X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Deadly Premonition


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/04-10 23:17, rettet 17/04-10 23:19 
Prøv at checke det her spil. Det er mere eller mindre "Twin Peaks - The Game". Et adventure spil lavet af Japanske Access Games der virkelig er gennemsyret af den dér specielle måde som Japanere opfatter Amerikanere på (som i de tidlige Resident Evil spil, Metal Wolf Chaos eller Dead Rising f.eks.).
Det er virkeligt syret og helt vildt broken. Giant Bomb er igang med et Endurance... Se hele indlægget


Deadly Premonition.com
73 emne(r).
« < 1 2

Svar
jaesjaesSkrevet 15/09-10 19:04 
Hyakotake>
Ja, og de fleste andre anmeldelser på gamerankings ligger og sumper rundt omkring et 6-tal.

Præcis min pointe, sort of :)

- Gameplayet er næppe så broken som de to anmeldelser får det til at se ud som, når de fleste sites ligger på 6+. Og faktisk er der flere der ligger på omkring 7 eller over end cirka 6 :P

Men bortset fra det er jeg også skeptisk - tror det var enten Eurogamer eller Gamespot som skrev at kampdelen er ret elendig, og resten af gameplayet lød temmelig ujævnt.
SaftenSaftenSkrevet 15/09-10 19:05 
Nu er det nok en ret voldsom sammenligning, men ser lidt Deadly Premonition-oplevelsen lig Krig og Fred (bogen)-oplevelsen.
Det at læse Krig og Fred er en øvelse i menneskelig udholdenhed, den er tung som en i helvede at læse og meget sjældent decideret fornøjelig at læse. Men det man indser efter at have læst den, er at den i sandhed tilhører noget af det mest geniale litteratur skrevet og står som en enestående bedrift.
Det er det at overkomme processen, for først at blive belønnet for ens møje til sidst.

Så hvis man er villig til at vade igennem dårlig/ødelagt spildesign, bliver man belønnet med atmosfæren, karaktererne og historierne.
Spørgsmålet er så bare om man er villig til at gøre dette. Jeg er, og derfor køber jeg det.

P.S. Krig og Fred-eksemplet er kun for at illustrere en pointe, jeg sætter ikke lighedstegn mellem de to;)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 15/09-10 19:19 
Jeg regner ikke med noget særlig fedt spil, jeg synes bare det ser så sejt og f'ed up ud at jeg ikke vil undgå oplevelsen når nu spillet ikke er dyrere end det er.

Hyakotake>
Huzzah! Your puny trolling attempts are absorbed, dealing no damage. :-P

Jeg skal ikke holde mig ansvarlig for Rune, men jeg forundres oprigtigt over udtalelsen om at der fandtes en tid hvor direkte dårligt gameplay var "acceptabelt".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-10 19:47 
Sumez, det var ikke ment på den måde. Det var en sammenligning af, at man på et tidspunkt i spilhistorien ville være faldet i svime over grafikken... men at den er meget forældet nu. Ligeledes findes der gameplay-elementer, som er blevet forældede (og som jeg vil kalde dårlige efter nutidens standard). Forestil dig at der blev udgivet et spil med Resident Evil/fuld svensker-styring i dag... når der er redesignede kontrolelementer, der gør det meget bedre i lignende titler.
BeanoBeanoSkrevet 27/10-10 14:35 
Zavvi har den til 145,- inkl forsendelse og toldrisiko.

Klikkelikke
SumezSumezSkrevet 27/10-10 14:43 
Jeg er snart træt af at Zavvi sænker deres priser efter jeg har lagt en forudbestilling. Orker ikke engang at ombestille. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
CronossCronossSkrevet 06/11-10 12:02, rettet 06/11-10 12:02 
Jeg fik Deadly Premonition i går og har indtil videre spillet ca. 2 timer. Dette svarer nogenlunde til spillets introducerende sekvenser, plus et stykke tid hvor jeg tågede rundt og bankede min bil ind i diverse objekter.
Derfor er dette kun mine umiddelbare indtryk, som ikke rigtig er baseret på spillets egentlige struktur, hvor man render rundt i en art sandkasse-verden.
Dertil skal det siges at jeg ikke har set Endurance Run-tingen på Giant Bomb, da jeg ikke ville have afsløret spillets historie. Jeg har været interesseret i Deadly Premonition siden den første trailer, så at få lov til endelig at prøve spillet har været længe ventet.

Mit umiddelbare indtryk er ganske positivt, omend spillets kamera er fuldstændig håbløst, til et punkt hvor det direkte skader spillets funktionalitet. Dertil kommer den horrible styring, hvor især sigte-funktionen synes at være noget nær umulig at bruge ordentligt. Heldigvis har spillet endnu ikke budt på de store udfordring, udover en af de mere brutale Quick Time Events jeg længe har set.

Jeg kom for narrativet og jeg er indtil videre ikke blevet skuffet - stemmeskuespillet er tilpas campy og der er masser af lange mellemsekvenser, som byder på god underholdning. I stil og valg af musik er det tydeligt at se inspirationen fra Twin Peaks, men jeg blev også overrasket over hvor utrolig meget Deadly Premonition minder om Alan Wake, ned til stort set identiske gameplay-elementer. De to spil er naturligvis udviklet samtidig så dette er ikke en kritik, men det er lidt spøjst at de udkommer så tæt på hinanden.

Mit første indtryk er således positivt, idet de elementer jeg regnede med ville være underholdende, også har vist sig at være det - så må tiden vise hvor stort et problem styringen og kameraet viser sig at være.
SephirothSephirothSkrevet 30/11-10 23:22, rettet 30/11-10 23:23 
Jeg har netop gennemført og må sige, at jeg er positivt overrasket over min oplevelse med Deadly Premonition. Rent teknisk er spillet en generation bagud, men gør mere end op for det med dets fængende historie.

Kan anbefales til alle, der sætter pris på end god spilfortælling.



*Lille spoiler + bonus Heavy Rain spoiler*

Gennem spillet sammenlignede jeg flere gange historien med Heavy Rains, da den konstant vil have dig til at spille videre for at afsløre synderen.

Modsat Heavy Rain prøver Deadly Premonition dog ikke at "snyde" dig til at tro, at morderen er end anden end han er, men kaster i stedet små hints i nakken af dig, så du ved afsløringen tænker: "Nåårh ja!".
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 01/12-10 07:44 
Mit blev taget i tolden :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
SumezSumezSkrevet 30/06-11 10:27 
Love GTA, Heavy Rain and Resident Evil? Well Deadly Premonition is better than all of them. Here's why
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/07-11 04:28 
Jeg har lige fundet det til bargain pris paa nettet. Bestilt. Hvis bare det minder lidt om Alan Wake, saa kan det ikke vaere skidt. Maaske endda bedre, da det ser ud som om man har lidt mere frihed.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 01/07-11 08:14 
Jeg tror det bedste er ikke at sammenligne DP direkte med andre spil, og formode det er på en bestemt måde. Det er en rimelig isoleret oplevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
HulleHulleSkrevet 01/07-11 10:09 
Hvor fandt du det til 'bargain' pris? Leder selv efter det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KamekKamekSkrevet 01/07-11 14:30 
Min lokale GameStop havde det til 149,-, om det så gælder alle GameStops ved jeg ikke.
Oh hai Mark!Spiller nu: Death Stranding, Super Mario Maker 2, Super Smash Bros. Ultim...
WikzoWikzoSkrevet 01/07-11 19:40, rettet 01/07-11 19:41 
Hvor? Brugt?

Ledte selv efter spillet i Århus (Gamestop og GAME) uden held :\

Har nemlig nogle Wii-spil, som jeg gerne vil af med, og DP ser rigtig spændende ud.
KamekKamekSkrevet 01/07-11 19:50 
GameStop i Friis i Aalborg.

Det var nyt :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Death Stranding, Super Mario Maker 2, Super Smash Bros. Ultim...
WikzoWikzoSkrevet 02/07-11 11:54 
Oh well. Har bestilt det til 120 kr. på Amazon. Ser frem til lidt sommergys.

Sumez' artikel på den forrige sider har virkelig hypet mig op på dette spil :P
SumezSumezSkrevet 10/11-11 12:02, rettet 10/11-11 12:06 
Chefen var træt af at se mig gå i gang med alle de spil jeg aldrig får spillet færdig, så det lykkedes hende efter flere måneders overtalelse at få mig til at vende tilbage til Deadly Premonition, og det er jeg godt nok taknemmelige for.
Spillet er en smule frustrerende og ikke særlig overbevisende efter introen og den første episode. Ja historien er dragende og figurerne er bizarre nok til at gøre spillet interessant, men uanset hvad I har hørt, så er dette alene ikke nok til at spillet fænger.

Men giver man sig tid til at spille lidt videre, lære byen og alle indbyggerne at kende, ikke forhaste sig videre til næste story-mission hele tiden, og ikke mindst bare lade spillets fortælling sive ind, så går der alligevel ikke længe før spillet har en i sin hule hånd! Jeg tror jeg var i slutningen af episode 2 (omkring chapter 9?) da spillet for alvor klikkede.
På dette tidspunkt uvikler figurerne sig fra ikke blot at være fjollede idéer, men udpenslede eksistenser med en fortid, nutid og fremtid, ligesom historien begynder at hobe så mange absurde situationer og samtaler op at man ikke kan lade være med at elske spillets besynderlige "japanske Twin Peaks"-charme.
Hovedpersonen er intet mindre genial. Han er skingrende sindssyg men samtidig charmerende og nørdet (jeg elsker at høre hans monologer om 80'er-film og punkmusik, og deler hans smag i det meste af de ting han udtaler sig om), og spillets generelle plot er måske ikke genialt (50% er forudsigeligt på baggrund af klichéer, og 40% er forudsigeligt hvis man har set Twin Peaks, mens de sidste 10% er uforudsigeligt fordi spillet er så "gakket"), men vi har med en ægte overnaturlig mordgåde i bedste Lynchstil at gøre, og det krimi-agtige oplæg er virkelig noget jeg har savnet i spil de seneste mange år (eller måske altid?). Med undtagelse af 999 kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har tænkt "Hvad mon forklaringen på det her mysterie er?" i et spil, og det gør man HELE TIDEN i Deadly Premonition. Det falder så lidt til jorden igen når man når slutbossen i spillet, men det er til at se gennem fingre med.
Derudover er alt det der sker, hvadenten vi snakker brutale mord eller de komiske scener der blandes oveni fortællingen uden nogen somhelst respekt for pacing, så fantasifuldt udtænkt, og fantastisk upassende, at spillet uanset hvad altid vil give spilleren en oplevelse man ikke kan få i nogen andre spil.

Jeg vil anbefale folk at prøve spillet uden hensyn til de dårlige anmeldelser med tanken om "hvad nu hvis problemerne overdøver kvaliteterne". Der er mange ting der er gjort meget bedre andre steder, især hvad angår præsentationen, men der er intet af det der er udført så skidt at det går direkte ud over spillet (jeg var dog ved at give op da jeg første gang stødte på de fjender der kravler på væggen - jeg vil anbefale at søge efter en strategi på nettet her, for så snart man ved hvordan man skal gøre, kan man hurtigt tage dem ud uden at tage skade overhovedet)

Jeg forstår SLET ikke de anmeldelser på forrige side (primært Destructoids) som giver spillet et "so-bad-it's-good" label. Som Hyako har jeg heller aldrig forstået konceptet bag dette, i hvert fald ikke på et niveau der kan løfte produktet op på den oprigtigt gode ende af skalaen (med The Room som den eneste virkelige undtagelse indenfor filmverdenen). Spillet er IKKE godt fordi man kan sidde og grine af alt det der gør skidt.
Spillet er et underligt sammensurium af kikset spildesign (hvilket kan tilgives da spillet stadig er absolut spilbart) og geniale påfund. Selv hvis de ting der fungerer dårligt var lavet bedre, ville spillet stadig være fantastisk.
Til tider formår spillets præsentation også at kæmpe sig ud over de tekniske "begrænsninger", og skabe nogle stemningsfulde og imponerende scener, der dog ofte snubler over sine egne ben når de f.eks. er lavet omkring 5 gange så lange som de burde være. Spillets gyserdel er også ret gennemført, og tidligt i spillet følte jeg virkelig gåsehuden, men så snart man vænner sig til områderne og fjenderne, har spillet ikke rigtig andet tilbage i sit arsenal, og de resterende "gyser-scener" bliver reduceret til middelmådige action-baner, der bare skal gennemføres.

Men skulle man "rydde op" i spillets fejl hist og pist, ville det være vigtigt at gøre det med en bevidst sans for spillets "b-spils-egenskaber". F.eks. er det svært at gennemskue om figurernes besynderlige personligheder er resultatet af amerikanske dialoger skrevet af en japaner, eller om det er gjort overlagt for at bidrage til spillets mystiske og skæve atmosfære, men uanset hvad er resultatet smukt.


De steder spillet kommer til kort er næsten udelukkende på den tekniske side (eller i mindre detaljer i gameplayet, som ensformige fjender og uinteressant leveldesign), og i sidste ende lugter spillet som et produkt af geniale hjerner og designere der ikke har haft budgettet til at leve deres visioner ud, men alligevel er så kreativt dygtige at det der gør spillet godt forstår at dominere de tekniske begrænsninger fuldstændig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WikzoWikzoSkrevet 10/11-11 18:30 
Virkelig godt indlæg :)

Har desværre ikke fået spillet det igennem endnu, men det er bestemt et spil, som er værd at give et forsøg.
TheDukeTheDukeSkrevet 10/11-11 20:08 
Det kunne være at jeg skulle give det en chance til, når du nu er så entusiastisk omkring det. Jeg tror grunden til at jeg droppede det var at det ikke de første par timer virkede så underligt som jeg havde håbet. Det kan være det tager lidt længere tid at zone sig ind på spillets frekvens.
SumezSumezSkrevet 10/11-11 22:39 
Det synes jeg det gør. Som sagt var jeg meget modvillig omkring at vende tilbage på det, men så snart man lader de forskruede figurer og spillets fjollede verden komme ind under huden på en er det faktisk svært at lægge fra sig. Kom til at gå lige lovlig sent i seng de sidste par aftener. :)

Men ja, det er selvfølgelig lidt en "acquired taste" da man skal se gennem fingre med enkelte designfejl, og bestemt ikke et spil for folk der synes spil er dårlige fordi bump mappingen ser unaturlig ud eller der er clipping fejl hist og pist. Men det er langt fra et dårligt spil. IGN må have været på svampe da de skrev deres anmeldelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
jaesjaesSkrevet 13/03-12 21:04, rettet 13/03-12 21:19 
DP til PS3 er på vej til vesten i en ny udgave: "Deadly Premonition is being "remastered" and updated for PS3".

Der skulle således fx være nyt indhold, bl.a. nye "scenarios", samt Move-support. Der kommer mere info på E3.
http://www.joystiq.com/2012/03/08/deadly-pre...3-with-move-support/

EDIT: Uddybet.
SumezSumezSkrevet 14/01-13 13:25 
Deadly Premonition
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
73 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig