X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bungie og Activision indgår samarbejde


Svar
WehnerWehnerSkrevet 29/04-10 17:27 
I ikke mindre end ti år.

Sakset fra dpls indlæg i Reach-tråden.

Bungie + Activision
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ZeroburstZeroburstSkrevet 29/04-10 17:43 
Bungie og Activision indgår samarbejde
dpldplSkrevet 29/04-10 18:12, rettet 29/04-10 18:15 
Smed enlig i reach tråden med en grund, at jeg så glemte at skrive grunden, er så lige en anden ting.

Første om selve det her. For mig kommer dette som et chok, især med hvor meget Activision er hadet lige nu. Og kan bedst beskrives med 2 kommentar fra en af mine engelsk venner (Stor halo/bungie fan)
"and 10 years, damn they are stupid ><"
"won't be buying whatever game they make next then, already commited myself to not buying any future call of dutys!"
(taget direkte fra Messenger)

10 år er mange år og vis den nye IP går galt, så virker for mig som bungie gravet et stor hul til dem selv.

Vis meste af IW ikke var smuttet, så vil Activision med både IW og Bungie kunne sætte sig endnu mere på markedet.

Og til sidste grund til jeg smed i reach tråd:
Ok dette gør mig lidt bange for Reach fremtid angående DLC/opdates
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 29/04-10 18:43 
dpl>
For mig kommer dette som et chok, især med hvor meget Activision er hadet lige nu.

Omvendt. Trods polemik omkring nogle fyringer for nylig, så er Activision er rigtig meget elskede lige nu. Se eksempelvis seneste Xbox Live top 10, der er repræsentativ for det sidste lange stykke tid: http://majornelson.com/archive/2010/04/27/live-activity-for-week-april-19.aspx

Activision besidder førstepladsen, har to spil i top 5 og tre i top 10. Som den eneste seriøse konkurrent til netop Bungie på onlinefronten, så er Activision på mange måder det oplagte valg for Bungie.

Men omvendt føles det samtidig bare SÅ forkert. Sagen er bare, at det ville det have gjort uanset hvem, de havde teamet op med. Men én ting er så, at Bungie skal til til at bygge noget helt nyt op, det bliver også spændende at se. En ganske anden er, at nu skal et nyt firma så til at lave Halo. Se DET føles dæleme ikke rigtigt. Omvendt har Microsoft nok ikke lyst til at ødelægge deres multimillion$$$-forretning, men alligevel.

Det positive er selvfølgelig, at med Halo Wars valgte de jo et top-studie, der leverede varen i den grad, det overhovedet kunne lade sig gøre, og det tegner jo godt. Ikke desto mindre er jeg meget skeptisk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dpldplSkrevet 29/04-10 19:05 
At et spil ligger på top mest spillet, betyder ikke de elsket. Hvilket enlig er det samme som sig dengang EA kun lavet genudgivelser(uden stor ændringer) og de solgte helt vild, at folk elsket dem? Har da selv hjælpet med smide MW2 hvor den er, men hader stadig activision og er startet med my dobbelt moralsk ban af activision spil. Dobbelt moralsk da jeg stadig køber Cataclysm og Diablo 3 når blizzard smider dem ud.
Hader bruge disse ord, men kan ikke sige det uden dem lige nu. Activision er hadet af mange "hardcore" spiller og casuel er som altid ligeglad med alt der sker.

Nej det vil ikke have følet forkert vis de gået samme med EA(Deres partner program skulle være rigtig godt?), 2K eller for den sag skyld bethesda. En 10 års kontrakt med firma der kendt for kun tænke på kortsigt(Med den måde de ødelagt tony hawk, gyutar hero og Call of duty) lyder som dummest ide jeg har hørt i lang tid.

Lige komme i tank om MS stadig har 343 Industries, som står for hele halo franchise og ikke andet. Hvilket har mindst 1 person fra bungie, halo skal nok lave videre. Selvom Reach stadig lavet a bungie. Så have et andet hold til lave maps og updates to Reach lyder ikke godt.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 29/04-10 19:17 
Ødelagt Call of Duty??? Fordi seneste map pack var skuffende eller hvad?

Når man bliver ligeså stor som Activision (og EA, Microsoft, Apple, Coca-Cola, whatever), så vil man altid være både elsket og hadet af mange, sådan er det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dpldplSkrevet 29/04-10 19:24, rettet 29/04-10 19:29 
Det med CoD er nok bare min menig. Men når de udgiver en hver år, meste er bare samme spil med ny hud. Og nu har planner om 3 CoD inde for næste 2 år (Ene af dem er et MMO?). Altså det samme de har gjordet ved TH og GH. Nå ja alt det med IW hjælper heller ikke, tro stadig en del spiller CoD pågrund af IW(ligesom mig, selvom jeg er træt af CoD nu) og ikke activision.

Sidste giver jeg dig ret i. Men synes nu også der forskel på had, selvom jeg ikke tro jeg kan forklare hvad jeg mener. :(

EDIT: Da du selv nævner EA. Så er de perfekt eksempel på dette direkte modsat af hvad activision gør. Folk kan lige plus lige lide dem igen, selvom de før blev kaldet "devil of game making", jeg synes EA gør godt arbejde for komme væk fra deres gamle ry. Hvorimod activision faktisk arbejder hen imod EA´s gamle ry.
Personlgi jeg gået fra hade EA til elsket dem fordi de laver dejlige ny spil, reddet brutal legend også videre.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 29/04-10 19:50 
Det lyder som om, du trænger til at investere færre følelser i multinationale selskaber :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 29/04-10 20:08, rettet 29/04-10 20:08 
dpl>
Og nu har planner om 3 CoD inde for næste 2 år (Ene af dem er et MMO?).

Det er kun et spil mere end det nuværende tempo (et spil hvert år), så ikke nødvendigvis en større fortynding af franchisen :)
dRxLdRxLSkrevet 29/04-10 20:58 
Wehner>
Det lyder som om, du trænger til at investere færre følelser i multinationale selskaber :)

Nu er du jo bare spydig! :-p

(Omend mere velformuleret end vanligt :-p)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig