X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problem m. setup af internet...


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 08/07-03 19:49, rettet 08/07-03 19:52 
Havde regnet med, at delen med at sætte det hele op ville blive let, men nej!

Jeg har som sagt Webspeed, og kan ikke få online-liv i Ps2en under den testing der er på Access-disken, hvor den siger, at den ikke kan koble op.

Jeg har fået at vide, at jeg skal ringe til TDC efter en MAC-adr. til Ps2en, som de kan åbne eller noget i den retning. jeg kan bare ikke forstå, hvordan det kan lade sig gøre når Ps2en ikke har adgang til nettet.

Kan det passe, at jeg skal ringe ind efter en MAC-adr.?

EDIT: Jeg har sat det kabel (CAT5, vist nok) i Ps2en, og den anden ende direkte i modemmet.

Modemmet: SB4200 SURFboard
SephSephSkrevet 09/07-03 11:09, rettet 09/07-03 11:14 
Problemet er højst sansyneligt at du kun får en IP-adresse med Webspeed og at den er bundet til en given MAC-adresse (sikkert den i din PC).

Der er to nemme måder at løse problemet på.

1. Du kan lease en ekstra IP hos TDC Kabeltv. Det koster 10 kr. i måneden og det eneste du skal gøre er at ringe til deres kundeservice nummer og bestille det.

2. Købe en router og en switch (eller en router med indbygget switch). En Linksys med 4 port switch kan købes til omkring 500 kr.

En lidt sværere måde at gøre det er med ICS (Internet Connection Sharing) Her sætter du et ekstra netkort i din PC og forbinder det til Network Adaptoren. Jeg ved ikke hvor godt det er med PS2, men det er lidt bøvlet fordi du kun kan komme på nettet med PS2, når din PC står tændt.

Håber det hjælper...

Linksys med 4 port switch.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
MåsseMåsseSkrevet 12/07-03 11:08 
Seph >

En lidt sværere måde at gøre det er med ICS (Internet Connection Sharing) Her sætter du et ekstra netkort i din PC og forbinder det til Network Adaptoren. Jeg ved ikke hvor godt det er med PS2, men det er lidt bøvlet fordi du kun kan komme på nettet med PS2, når din PC står tændt.

Håber det hjælper...

Jeg vil høre om du har gjort dig nogle erfaringer om måden med netkortet virker...hvis det gør vil jeg nemlig investere i en internet adaptor ....:o)
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
SquareSquareSkrevet 12/07-03 14:51 
Pieyanthikos, din MAC adresse skal du selv få fat i, og du kan bl.a gøre det ved at gå ind i internet opsætningen i socom
It's only a state of mind.
RaGeRaGeSkrevet 12/07-03 17:16 
Tror en router vil hjælpe på det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SolaegSolaegSkrevet 12/07-03 17:51 
Jeg havde også en del problemer med at komme online med min Xbox, men efter at jeg fik en Router kørte det fint. Det er selvfølgelig noget dyrere, hvis man ikke har en i forvejen, men det løser i hvert fald en del problemer.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig