X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spillene på sidelinjen


Svar
jaesjaesSkrevet 19/05-10 09:45, rettet 19/05-10 09:49 
Nogle gange er det fedt at browse sit indre katalog over ældre spil, man ikke rigtig har tænkt over i lang tid. Spil som fik en del omtale, da de udkom. Ofte vil det nok være fordi, det er underrepræsenterede spil, og derved skubber man dem vel lidt væk fra sin bevisthed i det daglige.

Så denne tråd er dedikeret til de ældre spil, der blev snakket en del om i månederne eller årene efter udgivelsen, men som af en eller anden grund sjældent nævnes i dag, fan-sites og lignende selvfølgelig undtaget.

Jeg lægger ud med en lille bunke:

Rollcage 1 og 2:
Fik god kritik, men Wipeout-serien fik vel presset de to Rollcage-spil lidt ud i busken. En ny udgave med god online-understøttelse ville bestemt ikke være en trist nyhed.

Forsaken:
Virkelig god grafik, og umiddelbart solidt gameplay. Det er vel bare en genre, som er blevet kastet på den store bunke af halvdøde eller udvandede genrer.

Heretic-serien (herunder Hexen-spillene):
Ret populære spil, men sjovt nok nævnes de ikke særlig ofte. Måske var de for meget Doom og Quake med middelalder-tema (med undtagelse af Heretic II, selvfølgelig, da det ikke er et FPS).
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/05-10 19:57, rettet 19/05-10 19:59 
To hurtige, som nok ikke opfylder "en del omtale", da de vel stort set blev overset pga. for lidt omtale:

Crimson Sea (XBX)
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=11915

Der findes én dansk anmeldelse af dette spil:
http://www.playright.dk/retroanmeldelse.php?id=

Crimson Sea 2 (PS2)
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=22361

Der kom ingen danske anmeldelser, så vidt jeg kan se.

Men jeg synes de lever op til spil på sidelinjen - af højeste kvalitet inden for deres genre (action-RPG-agtige). De er desværre underrepræsenterede i forhold til tilsvarende spil, der i dag løber med al opmærksomheden:

Lost Planet 1+2 (hvor toeren skuffede mig stort).

Der er meget mere at komme efter i begge Crimson Sea-spil, IMO.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 27/05-10 08:43 
Jeg spillede demoen af Forsaken da det kom, og blev rimelig betaget af spillet, men ville ikke bruge penge på det, da jeg aldrig har været vild med at spille på min PC. Købte det dog flere år senere til 25kr i Fona, men har aldrig fået spillet det...


Hvad blev der forresten nogensinde af det ellers super-hypede Sacrifice?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/05-10 17:20 
Det her Sacrifice, du mener (kun til pc)?

http://www.playright.dk/arkivtitel.php?id=3384
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 28/05-10 08:12 
Ja, der var jo vildt meget snak om det op til udgivelsen, og det fik vist også ret gode anmeldelser (hvilket så også fremgår af P:R), men derefter hørte jeg ALDRIG nogen nævne spillet igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/05-10 08:16 
Jeg ser det tit nævnt rundt omkring, men jeg kender meget få der har spillet det. Det er vist et af de der rigtigt gode spil, som ingen har spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/05-10 08:22 
Underligt, for jeg har altid gået ud fra at det bare var lidt af en fuser. Det burde ellers have solgt godt, for det solgte jo også på at have noget nær tidens "bedste" grafik. Kunne være man skulle grave det op, hvis det virkelig er så godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/05-10 10:34 
Jeg synes, de fleste af Shinys spil får meget omtale i starten, hvorefter det dør lidt ud. Sacrifice hører jeg dog også om indimellem. Messiah hører man mindre om, tror jeg.

Skyblazer: "En del omtale" er vigtigt ellers kommer det til handle om oversete/undervurderede spil, og det er der tråde om :)
SumezSumezSkrevet 28/05-10 10:59, rettet 28/05-10 11:00 
Faktisk minder mit forhold til Messiah meget om det til Forsaken. Tror faktisk jeg købte begge spil samtidig til 25kr hver. Eller i hvert fald tæt på samme tid. Messiah har jeg så heller aldrig fået spillet den fulde udgave af.

Der var vist også meget hype omkring Messiah's grafikmotor da det kom. Noget om at det var det første spil, der viste forskellige udgaver af samme model (med flere/færre polygoner) afhængigt af hvor tæt den er på kameraet, for at spare cpu-kraft, og samtidig vise flottere modeller tæt på.

Er Michael Persson (ex-Shiny, grundlægger af Double Helix, manden bag Messiah) iøvrigt dansker eller svensker?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/05-10 11:13 
Jeg var en af de få, der købte Sacrifice da det kom i sin tid. Det var, som jeg husker det, hunde-svært, men godt. Man kan hoppe igennem det mange gange, da man får enhederne alt efter hvilken guddom man vælger at hjælpe, og bliver afskåret fra missioner alt efter valgene.

Det minder lidt om Overlord - RTS fra tredje persons perspektiv.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig