X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Skyward Sword


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/05-10 13:52, rettet 28/05-10 14:33 
Der er snart E3 og i den forbindelse er der selvfølgelig en masse rygter. Nintendo selv har vist ikke meldt ret meget ud, andet end at spillet bliver simplere end de foregående.

Direkte fra artiklen:

* Link skifter bue og pil ud med armbrøst.
* Spillet er stortset færdigt.
* Der vil være en spilbar demo på E3.
* Der vil være tidsrejer, som foregår med e... Se hele indlægget


Artikel på Zelda Informer
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
212 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/05-10 13:52, rettet 28/05-10 14:33 
Der er snart E3 og i den forbindelse er der selvfølgelig en masse rygter. Nintendo selv har vist ikke meldt ret meget ud, andet end at spillet bliver simplere end de foregående.

Direkte fra artiklen:

* Link skifter bue og pil ud med armbrøst.
* Spillet er stortset færdigt.
* Der vil være en spilbar demo på E3.
* Der vil være tidsrejer, som foregår med et nyt sværd.
* Links hjemby er meget større end tidligere.
* Der vil være flere "Majora's Mask"-agtige sidequests.
* Figur interaktion vil være mere involverende(?) end i tidligere titler.
* "Dungeon mark dungeon" stilen er ændret, og der vil være "dungeon til dungeon" dele af i spillet.
* Kamp er ekstremt flydende og innovativt.
* Der er stærkt fokus på kamp med sværdet.
* Der er færre items, men de skal bruges oftere.
* Der er et ekstra hovedvåben til at variere kampene.
* Der vil være en stor portion flyvning.


Lyder ok, jeg stoler på at Nintendo har styr på det.
Det lyder lidt som om, at de fortsætter ideen fra WW og Spirit Tracks, og denne skal man flyve (sjovt at de ikke gjorde dét først)
Jeg håber bare at tonen og stilen er mere WW end TP - og det er jo slet ikke nævnt.

Artikel på Zelda Informer
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
McBrainMcBrainSkrevet 28/05-10 13:57 
Det er også bare helt vildt tungt med bus og pil - kan godt forstå han skifter.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
SumezSumezSkrevet 28/05-10 14:00 
Nice, det er næsten kun gode ting! Er især opsat på disse:
SeventhSun>
* Der vil være tidsrejer, som foregår med et nyt sværd.
* Der vil være flere "Majora's Mask"-agtige sidequests.

Denne her er jeg ikke sikker på hvad betyder?
* "Dungeon mark dungeon" stilen er ændret, og der vil være "dungeon til dungeon" dele af i spillet.

Hvis spillet "stort set er færdigt" kan man måske håbe at vi får det om et års tid? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 28/05-10 14:30 
Håber så meget det minder om WW - specielt så jeg gerne at det var kørt i samme grafiske stil. Jeg er helt pjattet med det spil og syntes stadig i dag at det er sindsyg flot...nåeh ja, og gameplayet er jo også toppen :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/05-10 14:36 
Sumez>
Denne her er jeg ikke sikker på hvad betyder?
* "Dungeon mark dungeon" stilen er ændret, og der vil være "dungeon til dungeon" dele af i spillet.


Jeg tror det hentyder til, at man normalt skal tilbage til jorden/havet mellem hver dungeon.
Man kan forestille sig, at du skal hente tre ting i tre dungeons, og så ligger de i forlængelse af hinanden - i stedet for at du skal rejse frem og tilbage i mellem dem.

Puha - jeg får helt lyst til at spille WW igen.
Eller måske gøre TP færdigt :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 28/05-10 14:46 
Ok den bryder jeg mig så ikke så meget om. Jeg kan godt lide flowet mellem dungeon/overworld, men mon ikke Nintendo kan finde ud af at ramme plet igen, de ved hvad de gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 28/05-10 15:40 
Lyder rigtig nice. Glæder mig til se mere info fra Nintendo selv :D
3of193of19Skrevet 30/05-10 12:50 
Sumez>
Nice, det er næsten kun gode ting! Er især opsat på disse:
SeventhSun>
* Der vil være tidsrejer, som foregår med et nyt sværd.
* Der vil være flere "Majora's Mask"-agtige sidequests.

Denne her er jeg ikke sikker på hvad betyder?
* "Dungeon mark dungeon" stilen er ændret, og der vil være "dungeon til dungeon" dele af i spillet.

Hvis spillet "stort set er færdigt" kan man måske håbe at vi får det om et års tid? :P

Jeg tror bare Nintendo vil sprede deres store hardcore franchise spil lidt ud. Metroid Other M skulle jo oprindeligt udkomme her i juni lige i hælene på SMG2 og blev så pludeslig skubbet til august.
SMG2 nu, Metroid til sensommer og Zelda til vinter passer mig fint.
SumezSumezSkrevet 31/05-10 09:22 
Jeg tror der går længere tid med Zelda. Det ligner ikke et Nintendo-spil at komme så hurtigt efter de viser det frem (E3)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 01/06-10 17:27 
Hvis det nye Zelda kommer til at minde det mindste om Majora's Mask, vil jeg være mere end tilfreds.

Rigtig god liste - måske lidt for god. Virker mere som et ønskespil, om end visse af elementerne sagtens kan vise sig at være realistiske nok. Jeg er dog meget i tvivl, om Nintendo kunne finde på at ændre sit meget konservative image med hensyn til udgivelsesdatoerne. Det er lige "friskt nok" at komme med Metroid og Mario Galaxy så tæt på hinanden. Jeg gad vide, om Zelda Wii kommer så hurtigt efter, eller om vi skal vente til næste år.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-10 15:32 
Nye rygter som eftersigende kommer fra en rigtig god kilde:

* Zelda Wii's official title is "The Legend of Zelda". There will be no subtitle.
* The game tells a story several hundred years before Ocarina of Time.It also answers the question of how the Mastersword came into being.
* The fairy-like girl plays is a very important character in the game. Her Name is Zordiana.
* The Hookshot is also in the game and it has new abilities. It will not pull you immediately to the target you aimed. Now it is possible to swing with the Hookshot, like with the Grappling Hook from WW. The Hookshot makes no use of Wii Motion Plus.
* Sometimes you have to "draw" a specific symbol on a door with your sword, to open it.
* The Bow-Control is very similar to the Bow-Control in Wii Sports Resort, as the script shows.
* There are two levels of difficulty. Aonuma put it through. Miyamoto didn't want to include it.The Normal-Mode for amateurs. The Hero-Mode has no "Super Guide" included and the enemies tougher.
* The On-Stage Dungeon, which is also playable at E3, isn't a Dungeon as we know it from the Zelda series. When entering a Dungeon, you will not notice you are in one. It will be a smooth gradation. There will be Dungeons with no Bosses and Bosses with no Dungeon.
* The "Dungeon" you are able to play at E3 will be an Ice-Level. It will be the frist "Dungeon" in the Game.

Et tysk Zelda fan site via Zelda Informer
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 14/06-10 15:49 
SeventhSun>
* Zelda Wii's official title is "The Legend of Zelda". There will be no subtitle.

Ej det må de ikke gøre! :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 15:49 
SeventhSun>
* The Bow-Control is very similar to the Bow-Control in Wii Sports Resort, as the script shows.

Det lyder rigtigt godt! Håber spillet kræver MotionPlus for den bedste præcision :)
SumezSumezSkrevet 14/06-10 15:51 
Så har de bare at sælge spillet inkl. Motion Plus
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-10 16:11 
Der står jo at spillet ikke kræver Motion Plus
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 16:15 
Hvor?
HeroldHeroldSkrevet 14/06-10 16:38 
Kun for Hook-shot?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-10 16:45 
Ville det ikke være lidt ulogisk, at fremhæve at et enkelt våben ikke kræver Motion Plus, hvis et andet gør?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 16:47 
Måske - men IR pege-delen bruger jo ikke MP uanset.
HeroldHeroldSkrevet 14/06-10 17:03, rettet 14/06-10 17:06 
Det giver da netop mening at fremhæve hvilket våben, der ikke bruger det, frem for at konkludere at hele spillet ikke bruger det, ud fra at der står at ét våben ikke gør?

Nu har jeg ikke spillet Wii Sports Resort, men er buestyringen afhængig af Motion Plus?

Edit: Det er Motion Plus exclusive.

Kilde
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 17:14 
Herold>
Nu har jeg ikke spillet Wii Sports Resort, men er buestyringen afhængig af Motion Plus?

Ja - den er meget præcis i WSR og bruger ikke IR/pege- funktionalitet.
HeroldHeroldSkrevet 14/06-10 17:15 
Det er lige meget nu, hvor vi har fastslået at spillet er til Motion Plus :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 17:26 
Det skal du da ikke bestemme ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-10 18:07 
Argh for et sprogbrug.
"Exclusive" er et meget dumt ord at bruge i den sammenhæng, da det jo så lige så godt kunne betyde uden.

Nå men, jeg holder stadig til, at det er en tåbelig fremhævning.
Hvad skal man med informationen om at Hookshot IKKE kræver Motion Plus, hvis spillet generelt gør?!?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 14/06-10 20:11 
Nej, i konsolsammenhæng har det jo altid betydet "kun til/med" :D

Det er information givet til Famitsu - de japanere går op i sære detaljer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 20:17, rettet 14/06-10 20:17 
Herold>
Nej, i konsolsammenhæng har det jo altid betydet "kun til/med" :D

Nej - det betyder at det kun er til MotionPlus i 6 måneder - herefter virker det med den alm. controller også... ok måske ikke :D
BeanoBeanoSkrevet 03/03-11 09:25 
Ny gameplay trailer...

lige her!
SumezSumezSkrevet 03/03-11 09:28 
Jeg er ikke vild med al den waggle, men for helvede hvor ser det spil charmerende ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/03-11 13:16 
Ja det ser ud som om, at de har indset at Wind Waker var den rigtige vej at gå :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 16:33 
Jeg håber man kan slå billedet af Wiimote og Nunchuck fra så de ikke vises i begge sider af skærmen konstant :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 03/03-11 16:37 
Jeg læste et sted at det er meget normalt at de har den slags på demoer ved expos, og at det aldrig er med i det fulde spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 16:43, rettet 03/03-11 16:44 
Super, det kan være spillet skal have en chance når det udkommer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 10/06-11 15:38 
Godt nok skuffende så meget lag der er, når man bruger Wiimoten som sværd :/

Kan også godt være, jeg bare ikke har nok erfaring med MotionPlus.

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-zelda-skyward/715772
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-11 16:40 
Jeg synes det ser meget fint ud i starten hvor han står og leger med sværdet. Men i kampene ser det utroligt sluggish og begrænset ud :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JonassoeJonassoeSkrevet 10/06-11 18:28, rettet 10/06-11 18:29 
Ja, fjenderne går ikke rigtigt til angreb. De står bare på en bestemt måde, og så skal man slå dem på en bestemt måde. Man bliver først angrebet, hvis man slår forkert eller er for langsomt. Minder faktisk lidt om en quick time event.

Utroligt så mange flere muligheder kampene åbenbart havde, dengang man kun havde en B-knap og Z-target :P
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
jaesjaesSkrevet 10/06-11 19:21, rettet 10/06-11 19:28 
Konsolkongen>
Jeg synes det ser meget fint ud i starten hvor han står og leger med sværdet. Men i kampene ser det utroligt sluggish og begrænset ud :(

Det er allerede et problem i starten. Hun laver først en langsom halvcirkel-agtig bevægelse, hvor præcisionen er ganske god. Men bagefter laver hun nogle hurtige sving, og der kan Wiimoten slet ikke følge med.
BeanoBeanoSkrevet 10/06-11 19:33 
Det er ikke et wiimote problem - ser mere ud til at 1:1 ikke er i kampene og hun laver gestures til lodrette og vandrette slag, stabs, etc, mens der er 1:1 når hun løser en puzzle ved at svinge sværdet.
Prøv fægtning i Wii Sports Resort og du kan se at controlleren fint kan håndtere hurtig 1:1 i fægtning :)
jaesjaesSkrevet 10/06-11 19:45 
Ja, jeg er klar over at det virker i WSR. Også en af grundene til, at det er spøjst mht. Zelda. Tænkte, at det måske havde noget med den mere avancerede grafik at gøre.

Synes ikke det ligner gestures - sværdet laver jo det samme som fremviseren, bare forsinket nogle gange :) Nintendo har også lagt vægt på, at det er "rigtige" sværdkampe denne gang og ikke gestures. I en anden video, taler hun også specifikt om at brugen af Wiimoten er 1-til-1. Men vi må jo se :)
BeanoBeanoSkrevet 10/06-11 19:59, rettet 10/06-11 20:01 
jaes>
Ja, jeg er klar over at det virker i WSR. Også en af grundene til, at det er spøjst mht. Zelda. Tænkte, at det måske havde noget med den mere avancerede grafik at gøre.

Eller måske fordi det vil se lidt akavet ud med arme på figuren hvis det er 100% 1:1 uden motion-smoothing og fortolkning?
Virker fint i WSR men der er figuren uden arme eller andet der vil se underligt ud i sære vinkler.


jaes>
Synes ikke det ligner gestures - sværdet laver jo det samme som fremviseren, bare forsinket nogle gange :)

Syntes det ligner en fortolkning af vinklen men slaget er forudbestemt eller simplificeret - ved den slags kommer der naturligvis en smule forsinkelse. Altså ikke helt waggle/gestures som i TP men en mellemting. Det er dog lidt svært (hæ!) at se helt på videoen :)


jaes>
Nintendo har også lagt vægt på, at det er "rigtige" sværdkampe denne gang og ikke gestures. I en anden video, taler hun også specifikt om at brugen af Wiimoten er 1-til-1. Men vi må jo se :)

Ja - salgssnak er jo ikke nyt for Nintendo ;)
Der kan sagtens være mere 1:1 andre steder men nedtonet i kampene.

Overordnet er jeg optimist mht spillet. Er sikker på det nok skal blive godt og de finder en fornuftig ballance i motion-implementeringen. Skal gerne være noget man gider spille i længere tid af gangen men heller ikke for simpel waggle.
3of193of19Skrevet 10/06-11 20:31, rettet 10/06-11 20:35 
Ikke for at forsvare sjusket gesture styring, men: Det burde da også være naturligt at sværdet kun kan svinges med en bestemt hastighed. Det er alligevel et sværd på nogle kilo Link svinger rundt med og ikke en 100g håndtag.
KalicolaKalicolaSkrevet 10/06-11 22:13 
Jeg er meget sikker på at det har med animation at gøre. Der er nødt til at blive triggert en animation når man slår, ellers kommer til at se for tåbeligt ud, med slatne hug osv. Og animationen er jo nødt til at spille færdig før man kan igen, så hvis slår hurtigere end link kan nå at spille sine animationer, så kommer det til at se laggy ud.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 11/06-11 11:19, rettet 11/06-11 11:20 
Kalicola har helt sikkert fat i noget. For et perfekt eksempel på hvad han snakker om (altså hvad man bør undgå), så se det forfærdelige Harry Potter og Phoenixordenen-spil til Wii :P

Og det er ikke engang 1:1
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 04/09-11 10:18, rettet 05/09-11 06:22 
For nyligt blev en bundle annonceret, som indeholder Skyward Sword + Wii Motion+ + cd med musik. Prisen er dog endnu ikke fastlagt, men noget siger mig, at den bliver ret dyr herhjemme. Fx tager en svensk hjemmeside 999 SEK for pakken!

Zelda: Skyward Sword


Den billigste side, jeg har fundet indtil videre, er ShopTo.net med en pris på £47.84 ~ 400 kr.

Amazon.co.uk er lidt dyrere med £54.91. Men mon ikke der kommer flere, efterhånden som udgivelsesdatoen nærmer sig?

Kender I til bedre alternativer?

Zelda Skyward Sword Limited Edition Bundle på ShopTo
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/09-11 11:25 
tak for link har lige preorder :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 04/09-11 17:19 
Det var da egentlig billigt nok på Shopto i forhold til at man får en hel Wiimote med :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalsgaardPalsgaardSkrevet 04/09-11 19:42 
Virker den egentlig med den "originale" wii.. Altså en der er købt ved lanceringen herhjemme?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
GreaseballGreaseballSkrevet 04/09-11 21:17, rettet 04/09-11 23:37 
Ja wii maskinen er den samme. Det er kun Wii-moten der er anderledes.
Om spillet også understøtter wii-mote uden motion-plus ved jeg ikke.
HulleHulleSkrevet 04/09-11 23:05 
Det gør det ikke, altså virker ikke uden motion +. Så har du en lancerings wiimote skal du proppe noget i numsen på den.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/09-11 06:07 
Eller bare købe den der bundle, og så spiller det bare?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
BeanoBeanoSkrevet 05/09-11 06:58 
Hvorfor tror du det ikke skulle det?
212 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig