X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Contra: Hard Corps


Svar
nerosnerosSkrevet 29/04-10 09:46 
Er det ikke noget med, at der er forskel på US og JAP versionerne med hensyn til sværhedsgrad?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 29/04-10 10:35 
Ja. Mener JAP versionen er noget lettere end US versionen. Der energi pick-ups i den japanske version, hvorimod jeg mener, at det er helt fjernet i den amerikanske. Der er også en del andre ting, men kan ikke huske præcist hvad.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 29/04-10 11:11, rettet 29/04-10 11:11 
Ok kan nemlig godt huske i snakkede om det i jeres MD-Special podcast ;-) Jeg tror jeg vælger JAP versionen så ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/04-10 12:14, rettet 29/04-10 12:14 
I den japanske version kan du tage tre slag før du dør, så du har rent faktisk tre gange så mange liv :P

Jap-versionen er så også lige en hel del dyrere end US :) (mener jeg?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/04-10 13:22 
Ok ja det lyder som store forskelle faktisk! Jeg må jage det ned på ebay ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-10 13:30, rettet 29/04-10 13:30 
Jeg mener at Charter har snakket om at det faktisk er EU versionen man skal gå efter selvom figurerne er udskiftet med robotter?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/04-10 13:44 
Og hvilken version ligner den så mest US eller JAP?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/04-10 13:47 
Så vidt jeg husker er EU-versionen magen til US-versionen, bare censureret. Så forstår ikke helt hvorfor Charter anbefaler EU. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/04-10 13:48 
Wikipedia >
The PAL version of the game is titled Probotector and like the European localizations of previous Contra games for home consoles, the main characters and some of the enemies were renamed and replaced with robotic counterparts(Browny was left unchanged, with only his name changed). The plot was also rewritten, with Colonel Bahamut and Dead-Eye Joe being redesigned as humanoid aliens, and the alien cell was replaced with a computer device called the "X-Drive". The gameplay is the same as the American version, but the player only has four continues in the European version, instead of five like in the American release.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/04-10 13:58 
Sumez>
Så vidt jeg husker er EU-versionen magen til US-versionen, bare censureret. Så forstår ikke helt hvorfor Charter anbefaler EU. :)

Er det egentlig stadig censur, der er årsagen til probotector-navnet, eller er det efterhånden ikke bare det, som serien hedder herovre?

Nu kommer jeg lige til at tænke på at der da har været udgivet et par Contra-spil herhjemme under dét navn :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/04-10 14:17, rettet 29/04-10 14:18 
Det er faktisk censur, ja, det er noget om at det blev forbundet med en eller anden guerilla-gruppe, mener jeg?

Og ja, i nyere tid, dvs. på PS1 og fremefter, har serien også heddet Contra herhjemme :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/04-10 14:19 
Arh ja, det er jo også til Genesis. Jeg forvekslede det med en nyere udgivelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 29/04-10 14:40, rettet 29/04-10 14:48 
Sumez>
Wikipedia >
The PAL version of the game is titled Probotector and like the European localizations of previous Contra games for home consoles, the main characters and some of the enemies were renamed and replaced with robotic counterparts(Browny was left unchanged, with only his name changed). The plot was also rewritten, with Colonel Bahamut and Dead-Eye Joe being redesigned as humanoid aliens, and the alien cell was replaced with a computer device called the "X-Drive". The gameplay is the same as the American version, but the player only has four continues in the European version, instead of five like in the American release.


Så vil jeg stadig gå efter JAP versionen :-)

Edit:
Det er så godt som umuligt at finde i JAP så det bliver nok US versionen alligevel.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 29/04-10 17:48 
Sumez>
Så forstår ikke helt hvorfor Charter anbefaler EU. :)

Jeg har det vildt over robotter, generelt :)

Var iøvrigt, engang, i besiddelse af en test-label US Probotector til SNES. Gu' vide hvor mange der findes af det?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 30/04-10 01:53 
Robots FTW!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/04-10 08:55 
Som jeg læste nogen skrive på et forum engang, "If you want to be a real American hero, get the US version" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/04-10 11:03 
Haha Sejt :D
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 30/04-10 11:49 
jeg er mest klar på US versionen, syntes der er federe characters med.. den lille robot er os med. skal virkelig også snart have købt spillet.. suk
nerosnerosSkrevet 30/04-10 14:02 
Der er godt nok smæk på :O Jeg er sku meget imponeret!

Link...
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/05-10 12:00 
Yep, teknisk imponerende klassespil! :)

Har du nogensinde spillet Shattered Soldier til PS2?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/05-10 12:10 
Ja jeg har det :-) Blev helt elektrisk den gang det kom ud, men jeg må godt nok sige det spil er på min liste over verdens sværeste spil!! Eller også er jeg bare utroligt ringe til det? Måske jeg skulle give det en chance til.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/05-10 12:15 
Det kræver bare øvelse :) Det er ret nemt når man lærer det at kende.
Hard Corps er i hvert fald rigtig mange gange sværere :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/05-10 12:21 
Haha ok så må jeg bare i krig ;-) Findes der ikke også et mere Contra spil til PS2?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/05-10 12:27 
Jo neo contra, men det stinker.
SumezSumezSkrevet 01/05-10 12:32 
Ej det gør det nu ikke, det mangler bare meget af charmen fra Shattered Soldier. Og så skal man jo være forberedt for mere Commandos-agtigt gameplay i stedet for klassisk run'n'gun Contra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/05-10 12:41, rettet 01/05-10 12:45 
Det synes jeg nu det gør. Det er kort, nemt og overhead view holder ikke. Spillet er generelt småkedeligt og har overhovedet ingen "contra feel". Hvis det ikke hed Contra og var udviklet af Konami ville ingen spille det eller synes det overhovedet var middelmådigt.

Det er efter min mening det klart dårligste Contra spil, udover legacy of war selvfølgelig :p

Det kan dog købes til stort set ingen penge, under en 50'r på ebay er ikke usædvaneligt.
nerosnerosSkrevet 01/05-10 13:00, rettet 01/05-10 13:00 
Nåh ja Neo Contra ;-) Jeg har faktisk aldrig set det i action, men har også hørt det ikke var så godt!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/05-10 13:39 
Køb det og dan din egen mening. :) Jeg synes det er et spil der vokser med tiden (hvorimod Shattered Soldier er awesome fra første sekund :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/05-10 16:37 
Sumez>
(hvorimod Shattered Soldier er awesome fra første sekund :P)

Awesome svært og frustrerende, men klart underholdende, når man lige lærer det at kende (at eje tålmodigheden til det). Jeg synes faktisk Hard Corps er bedre og mindre irriterende at spille. Min største Contra-oplevelse er nu stadig Super Probotector/Contra III mht banedesign og udfordringmæssig balance. Neo Contra var jeg ikke pjattet med, da det mangler noget af den klassiske "Contra"-fornemmelse. Jeg hader det dog langtfra lige så meget som Legacy Of War til PSone: fik jo hovedpine af det spil - både med og uden 3D-briller - men fed musik! :)

Jeg mangler at følge op på Contra ReBirth (Wii) og Contra 4 (NDS)? Nogle meninger om de spil?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 01/05-10 18:06 
Jeg kan også huske hvor vildt Super Probotector var til SNES men jeg var aldrig helt så vild med de baner hvor man så det hele oppe fra :-/

Jeg kender slet ikke de nye Contra spil?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/05-10 08:34 
SkyblazeR>
Awesome svært og frustrerende, men klart underholdende, når man lige lærer det at kende (at eje tålmodigheden til det). Jeg synes faktisk Hard Corps er bedre og mindre irriterende at spille.

Jeg synes de er meget det samme, men Hard Corps har lige nogle enktelte bosser, der netop er unødigt frustrerende. Derimod er jeg stærkt uenig i hvorvidt Shattered Soldier nogensinde skulle blive frustrerende. Der er ikke ét eneste sted, man ikke kan gennemskue fjendernes mønstre og derefter ace området i et af de efterfølgende forsøg. I Hard Corps er der passager, hvor jeg føler jeg bare er nødt til at give op.
Shattered Soldier har også en meget fornuftig training mode, den kunne jeg godt bruge i MegaDrive-spillet.

Contra III/Super Probotector er jeg enig i er et fantastisk spil. Det er rigtigt at de ti "ovenfra" baner er lidt tamme i forhold til resten af spillet, men de fungerer fint, og er ikke direkte dårlige. Derudover er de kort, og bosserne i dem er sjove synes jeg. Det er i hvert fald på ingen måder værre end "bagfra" banerne i det første Contra. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/05-10 08:36 
SkyblazeR>
Jeg mangler at følge op på Contra ReBirth (Wii) og Contra 4 (NDS)? Nogle meninger om de spil?

Jeg har kun spillet dem begge kort, men mit indtryk er at ReBirth er fantastisk, og minder meget om både Contra 3 og Hard Corps, med absurd action og konstant fart over feltet.
Contra 4 er mere afdæmpet, og mere i stil med seriens første spil. Det er amerikansk udviklet og det kan godt mærkes, men det er stadig et fornuftigt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/05-10 19:40, rettet 07/05-10 19:42 
Sumez>
jeg stærkt uenig i hvorvidt Shattered Soldier nogensinde skulle blive frustrerende. Der er ikke ét eneste sted, man ikke kan gennemskue fjendernes mønstre og derefter ace området i et af de efterfølgende forsøg.

Netop problemet > "pr. memory"-genspilning. Den slags gameplay kan for mit vedkommende blive frustrerende kedeligt og demotiverende. Det skal altid spilles på samme ensrettede måde. Ingen varierende spilmekanik - der omvendt findes i fx SP/Contra III (ovenfra-banerne er godt nok ikke konstant sjove, men de skaber udfordringsmæssig variation, herunder pga. ændret styring). SS byder ikke på ret meget andet end flot iscenesættelse og ensrettet hardcore-udfordringsmønster. Jeg har spillet det en del, og det var et godt kick, men kørte sur i genspilningerne. Muligvis pga. manglende tålmodighed. Det skal dog klart samles op igen ... ved lejlighed. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 08/05-10 16:04 
Synes du Shattered Soldier savner variation?? Snakker vi overhovedet om samme spil? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/05-10 17:18, rettet 08/05-10 17:19 
Det siger jeg ikke noget om, som sådan: "flot iscenesættelse" = varieret banedesign. Jeg kritiserede det ensrettede "pr. memory"-gameplay - som jeg ved, du er vild med ;) Det er jeg også - til en vis grad - selv, men typisk kun i mindre doser. Det fede ved den slags spil er jo det hurtige pace med tæt på ingen stillestående momenter, hvor man keder sig... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 24/11-10 12:34 
Konsolkongen>
Jeg mener at Charter har snakket om at det faktisk er EU versionen man skal gå efter selvom figurerne er udskiftet med robotter?

Hvorfor var det så lige det?

Mit næste spil bliver Contra til Megadrive, og sådan som tingene ser ud lige nu regner jeg med at det bliver Jap versionen. Man skal jo heller ikke gøre det alt for svært for sig selv ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-10 12:48 
Nej, men det var det vidst ikke alligevel ;) Jeg tror det er US versionen du skal gå efter nu. Det er i hvert fald den T.L.O købte for nogle måneder siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/11-10 12:56, rettet 24/11-10 12:57 
Okay!

Ja det kan jeg godt læse i tråden her også, men jeg synes cover og box er federe i Jap og så kan man godt blive ramt 3 gange før man dør ;D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-10 12:58 
US coveret synes jeg egentlig er ok fedt. I hvert fald flottere end EU ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/11-10 13:55 
Der er ingen grund til at gå efter EU versionen. Den er præcis som US-versionen, bare censureret.

Jeg ville helst have Jap-versionen, da US-(og EU-)versionen er absurd svær, men den er så også lige den tand dyrere, og nu har jeg jo allerede US.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 24/11-10 16:04 
Det er Contra, det SKAL være absurd svært! :)
Ej, jeg synes MD EU-versionen er udfordrende, men ikke umulig. Jeg har også US-versionen, og udover den karakter du styrer (robot vs mand) synes jeg ikke der er afgørende forskel (ud over den IMO lidt cheesy rambo-stereotyp i US og JAP versionen).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 24/11-10 17:33 
Nej, den er bestemt ikke umulig, jeg er selv blevet relativt hardcore til de fleste af banerne med tiden. Men spillet er jo oprindeligt designet til at man skal spille me tre hitpoints, og jeg er selv tilhænger af at spille spillene som de var tiltænkt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/11-10 23:46 
Jeg køber det i Jap så kan i lærer det ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/11-10 08:46 
Kan du nå at få det til weekenden? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/11-10 14:01 
Nope ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig