X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LittleBigPlanet 2 på vej


Svar
WikzoWikzoSkrevet 08/05-10 10:30 
Rygterne har vist sig at være sande: Media Molecule arbejder på et nyt LittleBigPlanet til PlayStation 3, og dette er en fuld fortsættelse og dermed ikke noget add-on. En NeoGAF bruger har hapset en masse informationer igennem juni-nummeret af bladet Game Informer:

Okay. Here we go:

LittleBigPlanet 2 Game Informer June 2010 Issue InformationSe hele indlægget


LittleBigPlanet 2 confirmed, Game Informer info
73 emne(r).
« < 1 2

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/01-11 18:57 
Wikzo>
Ved du, om det er muligt at bygge et fartøj, som to personer kan sidde i og have hver deres styring? Jeg overvejer nemlig at lave et 2 vs. 2 helikopter-spil, hvor spiller 1 er pilot, og spiller 2 er gunner.

Godt spørgsmål - og god ide :)

Du kan ihvertfald lave to fartøjer som styres uafhængige via en control seat pr. spiller. Vil tro man så også kan lave en kanon til spiller 3+4 i fartøjet som styres enten af alm. switches eller control seat.


Wikzo>
Ved du i øvrigt, om man kan flippe tyngdekraften, således at Sackboy løber på hovedet á la VVVVVV?

Jeg ledte faktisk efter det i betaen og fandt mulighed for at dynamisk kunne justere tyngdekrafen men ikke retningen.
Der er noget moving logik som jeg ikke helt har fattet 100% endnu. Erindrer jeg har set en bane hvor det blev brugt at et fartøj pludselig kørte omvendt. Det er en ting jeg skal have dyrket mere så snart jeg får retail udgaven - er vild med konceptet i Super Mario Galaxy ;)


Wikzo>
Jeg så en video på YouTube (som jeg desværre ikke kan finde længere), hvor man viste, hvordan man kan ændre gravity og dermed eliminere det berygtede "floaty jump" FULDSTÆNDIGT. Samtidig kan man vende den om og få Sackboy til at hoppe lige så højt, som var befandt han sig på Månen.

Det er helt korrekt - tyngdekraften kan justeres dynamisk på samme måde som vand, lys, etc. Det vil næppe afhjælpe folks kritik af "floaty styring" men siden LBP2 generelt er mere end kun platforming, så er problemet måske mindre.

Jeg har læst at styringen er tweaket lidt så nogen designere af LBP1 baner har klaget over at deres baner ikke længere er spilbare i LPB2. Har dog ikke selv konstateret noget større forskel og mine baner fungerer stadig som i LBP1 - kun kosmetiske forskelle som bedre tågeeffekter, ild, lys, etc.
Captain NCaptain NSkrevet 01/02-11 03:50 
Jeg har lige brug for et eller 2 gode råd her.

Jeg har importeret collectors editionen af LBP2 som ikke kan fås i EU.

Men jeg er løbet ind i 2 issiues som jeg ville høre om nogle af jer med EU versioner kunne hjælpe med.


For det første kan jeg ikke importerer alle mine ting fra LBP1 overhoved. Den siger der ikke er noget.

For det andet kan jeg ikke vælge at spille spillet på andet end Engelsk. Ikke at det er helt frygteligt men kunne godt tænke mig lige at se det an på Dansk. Men er EU versionen med Dansk tale?

Nogen der kan kaste lidt lys over sagen?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 01/02-11 08:05 
Det er helt normalt hvis dit LBP1 eksemplar var EU og du køber en US udgave af LBP2.

Det er enten pga. dit savegame og/eller DLC er låst til spiludgaven - sikkert begge dele.
Mange savegames (hvis ikke alle) er låst til udgaven af spillet, og det samme gælder for DLC. Så man skal gøre sig nogle ekstra overvejelser inden man importerer spil i dag.
Jeg har endda oplevet at en UK udgave af Buzz (købt hos danske Coolshop) ikke var kompatibel med Nordisk udgaven af DLC. Ren røv :(

Mht. sprog - EU udgaven af LBP2 har også Dansk tale og tekster. Men Stephen Fry og den eminente voice cast (specielt Avalon Centrifuge) er svær at slå. Så hold den bare på engelsk :)
ChronoChronoSkrevet 01/02-11 09:34 
Ja, den danske tale er ikke ret god.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 01/02-11 10:06, rettet 01/02-11 10:07 
Jeg har forresten publiseret min første LBP2 bane: "When The N.A.S.T.Y. Robot Stole Our General"

Den er ikke *helt* ny - det er en udvidet og forbedret udgave af min gamle LBP1 bane hvor enkelte sektioner er lavet helt om og bruger noget af LBP2's muligheder som f.eks. bounce pads, gappler hook, sackbots, cutscene kamera og forskellige animerede materialer. Banen er også gjort nemmere og har en lille historie som guider spilleren videre.

Nemmeste måde at spille den på, er at bruge nedenstående LBP.me link og sætte den i kø. Så dukker banen automatisk op i køen inde i spillet.

Har også Youtubet banen i 720p:
http://www.youtube.com/watch?v=gSDwHGv7VLI

LBP.me link
Captain NCaptain NSkrevet 01/02-11 10:12 
Urg. Det var dog en tåbelig ting. Hvorfor pokker skulle de dog lave spillet på sådan en måde. Kan da huske jeg importerede Resistance 2 fra USA og den var på Dansk kan jeg huske.

Og LBP2 collectors edition kan kun fås i US version.
Jeg kan forstå de Danske stemmer måske ikke er med. (Egenligt ikke) men kan på ingen måder se hvorfor de gør save games ukompetible på grund af regionen.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 01/02-11 10:23 
Jeg vil tro det er noget generelt for at undgå problemer i forskellige udgaver af spillene - hvis et savegame i een region f.eks. har en lidt anden struktur. Det er helt normalt og ikke kun for PS3 - typisk er det dog ikke et problem.

Forstår heller ikke hvorfor der ikke er dansk tale i US udgaven - der burde jo være plads på skiven? Måske er det alle tutorial videoer (55+ styk i x-antal sprog) som tager pladsen hvis lydsporet ikke er seperat.

Men for ringe at collector edition ikke udkom i Europa - syntes man ser det for ofte at Europa snydes på den front.
ChronoChronoSkrevet 01/02-11 10:30 
Beano, vi spillede jo din gamle bane - den var rigtig fed. Jeg synes dog at de huse i starten var irriterende - der hvor man skal hoppe op af trapper man ikke kan se - så dem er jeg da lidt skuffet over at du ikke har byttet ud med noget andet :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 01/02-11 10:33, rettet 01/02-11 10:38 
Generer også mig og har faktisk overvejet at lave det om :)

Måske noget med bounce pads - men banen er maxxet ud så ikke det helt store jeg kan lave om uden at fjerne andet først. Kigger på det...
BeanoBeanoSkrevet 01/02-11 20:46, rettet 01/02-11 20:47 
@Chrono: Så fik du din vilje ;)
Der er lavet en rigtig trappeopgang og en del mindre rettelser til starten som skulle gøre det lidt mere elegant (f.eks. med nøglen til porten). Prøv igen næste gang du har spillet startet op.
ChronoChronoSkrevet 02/02-11 07:32 
Sejt, det vil jeg da gøre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 30/07-11 09:01 
Toy Story level kit og kostume pakker i næste uge.

Level kit:
http://www.littlebigplanet.com/en/game_guide/ps3/downloadable_content/toy_story_level_kit/

Kosumer:
http://www.littlebigplanet.com/en/game_guide/ps3/downloadable_content/toy_story_costume_pack/
BeanoBeanoSkrevet 25/01-12 14:37, rettet 25/01-12 14:41 
Yay.... The Muppets Level Kit i dag til £4.79/€5.99.

Indeholder:

- Rowlf Costume
- Brand new The Muppets themed Levels
- A new material, “Attract-O-Gel”, allowing Sackboy to walk on walls!
- A new level background
- 13 Materials
- 49 Decorations
- 4 Objects
- 18 Audio & Music Objects
- 219 Stickers
- 7 brand new PlayStation Trophies

Trailer:
http://www.littlebigplanet.com/en/media/videos/the_muppets_premium_level_kit_trailer/

Kilde
millenniummillenniumSkrevet 25/01-12 14:53, rettet 25/01-12 14:54 
Jeg må se at få købt mig det spil.

So many good games, so little time. Luksusproblem. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 30/08-12 09:32, rettet 30/08-12 09:35 
Imponerende Gradius remake i LBP2...

www.youtube.com/watch?v=6uvKAhWhJ0c#!


LBP.me link: http://lbp.me/v/cybsd3
SumezSumezSkrevet 30/08-12 10:03, rettet 30/08-12 10:05 
Hold da op. Kan man modellere/tegne/importere hjemmelavede grafikassets i LBP2? Hvordan fungerer det helt præcis?
Der må da også være et scriptingsprog, før alt det kan lade sig gøre? F.eks. menu-baren i bunden og options der følger skibet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/08-12 10:35, rettet 30/08-12 10:36 
Man kan ikke importere texture/sticker assets direkte - desværre!
I stedet skal man bruge Eye kameraet (som han har gjort til skibet på titel og credits skærmen) til at tage billeder og bagefter rense det. Ellers bruge det indbyggede paint tool til at lave stickers (=textures).

Der er ikke direkte script sprog, man anvender logic boards osv. som blev introduceret i LBP2.
http://www.youtube.com/watch?v=f02GQtOd9Z8
SumezSumezSkrevet 30/08-12 10:54 
Det ser godt nok unødigt kompliceret ud. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/08-12 11:07 
Det syntes jeg ikke - det er jo ikke et programmeringssprog og skal holdes visuelt forståeligt i LBP-stilen :)

Eksemplet er dog noget rodet da der også vises noget fra den gamle LBP1 måde som tingene måtte gøres på.
SumezSumezSkrevet 30/08-12 11:43 
Beano>
Det syntes jeg ikke - det er jo ikke et programmeringssprog og skal holdes visuelt forståeligt i LBP-stilen :)

Og netop af den grund, er det unødigt kompliceret :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/08-12 12:02 
Det kan jeg ikke give dig ret i :)
SumezSumezSkrevet 30/08-12 12:11 
Jeg tror de fleste, der har prøvet en eller anden form for scripting- eller programmeringssprog, ville foretrække at skrive en hurtig linje der indikerer en situation, fremfor at opsætte en chips og diverse på et fiktiv PCB og trække linjer den ene og anden vej.
Det er muligt, og højst sandsynligt, at den valgte metode virker langt mere imødekommende for folk der aldrig har skrevet en linje kode i deres liv, og det er også derfor mange andre modding/lav-dit-eget-spil-systemer gør det sammen. Men lige pludselig kommer man ud i en situation hvor man går en masse omveje for at lave noget der kunne være supersimpelt hvis man bare kunne skrive koden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/08-12 12:47, rettet 30/08-12 12:48 
Helt enig :) Jeg vil bare kalde det en nødvendig visualisering/simplificering der er lavet for ikke at koble forbrugerne af. Det ville underminere hele konceptet i LBP hvis det krævede rigtigt programmering at lave baner.

Som udvikler syntes jeg ikke det er komplekst at bruge når man alligevel forstår principperne i editoren og den måde som elementer spiller sammen på. Jeg kan godt forstå at den ovenstående video med en milliard ledninger og elementer ser enormt rodet ud :D
Det skal også understreges at circuit boards og logik elementerne ikke er en isoleret del af create-delen. Det er en integreret med de fysiske og visuelle elementer, materialer, objekter, sensorer, switches, bots, kameraer, etc. Så det har andre fordele som et scripting sprog ikke vil have. Det giver perfekt mening når man bruger det i LBP2 men vil være meget ked af at være tvunget til at bruge det til rigtig spil/program udvikling i det daglige :)

Faldt lige over en gut på Youtube som har lavet en masse gode LBP2 tutorials der er mere omfattende end spillets egne:
http://www.youtube.com/user/LBPlanetorials/videos
73 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig