktioner til at skabe specielle regler, som f.eks. magnetic floor, meteorer, osv. via kombat codes og "test your luck".
Man kunne også sagtens mikse reglerne lidt op, og f.eks. have kampe med kort tidsbegrænsning, kampe på 1 eller 3 runder, tag-team kampe (altså hvor man selv er tag-team), osv. De behøvede ikke tage den ligeså langt ud som Challenge Tower gør med absurde regler og minigames, men enkelte elementer som kampe hvor man skal ramme alle modstanderens kropdele og den slags, burde sagtens kunne flettes ind i historien på en fornuftig måde, for variationens skyld.

SPOILER-TEKST:
og så er det ikke fordi jeg normalt har noget imod "downer endings", men det er måske lige i overkanten at dræbe stort set alle figurer udover Raiden, Cage og Sonya? Kung Laos død var voldsomt pludselig og hårdt leveret, den formåede næsten af have et følelsesmæssigt impact, men imod slutningen når Sindel pludselig dukker op ud af ingenting og dræber alle, når historien et punkt hvor man ikke rigtig kan forholde sig til det, og alle figurernes tidligere missioner virker pludselig enormt formålsløse, især den hvor man skulle redde Kitana for Liu Kang's skyld.
Jeg var også ret glad for plot-elementet hvor Liu Kang beslutter sig for at Raiden er rablende, og modsætter sig hans ord, når han siger at de skal lade Shao Kahn vinde. Det virker som en rationel reaktion, og er med til at gøre Liu Kang's død hård og uretfærdig, især når hans sidste ord er en forbandelse af Raiden selv. Ingen tilgivelse her!
Det falder bare til jorden når det er sket i kølvandet på alle de andre dødsfald, og med den måde spillet lægger op til en fortsættelse (logisk nok baseret på MK4), antyder det lidt at der kommer en søgt "nu bliver alle genoplivet"-bortforklaring i det næste spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 18/09-12 18:30 
Sumez>
Tak for kampen til Darklynoon, fedt at spille med et menneske på et niveau lidt tættere på ens eget. :) Jeg kan heller ikke holde ud at spille den her slags mere end en halv time i stræk, så det var et fint tidspunkt at slutte.

helt i orden, forhåbenlig næste gang jeg er en lidt bedre modstander, men skal lige vende mig til at jeg har ændrede block knappen til LT inden vores kampe for at bedre kunne udføre kung laos comboer y , b , a+x eller y, b x+y især den sidste drilller når man spiller med RT som block
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 19/09-12 08:34 
Heh, jeg synes du klarede det ret godt, men jeg skal nok også selv blive bedre. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
143 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig