X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Skyward Sword


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/05-10 13:52, rettet 28/05-10 14:33 
Der er snart E3 og i den forbindelse er der selvfølgelig en masse rygter. Nintendo selv har vist ikke meldt ret meget ud, andet end at spillet bliver simplere end de foregående.

Direkte fra artiklen:

* Link skifter bue og pil ud med armbrøst.
* Spillet er stortset færdigt.
* Der vil være en spilbar demo på E3.
* Der vil være tidsrejer, som foregår med e... Se hele indlægget


Artikel på Zelda Informer
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/11-11 10:07 
Uden at have prøvet spillet, synes jeg karakteren lyder meget realistisk, ud fra hvad jeg har hørt i diverse podcasts. Det skulle føles gammeldags, tomt, og nogle gameplay-elementer meget arbitrære.

Det var på tide at der var nogen der turde vurdere et Zelda-spil, som ethvert andet spil, og ikke en institution som er elsket på grund af tidligere udgivelser :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 16/11-11 10:09 
Jeg venter med at vurdere spillet til jeg har prøvet det :)
BeanoBeanoSkrevet 16/11-11 11:30 
Famitsu giver det 40/40 ... panik aflyst.

Kilde
SumezSumezSkrevet 16/11-11 12:08 
Jeg havde egentlig ikke ventet meget mere end en 7.5 før jeg læste diverse anmeldelser, så nu er jeg lidt spændt på hvad jeg selv vil synes om det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 16/11-11 12:56 
Jeg har lidt på fornemmelsen at spillet falder og står med om man kan få fornemmelse for styringen. Gamespot anmeldelsen fremhæver dårlig styring som en kritikpunkt. Hvad dRxL skriver, at man nemt kan komme til at "misforstå" styringen, lyder meget fornufigt.
ChronoChronoSkrevet 16/11-11 19:50, rettet 16/11-11 19:50 
Gamespot burde give deres anmelder en fungerende Wiimote. Eller også må manden spille et andet spil end mig.

Jeg er enig med Famitsu i øvrigt ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JonassoeJonassoeSkrevet 17/11-11 01:29 
Har I set GT's anmeldelse? Den siger faktisk rigtig mange negative ting, men giver alligevel spillet 9.1 (det får dog ikke folk til at lade være med at brokke sig over, at karakteren er for lav).

I det hele taget er review scores meningsløse. Man får ikke noget indtryk af spillet, og karakteren er tit påvirket af krav fra udgiveren, karakterinflation mm. Desuden er det bare en enkelt mands holdning (eller i Famitsus tilfælde fire mænd), og det har ikke så meget at sige for, hvor godt man selv kan lide spillet.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 17/11-11 08:46 
Chrono>
Gamespot burde give deres anmelder en fungerende Wiimote.

Også min tanke når jeg læser så vidt forskellige meninger om styringen.
la0sla0sSkrevet 18/11-11 13:52, rettet 18/11-11 13:52 
Hvornår har dårligt design sidst været spillerens skyld og ikke udviklerens?
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 13:59 
Har du prøvet det?
la0sla0sSkrevet 18/11-11 14:23 
Nope. Det har heller ikke noget med spørgsmålet at gøre.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 14:28, rettet 18/11-11 14:30 
Bare siden du mener det er dårligt design når Gamespot beskriver styringen som halv-broken.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-11 15:57, rettet 18/11-11 16:02 
At en eller anden klovn inde gamestop ikke kan lide/finde ud af styringen gør det jo ikke automatisk til dårligt spildesign. Han burde måske finde sig nogle lidt mere simple spil at anmelde, eller eventuelt holde sig til at lave kaffe til resten af staben, for jeg kan virkelig ikke forholde mig til stort set alt hvad han skriver.

Personen har jo tilsyneladende heller ikke haft den fjerneste ide om hvad han egenligt har haft gang i, efter som de var nød til at rette en stor misforståelse.

gamespot>
Editor's note: This review originally stated that aiming was handled through the Wii Remote's infrared sensor, which is incorrect. The review has been amended accordingly. GameSpot regrets the error.

Iflg så mange andre reviews virker det jo efter hensigten.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-11 16:01, rettet 18/11-11 16:02 
fejl
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 16:16, rettet 18/11-11 16:16 
Fik det lige ind af døren i dag - Europa tager den igen i numsen. Collector's Edition emballagen og coveret er i hvert fald en kedelig gullig/brun tryk og ikke guld som i USA :P
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 17:28 
Er jeg den eneste der får nogle vandrette raster-lignende streger igennem hele billede i 480p men ikke i 567i og 480i?

Andre Wii spil der kører i 480p ser helt klare og sprøde ud, uden de underlige streger.
SumezSumezSkrevet 19/11-11 09:52, rettet 19/11-11 09:53 
Fik åbenbart spillet i går, men postmanden gad ikke gå hele vejen op ad trapperne, så han har lagt en grim seddel i postkassen i stedet... Tak. Heldigvis kan det da hentes i dag, hvis jeg kan overkomme mine tømmermænd, og bevæge mig ned på posthuset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 19/11-11 11:59 
Beano>
Er jeg den eneste der får nogle vandrette raster-lignende streger igennem hele billede i 480p men ikke i 567i og 480i?

Andre Wii spil der kører i 480p ser helt klare og sprøde ud, uden de underlige streger.


Også her. Bemærkede de samme linier i Wind Waker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/11-11 21:22 
Jeg fik spillet par timer her i eftermiddags.

Er det mig eller er det blevet meget mere "japansk" end tidligere?
Og med det mener jeg f.eks at stemmeskuespil der kun består af grynt og hvin er blevet meget mere udtalt.
At dialogerne er blevet meget længere - hvilket igen gør at man skal høre på fnis og hvin meget mere.

Jeg føler at jeg har spillet 3 timers tutorial trukket i langdrag.

Sådan plejede det ikke at være IMO.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 21/11-11 07:49, rettet 21/11-11 07:52 
At spillet er lidt for lang tid om at komme i gang er også et kritikpunkt der har været nævnt del i en anmeldelser. Jeg er svhj. 10timer inde i spillet og fra og med Eldin Volcano er spillet skiftet totalt over i den modsatte grøft med meget lidt dialog. For mit vedkommende savnede jeg det faktisk lidt i overgangen fra Eldin Volcano til det næste område, hvor jeg var omkring Skyloft for at sætte stenpladen der giver adgang til Lanayru Desert i uden at der var nogen der ville mig noget.
Så vidt jeg husker var der heller ikke nogen tvungen interaktion/dialog i overgangen før, fra Faron Woods til Eldin Volcano, men der kastede jeg mig ud i lidt sidequests.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 21/11-11 08:50 
Har alle zelda spil ikke altid haft ualmindelig lange begyndelser?
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 21/11-11 11:42, rettet 21/11-11 11:54 
Jeg har virkelig svært ved at blive fanget af det her spil.
Mine største problemer ligger i waggle-styringen. Jeg har svært ved at se at styringen skulle være noget nær 1:1. Når man står helt stille og bevæger hånden stille og roligt, følger Link meget godt med, men det er ikke altid det virker 100%.
Det er fornuftigt nok at spillet har muligheden for a nulstille kalibreringen af wiimoten ved at trykke ned på D-pad'et i de sekvenser hvor man skal pege rundt for at "sigte", men jeg synes det er helt absurd at det åbenbart er nødvendigt at gøre det -hver eneste gang- man bruger denne funktion for at undgå at Link kigger ned i gulvet selvom man selv sidder og peger op i luftet!
Selve det ellers simple "move", hvor man rejser sværdet over hovedet for at oplade det til et superangreb, ender størstedelen af tiden med at Link står spastisk og løfter sværdet tilfældigt op og ned, mens jeg selv sidder stille i sofaen med wiimoten over hovedet og ligner en idiot, og jeg må vente til at Link selv finder ud af at holde sværdet løftet lige akkurat lang tid nok til at charge det - er der et eller andet "trick" jeg har overset?? Jeg er godt klar over at det er vigtigere at holde Wiimoten lodret end rent faktisk at løfte den.

dRxL>
Præcisionen er ikke 1:1, måske snarere 1:0.9. Men det gør ikke noget da spillet designer sig ud af det.

Det synes jeg lige netop spillet IKKE gør, eller også er det bare mig der slet ikke kan finde ud af at styre?
Når man er i kamp og afhængig af den helt rigtige bevægelse går det tit galt, især når man Z-target'er og er afhængig af hurtige bevægelser - størstedelen af de gange jeg bliver ramt af fjenderne føles det som om det er styringen der er fejlet, og ikke min egen fejl. Oftest ender det med at jeg bare giver op og ryster wiimoten tilfældigt præcis som man gjorde i Twilight Princess.
Et godt eksempel er det angreb den første boss laver, hvor han laver en bevægelse i en bestemt retning for at sende projektiler efter Link. Det er ret indlysende hvad man skal gøre for at blokere dem, men man er afhængig af en helt bestemt bevægelse med helt nøjagtig timing, så hvis Waggle-styringen lige beslutter sig for at være modvillig i det sekund er det bare ærgerligt.
Jeg mener selv jeg lavede den rigtige bevægelse alle gange, men det lykkedes mig kun at parrere succesfuldt 30-40% af gangene, det er altså en fejlrate der er til at smage på. At spillet så modregner ved kun at give det angreb "et halvt hjerte" i skade er i hvert fald ikke den rigtige løsning. Optimalt burde det være muligt at parrere 100% af tiden hvis man spiller fornuftigt, og så tage ekstra straf når man fejler.


En helt anden ting er at spillet er uforholdsmæssigt meget ude efter at give mig ledsmerter i højre håndled. Jeg synes det er enormt irriterende at sidde og dreje med hånden hele tiden, og hver gang jeg ser en ny fjende får jeg en dårlig smag i munden fordi jeg ved at jeg skal til at sidde og waggle med wiimoten, og gerne i korte, hurtige ryk, da spillet ellers ikke registrer det som et angreb, og det er altså ubehageligt i længden. De der øjne man skal forvirre ved at dreje rundt med sværd-armen er også tæt på at give mig vedvarig gigt...
Måske skyldes det er jeg er venstrehåndet? Det føles i hvert fald ikke rart at skulle angribe med en arm jeg ikke er vant til at bruge. Det ville så være rart hvis jeg kunne bytte rundt på nunchuck og wiimote, men når man har styret spilfigurer med venstre tommelfinger siden NES'en, er det ikke lige sådan at vende op og ned på denne standard (prøv selv, så kan I se hvad jeg mener).
Kan det virkelig passe at Nintendo har lavet et spil der ikke tager højde for at venstrehåndede kan spille det? Endda når Miyamoto efter sigende selv er venstrehåndet, og selv Link altid har haft sværdet i venstre hånd ind til Wii-udgaven af Twilight Princess? Er det evt. andre venstrehåndede her på P:R der har fået spillet Skyward Sword endnu, og kan nikke genkendende til det jeg skriver, eller tager jeg helt fejl i mine formodninger?

Jeg har spillet i knap 6 timer, og er kun lige blevet færdig med første dungeon (som ellers er overraskende kort), så jeg kan godt nikke genkendende til det folk skriver med den langsomme start, men jeg må indrømme at jeg ikke har mod på at spille videre særlig længe ad gangen udelukkende pga. ovenstående waggle-problemer.
Jeg har ikke læst Gamespots anmeldelse, men hvis deres kritik af styringen er baseret på de samme konklusioner, må jeg, desværre, være enige med dem.


Kalicola>
Har alle zelda spil ikke altid haft ualmindelig lange begyndelser?

Det er vist først noget der blev indført med Wind Waker, men det har været lidt en gradvis overgang. Ocarina of Time lagde grundstenene, men så længe man ved hvad man skal have (skjold+sværd), burde man være stand til at komme til første dungeon indenfor et par minutter efter den indledende cutscene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/11-11 11:54 
Og så er jeg lidt interesseret i at høre hvor det var Chrono sad fast i første dungeon? Selvfølgelig med et stort fedt spoiler-tag over. :)
Det eneste sted jeg sad "stille" i lidt mere end et minut var efter at have åbnet for vandsluserne i det ene rum, da det ikke var gået op for mig at der også var fyldt vand i de andre rum. Men det er jo svært at kritisere, da man jo nok før eller siden ville "give op" og gå tilbage til det forrige rum. :) Alt andet var temmelig indlysende, og hvis der var noget man ikke skulle kunne finde ud af, er spillet i hvert fald ikke blegt for at overøse spilleren med overflødige tips og hints, samt visuelle indikationer af hvad man skal trykke på og hvordan wiimoten skal bevæges. Det er nok også mit andet store kritikpunkt af spillet, det føles virkelig ikke som om man finder ud af noget selv, da spillet løser alle "puzzles" for en før man overhovedet når at tage stilling til dem, i frygt for at spilleren går i stå! Men det formoder jeg er noget der bliver rettet op på i de fremtidige dungeons.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/11-11 12:07 
Sumez>
Selve det ellers simple "move", hvor man rejser sværdet over hovedet for at oplade det til et superangreb, ender størstedelen af tiden med at Link står spastisk og løfter sværdet tilfældigt op og ned, mens jeg selv sidder stille i sofaen med wiimoten over hovedet og ligner en idiot, og jeg må vente til at Link selv finder ud af at holde sværdet løftet lige akkurat lang tid nok til at charge det - er der et eller andet "trick" jeg har overset?? Jeg er godt klar over at det er vigtigere at holde Wiimoten lodret end rent faktisk at løfte den.

Jeg har kun spillet det ca 3½ timer (Skyrim skal lige gennemføres før jeg hopper helt på Skyward Sword), men min erfaring var at holde controlleren lodret helt stille i 1-2 sekunder til der kommer en klik-lyd. Behøver slet ikke holdes over hovedet.

Ellers enig i det. med centrering for at bruge den motionplus-baserede pege-styring. Jeg havde foretrukket de havde brugt IR/sensor teknologien da det ville eliminere behovet for kalibrering og man skal ikke bevæge controlleren så meget. Unødvendig måde at gøre det på og man kan ikke indstille følsomheden :(
Og de pop-up menuer og lign hvor man vælger yes/no, etc, er virkelig irriterende - utroligt det kan slippe igennem.

Ud over det syntes jeg styringen fungerede udemærket selv om der skal gøre mere arbejde (større og mere præcise bevægelser) end f.eks. TP. Jeg skal spille noget mere for at sige om det bliver bedre eller værre for mig :)
SumezSumezSkrevet 21/11-11 12:14, rettet 21/11-11 12:15 
Beano>
Og de pop-up menuer og lign hvor man vælger yes/no, etc, er virkelig irriterende - utroligt det kan slippe igennem.

Ja, jeg har valgt det "forkerte" valg mere end én gang i hvert fald, fordi Wii'en lige synes den skulle skifte hvad der var fokus på splitsekundet før jeg trykker på knappen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/11-11 12:52 
Også her :P
WehnerWehnerSkrevet 21/11-11 13:07 
Det her lyder som alt det, jeg forbinder med Wii(mote).

Jeg har ikke prøvet det selv, men venstrehåndskritikken er helt reel. Hvis den ikke var det, ville de jo ikke have spejlvendt Twilight Princess i sin tid. Det føles helt akavet at stå og fægte med den forkerte arm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/11-11 14:03 
Det med at spejlvende Twilight Princess må jeg så til gengæld indrømme at jeg slet ikke har forstået. Én ting er at det ville være nok bare at spejlvende Link, men derudover laver man jo ikke andet end at ryste controlleren for at aktivere et angreb, så hvilken hånd han har sværet i er da godt nok lige meget.
Jeg ville heller ikke have noget problem med at "stå og fægte med den forkerte arm", hvis det var muligt, men som jeg skrev i mit indlæg - prøv selv at styre thumbsticken med højre tommelfinger, så ved du hvad jeg mener.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad andre venstrehåndede gør, der er flere der skriver på nettet at de ingen problemer har med spillet som venstrehåndet.
Det er heller ikke sikkert at mine "problemer" rent faktisk stammer fra at jeg ikke er god til at bruge højre arm, men jeg synes det virker sådan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/11-11 17:24 
sumez: Prøv at eksperimentere med hvor dovent og langsomt du kan lave de forskellige bevægelser. Min egen oplevelse var som tidligere nævnt at jeg lavede bevægelserne for febrilsk og hurtigt som reaktion på at jeg ikke oplevede at spillet opfangede korrekt, med det resultat at aflæsningen blev endnu dårligere.

Ærgerligt at du er frustreret over spillet, selv nyder jeg det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/11-11 17:49 
Hvis jeg laver bevægelserne langsommere, registrerer spillet det jo ikke som et angreb?

Jeg ærgrer mig også rigtig meget over at jeg er frustreret over styringen, for jeg havde virkelig glædet mig til spillet, og på andre måder er jeg ret vild med det - jeg sad nærmest med kuldegysninger i introen, der var et eller andet unikt og Zelda-magisk over Skyloft.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 21/11-11 18:35 
Det var øjnene jeg ikke forstod, så jeg kom stort set aldrig ind i den dungeon før jeg måtte ty til hjælp. Det var så også eneste gang jeg måtte have hjælp - resten lykkedes det mig at løse, selvom der godt nok er nogle snedige puzzles i blandt.

Det med at det skulle være hårdt for håndledene forstår jeg ikke. Jeg spillede uden problemer tre hele dage fra cirka 9 morgen til 12 aften, uden andre pauser end frokost og aftensmad. Dertil et par aftener og så var jeg tæt på 50 timer i alt. Uden waggle smerter. Jeg ville selvfølgelig nok have foretrukket at dele oplevelsen ud over lidt flere dage, men det skulle anmeldes jo.

Lyder godt nok underligt at du oplever styringen som så upræcis. Måske er den rent faktisk kalibreret til højrehåndede på én eller anden måde? Selvom jeg ikke forstår hvad det skulle have at sige.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 21/11-11 21:11 
Vil lige sige at jeg er enig med drxl mht. hastigheden af bevægelserne. Fibrilske waggles a.la. TP skal man undgå.
ChronoChronoSkrevet 21/11-11 21:25 
Sumez>
der var et eller andet unikt og Zelda-magisk over Skyloft.

Det er der helt sikkert. Den er hurtigt havnet på min liste over favorit-Zelda-byer sammen med Windfall og Clock Town. Så fuld af sjove personer, med underlige problemer man kan løse.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 21/11-11 23:00, rettet 21/11-11 23:02 
Fik spillet idag :)

Andre end mig der syns at boks arten er lidt kedeligt i denne omgang.
Ved godt at man ikke snakker meget om selve bagsiden af coveret. Men den udgaver jeg har, der er 3 billeder fra spillet og ellers en hullens masse tekst om updates til Wii dashboard og andre advarsler. Ingen tekst om spillet.
Har set US coveret. Det virker mere normalt.
Nogen der kender en god side hvor man downloade covers til print?
BeanoBeanoSkrevet 22/11-11 09:45 
Skyward Sword... nu uden raster-linier og i HD.

Watch Zelda: Skyward Sword in full HD
RJKRJKSkrevet 23/11-11 17:49, rettet 23/11-11 17:49 
Et par timer inde synes jeg allerede jeg har haft mere glæde ud af det, end min samlede tid med Twilight Princess. Det føles tilpas friskt igen, så det giver mig lyst til at spille. Selvfølgelig med fuldt forbehold for at senere dungeons og kasseskubberi sikkert sagtens kan ødelægge det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-11 15:15 
Jeg er nu 7-8 timer inde officielt, men jeg er så også notorisk langsom til denne type spil :-)

Det tog mig lidt tid at komme ind i Zelda-tankegangen (sad f.eks fast i det første tempel), men når man lige husker hvordan Zelda puzzles skal løses går det bedre.

Jeg er også glad for, at man kan ignorere hende hjælperen, når hun bare vil sige ligegyldige ting - som f.eks: "du har ikke så meget health".

Men jeg må nok sige, at når man først kommer ud at flyve "free roam", og finder kroen med suppe f.eks, så åbner verdenen sig pludseligt.
Man begynder at møde ting, der bare skyder på én umotiveret, eller en fugl, der ser rigtig meget ud som om den bærer på noget man kan stjæle osv - med andre ord rigtig meget som det var at sejle rundt i WW.

Jeg er også venstrehåndet, og kan sagtens genkende problemerne med at få kontrollen til at være så lækker og præcis som det ellers bliver fremhævet (jeg kan faktisk overhovedet ikke mærke forskel på Motion+ og traditionel Wiimote).
Jeg synes det er voldsomt svært, at slå i en vinkel som monstrene IKKE ser komme på en million kilometers afstand.
Mod de forskellige kødædende planter, tror jeg at kun 1/3 af mine slag er i den vinkel, som det ellers burde være ekstremt simpelt at ramme. Det er lidt irriterende, at et vandret slag skal være SÅ svært at udføre.

Men omvendt, så lærte den første bosskamp mig at få lidt mere styr på det. Og jeg tror, at det er rigtigt, at man skal prøve at lægge TP (Wii generelt) vanerne fra sig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 24/11-11 15:56 
SeventhSun, holder du wiimoten i venstre eller højre hånd?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-11 16:12 
Højre - ellers bliver det jo helt mærkeligt
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
QQSkrevet 24/11-11 20:44, rettet 24/11-11 21:52 
Nåede lige kortvarigt at boote op og spille en times tid. Jeg er meget imponeret af styringen, jeg fattede det fra det øjeblik jeg fik sværdet i hånden. Til gengæld er jeg en kende irriteret over hvor meget det skriger til himlen at det er produceret i Japan. Det er væsentlig mere Japan end noget Zelda tidligere, og det er ikke lige min kop te. Er det kun mig der er lidt halvirriteret over det?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-11 22:14 
Nej jeg har det som sagt på nøjagtig samme måde.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HulleHulleSkrevet 25/11-11 10:44 
Mere end Wind Waker og de to DS spil? Syntes personerne er lige så obskure i de to spil, hvis det er personerne i refererer til.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dRxLdRxLSkrevet 25/11-11 13:24, rettet 27/11-11 22:13 
Mere japansk end Mojora's Mask? Det er snarere min oplevelse at det er blevet mere vestligt og strømlinet, med crafting og talebobler over hovederne på dem der har nyt at sige. Er ca. 27 timer inde.

edit: Rettede "Mere Japan eventuel japansk end..." til "Mere japansk end..", mister lettere det skriftlige overblik på telefonens klaustrofobiske skærm.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/11-11 13:41 
Jeg har aldrig spillet MM, så det ved jeg ikke.

Det er heller ikke så meget personerne i sig selv - jeg har intet problem med at de er skøre.

Jeg tænker mere på at det er blevet meget tydeligt, at Zelda aldrig laver andet end at fnise og hvine, mens Links audielle udtryk er støn og grynt.
Læg der til irriterende og unødvendige dialogbokse og "er du sikker på at du vil X?", og så har vi en oplevelse, som jeg synes er fremherskende i japanske spil, men som selvfølgelig ikke har så meget med Japan at gøre.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 25/11-11 13:51 
Har det ikke været sådan i Zelda-serien i rimelig mange år?
Mit indtryk er klart også tættere på det dRxL skriver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/11-11 14:03 
Tjaeh - jeg synes at Wind Waker var meget lidt irriterende, mens at jeg oftere sidder og sukker nu, og venter på at spillet lader mig spille.

Det er i øvrigt også lidt sjovt, at "strømlinet" er vestlig ting - når Nintendo (og Sega) egentlig startede med ekstremt strømlinede (forstået ud fra et brugersynspunkt) spil.

Prøv at tænke på det gennemsnitlige vestlige rollespil i 1986 og sammenlign med Zelda.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 25/11-11 14:22, rettet 25/11-11 14:24 
Det eneste der irriterer mig er at alting skal skæres ud i pap af Fi. Først hører man nogen snakke eller man læser en gåde eller noget, og så kommer Fi efterfølgende og forklarer det hele én gang til. Efter den første dungeon er det Fi selv der fortæller en del på verseform, og lige bagefter forklarer Fi selv hvad det så skulle betyde. Idiotisk.

Om det er specielt japansk ved jeg ikke, men jeg erindrer da en del japanske spil der laver samme stunt, og jeg føler godt nok spiludviklerne betragter spillerne som idioter, når de gør den slags. Spillet er jo ellers i store dele elegant og "nedtonet" i designet, men det er så nok også dét der har bekymret nogen (sikkert marketingsafdelingen), så man har vedtaget lige at udpensle alting oveni, så ingen tabes undervejs. Vel ikke at det er nyt for serien, men stadig irriterende :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 26/11-11 14:56 
Skyward sword er for mig at se indtil videre alt det Twilight Princess skulle have været.
Twilight Princess var efter min mening, en stor halvhjertet ufærdig rodebunke, med nogle enkelte gode ting imellem.
Der blev, lige netop leflet alt for meget for et middelmådigt vestligt post-grunge, Lord of the rings opflasket publikum.
Dertil var rigtig mange af ideerne uden tvivl skamløst planket fra Okami.

Skyward Sword derimod virker langt mere afrundet og homogent.
Det kan godt være at ideen med de personlige fugle er delvist inspireret af den forfærdelige Avatar, men det er gjort så sømløst og med så meget flair, at det ikke rigtig kan irritere mig.
Alt i alt virker det som en nogenlunde perfekt sammensmeltning af Windwaker og Majoras Mask.
Selvfølgelig er der mindre irritationsmomenter, men det gælder jo næsten alt.
Når helheden er så god glemmer man de små ting, og kommer måske endda til at se dem som charmerende quirks.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 26/11-11 21:21 
Er der nogen der har haft noget held med det minigame i græskaret hvor man skal spille musik til hende pigen der synger? Har prøvet 10 gange i træk nu, og bliver ved med at fejle. Kan slet ikke gennemskue hvad der skal til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 26/11-11 22:47 
Jeg forstår det heller ikke. Det er som om der mangler noget indikation af hvor godt man klarer sig undervejs. De andre musiksekvenser undervejs i spillet virker meget bedre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig