X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania - Lords of Shadow


Svar
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/04-10 18:17 
Faktum er at der er et nyt 3D Castevania spil på trapperne, med MercurySteam og især Kojima productions ved roret, lægger det op til Castlevania på en helt ny måde.
Det har vel længe været kendt at Konami har brugt de nye konsoller til at eksperimentere med serien på, mens vi på de håndholdte konsoller har kunne få lov at beholde de klasske 2D sidescroller/metroidvania castlevania spil. Se hele indlægget
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
136 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 08/10-10 14:15 
Den forstår jeg ikke helt. Hvorfor skulle der være "syretrip gameplay" I Lords of Shadow, og hvem har beklaget sig over manglen på det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 08/10-10 14:23, rettet 08/10-10 14:29 
Folk har da klaget over, at spillet har taget en vestlig form og gået væk fra de tidligere spil. Jeg synes bare, at der er så mange der konstant kræver innovation og nytænkning i hver eneste titel, selvom spillet leverer på alle fronter.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 08/10-10 15:01 
Jeg synes ikke det er mere eller mindre vestligt end de foregående? God of War er jo i forvejen også primært inspireret af japanske titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/10-10 16:12, rettet 08/10-10 16:22 
Der behøver ikke være nytænkning i alle spil, men et spil skal vel helst have sin egen identitet og nogle ting man direkte forbinder- og som udskiller sig fra andre spil i genren og det har Lords of shadow på ingen måde.

Det er stor omgang mish-mash af elementer fra andre spil i genren + et universe der låner fra lotr. Det har absolut intet med castlevania at gøre.

Som sagt, et spil til fans af action adventure genren fremfor fans af serien.

Spillet minder mig om Simons Quest på en eller anden måde, nok fordi også kun en lille del af det spil rent faktisk foregår i slottet. Det var dog nok det sidste CV spil jeg ville have valgt at efterligne...
RaGeRaGeSkrevet 08/10-10 16:21, rettet 08/10-10 16:28 
Jeg er glad for den reboot af serien da de tidligere spil ikke var min kop the og anser nogle af dem som kedelige. Du får spillet til at lyde som en button smasher uden indhold, men heldigvis har folk forskellige meninger og smag.

Jeg vil have grafik, lyd og gameplay der svarer til nutidens tid og lord of shadow er da bestemt et castlevania spil, hvis man tænker på nogle af de andre i serien. Der er da ingen bestemt formel for hvordan et "rigtigt" castlevania spil skal være?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/10-10 16:29 
Præcis, det er ikke serien du kan lide, det er action adventure genren, hvilket bekræfter hvad jeg skrev tidligere.

Spillet kunne hedde whatever og for genre fans som dig ville det ingen forskel gøre.

Men for CV fans og folk der ikke ubetinget elsker enhver form for action adventure er det kritisabelt at spillet er ren rip-off på stort set alle områder, er identitetsløst og ikke har en dyt med castlevania at gøre.
RaGeRaGeSkrevet 08/10-10 16:44 
Ja, jeg kan sagtens følge dig, men man bør ikke se bort fra spillets kvaliteter på den baggrund. Det har os fået unødvendig tæsk fra anmeldere, bare fordi det ikke var som de gamle spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 08/10-10 17:01, rettet 08/10-10 17:03 
RaGe>
Jeg er glad for den reboot af serien da de tidligere spil ikke var min kop the og anser nogle af dem som kedelige. Du får spillet til at lyde som en button smasher uden indhold, men heldigvis har folk forskellige meninger og smag.

Jeg har kun prøvet demoen, og den var utvivlsomt "en button masher uden indhold".
Men det at Azzkikr omtaler spilet som "action adventure" tager jeg bestemt som en positiv overraskelse. :)


Personligt er jeg ligeglad med om spillet er som de tidligere. Konami står for mit vedkommende helt frit omkring hvad de vil gøre med "3D-udgaven" af serien, den har alligevel aldrig været vellykket hidtil, så en ny tilgang er velkommen. Men det ville ikke skade hvis de gjorde noget interessant, i stedet for blot at klone GoW. Omvendt, hvis de gør det ligeså godt som GoW2, ser jeg meget frem til spillet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/10-10 21:02, rettet 12/10-10 21:04 
Er der nogen som spiller det her?

Jeg er igang med Chapter 2. Jeg har store problemer med kameraet og falder i døden rimelig tit efterhånden. Synes ikke man kan se en dyt om hvor man skal hen? Bare man dog havde lavet det anderledes.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 12/10-10 21:13, rettet 12/10-10 21:14 
neros>
Bare man dog havde lavet det anderledes.

Kan måske sige det om spillet generelt? :/ Jeg synes det virker pokkers skidt.

Efterhånden har man bare lært, at det eneste Konami kan fatte at lave så nogenlunde, er 2D Castlevania og ikke ret meget andet. De selv har sørget for at punktere de fleste af deres franchises.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-10 21:30 
De fleste verden over mener nu at Metal Gear Solid serien leverer varen, men det er måske dem der tager fejl?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 12/10-10 21:32 
Jeg har endnu ikke prøvet 4eren, men både 2eren og 3eren var godtnok ikke noget at skrive hjem om.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-10 21:43, rettet 12/10-10 21:45 
Toeren synes jeg var rigtig god lige da det kom ud :) 3 var ok og 4'eren var bedre.

Men ellers vil jeg give dig lidt ret. Foruden Metal Gear og 2D Carstenvania er der godt nok langt mellem snapsene. Seneste positive Konami oplevelse i nyere tid foruden de nævnte må være Boktai serien og det er nogle år siden efterhånden :)

Zone Of The Enders er der sikkert mange der synes mangler på min liste, men de var virkelig ringe efter min mening.

EDIT: Ærgeligt for Kinami har været et af de rigtig gode firmaer engang :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/10-10 21:49, rettet 12/10-10 21:55 
Altså jeg kender ikke så godt til alle Konami's spil, men jeg må nu indrømme at MGS4 var på et uset niveau da jeg spillede det for lang tid siden, men jeg gik lidt død i det til slut. Måske fordi kontrollen er lidt for kringlet til min smag..

Ellers kan jeg anbefalde at man spiller MONSTER MAULERS!
http://www.youtube.com/watch?v=_J7q8Ujitok
Hahaha ok det er sikkert ikke så godt som jeg husker det :D

Det nye Castlevania her er desværre nok ikke noget jeg får den store glæde af alligevel, men nu må vi se. Tror bare næsten ikke jeg orker det!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/10-10 21:54 
Nu er dette spil jo heller ikke udviklet inhouse hos Konami... hvad findes der overhovedet som de laver inhouse længere? :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 12/10-10 22:01, rettet 12/10-10 22:02 
Konami har lavet helt fantastiske spil, før i tiden.

Er ikke i tvivl om, at de stadig laver noget der underholder nogle mennesker. PES og ting. Men skal jeg være helt ærlig, er jeg faktisk blevet næsten ligeglad med dem og det netop pga de har skuffet så meget de sidste mange gange. Altså, efter min mening.
Ting om dét og pis.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/10-10 22:32, rettet 12/10-10 22:34 
Suikoden Tierkreis er et glimrende spil der rent faktisk er udviklet af Konami selv. Jeg håber også stadig på et Suikoden spil til ps3, men det ser ikke ud til at der kommer noget :/

Men udover Suikoden (forhåbenligt) os PES, hvad laver Konami så egenligt selv efterhånden? De nyeste Silent hill spil har heller ikke været inhouse.

De må åbenbart tjene godt på deres danse spil.
SumezSumezSkrevet 13/10-10 08:18 
Otomedius var vist lavet af Konami selv (M1 stod kun for 360-porten)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/10-10 00:44 
Jeg er ved slutbossen i Chapter 3 hvor langt er i andre?

Gaaaab ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/10-10 08:51 
Er i slutningen af kapitel 5 :)

Ikke noget banebrydende spil men ganske godt underholdt alligevel og kampsystemet med lys/mørk magi, feerne, osv. fungerer fint. Dog for mange boss kampe IMO. Titan kampene er som taget ud af SotC :D
nerosnerosSkrevet 18/10-10 08:57, rettet 18/10-10 08:57 
Ja det fungere ok, men tror det bliver lidt kedeligt i længden. Ellers er det fandme et flot spil det skal det ha!

Jeg ville ønske jeg kunne ride på et Kamp-Vildsvin hele vejen igennem spillet :D

Ellers kan jeg fortælle til dem som ikke ved det endnu, at hvis man falder i døden ofte (og det gør man meget), kan man bruge den blå lysmagi til at komme tilbage til det sted man falder ned fra, så man ikke skal starte fra sidste checkpoint igen og igen og igen.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/10-10 09:00 
Jeg syntes jeg altid ryger tilbage til stedet jeg er faldt ned fra (eller meget tæt på) uden at gøre noget. Men man mister lidt energi hver gang.
nerosnerosSkrevet 18/10-10 09:02 
Nåh ja ok jeg trykker på L1 og vupti ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/10-10 09:02, rettet 18/10-10 09:04 
Ok :)

Generelt syntes jeg spillet er enormt dårligt til at informere spilleren om den slags muligheder og moves man skal bruge i specielle situationer.
nerosnerosSkrevet 18/10-10 09:10 
Meget!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/10-10 09:49 
Det var også en tilfældighed jeg opdagede man kunne skifte sekundær-våben med d-pad så man kan bruge feer og den lilla krystal. Kan dog ikke helt afvise jeg har overset en instruktion om det undervejs :P
nerosnerosSkrevet 18/10-10 09:58 
Se det viste jeg heller ikke..
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/10-10 10:14 
Feerne er faktisk en god hjælp undervejs - kan dog ikke huske om de kommer efter kapitel 2 :)
nerosnerosSkrevet 20/10-10 18:08, rettet 20/10-10 20:03 
Efter som man kommer længere og længere ind i spillet synes jeg det bliver bedre. Spillet begynder først at blive interessant efter Chapter 3 hvor man skal op på is-slottet :-) Det er epic!

Jeg er igang med Chapter 6 nu tror jeg det er, meeen spillet er stadigvæk en lille smule kedeligt.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/10-10 11:39 
Castle-vind-det-da :P

Lige her
nerosnerosSkrevet 22/10-10 11:45 
Hvordan i hule helvede drejer man den "lever" til sidst oppe i Clocktower? Hver gang jeg tager fat giver jeg bare slip efter et par sekunder!!? Nøj jeg er lige ved at knække den cd snart af bare arrigskab :-(
Bashful Neophyte
MusicManMusicManSkrevet 22/10-10 11:47 
neros>
Hvordan i hule helvede drejer man den "lever" til sidst oppe i Clocktower? Hver gang jeg tager fat giver jeg bare slip efter et par sekunder!!? Nøj jeg er lige ved at knække den cd snart af bare arrigskab :-(

Du skal drege det 90 grader af gangen uden at give slip på R2 knappen, men bare med små pusterum :-) Jeg var også meget frusteret i starten! :-D
SumezSumezSkrevet 22/10-10 12:58 
King Chaos>
Castle-vind-det-da :P

Jo tak det vil jeg :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 22/10-10 13:05, rettet 22/10-10 13:10 
Også her, men er der ikke noget ballede med årstallet i det første spørgsmål?
Ting om dét og pis.
JuggernautJuggernautSkrevet 22/10-10 13:14 
Den lurede jeg også på. Men ifølge spillets hjemmeside, er den god nok. Du har nok kigget på Wikipedia? Der står vist 1047 (mener jeg).
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 22/10-10 13:22 
Der står i spørgsmålet hvornår spillet -starter- :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 22/10-10 13:51 
Har nu læst mig frem til 1022, hvilket stadig ikke giver mening for mig. Får man ikke først kontrol over en figur 1047?
Ting om dét og pis.
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/10-10 13:54 
Nu kan man jo så ikke vælge 1047... og måske er wiki ikke opdateret... eller... ja, mine quizzer er altid irriterende på den måde :)
Alf81Alf81Skrevet 22/10-10 14:04 
I introen står der netop, at vi befinder os i det frygtelige 1047.

Men ja, nu hvor jeg jo' vinder spillet, kan jeg selv finde ud af hvordan det hele hænger sammen.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 22/10-10 14:12 
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_%28video_game%29#Plot]Time paradox!!![/LINK]" target="">Time paradox!!!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 22/10-10 14:14 
Oooh SNAP! :D
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 22/10-10 21:58 
MusicMan>
Du skal drege det 90 grader af gangen uden at give slip på R2 knappen, men bare med små pusterum :-) Jeg var også meget frusteret i starten! :-D

Mange tak for dit gode råd det vil jeg så prøve, nu er jo også kølet ned igen...meeen for dælen der er ting som kan irritere mig gevaldigt i det her spil.
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 22/10-10 22:07 
Det er rart med at spil, hvor man ikke bliver holdt i hånden hele vejen ;P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 22/10-10 22:32, rettet 23/10-10 00:04 
Spillet holder jo netop en meget i hånden hele vejen igennem synes jeg, men til gengæld kan det have mystiske simple ting som det ikke fortæller? Jeg er mere til spil som er sindsygt svære at mestre og med et godt fortalt dybt gameplay hvilket Carstenvania ikke besidder i store mængder. Grunden til jeg faktisk spiller det er fordi jeg ELSKER monstre, og den verden man løber rundt i, og jeg har fortiden ikke penge til nye spil ;D

Det er uden tvivl en oplevelse at se de forskellige omgivelser. Uden at have fuldt det helt til ende er jeg sikker på det lige vil komme op på et knebent 6/10 eller måske 7/10 på grund af den flotte grafik, ellers er der intet nyt at komme efter her. Spillet keder mig til tider og nogle levels/Chapters føles som det rene tidsfordriv. Spillet begynder først at blive interessant efter Chapter 3 flere timer inde, og det er ikke godt nok til mig. Titan kampene er heller ikke hver at skrive hjem om. Det er alt for monotomt og simpelt lavet. De føles som en billig udgave af de fantastiske boss kampe fra SOTC.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/10-10 22:59, rettet 22/10-10 23:00 
RaGe>
Det er rart med at spil, hvor man ikke bliver holdt i hånden hele vejen ;P

Problemet er at spillet ikke er konsekvent - det ene øjeblik får man tips om at bruge en bestemt move eller lign, det næste øjeblik er men i tvivl om kan gør noget forkert fordi spillet ikke kommer med tips eller information. Det samme gælder med platforming - oftest er vejen ligefrem men flere steder er det skjult eller direkte trial'n'error metoder. Det er sjusk og ikke by-design. Heldigvis ikke noget det ødelækker spillet, bare temmeligt generende til tider.
nerosnerosSkrevet 23/10-10 00:27, rettet 23/10-10 00:32 
Jeg er ikke god til trial'n'error!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 25/10-10 19:20 
MusicMan>
Du skal drege det 90 grader af gangen uden at give slip på R2 knappen, men bare med små pusterum :-) Jeg var også meget frusteret i starten! :-D

Det prøver jeg så nu, men intet hjælper selvom jeg ikke giver slip på R2 knappen giver man jo alligevel slip?
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/11-10 00:39, rettet 08/11-10 00:41 
Ultrakort førstegangsindtryk (ingen reviews læst, ingen indlæg læst her, endnu):

Pt er spillet et teknisk præsentationsspil med filmmusik og irriterende gameplay-popups/afbrydelser - uden mærkbar substans eller noget, jeg ikke har set 117 gange før.

Dante's Inferno har langt mere "kant", både visuelt og teknisk.

Jeg giver spillet en chance, fordi jeg har fulgt Castlevania-serien fra allerførste frøkvæk, så naturligvis skal det her også spilles. Og hvem ved, måske kommer det til sin ret senere. Jeg er kun godt halvt inde i tredje lokalitet/kapitel, men Dante's Inferno über-imponerede allerede i første lokalitet. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 08/11-10 09:12 
Jeg byttede spillet igår kunne ikke holde det ud længere.
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 08/11-10 14:27, rettet 08/11-10 14:31 
Jeg kryber til korset og indrømmer gerne, at spillet var en dårlig blanding af andre spil. Synes desuden, at ps3 udgaven kørte af helvede og følte en konstant hakken i bevægelserne.

Lang tid siden at jeg har taget så grueligt fejl af et spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
136 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig