X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kanalsøgning på Samsung TV


Svar
PapandPapandSkrevet 01/05-10 20:36 
Så fik jeg købt mig et nyt TV. Valget faldt på en Samsung UE8050 46 tommer LED.

Til min frustration har jeg nu bøvlet i 2 dage med at få DR Ramasjang og dk4 til at virke. Jeg har kabel TV via min antenneforening, udbyderen er YouSee.

Jeg vælger auto-lagring->Kabel->Digitalt->Netværkskode 421 (har prøvet utallige andre kombinationer her, blandt andet skifte af land til Finland/Norge/Sverige). Alt virker glimrende, på nær de 2 kanaler. Navnet på kanalen er der, men den siger blot "intet eller svagt signal".

På mit gamle Samsung TV virkede Ramasjang og dk4 fint. Og på vores bambus TV i soveværelset virker det også fint, men altså ikke på mit nye vidunder i stuen.

Det skal lige siges at jeg godt kan finde kanalerne på det analoge signal, men det ligner jo bæ til sammenligning.

Any ideas?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HolisticHolisticSkrevet 02/05-10 14:49 
Når du skal søge kanaler så vælg Quick istedet og tast ind manuelt istedet for at søge Full
På denne side kan du få infoen til de forskellige ting du skal taste (Frekvens, Symbolrate, Modulation samt netværkskode).
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du/Find_dit_netvaerksnummer.aspx

Sådan er jeg nødt til at gøre med mit samsung tv, da jeg ellers også mangler nogle kanaler.
Så lægger den selv alle kanalerne ind jeg kan tage, mere eller mindre øjeblikkeligt.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig