X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game Kiosk Projekt


Svar
RJKRJKSkrevet 23/05-10 02:30, rettet 23/05-10 13:01 
Jeg er blevet lidt tændt på at indsamle originale konsolstandere - game kiosks - til Spilmuseet, men det er noget af en jungle at finde rundt i og der er få informationer tilgængelige. Vi begyndte for længe siden at oprette dem i P:Rs database, men kom ikke så langt.

Så her er et meget lille første skridt i et forsøg på at få et overblik over hvad der egentligt findes af slagsen. Kender I til andre eller har I info at byde ind med, så kom gerne med det. Hvis nogen har nogen eller kan skaffe nogen, vil jeg også gerne høre det :) Desværre ender de på grund af størrelsen og vægten ofte på lossepladsen, og det er jo synd.

Følgende billeder og informationer kommer fra os selv eller er fundet rundt omkring på nettet. Der er (oftest) større billede ved klik på de små billeder.

SEGA

Master System
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Så vidt vides en super sjælden ting, som ingen har - billede fra brochure.

MegaDrive
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Hhv. europæisk (kombineret SMS/SMD) og amerikansk.

GameGear
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Kombineret SMD/GG kiosk, svær at identificere nærmere (fra Michael Jacksons samling).

MegaCD
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Spilmuseets, fjernsynet formentligt ikke det oprindelige, formodentligt meget sjælden.

Saturn
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Amerikansk, også set med en Genesis i, men er original med Saturn. Kan også bruges uden hele foden.

Dreamcast
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Hhv. amerikansk og europæisk (Spilmuseets).


NINTENDO

NES
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Amerikansk.

Super Nintendo
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Amerikansk.

Game Boy
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Går ud fra at stangen med konsollen mangler på den første. Jeg mener at have set yderliger en type.

Nintendo 64
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Jeg mener at have set en anden model herhjemme (på McDonalds).

Virtual Boy
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Skulle også findes i en tredje og mindre model.

Game Boy Color
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt

Game Boy Advance
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Spilmuseets, håbløst billede :) Jeg mener også at have set en GBA SP model.

GameCube
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Den tredje er den model vi har en del af herhjemme (også Spilmuseet), og er ikke helt ens med den første. Den fjerde er en tysk model.

Nintendo DS
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Den anden har vi haft herhjemme (fra J-popcon).

Wii
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Tre forskellige (amerikanske?) modeller - den vi har herhjemme er en fjerde model.

SONY

PlayStation
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Amerikansk - den europæiske er vist lidt anderledes (Wonderboy?).

PlayStation 2
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Den normale europæiske og ret udbredt herhjemme (Spilmuseets).

PSP
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Den model vi har haft herhjemme, med én maskine på hver side (fra J-popcon).

PlayStation 3
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Amerikansk, ikke den samme som vi har herhjemme.

MICROSOFT

Xbox
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt [/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Den første har vi haft herhjemme.

Xbox 360
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Vist den samme model både i Europa, USA og Japan. Ret udbredt herhjemme.

ATARI

Atari 2600
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Har nok kun været i USA og er sjælden i dag.

Atari 5200
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Fra Atari museum - ikke sikker på den er original/multiproduceret.

Atari 8-bit
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Kun fra USA og nok meget sjælden.

Jaguar
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Virker til at være ret sjælden.

ANDRE

Videopac
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Kun fra USA og nok meget sjælden.

Colecovision
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Kun fra USA og nok meget sjælden.

Astrocade
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
I tvivl om den er original/multiproduceret.

Vectrex
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Formentligt voldsomt sjældent - fransk?

3DO
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Utvivlsomt meget sjælden (fra Michael Jacksons samling).

Neo Geo Pocket Color
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
Selvom den faktisk er på en eBay auktion lige nu, så tror jeg det er meget sjælden (og ret kedelig).

N-Gage
[/LINK]" target="">Game Kiosk Projekt
En QD model - der er også en standard model.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/05-10 09:14 
Findes der ingen Neo Geo AES?
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/05-10 10:45 
Jeg skrottede den SEGA-stander jeg havde. Per kom aldrig og hentede den :( Det kan da godt være resterne står ude i min carport.
RJKRJKSkrevet 23/05-10 11:19 
Det må du jo lige undersøge og komme med en melding på :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 23/05-10 11:22 
Der er en Xbox 360-variant mere. Den er nyere og halvt så høj, og beregnet til at hænge på væggen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 23/05-10 13:02 
N-Gage, Vectrex og GameCube #4 tilføjet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 23/05-10 13:51 
Denne tråd vækker gode minder!

SMS/SMD-standeren står klart i min erindring, da Fantask i Kbh. i mange år havde sådan en opstillet (senere proppede de vist nok en Saturn derned, så den kan bruges til lidt af hvert).

Jeg mindes altså også at have prøvet en SNES, der var opstillet i en særlig stander i et dansk eller tysk varehus (spillet har enten været Killer Instinct eller Super Mario World), men hvordan standeren så ud, kan jeg ikke huske.
[inspirational quote here]
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/05-10 16:32 
Xiwana>


SMS/SMD-standeren står klart i min erindring, da Fantask i Kbh. i mange år havde sådan en opstillet (senere proppede de vist nok en Saturn derned, så den kan bruges til lidt af hvert).



Ja, det er den som jeg fik hjem og stå. Proppede en Xbox og forskellige arcade-spil i den, så folk havde noget alternativ underholdning. Den blev så erstattet af min Astrocity. Jeg skal nok tjekke hvor meget af den der ikke er spist op af rotter og snegle, Rune ;)
QweetixQweetixSkrevet 23/05-10 16:47 
Jeg har selv en GameCube kiosk (model Spilmuseet) Har sat en "Pearl White" GameCube konsol i den + to matchende controllers. Håber snart at få en GBA SP kiosk, men de koster sku :D
PapandPapandSkrevet 23/05-10 20:43 
På GameBoy findes en Tetris model, hvor 2 maskiner var sluttet til en 1 meter høj kiosk og man dermed kunne battle i multiplayer. Jeg ved det med sikkerhed, for min far havde den i butikken og min bror og jeg brugte tonsvis af timer på den maskine.

Så vidt jeg ved, er den dog blevet smidt ud. :/
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WonderboyWonderboySkrevet 23/05-10 21:02, rettet 23/05-10 21:06 
Jo den europæiske Playstation stander er anderledes end den US, skal nok lige få taget et billede af den som kan blive lagt ind.

Har også den NES bare ikke med den skærm som er på billedet her.

Har engang kigget på den Atari Jaguar i USA, men blev for dyr i fragt for mig dengang desværre, men er ellers rigtig Cool og sjov.
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/05-10 21:04 
lyder fedt.

men lyder som kinøjssr stuff.
happyEDhappyEDSkrevet 24/05-10 19:40, rettet 24/05-10 19:41 
Jeg har gameboy tetris udgaven, hvor to er slået til.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 26/05-10 15:17 
Går ud fra at I har en MegaDrive-stander allerede, men kan informere om at det ikke er mere end et par år siden, jeg så en stå i Fantasks spilafdeling. (hvilket du sikkert også er obs på, men ville lige nævne det)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/05-10 15:26 
Ja :D

King Chaos>
Xiwana>


SMS/SMD-standeren står klart i min erindring, da Fantask i Kbh. i mange år havde sådan en opstillet (senere proppede de vist nok en Saturn derned, så den kan bruges til lidt af hvert).



Ja, det er den som jeg fik hjem og stå. Proppede en Xbox og forskellige arcade-spil i den, så folk havde noget alternativ underholdning. Den blev så erstattet af min Astrocity. Jeg skal nok tjekke hvor meget af den der ikke er spist op af rotter og snegle, Rune ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/05-10 15:36 
Shh!

Der er meget arbejde i at læse op på to ugers P:R-tråde :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 27/05-10 01:28 
Meget interessant at se på. Vidste ikke at så mange firmaer havde de der game kiosks.. Er størstedelen købt i Danmark egentlig?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
RJKRJKSkrevet 28/05-10 00:17 
Lød det som om vi havde alle de viste? Nej, det er bare dem jeg kender til. Vi har kun dem, hvor det er nævnt. Det er ikke lige noget man støder på normalt, udover dem der stadig er i brug, og derfor ret besværlige at hive ud af ejerne...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 28/05-10 16:42 
Damn, hvor er de to GB standere AWESOME! Gad jeg virkeligt godt at have!

Har selv den første af Xbox standerne, skaffet på DBA tidligere i år :)
WonderboyWonderboySkrevet 28/05-10 21:06 
Ja de er fede begge 2 :-D
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig