X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPad i Nordtyskland?


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-10 08:15 
Er der nogen, som ved hvor hvor man købe en iPad i det nordlige Tyskland? Det nærmeste jeg har fundet, er Media Markt i Kiel (Media Markt i Flensborg fører ikke iPad endnu)...

Nogen som kender til andre steder Nordtyskland som sælger den?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
91 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-10 08:15 
Er der nogen, som ved hvor hvor man købe en iPad i det nordlige Tyskland? Det nærmeste jeg har fundet, er Media Markt i Kiel (Media Markt i Flensborg fører ikke iPad endnu)...

Nogen som kender til andre steder Nordtyskland som sælger den?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 08:49 
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, specielt så man ikke kører forgæves :)
Trals at Media Markt i Flensburg ikke holder dem endnu :P

Dog holder den manglende danske support i iPad mig lidt tilbage. Det kommer selvfølgeligt senere når den lanceres på det danske marked, men vil stadig gerne have dansk on-screen keyboard fra dag 1.
SonicSonicSkrevet 02/06-10 09:07 
Hm, du kan prøve at ringe til Saturn i Flensborg. Men det er nok det samme ://
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 02/06-10 09:09 
Saturn har i hvert fald pænt gode priser, var tæt på at købe hele butikken da jeg var i Leipzig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 02/06-10 09:11 
De skulle findes her:
http://www.apple.com/de/retail/alstertal/
Om de har nogle på lager har jeg ingen ide om :)
Ellers har jeg hørt Metro sælger importerede Ipads, muligvis til lidt overpris.

Vil dansk keyboard blive en mulighed som update ved en dansk lanchering?
Jeg kunne også godt være interesseret i en importeret, det lader jo til de tidligst kommer til Danmark i August.
Spiller nu: Halo 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-10 09:15, rettet 02/06-10 09:19 
Saturn har jeg undersøgt, de fører slet ikke iPad endnu... Hvis man skal tro deres website i hvert fald.

-> Playkid
Metro?? Altså som i Metro-butikkerne her i DK?? Eller??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 09:20 
Playkid>
Ellers har jeg hørt Metro sælger importerede Ipads, muligvis til lidt overpris.

Hvor har du set/hørt det?.. jeg kan ikke finde noget på deres site.


Playkid>
Vil dansk keyboard blive en mulighed som update ved en dansk lanchering?

Tror jeg roligt vi kan regne med - vil ikke ligne Apple at sende et produkt på gaden uden support til det pågældende sprog :)
PlaykidPlaykidSkrevet 02/06-10 09:29, rettet 02/06-10 09:30 
Beano>
Playkid>
Ellers har jeg hørt Metro sælger importerede Ipads, muligvis til lidt overpris.

Hvor har du set/hørt det?.. jeg kan ikke finde noget på deres site.

Fra en klassekammerat som købte en der for nogen tid siden. Det er vist ikke noget de reklamerer med, den skulle findes i butikk(en/erne?).
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 09:32 
Ok, kunne være jeg skulle holde øje med dem så :)

Hvilken af deres butikker var det?
PlaykidPlaykidSkrevet 02/06-10 09:36, rettet 02/06-10 09:38 
Dunno, men jeg turde godt satse penge på det enten var i København eller Glostrup :) Det ligner ikke de har andre butikker på sjælland end dem nemlig.

PalleJensen>
-> Playkid
Metro?? Altså som i Metro-butikkerne her i DK?? Eller??
Jep.
http://www.metro.dk/varehuse
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 09:54 
Jeg bruger jævnligt Kolding butikken men Århus er også en mulighed hvis de skulle have dem :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-10 10:20 
Jeg hørte fra en bekendt, at det er i Århus de har dem - men også at priserne er uhyrligt høje.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 10:25 
Ok, så springer jeg dem over ... den er dyr nok i forvejen :P
jaesjaesSkrevet 02/06-10 10:33 
Beano>
Tror jeg roligt vi kan regne med - vil ikke ligne Apple at sende et produkt på gaden uden support til det pågældende sprog :)

Men det er vel ikke sikkert, man kan købe en tysk iPad og bagefter opdatere softwaren - vel det Playkid mener. Men jeg kender så ikke Apples normale procedure på området :)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 10:44, rettet 02/06-10 10:45 
De laver ikke sprogspecifikke firmware udgaver til iPhone, iPod, Touch, etc. iPhone har f.eks. support alle sprog. Så ser ikke nogen grund til de skulle begynde på det for iPad i Danmark :)
BonziniBonziniSkrevet 02/06-10 11:20 
Man kan dog godt skrive æøå nu, dog lidt besværligt, å skrives f.eks. ved at holde a nede og så kommer å frem..
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 11:27 
Ok :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/06-10 12:57, rettet 02/06-10 13:00 
Beano>
De laver ikke sprogspecifikke firmware udgaver til iPhone, iPod, Touch, etc. iPhone har f.eks. support alle sprog. ...

Bonzini>
Man kan dog godt skrive æøå nu, dog lidt besværligt, å skrives f.eks. ved at holde a nede og så kommer å frem..

Hvis der ikke er nogen specifik dansk/skandinavisk sprogpakke, gøres det på iPad så ikke ligesom på iPod Touch/iPhone ved at aktivere dansk keyboard under "settings" → "generel" → "keyboard"/"international" ?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 13:28, rettet 02/06-10 13:29 
Dansk er pt. slet ikke en valgmulighed i iPad softwaren svjv ;)

Man kan kun vælge sprog for de lande hvor i iPad er lanceret.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/06-10 13:49, rettet 02/06-10 13:49 
Hm, ok. Lyder også mest som måden Apple ville gøre det på.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
jaesjaesSkrevet 02/06-10 14:26, rettet 02/06-10 14:27 
Beano>
De laver ikke sprogspecifikke firmware udgaver til iPhone, iPod, Touch, etc. iPhone har f.eks. support alle sprog. Så ser ikke nogen grund til de skulle begynde på det for iPad i Danmark :)

Jeg taler ikke om firmware men om styresystemet. Som Bonzini bekræfter, kan man ikke få DK-tastatur frem nu. Så pointen var, at hvis en tysk iPad skal trylles om til en med dansk tastatur, kan det vel kun ske via, at man opdaterer styresystemet - det kan så godt være, at det er normalt, at der kommer gratis eller billige updates til iPhone og iPad, det ved jeg som nævnt ikke :)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 14:31, rettet 02/06-10 14:42 
Når vi taler om iPad/iPhone er firmware update det samme som styresystemet - lad os nu ikke kneppe fluer :)

EDIT: Apple kalder det også bare "software update" - firmware var bare min fjollede formulering ;)
jaesjaesSkrevet 02/06-10 14:42 
Jeg knepper ikke fluer, jeg synes bare din kommentar gav udtryk for at situationen er anderledes end det, Bonzini var inde på. Men ingen grund til at fedte rundt i det så :)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 14:43 
Se min edit ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-10 14:55 
Og tilbage til topic! (Skrevet med lækker moderator "jeg bestemmer" bold... :)

Hvordan får jeg fat i en iPad i Nordtyskland!??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/06-10 15:17 
PalleJensen>
(Skrevet med lækker moderator "jeg bestemmer" bold... :)


Det kommer aldrig til at ske. Du kan selvfølglig drømme om at hele P:R-staben er døde (i et unaturligt haglvejr) og du køber sitet for fem kroner af arvingerne. Men du skal ikke regne med at vi andre kommer og besøger Palle:Right :D
HeroldHeroldSkrevet 02/06-10 15:19 
Jeg ville da godt smide et klik eller to ind på Palle:Wrong. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 15:26 
iPad i Nordtyskland?

(fnis)
McBrainMcBrainSkrevet 02/06-10 16:35 
Altså, min leverandør har rent faktisk iPads på lager. Billige er de ikke, men de kan leveres i Danmark.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-10 16:44 
Og hvem er det? Hvad koster de? Hvordan køber man dem?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
McBrainMcBrainSkrevet 02/06-10 16:47 
Min leverandør er DCS. Og jeg har firma, derfor jeg kan handle gennem dem. Nu er det her ikke en salgstråd for iPads, så hvis du vil have en pris på hvad mit firma kan sælge dem for, må du PM'e mig :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
PlaykidPlaykidSkrevet 06/06-10 19:23 
Fandt du ud af noget i Tyskland Palle?

De bliver også solgt på DBA, til næsten rimlige priser. Der er dog også nogle sælgere der mener deres Ipads er lavet af guld.
Spiller nu: Halo 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/06-10 20:15 
Nej, alt var udsolgt syd for grænsen... Så det blev via ShopUSA...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PlaykidPlaykidSkrevet 06/06-10 21:29 
Hvad måtte du slippe alt i alt?
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 08:58, rettet 07/06-10 08:59 
Jeg har aldrig hørt om ShopUSA før men ser interessant ud.

Kan man stole på dem?... nogen herinde som har brugt dem før?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/06-10 09:29 
ShopUSA kan man roligt stole på... Jeg har ikke selv haft brug for dem, men flere af mine kolleger har brugt dem flere gange, uden problemer...

En iPad fra USA via ShopUSA, skulle koste omkring 500 kr. mere end i Tyskland.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 09:32 
Ok cool :)

Er den pris inkl. dansk told/afgifter?
PlaykidPlaykidSkrevet 07/06-10 09:44 
Det lyder ikke helt tosset.

Ender dog nok med jeg venter, 7-10 dages levering fra apple, og så fragten til Danmark. Så er der ikke lang tid til en dansk launch i august.
Enten det, eller finde en i et fornuftigt prisleje på den blå avis.

Jeg har også været meget uheldig med køb af ting udenfor Danmark, de forsvinder af en eller anden grund i den blå luft :(
Spiller nu: Halo 3
McBrainMcBrainSkrevet 07/06-10 10:30 
Launch i august? Hvordan ved du det?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
PlaykidPlaykidSkrevet 07/06-10 10:38, rettet 07/06-10 11:14 
Det er for det meste rent gæt, det skulle jeg nok have skrevet :) Men de fleste jeg har kontaktet har svaret ca. 2 måneder, og i juli ser vi den ikke.
August synes jeg derfor virker som et ret sikker bud, jeg kan ikke forestille mig datoen en måned længere væk, selvom det godt nok er en populær maskine.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 11:09, rettet 07/06-10 11:10 
Danmark er ikke engang med i 2. bølge af Europæiske lande der er annonceret til lancering i juli, så august er der vi får den tidligst :P
dchangdchangSkrevet 07/06-10 11:12 
Så kan man passende nå at få Eee Pad inden, den ser spændende ud. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 11:12 
Nej :)
dchangdchangSkrevet 07/06-10 11:24 
Jo. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 11:25 
Ok, jeg tog fejl ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 11:37, rettet 07/06-10 11:38 
Beano>
Danmark er ikke engang med i 2. bølge af Europæiske lande der er annonceret til lancering i juli, så august er der vi får den tidligst :P

Det er fordi danskerne anses som værende for kloge til, at smide så mange penge for en Ipod Touch med vokseværk :P

Jeg har i al alvorlighed, selv overvejet at købe en Ipad, når den kommer, selvom den mangler sand multi-tasking, flash-support og på trods af Apples censur-politik - simpelthen fordi jeg synes maskinen er lækker :)

Det der er den store show-stopper for mig, er at jeg simpelthen ikke kan se mig selv slæbe rundt på dyret, hverken i stedet for min smart-phone, eller min netbook - det er vel her, Ipad forsøger at kile sig ned i mellem!?

Umiddelbart, kan jeg ikke bruge maskinen til telefon-snak, "kun" surf, musik, ebook'e, film. Den vil hellere ikke kunne erstatte min netbook, som skriveværktøj til forelæsninger etc. Derfor spørger jeg af ren nysgerrighed, hvordan vil i andre bruge maskinen? Skal den erstatte noget/Være fast følgesvend, eller er det et kuriosum?

Noget andet er at Ipad, skal aktiveres via iTunes med enten en PC eller Mac! Enheden skal da fremstå, som netop dette; En separat enhed, der ikke kræver andet udstyr!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 12:11, rettet 07/06-10 12:15 
Echelon VI>
Jeg har i al alvorlighed, selv overvejet at købe en Ipad, når den kommer, selvom den mangler sand multi-tasking, flash-support og på trods af Apples censur-politik - simpelthen fordi jeg synes maskinen er lækker :)

Vedr. multitasking, så kan den det allerede men jeg går udfra du mener for 3. parts apps også :)
Det kommer i OS4 i efteråret på iPad efter iPhone har fået det - efter planen ihvertfald. Skulle ikke undre mig at det er kommet når vi engang får lov at købe maskinen i lille Danmark :P
jaesjaesSkrevet 07/06-10 12:15, rettet 07/06-10 13:05 
Echelon VI>
Derfor spørger jeg af ren nysgerrighed, hvordan vil i andre bruge maskinen? Skal den erstatte noget/Være fast følgesvend, eller er det et kuriosum?

Nu køber jeg tidligst en tablet, når jeg ved, hvad der kommer fra andre producenter, men hvis jeg anskaffer en på et tidspunkt bliver det som supplement til min bærbar: Til at læse på, som fotoalbum, film på længere transport/rejser, som notesblok (vil nok købe en med håndskriftgenkendelse, kan dog godt være at en smartphone kan klare jobbet).

Kan godt se, at den nok ikke er ligeså attraktiv, hvis man har en netbook, men uanset er de ovennævnte funktioner nok trods alt fedest at opleve på en tablet, men jeg har ikke så meget erfaring med netbooks.

EDIT: Det gik vist lige galt med et par ting i første afsnit, rettet :)
EDIT2: Glemte lige, en god bonus er til at gå på nettet med, hvor en bærbar ikke lige er praktisk. Så måske til at læse nyheder på, mens man spiser morgenmad - den nye avis :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 12:21, rettet 07/06-10 12:22 
Men det er Apples helt egen begrænsede udgave af multitasking, som har noget konsekvenser, i forhold til hvad der er muligt på maskinen. Jeg tillader mig at quote Gizmodo:

Gizmodo>
Starting with version 1.0, Android has been able to run multiple applications at the same time regardless of whether they are system apps or apps from the Android Marketplace. The current version of iPhone OS does offer limited multitasking, but only allows native applications such as Mail, iPod and Phone to run in the background. Android users benefit greatly from this discrepancy, as they can receive notifications, listen to music, or even record GPS data without keeping the application open. Apple will try to level the playing field with iPhone OS 4, granting developers access to a small and limiting list of APIs that can run certain services in the background, but it's a long way from the true multitasking that Android has.

Jeg går ud fra at det også er gældende for Ipad?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/06-10 12:23, rettet 07/06-10 12:32 
Echelon VI>
Derfor spørger jeg af ren nysgerrighed, hvordan vil i andre bruge maskinen? Skal den erstatte noget/Være fast følgesvend, eller er det et kuriosum?

Jeg vil primært bruge en som "stue computer"... til hurtigt at checke mails, nyheder, ebook/PDF reader + diverse info og apps, og selvfølgeligt til de touch spil der giver mening på en tablet og som er lidt "gnidret" på en iPhone pga størrelse. Ikke en jeg forventer at slæbe med mig på ferie osv. så det bliver en alm. wifi model jeg går efter :)

Echelon VI>
Men det er Apples helt egen begrænsede udgave af multitasking, som har noget konsekvenser, i forhold til hvad der er muligt på maskinen. Jeg tillader mig at quote

Vi kan have lange tekniske diskusioner om hvad "rigtig" multitasking er, men Apple's "begrænsede" model giver fint mening for iPhone og iPad hvis resourcer og batteri er kritiske. Essensen er at apps snart kan få lov at være startet og "køre samtidig" (forskellige måder alt efter behov) hvilket er det vigtigste for brugeren. Jeg er dog sikker på at der er naysayers der disser det komplet fordi det ikke er "rigtigt" nok teknisk ;)
91 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig