X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dungeon Siege 3


Svar
jaesjaesSkrevet 08/06-10 22:39, rettet 08/06-10 22:50 
Square Enix har annonceret action-RPG'et, Dungeon Siege 3. Hvis navnet er ukendt, er det nok fordi, det er første gang serien kommer til konsol :)

Obsidian udvikler spillet.

Hvad der måske er mest interessant (udover co-op-mode) er denne bid fra presseteksten:

""This partnership with Square Enix is a milestone for both Obsidian and the franchise, and the two companies’ strengths for compelling characters and storytelling will shine throughout DUNGEON SIEGE 3.""

Så Square Enix hjælper tilsyneladende med historien.

Fuld pressetekst:
http://www.gamasutra.com/view/pressreleases/59467/SQUARE_ENIX_ANNOUNCES_PARTNERSHIP_WITH_OBSIDIANENTERTAINMENTnbspFOR_DUNGEON_SIEGE_3.php

Konceptbilleder:
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/dungeonsiege3/screenindex.html

EDIT: Under "Story" i presseteksten bekræftes det, at Square Enix er med til at skrive/udvikle historien.
RuneSPRuneSPSkrevet 08/06-10 22:41, rettet 08/06-10 22:42 
Håber bestemt det bliver bedre end 2'eren.

1'eren var okay, men 2'eren brød jeg mig ikke rigtigt om, de forskellige abilities virkede ikke helt efter hensigten.
SumezSumezSkrevet 09/06-10 08:07 
1'eren var en udmærket "Diablo-klon", men en tand overvurderet efter min smag, 2'eren har jeg aldrig prøvet.

Gad vide hvordan partnerskabet med Square Enix er opstået, det lyder helt sært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/06-10 08:25, rettet 09/06-10 08:46 
Personligt gider jeg ikke sammenligne så meget med de første spil i serien - det var pc-spil med en helt anden styring end i konsol-RPG'er. Men nu hader jeg også klik-på-ting-RPG'er a la Diablo :)

Jeg lægger mest vægt på udviklerne, og det at Square Enix hjælper til. Obsidians track record er måske en anelse ujævn, men det er folk som kender genren rigtig godt, og de har trods alt vist, at de kan flette et godt RPG - hvis man skal tro anmeldelserne, jeg har ikke spillet deres spil.

Samarbejdet synes jeg er helt naturligt. SE er jo i en proces, hvor de forsøger at styrke deres position i vesten, fx via opkøbet af Eidos og eksperimenterne i de to nyeste Final Fantasy.
SumezSumezSkrevet 09/06-10 08:36 
Nu måtte jeg lige slå navnet Obsidian op på P:R og Mobygames, og deres track record ser da godt nok enormt kedelig ud. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/06-10 08:40 
Sure løg :P
dpldplSkrevet 09/06-10 08:54 
Kommer an på hvordan du ser på det.

Obsidian = en del black isle folk

Og personlig synes jeg Alpha protocol var genialt, sålænge der ikke snakkes om selv grafikken i spillet. At de igen begynder med at lave ENDNU en efterfølger lyder ny mærkeligt. 1 ny IP og så ren efterfølger? :S
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
The DaneThe DaneSkrevet 09/06-10 15:59 
Øv - tænkte lige på Dungeon Keeper der :p
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
tastasSkrevet 09/06-10 19:54 
Haha, jeg tænkte præcis det samme. Jeg kunne heller ikke få sumez "Diablo Klon" til at passe ... :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
jaesjaesSkrevet 28/05-11 13:21 
Video-preview:
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/dungeon-siege-3/video/6313611/dungeon-siege-iii-video-preview?hd=1&tag=videos%3Bhd%3B1

Synes det virker lidt generisk, men det er fedt, at "dodge" og "block" tilsyneladende er aktive teknikker i kampene, modsat en del andre dungeon crawlers.
SumezSumezSkrevet 03/06-11 11:07 
Er det kun i USA man kan hente demoen, eller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 17/06-11 17:26 
Så lige, at det får ca. 7 og 8 de fleste steder. Der er ikke voldsomt mange anmeldelser ude, men nok til, at man kan se en tendens.

Ser ud til, at genren er ved at få et comeback med spil som Torchlight II, Crimson Alliance og Ruin på vej :)
dpldplSkrevet 18/06-11 01:48 
Så kom spillet ind af døren idag. Få et spillet en del timer.

Lad få det vigtigest sagt med samme. Hold jer væk fra PC versionen vis i ikke har en kontroller til den, mus+keyboard styring er bare alt for ringe(Prøve demoen), hvorimod med normal controller så er styring som den skal være. Demoen snyder lidt, da en del sidequest var taget ud af den.

Hmm tro jeg vil starte med hvad der skuffer, fordi det er en meget kort liste. Eneste skuffelse er co-op, men holdt man sig opdateret så vidste man jo inden, at men ikke kan få stats og gear med tilbage. (Det bliver gemt på host save.)

Men udover de 2 ting så er det et Obsidian spil, virker til der sat mere fokus på historie, end på hvad der gør dungeon siege til dungeon siege. Altså forvent mere et spil i stil med hvad obsidian er kendt for, istedet for en diablo klon.
Der er kun 9 skill per person, men det er en del mere kompleks end det ser ud til. Da hver spell har 2 forskellig opgradering(f.eks mere skade eller slow) og og der 5 slots. Så man kan gå efter max af den ene opgradering eller blande dem lidt. Også er der 12 talent med 5 slot i der giver flere muligheder og til sidste er empowered angreb, som ændre din spell mere. Glemte helt der også er 2 stances at vælge imellem, som er range eller close combat(Tro warrior class for skjold og ikke range?)

Stats, uh spillet har bare så mange stats, der gør forskellig ting, der er standard stats til skade. Men så der en stat til life steal, en til gøre dem svage, en til gøre mere skade og flere endnu. Så med random loot giver det mange muligheder her. Og vis man gerne vil have bonus stats, så er noget kaldte Deeds, som giver bonus for gør ting(Fik en for sig nej til penge for sidequest :P)

Og jeg har ikke mødet nogen bugs endnu, heller ikke hørt mange der klager over det. Hvilket jo ellers er noget Obsidian er kendt for (alpha protocol og new vegas).


Så vis man leder efter et godt singleplayer RPG, med chance for en ok historie og nogen valg der betyder noget, så er dungeon siege 3 et spil der værd at prøve.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig