X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania - Lords of Shadow


Svar
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/04-10 18:17 
Faktum er at der er et nyt 3D Castevania spil på trapperne, med MercurySteam og især Kojima productions ved roret, lægger det op til Castlevania på en helt ny måde.
Det har vel længe været kendt at Konami har brugt de nye konsoller til at eksperimentere med serien på, mens vi på de håndholdte konsoller har kunne få lov at beholde de klasske 2D sidescroller/metroidvania castlevania spil. Se hele indlægget
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
136 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/11-10 15:11, rettet 08/11-10 15:11 
Har ikke bidt mærke i noget hakken endnu, men synes der "moonwalkes" - eller at figuren "floater" - lidt hen over landskabet. Savner noget mere tyngde, når man går/løber :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RaGeRaGeSkrevet 08/11-10 15:38, rettet 08/11-10 15:44 
ja "moonwalk" lagde jeg os mærke til, synes det ødelagde en del af oplevelsen. Jeg oplevede os grafikken som ekstrem uskarp og flimrende, der manglede virkelig noget anti-aliasing.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 08/11-10 17:18 
Ja jeg ville egentlig gerne kunne lide det, men det er en laaaang gentagelse hele vejen igennem. Spillet har som sådan intet med Castlevania at gøre!
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/11-10 20:32, rettet 14/11-10 20:33 
Jeg er stadig ikke langt inde - og har først lige fuldført kapitel 1 - men mit førstegangsindtryk af spillet har ændret sig fra det middelmådige til det bedre.

Jeg fornemmer så småt noget "Super Castlevania IV"-spilbarhed (spillekontrol, banedesigns-mystik og -æstetik) kombineret med lidt "Shadow Of Collossus"-mekanik og -storladenhed (i min første bosskamp mod titaneren).

Jeg blev også først visuelt seriøst grebet af spillet på et 92" projektorlærred. Et tv på 32" kan simpelthen ikke formidle spillets "moder natur" og storslåede forfaldende omgivelser på helt samme måde!

Spillet rummer ikke mindst noget af den mest elegante stemmeføring, jeg længe har oplevet i et spil, fra Patrick Stewart (aka Kaptajn Jean-Luc Picard fra Star Trek: The Next Generation) og Robert Carlyle (der sætter kulør på sci-fi-serien Stargate Universe).

Det, der lige nu, irriterer mig mest ved spillet er visse besynderlige kameravinkler, obligatoriske gameplay-support-popups og de automatiske gemmepositioner; jeg vil da sgu selv da gemme mine spil, når JEG vil, og ikke automatisk hvor udvikleren synes det lige passer! Typisk med denne fucking tendens til at holde spillere i hånden, som om vi alle er luddovne colabællende idiot-aber, der ikke har håndteret en Castlevania-pisk/-morgenstjerne/-whatever før nu... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 14/11-10 21:07, rettet 14/11-10 21:28 
Spillet er dybt kedeligt og så kan flot stemmeføring aka Patrick Stewart (aka Kaptajn Jean-Luc Picard fra Star Trek: The Next Generation) og Robert Carlyle, (slap nu af) :-) og grafik ikke redde det.

Det har absolut intet interessant at komme med. Det er et GOW forklædt som Castlevania. Banedesign er uinteressant og langtrukken og generalt bare utrolig kedeligt..

Historien er også kedelig og formår ikke at ophidse mig på nogen måde heller.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/11-10 21:44, rettet 14/11-10 21:45 
neros >

Synes du står på lidt forskellige fødder, når jeg lige tjekker tråden igennem, nok mest med vægt på det grafiske :)

neros>
Hvad skal man dog sige til det her spil!?

Det er hamrende flot lavet rent grafisk

neros>
Ellers er det fandme et flot spil det skal det ha!

neros>
Efter som man kommer længere og længere ind i spillet synes jeg det bliver bedre. Spillet begynder først at blive interessant efter Chapter 3 hvor man skal op på is-slottet :-) Det er epic!

Står du virkelig (endeligt) ved, at Lords Of Shadow ikke har noget interessant at byde på?

Det skal blive spændende at se, om jeg ender med at se mig lige så sur på spillet ;)

GOW har jo ikke ligefrem eneret på eller var det første spil med tilsvarende spilkoncept. Da jeg spillede det første GOW, var min tanke at det "stjal ad helvede til" fra tilsvarende spil, f.eks. Castlevania: Lament Of Innocence og (måske især) Rygar. Jeg så dengang på GOW som et langt mere velpoleret spil, der udbyggede genren med et utroligt underholdende action-flow.

Selvstændigt set - og hvis GOW ikke fandtes - ville det være klart nemmere at spille LOS som et pure Castlevania-spil. Jeg kan nu sagtens spille det som et Castlevania-spil uden at have GOW i tankerne. Spillets atmosfære er tilstrækkeligt "Castlevaniansk" til at det kan lade sig gøre, IMO.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 14/11-10 22:18, rettet 14/11-10 22:53 
Ja men jeg synes jo spillet er rigtig flot ;-)

Men ja jeg har haft en lidt underlig tur med spillet her. Det startede sådan set ok, men jeg var ikke helt oppe i skyerne over det. Jeg tænkte jeg tager det for hvad det er med åbent sind, og så må vi bare se hvor langt jeg når der op af. Efter Chapter 3 havde jeg en lille optur over det da jeg synes at spillet begyndte at vise Castlevania stemning som man kender det, men så begyndte det hele lidt at gå ned af bakke for mig og jeg tabte interessen i den måde spillets mekanik og gameplay var skruet sammen. Jeg følte jeg havde spillet den slags her lidt for mange gange før, og så måtte jeg give op på det! Jeg synes virkelig det er kedeligt også Titan kampene..

Det betyder jo ikke, at det ikke kan underholde og folk skal da købe det hvis man er til det. Især hvis man gerne vil spille GOW på sin X360 ;D
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/11-10 13:51, rettet 15/11-10 13:55 
neros>
Jeg følte jeg havde spillet den slags her lidt for mange gange før, og så måtte jeg give op på det!

Det var også min første fornemmelse, især efter Dante's Inferno. Men den her "deja vu"-fornemmelse kan jo opleves generelt i masser af spil i dag, hvor kun et fåtal er virkeligt unikke og udskiller sig fra mængden. Spil genbruger typisk elementer fra andre spil. Castlevania til DS kan også virke som en trædemølle og gentagelse af tilsvarende spil i serien, selvom hvert spil udskiller sig på forskellige måder, når man fordyber sig i dem.

De ting, LOS "låner" fra GOW, SOC og Dante's Inferno mv. synes jeg endnu ikke virker altoverskyggende, selvom det måske er åbenlyst, hvis man har spillet de spil. Men er det så skidt igen, at LOC gør dét? Er det ikke at forvente, eftersom GOW er en succesfuld opskrift på "underholdende, overfladisk bestialsk action"? LOC kunne vel dårligt have gjort noget meget anderledes som et nyt Castlevania i 3D.

Jeg kan godt selv leve med, at LOC i sin grundkerne ligner og spiller som et Castlevania-spil med lidt "nye elementer" fra bl.a. GOW og SOC her og dér. Men jeg venter med min endelige dom over spillet, indtil jeg er kommet længere i det.

Lament Of Innocence er i hvert fald fortsat min foretrukne 3D-oplevelse af Castlevania (med Legacy Of Darkness i hælene).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-10 14:29 
SkyblazeR>
LOC kunne vel dårligt have gjort noget meget anderledes som et nyt Castlevania i 3D.

Hvorfor ikke? 2D spillene er næsten alle så utrolig gennemførte med deres RPG og platform elementer, samt udforskning af flotte og spændende baner. Hvorfor ikke prøve at overføre den slags til Castlevania 3D i stedet for igen kun at fokusere på actiondelen?
Har kun spillet sidste generations 3D Castlevania-spil og de var begge lort i min verden. Curse of Darkness > Lament of Innocence.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/11-10 15:58, rettet 15/11-10 15:59 
Konsolkongen>
Hvorfor ikke? 2D spillene er næsten alle så utrolig gennemførte med deres RPG og platform elementer, samt udforskning af flotte og spændende baner. Hvorfor ikke prøve at overføre den slags til Castlevania 3D i stedet for igen kun at fokusere på actiondelen?

Det skete vel på en måde med LOI, som er det nærmeste, jeg selv har oplevet i retning af noget SOTN-lignende i 3D. Men LOI rummer ikke helt 2D-spillenes action/RPG-kvalitet, og jeg har egentlig ikke selv lyst til at se et nyt "halvhjertet" forsøg på at omdanne dem til 3D (måske hellere noget semi-3D). 2D-spillene er i en klasse for sig. I 3D-spillene har jeg mere lyst til at opleve noget mere "enkelt og cinematisk". Det er jo faktisk lykkedes med LOS, der er storladent flottere end tidligere Castlavnia-spil. Desværre er LOS også et forsøg på at "mainstreamificere" Castlevania-serien. Det tror jeg er spillets største svaghed, fordi det fordummer Castlevania-serien med "Ubisoft"-pædagogisk gameplay. Jeg savner helt sikkert selv noget RPG-dybde i LOS med stats-oversigter og et væld af våben og items. På den anden side er det til en forandring nu meget rart at spille et Castlevania med flot billed- og lydside, overbevisende stemmeføring og kæmpebosser uden at bryde hovedet med så meget andet. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/12-10 15:22, rettet 15/12-10 15:24 
Jeg er lige kommet til disc 2, og indtil videre er jeg positivt stemt. Ganske god blanding af genrer og god balance mellem de enkelte dele; lidt Prince of Persia-hoppen, puzzle solving, upgrading, kamp osv.

Ting jeg godt kunne have været foruden:
- Shadow of the Colossus-bosserne. De er røvkedelige at kæmpe mod - det evige problem med, at når man én gang har regnet den ud, så er der ingen udfordring.
- At man ikke suger neutral orbs til sig automatisk. Det er pissetræls at være midt i en hektisk kamp (hvor det måske ikke går så planmæssigt) og man så både skal kæmpe, blocke, dodge og aktivere powers OG suge orbs. Det er simpelthen for mange ting at koncentrere sig om. Alternativt at de lå på banen lidt længere, så man havde bedre mulighed for at samle dem op i en stille stund.
- Forbandede låste kameraer! Man ryger tit ud i nogle dårlige hjørner og vinkel-skift, også midt i de store kampe, hvor det er umuligt at se hvor fjenderne er og hvad de laver.
- At challenges ikke er låst op fra start. Det er urimeligt at skulle spille et så stort spil igennem igen for at låse så meget op. For ikke at miste for mange controllers er man jo nødsaget til at spille det igennem 3 gange (normal, med challenges og på unlocked hard).
SumezSumezSkrevet 01/06-12 08:22 
Der kommer en 2'er med noget der ligner Alucard

http://www.youtube.com/watch?v=ku23_ag8iUM
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-12 08:25 
Var etteren noget værd? Jeg er vild med Carstenvania, men alle 3D-spillene jeg har prøvet har været ret skod :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/06-12 08:27 
Jeg har det på samme måde. Har også undgået etteren indtil videre, selvom den koster 100kr alle steder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 01/06-12 09:22 
Konsolkongen>
Var etteren noget værd?

Det var skuffende i den forstand at det ikke havde ret meget med Castlevania at gøre. Isoleret set dog udemærket hvis man er på jagt efter mere God of War.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 01/06-12 09:44 
Jeg købte det hos Prispresseren til lige over 100,-, men har dog ikke fået smidt det i boksen endnu. Demoen virkede ok.
What is the Matrix?
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/06-12 11:46 
Johannes var rimelig begejstret hos os

Pisk!
nerosnerosSkrevet 01/06-12 15:19 
Jeg synes faktisk spillet er bedre end GOW spillene.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/06-12 16:05 
Virkelig? Bedre end God of War 2? Det spil har jeg fanget mig selv i at undervurdere, det er virkelig gennemført spildesign.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/06-12 16:54 
Ja ok det kommer måske til kort med GOW2 men de andre ligger under IMO.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 01/06-12 17:22 
Jeg kunne også godt li' det - kom dog aldrig igennem men kan det fås til en fornuftig pris, er der værd at bruge tid på.
HulleHulleSkrevet 01/06-12 17:30 
Jeg syntes spillet er langt under GoWs standard, samt at det har fået en alt for høj gennemsnits score af anmelderne.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 01/06-12 22:46 
Beano>
Jeg kunne også godt li' det - kom dog aldrig igennem men kan det fås til en fornuftig pris, er der værd at bruge tid på.

Sådan har jeg det også.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 03/06-12 14:31 
Jeg har gennemført det, og jeg har spillet alle God of War spillene.
Lords of Shadow har positive og negative sider, men overordnet set var det en mindeværdig og bestemt spilbar oplevelse, som giver et lille twist på CastleVania universet, hvilket jeg synes er godt skruet sammen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OlimarOlimarSkrevet 09/12-12 13:43, rettet 09/12-12 13:43 
Trailer til 2'eren. http://www.gametrailers.com/e3/videos/toh3zq/e3-2012--exclusive-debut-trailer
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-12 14:13 
Anede faktisk slet ikke der kom en 2'er, har jeg totalt overset. Fed trailer, var det Alucard til sidst?

Men mercury steam igen =/// der kan man da snakke om at gå tilbage til en fuser, etteren er makværk af format. Lad os håbe de gør det meget bedre denne gang

Man styrer åbenbart stadig gabriel, men denne gang er man vampyr og skal nakke sit gamle brotherhood. Lyder ok, selvom jeg efter traileren havde sat mig selv op til at skulle spille Alucard hvilket jeg så kan læse mig til ikke er tilfældet, det havde ellers forbedre chancerne for at jeg kunne lide spillet markant.
OlimarOlimarSkrevet 09/12-12 17:46 
Aner det faktisk ikke, fik ikke gennemført 1'eren, tabte interessen halvvejs igennem tror jeg :(
nerosnerosSkrevet 09/12-12 22:16 
Jeg synes faktisk etteren var ok trods visse mangler og for meget rip-off, men alligevel var stemningen ret så fed tænker faktisk stadig engang imellem på det, og så må det alligevel have lagt sig godt i min mave. Dog skal det siges jeg tabte interessen lidt over halvvejs igennem det og vente aldrig tilbage.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 09/12-12 23:19 
Hvordan kan det være rip-off, når det er i samme samme serie?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-12 23:44 
Rip-off af GoW tror jeg han mener :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 10/12-12 02:12 
Alt det, med hvem der er hvad og hvordan, forklares faktisk meget godt i det første spil, men det er synd at spoile det i denne tråd. Hvis man virkelig interesserer sig for at spille efterfølgeren, bør man gøre sig selv den tjeneste at gennemføre det første spil. Det er faktisk ganske godt, når det kommer til stykket.

Jeg ser frem til efterfølgeren, og håber på at de har forbedret de framerate-problemer, som generede mig i det første spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 10/12-12 08:54 
Konsolkongen>
Rip-off af GoW tror jeg han mener :)

Eller SoC :)
SumezSumezSkrevet 10/12-12 09:15, rettet 10/12-12 09:15 
Helt uden at have spillet LoS endnu, så tror jeg nu ikke det er fordi Mercury Steam er totalt talentløse. Spillet havde sine problemer, men en udvikler som er bevidst om disse ville nok kunne fikse det meste af det. Det andet der var i vejen med spillet var så at det måske ikke lige er det, jeg havde håbet på for den "næste store konsol-udgivelse" i CV-serien - men glemmer man at det er CV, og tager spillet for hvad det er, virker det nu, ud fra den smule jeg har spillet, ikke som et forfærdeligt ringe spil. Der er i hvert fald væsentlig sortere får i 3D-Castlevania-familien.

Måske de kunne rippe lidt mere af fra Arkham Asylum, eller Darksiders (der jo i forvejen er ripoff af alverden) i denne omgang, så er der faktisk potentiale for et hæderligt spil.
Men savner stadig at høre noget fra Koji Igarashi's Castlevania-hold. Hvad laver de for tiden??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-12 12:27 
Sumez>
- men glemmer man at det er CV, og tager spillet for hvad det er, virker det nu,

Ja da, det er bare slet ikke i nærheden af at være så godt som de bedste spil i genren, så hvis man "glemmer" at det er CV står man blot tilbage med et middelmådigt og ligegyldigt actionspil som er set bedre 10x tidligere på året.

Det er jo ikke ligefrem en genre som tørster efter titler, så når spillet både har middelmådigt gameplay + ikke ret meget CV appeal så er det svært at skille sig ud fra mængden..
SumezSumezSkrevet 10/12-12 12:59 
Det er også derfor jeg heller ikke selv har anskaffet mig spillet endnu, på trods af at det kun koster 100kr alle steder.
Jeg tror bare ikke man skal affeje udviklerne helt, måske kan de godt lave et fornuftigt spil. De er jo også i gang med et 2D-Castlevania i samme setting til 3DS.

Det eneste jeg har noget imod mht. Mercury Steam, er at Lords of Shadow solgte bedre (også i forhold til udgifterne) end nogen af IGA's spil har gjort de sidste mange år, og derfor vil fornuftige forretningsfolk hos Konami jo nok foretrække at det er dem der står for alle CV-spillene indtil videre. Dvs. formentlig ikke flere IGA-Castlevanias indenfor nærmeste fremtid.
Det bliver gjort endnu værre af at Dave Cox fra Konami i England synes IGA's CV-spil er for svære. Så hvis Europa bliver ved med at sidde på Castlevania-franchisen, ender vi nok med casual-Facebook-Kinect-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 09/01-14 21:27, rettet 09/01-14 21:29 
Sumez>
Måske de kunne rippe lidt mere af fra Arkham Asylum, eller Darksiders (der jo i forvejen er ripoff af alverden) i denne omgang, så er der faktisk potentiale for et hæderligt spil.

Det lyder faktisk på previews til, at det er mere Darksiders-agtigt. Tre timer inde skulle det blive mere åbent og tage inspiration fra Zelda/Metroid:

Lords of Shadow 2 expands upon its predecessor in a number of ways. A playthrough of the game's opening hours reveals an action game more akin to the likes of Darksiders than - whisper it - God of War, with role-playing elements and a structure inspired by The Legend of Zelda. Dracula - the star - has a base of operations, a Gothic castle that seemingly lives and breathes as the game's protagonist seeks an end to his immortal life. And from there the modern day city can be explored.

We're not talking about an Arkham City type game here, or a Liberty City sandbox. Castlevania's city sits somewhere between Hyrule Field and Metroid's space ship, which inaccessible areas made accessible after certain items and abilities are unlocked.

http://www.eurogamer.net/articles/2014-01-08-the-god-of-war-comparisons-really-pissed-us-off

Klassisk Castlevania bliver det sikkert ikke, men det lyder mere spændende end man skulle tro ovenpå det første spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
136 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig