X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så hvorfor lige Red Dead Redemption?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/05-10 17:13 
Min Xbox Live liste er fuld af folk, der spiller RDR.
Omtalen her på siden har også været rimelig massiv.
I grove træk må de fleste af jer og mine "friends" have købt RDR inden I kan have fået det anbefalet af venner.

Med andre ord: hypen har virket.

Det fascinerer mig at lige Red Dead Redemption er det spil alle går ud og køber samtidig.
Især... Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/05-10 17:13 
Min Xbox Live liste er fuld af folk, der spiller RDR.
Omtalen her på siden har også været rimelig massiv.
I grove træk må de fleste af jer og mine "friends" have købt RDR inden I kan have fået det anbefalet af venner.

Med andre ord: hypen har virket.

Det fascinerer mig at lige Red Dead Redemption er det spil alle går ud og køber samtidig.
Især fordi jeg ikke husker den store entusiasme for Red Dead Revolver, faktisk er det som om, at de fleste enten ikke ved, eller er ligeglade med, at vi har at gøre med en efterfølger.

Jeg har ikke gidet se ALLE R*'s videoer igennem, men jeg indrømme at dem jeg har set, ikke har givet mig specielt meget lyst til at se flere.

Masser af spil bliver fulgt til dørs af gode anmeldelser og videoklip, uden at alle løber ud og køber en kopi.


Så hvad var det ved Red Dead Redemption der virkede?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/05-10 17:43 
For det første "virkede" videoerne på mig, for det andet er der sikkert noget "GTA til hest" der trækker. For det tredje er det rigtig længe siden (hvis nogensinde) at der har været et cowboy-spil der virker.

At Rockstar så har lavet noget der faktisk er godt, er jo heldigt når vi alle sammen farer ud og køber det (og tro mig, det er ikke mange spil jeg forudbestiller og til fuld pris).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/05-10 18:09, rettet 23/05-10 18:10 
Jeg skyndte mig også at købe Alan Wake, Final Fantasy XIII, Mass Effect 2, Resonance of Fate, Bioshock, Gears of War, Batman Arkham Assylum etc. udover RDR. Hvorfor alle andre også har gjort det med netop Red Dead Redemption, skal nok ses i lyset af GTAIII/IV's kæmpe succes, og hvor stort et navn Rockstar har skabt sig med udgivelsen af de to titler. Derudover har spillet jo fået fantastiske anmeldelser. Derfor køber et så bredt segemnt RDR på samme tid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 23/05-10 18:51, rettet 23/05-10 18:52 
Jeg har det altså anderledes. Jeg var ikke den store fan af GTA serien, og GTAIV sagde mig ikke det store. Tror det er setting i NY som ikke virkede på mig (det er dog en fed by i virkeligheden), og de lidt ensformige missioner. The Warriors som også er lavet af Rockstar var jeg også ret vild med på grund af det simplethen var lykkedes at lave et nær perfekt univers efter filmen. Det samme er sket lidt her med RDR. Hvis der er noget Rockstar kan finde ud af er det at lave spil der ligner film. RDR kommer så tæt op af western genren næsten på alle måder og så er det tilmed et flot spil. Det er faktisk ret utroligt lavet det her spil. Spillet er ikke perfekt, men noget af det mest underholdene spil jeg har spillet i meget lange tider her i den nye generation. Det er faktisk første gang jeg rigtigt kan nyde et sandkasse spil.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/05-10 19:18 
King Chaos>
For det tredje er det rigtig længe siden (hvis nogensinde) at der har været et cowboy-spil der virker.

Jeg har ellers moret mig fint med både Gun og Call of Juarez X360-versionerne (men nu er jeg jo også en sucker for sandkasse-spillene) :-)
nerosnerosSkrevet 23/05-10 20:15 
Er Gun og Juarez rigtige sandkassespil, det troede jeg ikke? Har endnu ikke prøvet dem. Det kan da godt være man skulle prøve dem engang. Jeg er jo en sucker for western genren :D
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 23/05-10 20:16 
Gun er, og jeg syntes bestemt også at det var en positiv oplevelse i sin tid. Og som bonus er det krydret med stemmeskuespil af Thomas Jane, Lance Henriksen og Kris Kristoffersen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 23/05-10 20:20, rettet 23/05-10 20:25 
Det har været nævnt før, men Red Dead Revolver er bestemt værd at spille for westernfans - meget arcade-agtigt og varieret. Og fordi det oprindeligt var en Capcom-produktion, er der også nogle gode bosskampe. Dog er det lidt upoleret, men det er til at leve med, synes jeg.
nerosnerosSkrevet 23/05-10 20:24 
Har altid godt vist det fandtes men har aldrig prøvet det endnu. Kører det på en 360'er?

Må hellere få købt Gun. Faktisk har jeg spillet det lidt på PS2 engang men ikke meget. Jeg vil også hellere se det i HD ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 23/05-10 20:45, rettet 09/12-10 19:46 
SeventhSun>
Min Xbox Live liste er fuld af folk, der spiller RDR.

Samme her, og jeg synes, det er et meget interessant oplæg til en tråd, for når GTAIV, Halo 3 eller Gears of War 2 udkommer, så er det fuldstændig forventeligt, at vennelisten bobler over af folk, der spiller dem.

Men hvad er det, der sker, når det er en titel, man ikke havde kunnet forudse ville monsterhitte alligevel gør det?

I RDRs tilfælde har det nok med flere ting at gøre. Dels kommer der jo ikke SÅ mange westernspil, og dels er det Rockstar, der har en meget stor fanbase. Men for mit eget vedkommende må jeg sige, at jeg netop blev rullet med i den voksende snebold, som hype jo er.

Nærmere betegnet så er det den efterhånden ganske lange tråd herinde, der overbeviste mig. Der var simpelthen for mange af brugerne, der skrev positivt om det, og det begyndte ligesom at ligge i luften at det her ville være AAA.

Så ikke en selvstændig tanke herfra - eller det vil sige, at jeg var særdeles vild med westerngenren, da jeg var barn og teenager, og førnævnte tråd appellerede til den gamle fan af den slags, der stadig bor dybt i mig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 23/05-10 21:50, rettet 23/05-10 22:02 
Det er bare med at komme op på hesten folkens :-) Not to be mist!!!

En tanke nu da vi snakker lidt om spilhype:
Jeg har længe tænkt, at når spil bliver omtalt meget i medierne og der er meget hype omkring dem er der folk som springer fra og vender den anden side til, fordi man ikke vil lade sig rive med af masserne. Det er ligesom om det er blevet til et "tabu" at kunne lide de spil som får MEGET hype omtale! Jeg gør det sikkert selv nogengange, men hvorfor er det egentligt sådan? Er det spilsnobberi eller bare sund fornuft? ;-)

Jeg må lade mig overgive mig selv til Rockstar denne gang. Det er en genistreg det her. Tiden vil vise om det holder om et års tid og folk stadig spiller det, men lige nu må jeg bare lade mig rive med :-)
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/05-10 22:36 
Bare rolig, det er på vej i posten, og hvis Axel var lidt hurtigere havde været her i går :-)

Jeg synes det er sjovt, og lidt irriterende, at RDR bliver sådan et "uforudset", når jeg f.eks havde forventet at mange flere ville spille Splinter Cell: Conviction.
På mig virkede UbiSofts videoer nemlig rigtig godt, men jeg var selvfølgelig også helt tosset med Chaos Theory og især Spy vs. Mercs.


Men tror I Rockstar har gjort særligt, udover at lave et rigtig godt spil?
Hvor mange her får deres nyhedsbrev?
Følger dem på Facebook? Twitter? Andet?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-10 22:46, rettet 23/05-10 22:50 
For mit vedkommende var det fordi jeg havde en forventing om at det ville være GTAIV i det vilde vesten og jeg er rigtig, rigtig glad for GTAIV.

Jeg har så senere fundet ud af at det åbentbart er en anden "branch" af Rockstar der har lavet GTAIV, men fedt spil er det ihvertfald.
jaesjaesSkrevet 23/05-10 22:54, rettet 25/05-10 10:59 
RDRs succes overrasker mig ikke. Det modsatte ville have overrasket mig mere - Rockstar + sandkasse med westerntema, synes jeg dufter ret meget af succes. Jeg synes også, man har kunnet fornemme det ville ske, hvis man har skimmet kommentarer på Gametrailers og lignende.

Nogen der ved, om Bully solgte igennem? Det er jo også en Rockstar-sandkasse, eller tæt på en sandkasse i hvert fald.
HeroldHeroldSkrevet 23/05-10 23:17 
SeventhSun>
Men tror I Rockstar har gjort særligt, udover at lave et rigtig godt spil?
Hvor mange her får deres nyhedsbrev?
Følger dem på Facebook? Twitter? Andet?

Jeg var solgt på deres YouTube-videoer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 23/05-10 23:19, rettet 23/05-10 23:19 
He, jeg er lige gået igang med Bully igen (wii edition) indtil jeg får købt RDR, regner jeg med. Selv med de grafisk kantede karakterer, så synes jeg stadig det er et skamløst godt spil. Sandkassen i Bully er måske ikke så stor, men den er kvalitativ for der er meget interaktion med omgivelserne. Synes det er nemt at blive grebet af universet i Bully.
The medium is the message.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/05-10 23:22 
Men hvis det kun er Rockstar + western, der er forklaringen, så burde Red Dead Revolver jo have været lige så stor en succes - og det er bestemt ikke mit indtryk.

Og en anden ting er, som Darkbeat skriver, så har de jo flere studier rundt omkring i verden, som nok reelt ikke har ret meget med hinanden at gøre.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 23/05-10 23:28, rettet 23/05-10 23:30 
Jeg anså spillet for at blive en succes som så mange andre ligegyldige blockbuster spil, og var egentlig ikke så interesseret i det, men synes den første trailer var fed. Faktisk var det kun her i ugerne op til spillet kom ud at det virkelig tog mig med storm og det gik op for mig at Rockstar måske havde lavet det bedste western spil ever. Det var især multiplayer delen i de video-reviews f.eks på gamestop (som jeg ikke engang har spillet endnu), der fik mig hooked! Jeg begyndte at drømme om det on natten og så blev jeg til sidst skør i hovedet og ingenting kunne stoppe min galskab ;D
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/05-10 23:45 
Kom til at poste det her i den primære RDR-tråd, men slettede hurtigt indlægget, for det passer nok bedre til den her tråd...

Jeg er selv gået (næsten) fri for hypen, men nok fordi jeg endnu ikke har fået set videoer, læst anmeldelser og fulgt debatter om spillet (sidstnævnte har jeg jo så åbenlyst kastet mig ud i på P:R, hvilket er en sjældenhed i den henseende). Derudover forbinder jeg rockstjernerne med sandkassespil, der mangler fokus, og som sigter efter et miks af realisme og urealisme. Jeg er mest tilhænger af spil med stram frem for løs struktur - noget gameplay og historiefortælling med fokus. Spil, der stræber efter at lægge "en hel verden" i sin sandkasse, er typisk spil med et udsvævende spilforløb, hvor det er muligt at miste fokus på fx de overordnede missioner og den tilhørende historie. Jeg søger heller ikke spil, der prøver at genskabe virkeligheden, men spil der mere indeholder fantasi.

Lige RDR er blandt de sandkasse-undtagelser, jeg overvejer at samle op, men ikke alene fordi det (åbenbart) spilles af alt og alle. - Jeg dropper ikke de spil, jeg er i gang med nu, for at kaste mig over en ny udgivelse pga. gode anmeldelser og folk/vennelister, der i flæng anbefaler og spiller spillet. Jeg ved godt, at det kan skabe et specielt tidsaktuelt fællesskab omkring spillet, men jeg foretrækker at samle det op, når jeg er "parat til det", og ikke mindst fordi jeg er nysgerrig efter at prøve et spil af usædvanlig høj kvalitet i et westernunivers. Det hjælper naturligvis også, at så mange P:R-folk er *helt pjattede* med spillet. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-10 00:04, rettet 24/05-10 00:11 
SkyblazeR>
Derudover forbinder jeg rockstjernerne med sandkassespil, der mangler fokus, og som sigter efter et miks af realisme og urealisme. Jeg er mest tilhænger af spil med stram frem for løs struktur - noget gameplay og historiefortælling med fokus.

Jeg synes da netop at Rockstar er gode til at lave nogle meget historie-drevne sandkassespil, modsat hvad der ellers hører ind under genren. Bully, GTA IV og Read Dead Redemption er alle eksempler på dette. Hvis du mener at spillene ikke er linære nok, er det i sagens natur ikke muligt, da de netop skal fordre stor frihed.

Til dem der overvejer GUN, vil jeg sige at jeg var meget skuffet, da jeg endelig fik sat det i min 360. Teknisk er det meget tydeligt fra sidste generation. Kan man holde det ud, kan man måske hive lidt underholdning ud af det.

Read Dead Redemption er så vidt jeg har forstået en produktion på størrelse med GTA IV - altså i omegnen af 100 mil. dollars. Man må gå ud fra at spillene har haft samme marketings budget. Personligt har jeg lagt mærke til reklamer på flere store internationale sites, og selvfølgelig den sædvanlig følgeton på Gametrailers, der følger alle store produktioner.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 24/05-10 00:06 
Wehner>
Men hvad er det, der sker, når det er en titel, man ikke havde kunnet forudse ville monsterhitte alligevel gør det?

Hvad mener du? ALLE regnede med det ville monsterhitte. Det har vrimlet med positive previews, gameplayvideoer i metermål, forumindlæg om hvor meget folk har glædet sig til spillet op til begge ører.

Det havde været et kæmpeshock hvis spillet IKKE havde været en succes. Hypemæssigt er vi i GOW- og Halo-land. Der har endda kørt trailere for spillet i danske biografer. Hypemaskinen har været gigantisk.
WehnerWehnerSkrevet 24/05-10 00:19 
Jmog>
Wehner>
Men hvad er det, der sker, når det er en titel, man ikke havde kunnet forudse ville monsterhitte alligevel gør det?

Hvad mener du?

Det skulle nu fremgå ganske tydeligt :)

Det er naturligvis forventeligt, at et massivt markedsført spil fra Rockstar sælger godt. Men omvendt så er det altså også en efterfølger til et seks år gammelt spil, der ikke var nogen større succes.

Det fænomen, som Seventh refererer til, hvor man logger på Xbox Live fredag aften, og hele listen sidder i samme spil, Games Stop'er, der melder udsolgt osv. - det synes jeg ikke man havde kunnet forudse (men det er naturligvis ganske let at "forudse" det nu).

Hvorfor er det blevet et monster-killer-gigant.hit og ikke bare den forventede succes? Hypemaskinen har helt sikkert spillet ind, men hvorfor virkede den så perfekt i lige præcis dette tilfælde?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/05-10 01:36 
Personligt troede jeg, at Alan Wake ville monsterhitte, men det et par uger inden launch begyndte jeg at kigge naermere paa RDR. Jeg synes det Revolver var ualmindelig daarligt - nok fordi det var temmelig kraftigt inspireret af C(r)apcom spil, som jeg ofte askyr som pesten.
Jeg laeste lidt previews og saa lidt videoer, og opdagede, at det intet havde med etteren at goere. Laekkert - jeg elsker western spil, og dette her er bare Tombstone paa 360. Ualmindelig poleret spil, som fortjener whatever hype, der har vaeret.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 24/05-10 07:32, rettet 24/05-10 07:44 
SeventhSun>
Masser af spil bliver fulgt til dørs af gode anmeldelser og videoklip, uden at alle løber ud og køber en kopi.

Så hvad var det ved Red Dead Redemption der virkede?

For mit vedkommende har jeg ikke rigtigt fulgt RDR før her de sidste 3-4 måneder. Havde godt hørt RDR navnet og troede bare det var en opfølger til et fesent forsøg på at lave et westernspil - så jeg var ikke vandvittigt interesseret.

Men så begyndte Rockstar at frigive features videoerne som viste deres ambitioner og spillets scope - og der kom en buzz om spillet. Så var jeg pludseligt solgt da det så ud til at det endeligt skulle lykkedes at lave et spil der levede op til westerngenrens potentiale. Som fan af mange westerns som The Good The Bad The Ugly (og flere af Leone's klassikere), Unforgiving, Butch Cassidy & Sundance Kid, Silverado, Tombstone, etc. så lignede det jo bare guf det der blev vist i videoerne :D

RDR har slet ikke GTA navnet og syntes heller ikke det har været markedført eller omtalt så meget som GTA spillene - jeg har ihvertfald ikke observeret noget specielt. Så jeg tror meget hype og buzz kom fra forbrugerne selv pga. mange godt kunne potentialet i en GTA western.

Når det nu er sagt, så syntes jeg spillet fuld ud leverer varen dvs. lever op til mine høje forventninger - det er ikke perfekt og har nogle af de sjove glitches og småmangler som GTA spillene også har lidt under, men RDR rammer western atmosfæren og tone bedre end GTA rammer sit mål. Meget skyldtes at der ikke bare er fyldt features på, men at der er kælet for detaljerne f.eks. på den måde hesten og lassoen hånteres på, en super lydside og troværdige landskaber og dyreliv. Antallet af NPC'er passer også fint til en western der jo for det meste foregår i øde omgivelser og små lokalsamfund, og ikke i travle storbyer som GTA.

Lidt kynisk set er RDR måske "bare en GTA western" men bl.a. Honor og Fame systemerne er med til at gøre man spiller det anderledes da der er mere konsekvens bag ens handlinger, uden det dog ruinerer mulighederne for at more sig hvis man vil det :)

RDR omdefinerer ikke free-roaming genren da det har GTA strukturen langt af vejen, men det er en ny benchmark for hvad en westernspil kan præstere - jeg glæder mig til opfølgeren :D
nerosnerosSkrevet 24/05-10 09:26, rettet 24/05-10 09:27 
DeluxScan>
nok fordi det var temmelig kraftigt inspireret af C(r)apcom spil, som jeg ofte askyr som pesten.

Aaargh :-(

Du skulle have spanking for at skrive sådan en sætning ;-)

Jeg synes naturen i det her spil er noget af det flotteste jeg nogensinde har set i et spil!
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/05-10 16:56 
Echelon VI>
SkyblazeR>
Derudover forbinder jeg rockstjernerne med sandkassespil, der mangler fokus, og som sigter efter et miks af realisme og urealisme. Jeg er mest tilhænger af spil med stram frem for løs struktur - noget gameplay og historiefortælling med fokus.

Jeg synes da netop at Rockstar er gode til at lave nogle meget historie-drevne sandkassespil, modsat hvad der ellers hører ind under genren. Bully, GTA IV og Read Dead Redemption er alle eksempler på dette. Hvis du mener at spillene ikke er linære nok, er det i sagens natur ikke muligt, da de netop skal fordre stor frihed.

Jeg har så ikke spillet de titler, men har fået lyst til at klemme RDR ind. GTA-serien har aldrig rigtig fascineret mig, men jeg blev da lidt bidt af GTAII i sin tid, der dog også havde en anden spilmekanik. Vice City blev jeg tvangsindlagt til at prøve, og det havde sine underholdende momenter. Jeg tager bare generelt afstand fra sandkasse-flow. Det, jeg ønsker at se fra Rockstar, er netop et helt nyt spil, der er mere lineært, mindre Rockstar-tungt/-typisk og sandkasseagtigt, men stadig afvekslende. The Warriors vidner måske om, at det kan lade sig gøre, selvom det langtfra var en original spiloplevelse med et overraskende historieforløb. Det kunne også være ret tungt at spille. Var dog pjattet med spillets "baggårdsatmosfære" og regner med at samle RDR for at opleve en solid "westernatmosfære".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/05-10 17:14 
neros>
DeluxScan>
nok fordi det var temmelig kraftigt inspireret af C(r)apcom spil, som jeg ofte askyr som pesten.

Aaargh :-(

Du skulle have spanking for at skrive sådan en sætning ;-)

Jeg synes naturen i det her spil er noget af det flotteste jeg nogensinde har set i et spil!

Men denne natur har jo netop intet med C(r)apcom at goere.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 24/05-10 19:28 
Jaja sorry det er to usammenhængene sætninger som ikke har noget med hinanden at gøre ;-)

"Crapcom"......?! Jeg ryster på hovedet, men hver sin smag og det må jeg så respekterer. Forstår det bare overhovedet ikke hvordan man kan mene den slags..
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 25/05-10 10:27 
SeventhSun>
Men hvis det kun er Rockstar + western, der er forklaringen, så burde Red Dead Revolver jo have været lige så stor en succes - og det er bestemt ikke mit indtryk.

Men det er jo også Rockstar + western + sandkasse som (i nogles øjne) er forklaringen - der er vel stor forskel :)

Karakterer spiller naturligvis også ind, det første spil ligger jo i 70'erne på Gamerankings.

Og en anden ting er, som Darkbeat skriver, så har de jo flere studier rundt omkring i verden, som nok reelt ikke har ret meget med hinanden at gøre.

Der er næppe ret mange som går op i, eller overhovedet ved, om en givent spilfirma er opdelt i flere studier - de ser formentlig bare navnet Rockstar og/eller GTA, afhængig af typen af reklame/preview/filmklip, og laver en mental note om, at det nok bliver et fedt spil.
nerosnerosSkrevet 25/05-10 11:22 
Her er lidt om de forskellige Rockstar studier:

Linky :-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 25/05-10 14:38 
neros>
[Jeg synes naturen i det her spil er noget af det flotteste jeg nogensinde har set i et spil!

Helt enig, ikke så tit man ser naturen virke så godt som i dette spil. Bare det at se hvordan vejret skifter og et rigtig uvejr med lyn og torden virker mere barsk når man er ude i vildmarken end i en storby som i GTA.
RitesRitesSkrevet 25/05-10 15:48, rettet 25/05-10 15:51 
Jeg blev interesseret pg.a. deres trailers, som virkede virkelig fede. På det tidspunkt var folk ret ligeglade med at jeg syntes det så godt ud :p

Så ved ikke hvor meget hype har påvirket mit køb - det har ikke forårsaget det, men måske bare gjordt jeg glædede mig mere.

neros: Det er lidt skræmmende så mange studios de har ;)
» a winner is you «
The DaneThe DaneSkrevet 25/05-10 19:19 
Købte det primært pga. jeg så "special" udgaven og ville lige smide nogen penge af - og set ud fra andre havde sagt virkede det ikke pt. idiotisk. Men må da sige det indtil nu ikke har været et spil for mig (xbox versionen).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/05-10 22:44, rettet 25/05-10 22:45 
Greaseball>
neros>
[Jeg synes naturen i det her spil er noget af det flotteste jeg nogensinde har set i et spil!

Helt enig, ikke så tit man ser naturen virke så godt som i dette spil. Bare det at se hvordan vejret skifter og et rigtig uvejr med lyn og torden virker mere barsk når man er ude i vildmarken end i en storby som i GTA.

Lige til at blive "bange" af? :P Jeg synes - ved allerførste øjekast - at græsset i Halo var über-naturrealistisk, men det var nu ikke årsagen til, at spillet indfangede mig fra start til slut. Det er vel heller ikke alene naturen i RDR, der indfanger, men nærmere bidrager "troværdigt" til den westernmæssige helhed? Jeg er selv tilhænger af, at spil med en flot "naturatmosfære" kan gøre et spil bedre som helhed, end det ellers ville have været. Ikke at jeg ligefrem har det bedst med "økologiske spil", men RDR lyder da helt fri for pesticider... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 26/05-10 14:01, rettet 26/05-10 14:01 
Dag jeg tog afsted på ferie for to uger siden havde jeg hørt lidt om en efterfølger til Red Dead Revolver, der så vidt jeg ved aldrig har været i nærheden af at være et hit (selvom jeg så lidt frem til det dengang Capcom sad på udviklingen).

Nu er jeg så tilbage, og pludselig snakker alle om Red Dead Redemption, som åbenbart allerede er udkommet. Selvom jeg lige har læst tråden igennem (eller i hvert fald skimmet de fleste indlæg), forstår jeg stadig heller ikke hvor al hypen pludselig kommer fra. Har der været TV-reklamer for spillet, eller noget?

Jeg er dog også personligt tændt på tanken om et ordenligt westerns-spil, der fungerer, men har svært ved at forestille mig at det alene kunne sikre mainstreamsucces. Og en helt anden ting er hvorvidt spillet overhovedet ER vildt godt? For hvis det bare er GTA til hest, tror jeg altså jeg springer over.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/05-10 14:05 
Det er det ikke bare, men der er ligheder mellem de to. Noget af strukturen er ens, men IMO er det et ret andet spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/05-10 14:15 
Det gik jeg også ud fra.
Hvis de kan lave en westernverden, der er ligeså velpoleret som "New York" i GTA4, er jeg hooked, men hvis missionerne er lige så dødssyge som i samme, ved jeg ikke om jeg gider.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/05-10 14:19 
@Sumez

Du slår hovedet på sømmet IMO :-)

Jeg tror konklussionen indtil videre er uvis.
Folk her nævner anmeldelser, men RDR har jo objektivt set ikke fået opsigtsvækkende høje karakterer.
Gennemsnitligt har Mass Effect 2 scoret højere, og med har jeg slet ikke oplevet samme opmæksomhed - og da slet ikke så mange, der spiller det samtidigt på Live.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 26/05-10 14:24 
neros>
Her er lidt om de forskellige Rockstar studier:

Damn! Det er de samme folk, som oprindeligt står bag GTA-serien, som lavede de gamle Lemmings-spil? Den var ny for mig.

Jeg har dog aldrig regnet "Rockstar"-navnet for noget særligt, det har altid været mit indtryk at det var GTA-navnet, der solgte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/05-10 14:25 
SeventhSun>
Gennemsnitligt har Mass Effect 2 scoret højere, og med har jeg slet ikke oplevet samme opmæksomhed - og da slet ikke så mange, der spiller det samtidigt på Live.

Tja, da jeg læste din beskrivelse af hypen omkring RDR, var Mass Effect 2 faktisk det første jeg tænkte på, jeg tror jeg havde omkring 10 online kontakter på Xbox Live, der spillede det spil samtidig!
Det overraskede mig dog ikke nær så meget, da jeg ved hvor hypede folk altid er omkring Biowares spil, og de dertil kan ride på 1'erens succes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/05-10 14:30 
Sumez>
Har der været TV-reklamer for spillet, eller noget?

Jeg så Prince of Persia i biffen, og der kørte en fuld gametrailer til Red Dead... i øvrigt et emne, som næsten kunne have sin egen tråd: "spilmarketings udbredelse og eksplosive forøgelse de sidste 10 år".
BeanoBeanoSkrevet 26/05-10 14:37 
Sumez>
For hvis det bare er GTA til hest, tror jeg altså jeg springer over.

Hvis det er din indgangvinkel til spillet, så er jeg sikker på det er det du vil se :)
HeroldHeroldSkrevet 26/05-10 14:45 
Her er en lidt mavesur, dansk anmeldelse af RDR på Eurogamer.

Linky!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/05-10 14:53 
Lidt?

:O
HeroldHeroldSkrevet 26/05-10 14:54 
Jeg er ikke enig, men jeg kan godt forstå ham.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/05-10 15:01 
Spillet er ikke perfekt, men 7 er overkritisk IMHO :P
SumezSumezSkrevet 26/05-10 15:06 
Beano>
Hvis det er din indgangvinkel til spillet, så er jeg sikker på det er det du vil se :)

Det er det jo ikke, det er tværtimod det jeg håber det ikke er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/05-10 15:22 
Det lugter bestemt af GTA - men også hestegødning og saddelfedt :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/05-10 15:27 
Samt soft-hesteporno... Ham Irish synes aabenbart det ok at befamle en hest i Mexico :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 26/05-10 15:35 
Ja det var en ok kinky scene ;)
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig